


Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Здравейте колеги! Както си карах един ден из града реших да понастъпя малко и какво усетих - все едно карам чист дизел. Колата стана адски мудна не прекъсваше просто ускоряваше адски бавно в сравнение с обикновено. Оставих така за около 30 мин., след което с мой приятел тръгнахме като се раздрахме да кара зад мен, за да види какво става отзад. Колата си тръгна пак, както трябва и изпуши яко черно, след което спря да пуши при подаване на газ. Малко след това я угасих и я запалих веднага след това отново и турбото пак го нямаше.. и пак стана мудна. И така няколко пъти ту се оправя ту спира да надува. На следващия ден сутринта проверих маслото, което до този момент не беше мръднало грам, а бях изминал 2000 км. от смяната му, беше мръднало с около 200 гр. беше около долната чертичка на щеката. Долях го една идея над средата. Следващите два дни колата си вървеше като цяло нормално имаше ускорение. Направих и 10-15 км. извънградско - колата си върви добре и още 50-60 км градско, от които маслото не беше мръднало повече. Извинявам се ако се повтарям с друга тема, но дали не си заминава турбината.. това ме притеснява най - много. Благодаря колеги!
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 19:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kubrat
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Така се случи и при мене с псат ПД ама се оказа от механиката (как се казва точно не знам) там дето отваря и затваря турбината. Беше клеясало след зимата. След като го разкарах се оправи.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пет 03 дек 2010 20:17
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: sliven-sofia
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Колега така без диагностика е малко трудно да се каже какъв може да е проблема, но провери дали като запалиш колата дали геометрията на турбото слиза до долу или не. Ако си карал колата повече време само в градски условия може геометрията да е заялата. Другото което е може клапана за управление на геометрията да не работи коректно( така наречения клапан N75)
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Ами да то почти само градско я карам.
- produxan
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Колега възможно е актоатора да е заминал или просто геометрията да доста напластена което ме съмнява . Пробвай с рака да мръднеш лостчето под актоатора на горе на доло трябва да се движи свободно и лесно ако е така може би да е от актоатора (бомбичката над турбината) в която влиза вакум маркуча чрез него се управлява геометрията вътре е мембрана някой път заминават и геометрията устава в положение тип авариен режим и колата на практика си е чист дизел . Погледни и вакумите да няма пробит .
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Известно време колата си вървя добре до тази вечер, когато пътувах извън града турбото пак спря да надува. Спрях отворих капака и размърдах(натиках) вакуум маркучето, което вилиза в актуатора. Колата се оправи тръгна отново както си трябва НО до 5-та и след това пак спря да надува.. стигам до 120-130 и повече не иска.. пак спрях прегледах макркучето откъм актуатора и се оказа че е сцепено, та го откъснах там където беше(около 1 см. най-много) и го натиках отново в актуатора, но този път не се оправи. Дали е възможно да съм го поизмъкнал някъде в долния му край ?
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 03 мар 2010 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: avgan
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Колата ти пренадува и влиза в авариен режим. Най-вероятните причини са зацапана геометрия или актуатор, но с врачуване няма да стане. Закарай я на някой диагностик, който разбира, да ти каже със сигурност какъв е проблема.
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Днес прегледах маркучето - оказа се доста изпечено и напукано.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
DrEbNiA написа:Днес прегледах маркучето - оказа се доста изпечено и напукано.
Сменявай ги наред : режеш внимателно старите и слагаш нови!

- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Е не става ли просто да се измъкнат защо трябва да се режат? А този за който говоря в долни си край влиза в едно бяло преходниче не виждам проблем да го измъкна от двете страни и да сложа новото. Ако греша поправете ме за да направя нещо грешно. 

- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Дърпай смело,може и да откъртиш някой щуцер на н75 и тогава ще си имаш проблем!
Казвам ти го от опит.

Казвам ти го от опит.

- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Току що смених маркучето. Не съм вадил нищо от н75 понеже преди да влезе в има едно бяло преходниче. От там го измъкнах и гледам той се цепнал и долу.. и аз се чудя къде се дяна турбото.. смених го и сега колата си върви по старому.. продухах я малко извън града като карах 120-130 намялях до 90-100 и пак ускорявах до 120-130. Зачудих се обаче на колко оборота трябва да ми надува турбото понеже по мой усет при мен надува от около 2200 об./мин, та тя си е така от както я купих преди 3 месеца. Нормално ли е или трябва да надува от по - рано ?
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
От колко надува и от колко я усещаш са две различни неща, единствено може да се каже точно с диагностична програма в движение, като зависи не само от турбината и управлението и, а и от състоянието на въздушните пътища, въздушния филтър, дебитомера, регулировката на помпата, горивния филтър, наличието на катализатор и др. Със заводските настройки би трябвало да я усещаш от около 1800 оборота, но може и от по-малко с някои настройки.
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Благодаря колега! В такъв случай нещо не и е наред. А и пт снощи се появи едно виене като я изворсирам леко на място. Турбо?
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 AVG 4motion 2000г. - турбото изчезна
Да нямаш някъде пропуск по турбо пътищата или интеркулера е спукан. Ако звука ссссссс-ссссс е пропуск на въздух от турбо пътишата, но ще пуши бая черно. Ако е фииуууууу е нормално да се чува при премахнат катализатор или спукана мека връзка(която ще е усетиш бързо с миризмата на изгорелите газове в купето и шума без гърнета). Ако пък звукът идва от самата турбина погледни перките за луфт или омасляване.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта