Хайде да се съберем и да изясним с общи сили всичко по този двигател.
Много странен като цяло, натъпкан с излишни неща според мен.
Кой какво е правил, подобрил, рационализирал , съсипал
ще дам лека посока на дискусията...
Passat 2001 AZM
Еко помпа - нужна ли е, някой разкарал ли я е, какво прави и защо?
При мен лично се чува при първоначално стартиране и когато е по-хладно в интервала 1400-2000об/мин, гледам че смуче иззад двигателя , според мен картерни и изгорели газове , след това ги набива в кутията на филтъра над хартиения елемент.
Много бързо загрява, дали еко помпата допринася, дори зимно време на -15 загряваше за няколко километра до 90 градуса.
Сложил съм газ, доволен съм като цяло, първоначално светеше лапата на ДВГ, обогатихме смесите, почна да харчи по 14 газ , обеднихме сега съм я закрепил под 13 Софийско и около 9 извънградско при нормално каране , градско на разстояния около 2-3 км. Мисля че е доволно, за бензин не знам разхода, не дочаках да свърши резервоара и сложих ГИ.
Как сте с разхода - без значение дали е газифициран ДВГ или не ?
6 степенна скоростна кутия може ли да се набоде ?
Много дълги ми се струват скоростите, или пък въртящия момент е качен много нагоре ? Усещам че до 2400 се задъхва, натам е ок, разхода дори като че ли пада като сменям над 2400 градско, като цяло се държи по адекватно в по-високи обороти.
С кой маховик сме , демпферен ли е ?
Имаме ли вакуум помпа и къде се намира.
Кабелите на свещите и свещите как сменяте, аз си счупих ръцете да бъркам под гадния колектор, дали не е по-лесно ако се свали колектора или ще стане по-сложно ?
Не на последно място ... защо виско??? :)
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Последна промяна от DoH_KuXoT на Пон 01 юли 2013 16:52, променено общо 1 път.
- buller
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Като цяло 2.0 115 (или както другаде пишат 116к.с.) са редки мотори (независимо от кода на мотора).
Аз дълго търсех такъв на купето на Голф 4 и не намерих запазен.
Поразгледай темите на колегите от "Голф подфорума" с 2.0 двигатели. Не вярвам да са толкова различни.
Аз дълго търсех такъв на купето на Голф 4 и не намерих запазен.
Поразгледай темите на колегите от "Голф подфорума" с 2.0 двигатели. Не вярвам да са толкова различни.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Че са редки редки са и по добре Комшията ми е с такъв и бих казал че е отвратителен за всякакъв вид обслужване. Също е с ГИ и разхода в София е 12-15газ навън 8-9л. Най-големия недостатък поне при него е разхода на масл 4л на 12х.км
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
С този разход на масло, на моторчето му е лошо! Сега по темата, карам Бора 2.0 (само, че при мен кода на мотора е APK. Като цяло съм много доволен от моторетката, имам минати около 70 000 км. на газ смесен разход 10! Свещите се сменят малко трудно, т.е. сваля се смукателния колектор и задължително сменяш и гарнитурата на смукателя (5 лв.) или в противен случай почва да посмуква въздух от там. Масло доливам около 1 л. на 10 хил. км, но си го понастъпвам. Свещите са триполюсни, като цените варират от 30 до 40 и няколко лева комплекта. Сменял съм доста работи и ако нещо друго те интересува питай!
ПС: Аз имам проблем със студеното палене от известно време, върти повече преди да запали и след това няма никакви ядове (смених бензинова помпа, свещи, горивен филтър, чистих дюзи и така си остана )
ПС: Аз имам проблем със студеното палене от известно време, върти повече преди да запали и след това няма никакви ядове (смених бензинова помпа, свещи, горивен филтър, чистих дюзи и така си остана )
Re: Всичко AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Теодор написа:Че са редки редки са и по добре Комшията ми е с такъв и бих казал че е отвратителен за всякакъв вид обслужване. Също е с ГИ и разхода в София е 12-15газ навън 8-9л. Най-големия недостатък поне при него е разхода на масл 4л на 12х.км
обслужването на някои неща е супер недомислено... Аз сменях кабели на свещи и ми отнеха повече време от смяната на ангренажи ролки. Бобината е завряна под колекторв и не може да се бръкне от никъде. Свещите ги преборих на място.
