Изгодно ли е на метан ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот dushanov » Сря 05 юни 2013 9:04


На лукойл посока извън града в Бс и Сф е 1,7.... Без значение от кой град е човек, определно е по-евтино на метан!

п.с. Пример: ако автомобил гори 7л бензин на 100км извън градско:
Бензин: 7л х 2,56лв=17,92лв
Газ: 8,4л х 1,16лв=9,75лв
Метан: 4,3кг х 2лв=8,6лв/7,4лв (макс/мин цена на метан)

п.с. Преди някой да ме нападне да отбележа: газта я умножавам по 20% среден процент при коли а АГУ И ГИ
Метан: деля на 1,63 среден коефициент при автомобили с конв.у-би и ГИ. :drunk




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот lozan67 » Пет 07 юни 2013 21:06


dushanov написа:Ако сложат акциз на метана лично ще се из*ера пред парламента в София. Ще си оставя и визитна картичка!

Време е да го направим всички. От 27.10.2013. акциза на метана ще е 30ст. на кг. Невярвах на разни писания по вестниците и ходих до министерството на финансите. Пуснах запитване и днес получих отговора.
" В съответствие с договора за присъединяване на Република България сме поели ангажимент да прилагаме достиженията на правото на Европейския съюз в областта на данъчното облагане с изключение на случаите, в които са договорени преходни периоди илидерогации.
Минималните нива на данъчно облагане на природен газ са заложени в Директива 2003/96/ЕО на Съветаот 27 октомври 2003г. относно престурирането на правната рамкана Общността за данъчно облаганена енергийните продукти и електроенергията, като в Приложение 1, Таблица А са определени: Минимални акцизни ставки, приложими за моторни горива, а именно:
-природен газ, използван като моторно гориво 2,6 евро GJ(5,10/GJ)
Съгласно разпоредбата на член 15, буква"ж" от директивата държави членки, в които към 2000г. делът на природния газ в крайното потребление е по-малко от 15% могат освободят от облагане с акциз природния газ за максимален срок от 10г, считано от датата на влизане на директивата. България се възползва от опцията по член 15 за освобождане от облагане с акциз на природния газ в рамките на този 10-годишен период, който изтича в края на 2013г. Предвид на това към 01.01.2014. трябва да сме достигнали минималните нива на облагане с акциз на природния газ, използван като моторно гориво или отопление."
Единствената надежда е че и без това надценките на метанстанциите са огромни и за да не си отрежат клона ще поемат част от акциза. Защото още 30ст. на килограм обезмисля метана пред пропан -бутана. В съшата директива пишело за това, че трябва да имаме акциз на тока.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Пет 07 юни 2013 21:23


Ако метана ми стане 2.20ст 99% ще си сменя бутилката и редуктора !


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот dushanov » Съб 08 юни 2013 8:43


lozan67,това че си си направил труда за запитване към МФ, шапка ти свалям! :bowdown
mupk0, няма да са 99%, залагам си резервната гума за мааакс 50%, защото и 2,2лв да стане кг метан, пак е по-евтино от газта. А, ако даден шофьор рече да сменя бутилка,редуктор и т.н. няма да му излезе файдата от финансова гледна точка.
Друг сериозен фактор,е че колите на метан в градски условия горят точно толкова в съотношение, колкото и на бензин. Ако не се изразих правилно ще поясня:
Ако автомобила гори максимално 12л бензин на 100км градско, то на метан ще бъде 7,63кг. Нито грам повече, за разлика от газта. И на газ нещата стават различни. Газта гори много при градско (повече от примерните 20% в предишния ми пост). И такситата го знаят много добре! Защо е така, не съм технически просветен да споделя с вас.

И за да не влизаме в спорове и т.н. все още е по-изгодно на метан! Нали това е заглавието на темата!?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Съб 08 юни 2013 16:22


dushanov написа:lozan67,това че си си направил труда за запитване към МФ, шапка ти свалям! :bowdown
mupk0, няма да са 99%, залагам си резервната гума за мааакс 50%, защото и 2,2лв да стане кг метан, пак е по-евтино от газта. А, ако даден шофьор рече да сменя бутилка,редуктор и т.н. няма да му излезе файдата от финансова гледна точка.
Друг сериозен фактор,е че колите на метан в градски условия горят точно толкова в съотношение, колкото и на бензин. Ако не се изразих правилно ще поясня:
Ако автомобила гори максимално 12л бензин на 100км градско, то на метан ще бъде 7,63кг. Нито грам повече, за разлика от газта. И на газ нещата стават различни. Газта гори много при градско (повече от примерните 20% в предишния ми пост). И такситата го знаят много добре! Защо е така, не съм технически просветен да споделя с вас.

