1.9 TDI АLH около 140к.с.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kolio_golfista
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 03 ное 2008 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мездра

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот kolio_golfista » Вто 04 юни 2013 16:31


a na 1z 6te ima li efekt ot razpruskvachi i nov 4ip 6te stane li po burz ot kolkoto samo s 4ip

Последна промяна от radotom на Вто 04 юни 2013 21:48, променено общо 1 път.
Причина: Кирилицата е здължителна




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот Zinoto » Вто 04 юни 2013 17:35


Пак става, но въздуха идва малко, турбината трудно издържа ако се напомпи яко, иначе до 130 коня може, но ще пропушва и турбото ще види зор на повече от 1.10 бара няма да живее много.


rooneyraim
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 20 апр 2013 19:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1.9 tdi
Местоположение: Varna

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот rooneyraim » Вто 04 юни 2013 20:57


като стане 130/140 коня колата разхода качва ли се много?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот hooligan_sk » Сря 05 юни 2013 8:46


rooneyraim написа:като стане 130/140 коня колата разхода качва ли се много?


Не. Ако се кара нормално, няма доловима разлика.


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот StrEagle » Сря 05 юни 2013 13:27


Zinoto написа:Пак става, но въздуха идва малко, турбината трудно издържа ако се напомпи яко, иначе до 130 коня може, но ще пропушва и турбото ще види зор на повече от 1.10 бара няма да живее много.


Кой въздух? Изходящия или входящия?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот Zinoto » Сря 05 юни 2013 14:26


StrEagle написа:
Zinoto написа:Пак става, но въздуха идва малко, турбината трудно издържа ако се напомпи яко, иначе до 130 коня може, но ще пропушва и турбото ще види зор на повече от 1.10 бара няма да живее много.


Кой въздух? Изходящия или входящия?

Я първо обясни кой е изходящия и откъде се изхожда? :stumm


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот StrEagle » Сря 05 юни 2013 16:35


Изходящите газове, които развъртат турбото, или входящия въздух, който турбото смуче..


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот Golf_Diesel_ » Сря 05 юни 2013 20:21


Аз да попитам разпръсквачи от 110 коня стават ли на дюзите от 90 коня.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот Zinoto » Сря 05 юни 2013 23:07


StrEagle написа:Изходящите газове, които развъртат турбото, или входящия въздух, който турбото смуче..

Нито едното нито другото, важен е въздуха който минава през дебитомера, от там зависи колко гориво може да се подаде, с покачването на налягането във входящия колектор се подобрява пълненето с въздух и може да се добави още гориво на всеки такт, но се повишава температурата на този въздух постъпващ в цилиндрите и ефекта започва да се губи, защото горещия въздух е по-беден на кислород. Затова при по-голямо налягане от 1.10-1.15 слагат по-голям кулер от стандартния, тогава пък това турбо понеже е малко започва по-трудно да успява да направи налягане, колата става лагава въпреки повишената си мощност. Турбото прави повече обороти за единица време и по-бързо се износва. Ако не се сложи по-голям кулер освен, че сместа става бедна на кислород се повишава температурата на изгорелите газове и недоброто изгаряне води до черен пушек, съответно се нагрява турбото през топлата му част и това му скъсява живота още повече. Така, че със стандартните части дори и само чипа му идва в повече на мотора, особено като е над 200 000 км. Не става да смениш само дюзи на 1Z и да искаш голяма мощност, а мотора да държи много. АLH е изключение защото е с по-голямото турбо и е с променлива геометрия, съответно ЕКУ -то си го управлява, работи на 0.95 бара заводски, при смяна на дюзите с по-големи се увеличава малко постъпващото гориво и без смяна на софтуера и има ефект в повишение на мощността и динамиката. Разликата в оригиналната карта на горивото е само 5 мг. и с по-големите дюзи реалното гориво постъпващо на такт става приблизително равно на това при 110 коня. Остава да се промени софтуера, като възможностите са както при ASV мотора ако дюзите са от ASV.


zahri-emin
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 07 авг 2009 11:17
Автомобил: Seat
Двигател: ALH
Местоположение: smolqn

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот zahri-emin » Чет 06 юни 2013 7:35


Това е най- смисленото мнение и най- разумно като съвет. Карам същия мотор и след година проучване стигнах до същия извод или макс до към 115 коня и то пак със смяната на разпръсквачи. Само с чип нищо не става като хората .Евала на колегата. Всичко е ама точно точно така. :smile Който иска да си пази колата това е варианта.Всичко от там на сетне и намаля сериозно дните :mhihi :th_up :th_up


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9 TDI АLH около 140к.с.

Мнениеот juve » Чет 06 юни 2013 16:37


Изображение

това е ALH със 0.205 разпръсквачи... 11000 км ототгава, смесен (градски) разход 7/100, магистрала 140 /4 човека - 5.6 /100 без климатик... :drunk



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ, vaneca и 32 госта