
Първо интродукцията: Преди време се счупи водната помпа и се наложи да се сменя. След като поразглобих и махнах капака на ангренжния ремък, видяхм, че помпата е под ремъка и ще се наложи да се маха самият ремък. Не се реших да се наема с работата и викнах един майстор да помага. Общо взето всичко правих аз, от него се искаше да махне и сложи ангренажа след това. Нали там има разни белези и т.н. Но какво стана след като сложи ремъка, колата не искаше и да опита да запали. Оказа се че по белезите ремъка е слжоен в момента на 4ти цилиндър (или първи беше) пък палчето на делкото е на 180 герадуса и сочи първи цилиндър. Както и да е, майстора го "презацепи". И реално сега белега на ремъка горе при разпределителния вал си е точно на място, долу при ролката от коляновия също, палчето на делкото също е срещу белега там. Колата вече пали, но има проблем.
Когато примерно си на 1-2ра скорост, и в към 1500-2000 оборота и изключиш от скорост колата гасне. Все едно са и ниски оборотите. Понякога не успява да загасне, но се вижда как електронният смукач се пуска на 2-3 пъти за да задържи колата. Ако колата е в по-високи обороти въоще не се проявява проблемът. Ако пък форсирам съвсем леко преди да превключа или изключа от скорост пак не гасне. По предписание на майстора разхлабих делкото и леко врътнах на ляво - пробвах, пак същото. После разбира се малко по-надясно от първоначалната позиция - пак същото. При по-голямо отместване вече осезаемо се чува, че колата работи зле. Проблема се проявява след 5-10мин каране, т.е. когато е студена няма проблем. Другото, когато почне да се проявява проблема, при палене повечето пъти иска да подам газ, иначе не успява да запали. Когато е студена пак си пали както трябва.
Та проблема най-вероятно според мен е в "презацепването", другото е някаква друга причина, която по някакви супер обстоятелства се е проявила точно след ремонта.
Очаквам помощ от вас - колегите във форума :)