И за да не влизаме в спорове и т.н. все още е по-изгодно на метан! Нали това е заглавието на темата!?

Всичко е относително.Една бутилка с редуктор е средно 300лв за газ.Метановата бутила и редуктора са над 400лв на старо,зависи дали ще има кой да ги купи.При разход на моята кола от 7.2кг(13.60лв,при цена 1.89лв/кг) градско на метан и около 12-14л(15(1.16лв)-18(1.40)лв на газ)...мисля че хемалогията с метана не си заслужава.При повишаване на температурите метана е доста по-нестабилен като гориво.Ако искаш да е идеална за извън града и да има сила в града се дави и обратно.С какви ли не дюзи съм пробвал и понеже карам повече градско в момента след 140км/ч малее яко,а на климатик всичко приключва на 160....но човек заради това прави компромиси.Ако метана стане 2.2лв и разхода ми от 14лв(средно) стане 16лв...дали за 1 лв ще карам на метан?

Лично аз вече съжелявам за метана...300лв бутилка...900лв инжекцион и 100лв за аванс процесор...да избих си парите ,но нещо ми се губи кефа от карането.И това всичко е при самостоятелен монтаж.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот dushanov » Съб 08 юни 2013 18:39


:drunk на алт. гориво "кеф от каране" няма. И 1лв да е разликата на 100км, примерно на 10000км за 1г са си 100лв! Не е кой знае каква е разликата, но като се сметне и преминаването от метан на газ :horror

Но хора различни-идеали различни! :th_up :drunk


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Съб 08 юни 2013 21:01


dushanov написа::drunk на алт. гориво "кеф от каране" няма. И 1лв да е разликата на 100км, примерно на 10000км за 1г са си 100лв! Не е кой знае каква е разликата, но като се сметне и преминаването от метан на газ :horror

Но хора различни-идеали различни! :th_up :drunk

Кое е :horror на преминаване от Метан на Газ?Защото аз виждам как ще съм едно 200лв напред...страшното е от Газ на Метан,че там вече..... :horror

Газов редуктор- 150лв средно
Метанов редуктор - 200-250лв средно
Газова бутилка по 60лв
Сонда газ с зареждачки и клапани 100лв.
Метанова бутилка(8кг) 300лв

Сам си прави сметката ;) И кеф има да ти кажа.Днес малко бутнах моята,зададох и много аванс и живна.Сега ако разхода се запази ще вземе да има файда,ама докато не сложа 1ом рейка няма да го бъде деа..


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 08 юни 2013 22:45


:arrow http://www.gasmagazin.com/%D0%B8%D0%B7%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BD-cng/%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5.html

с този клапан, и бутилка и тръба за метан, няма ли да стане по-лесно номера за преминаване от пропан-бутан на метан? Редуктора си остава пропан-бутан, само, че му се подава метан под налягане да речем 10-12 атм.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Нед 09 юни 2013 1:34


KingoftheROAD написа::arrow http://www.gasmagazin.com/%D0%B8%D0%B7%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BD-cng/%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B5.html

с този клапан, и бутилка и тръба за метан, няма ли да стане по-лесно номера за преминаване от пропан-бутан на метан? Редуктора си остава пропан-бутан, само, че му се подава метан под налягане да речем 10-12 атм.

Става...но редуктора се насира много бързо.Един бус е така направен и за 3 масла го скапа нацяло*сега в момента след последната ми настройка ,е с навит до край редуктор и на моменти пак си гаси цилиндри(мерцедес над 2000год).А дали ще дадеш 100лв за това или 200лв за редуктор,ако караш наистина много...Метановите редуктори работят на по над 1.5бара,докато на газта не и от там идва проблема като цяло.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот ktamen » Нед 09 юни 2013 6:13


Напоследък на всеки 200км ми се налага да минавам и по още 30км за да заредя с метан.
Като се правят сметките колко стотинки е на километър трябва да се смятат и тези 30км, които са не само допълнителен разход на гориво, но и допълнителна амортизация и загубено време.
Доколкото знам (може да съм нещо недоразбрал) акциза става задължителен, ако поне 25% от колите карат на метан. Мисля, че логиката е точно заради тези излишни 30км, ако повече коли са на метан и метанстанциите ще са повече, ще има конкуренция и надстъпката няма да е толкова внушителна, а и излишните километри ще намалеят.
Само, че в Бг за пореден път поставят магарето зад каруцата.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 09 юни 2013 23:00


mupk0 написа: ...но редуктора се насира много бързо.Един бус е така направен и за 3 масла го скапа нацяло*сега в момента след последната ми настройка ,е с навит до край редуктор и на моменти пак си гаси цилиндри(мерцедес над 2000год).А дали ще дадеш 100лв за това или 200лв за редуктор,ако караш наистина много...Метановите редуктори работят на по над 1.5бара,докато на газта не и от там идва проблема като цяло...