Маслото ми го пипа , за 5000км изяде литър, карах обаче 2500км с сериозно настъпване по магистрала с клима и 4 човека с багаж, но пак не е нормално, за радост видях че сълзи доста от дифтунката на пробката за източване. Затегнах малко и сега се надявам да намалее разхода, но пък от от горе някъде има място което е леко омаслено и предполагам че ще губи пак и от там.
За паленето сутрин след като е престояла цяла нощ пали и работи на 300об/мин и загасва ако я оставиш след 10 секунди някъде. Ако я загасиш принудително и запалиш веднага няма проблеми, четох някъде че ако се пълни резервоара повече този проблем изчезвал, но и с пълен догоре резервоар пак го прави. Смених горивен филтър, но сутрин в повечето случаи, да не кажа винаги закрепва стабилни обороти от втория път. Никога не се е налагало да паля трети път.
Сдобих се с кори под двигател и скорости, защото ги нямах, сега е доста по тихо, понеже са от дизел, даже виското не се чува ако не отворя прозорецa :)
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Колега за паленето пробвайте да адаптирате дросела и вижте клапана на бензиновата рейка дали държи налягане :) След доста мъки, вече отстраних проблема с паленето
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Така ли се адаптира дросела ?
Throttle Body Adaptation:
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060 or Group 98
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB
adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
как да проверя клапана на бензиновата рейка ?
Throttle Body Adaptation:
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060 or Group 98
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB
adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
как да проверя клапана на бензиновата рейка ?
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Да се включа и аз - от съвсем отскоро съм със съшият мотор на Б 5.5 2001 г.и имам същият проблем като колегата по-горе - сутрин - въртя ключа - пата-кюта и гасне. Въртя втори път - пали мазно сякаш нищо не е било!??
Давайте насоки за решения....
Давайте насоки за решения....
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
dimitarpetrov написа:Да се включа и аз - от съвсем отскоро съм със съшият мотор на Б 5.5 2001 г.и имам същият проблем като колегата по-горе - сутрин - въртя ключа - пата-кюта и гасне. Въртя втори път - пали мазно сякаш нищо не е било!??
Давайте насоки за решения....
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Пробвате ли да дадете няколко пъти на контакт и после да запалите ? Смисъл ако помпата или клапана не държат налягане да вдигне налягане и да се види тогава дали ще гасне първия път
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Колега повярвай ми че за тези години сме пробвали почти всичко за което сме се сетили Не казвам всичко защото може би колата щеше да пали нормално тогава
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
При мен смучеше въздух, от гарнитурата на смукателния колектор. Смених я, адаптирах на ново дросела и сега пали нормално студена! Но имам един странен проблем, сега в големите жеги като я оставя цял ден на плажа да я пече слънцето и после пали с много въртене . Това палене на този мотор май никога не може да е перфектно
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
MrLover написа:Пробвате ли да дадете няколко пъти на контакт и после да запалите ? Смисъл ако помпата или клапана не държат налягане да вдигне налягане и да се види тогава дали ще гасне първия път
пробвах доста пъти, помпата се чува как заработва, достига някакво налягане и спира, давам пак на контакт и дори не се чува (предполагам, защото си има нужното налягане) , и 5 пъти съм го правил, разлика няма. Ще пробвам адаптирането на дросела, но не ми потвърди никой дали се прави по цитирания от мен начин няколко поста по-нагоре ?
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
Аз лично процедирах по процедурата с откачане на акумулатора и каране малко на бензин след това, поради това, че ми се прецака кабела....
Re: Всичко за AZM - 2000cc 116hp - кой,какво,как...
направих адаптация на клапата и сутринта запали от първия път , което се случва за първи път Обаче след още няколко дни ще кажа дали не е било съвпадение или съм разрешил проблема наистина. Адаптацията направих по описания по-горе начин .