Аз доколкото знам обикновените редуктори за пропан-бутан работят на около 1,2 атм. налягане във втората камера, 1,5 бара е около 1,5 атм., едва ли точно това е причината за скапването на редуктора. Три масла какво значи?- три смени на маслата? около 30 000 км?


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот lozan67 » Пон 10 юни 2013 5:27


Отсрочката е дадена за да може повече хора да карат и отопляват на метан. Но при нас заради единствения доставчик, цената седи висока. Отделно метан станциите по градове са в картел или договорка и даржат високи цени. Не знам дали гражданин може да подава сигнал в комисията за защита на конкуренцията за картел. Ако да мисля да пусна за Велико Търнмово. 1,94 на фона на Бяла 1.82. Иначе и с акциз остава най-евтиното гориво. Самите служители и собственици незанаят , че ще им слагат акциз. От друга страна като еко гориво могат да ни облекчат откъм данък. Бе трябва да се расзмърди работата. Освен това нашите евродепутати могат да поставят въпроса в европарламента и ние като най-бедна страна в ЕС да получим още 10г. отсрочка. Достатъчно е да ги доведат в Обеля зимата. Където въпреки, че квартала е газифициран смърди на въглища и прането става черно, ако го сложиш на балкона. Защто газта е скъпа. Да не забравяме , че въпросната директива предвижда и акциз за електричеството. Никой не говори и за това. На 1 октомври, някой чиновник ше го занесе на министъра и ще се почне едно обяснение, видите ли те предишните са подписали. :newsm66 :newsm66 :newsm66 И сега прочетох цялата директива Италия, Финландия, Франция и Швеция са си освободили природния газ използван за моторно гориво от действието на тази директиваhttp://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:2003L0096:20040501:BG:PDF А нашите мислещи за народа политици, не.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Пон 10 юни 2013 6:27


KingoftheROAD написа:
mupk0 написа: ...но редуктора се насира много бързо.Един бус е така направен и за 3 масла го скапа нацяло*сега в момента след последната ми настройка ,е с навит до край редуктор и на моменти пак си гаси цилиндри(мерцедес над 2000год).А дали ще дадеш 100лв за това или 200лв за редуктор,ако караш наистина много...Метановите редуктори работят на по над 1.5бара,докато на газта не и от там идва проблема като цяло...


Аз доколкото знам обикновените редуктори за пропан-бутан работят на около 1,2 атм. налягане във втората камера, 1,5 бара е около 1,5 атм., едва ли точно това е причината за скапването на редуктора. Три масла какво значи?- три смени на маслата? около 30 000 км?

То проблема е ,че това нещо не намаля много налягането,защото на моменти редуктора има пикове,което най-вероятно означава,че клапана не пуска равномерно метана с ниско налягане...А и за 100лв.....при 200лв редуктори нови и то за метан какъв е смисъла.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 10 юни 2013 10:46


mupk0 написа: ...То проблема е ,че това нещо не намаля много налягането,защото на моменти редуктора има пикове,което най-вероятно означава,че клапана не пуска равномерно метана с ниско налягане...А и за 100лв.....при 200лв редуктори нови и то за метан какъв е смисъла...

Смисълът е да може да се кара и на двете горива, с минимум переделка, и минимум допълнителни разходи ...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Пон 10 юни 2013 18:46


KingoftheROAD написа:
mupk0 написа: ...То проблема е ,че това нещо не намаля много налягането,защото на моменти редуктора има пикове,което най-вероятно означава,че клапана не пуска равномерно метана с ниско налягане...А и за 100лв.....при 200лв редуктори нови и то за метан какъв е смисъла...

Смисълът е да може да се кара и на двете горива, с минимум переделка, и минимум допълнителни разходи ...

И на двете горива няма как да се кара едновременно.Сам се досещаш защо предполагам.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта