Колко издържа акумулатора, ако не карате колата?
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
Колко издържа акумулатора, ако не карате колата?
Последния месец, не съм карал много (по 15-тина километра седмично и то пали-гаси по два три пъти) И днеска изненада
Няма ток да завърти. Работят само часовника, алармата и на касетофона мига няква лампа. Нормално ли е да се разрежда толкова за един месец? Акумулатора е на 2 години и до сега не съм имал проблеми. На старата кола (без аларма) с 5-годишен български акумулатор, преди да я продам 4 месеца не беше палена и си врътна съвсем нормално 
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Пет 21 яну 2011 21:35, променено общо 1 път.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5451
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Red_Jetta написа:по принцип зимно време акумулатора е много натоварен: фарове по цял ден, вентилатор за парното, нагреватели, отоплители... сутрешното студено палене. по тази причина е препоръчително един път в месеца акумулатора да се дозарежда и на изправител. особено задължително е това, когато пътуванията са на къси разтояния и ако акумулатора не е първа младост (тука ще добавя дори да не е належащо по горните причини, това дозареждане ще удължи многократно живота му).
в твоя случай може и да е нормално, макар и неприятноако е останал недозареден и през последния месец каране на къси разтояния, със сигурност не се е заредил - нормално е сега да "клекне". зареди го добре и все пак имай едно на ум.
Това е наизтина ценен съвет!
Благодаря, моя е на 2 месеца, необслужваем, но ми се иска да си го карам по-дългичко!
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13565
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Най -лесно започни с измерване на напрежението на зареждане след работа 10-15мин или пробег около 15 км без фарове за да може да се възстанови изхабената при стартиране енергия.Трябва да е 13,7- 14,5 В.Има цифрови мултиметри вече около 5-7 лв.
Ако е по -ниско нямаш зареждане -търсиш обтягане на ремък, реле регулатор, четки и тогава алтернатор.
За всеки случай при изключена аларма провери каква е консумацията от акумулатора/ да не би да имаш някъде оголен проводник към маса или пък изгорял диод в алтернатора /може да е от 1 А перовите диоди или пък мощен изправителен диод/. Мери се лесно откачаш + клема на акумулатора и с мултицета включен на амперметър на най-висок обхват /желателно на 10А/ ако нямаш търси стрелкови уред .И пак на най-големият обхват . Едната щека на прибора към + на акумулатора другата към плюсовият кабел. Пробваш за съвсем кратко и ако стрелката тръгне към максимума прекъсваш веригата иначе ще се повреди уреда.
Ако в града си крал на светлини, с пуснато парно, нагревател на задно стъкло за кратко разстоянив и при минусови температури акумулатора не се зарежда до необходимото и е препоръчително зареждането му от стационарно зарядно. Недей включва зарядното към акумулатора без да си откачил плюсовата клема/ има опастност от повреда в аларма, реле регулатор, радио.
Ако пък акумулатора е останал без електролит - с полуоткрити плочи ще се наложи посещение в магазин за акумулатори.Евентуално след доливане на дестилирана вода , ако се повишат температурите може да имаш късмет да го караш още 3-4 месеца.Преди съм правил профилактика на поскапан акумулатор - бързо се разрежда.Профилактиката е : разреждане на акумулатор, изливане на електролита, промиване на акумулатора с дестилирана вода2-3 пъти за утайки, след това напълване с дестилирана вода и зареждане 12-18 часа с импулсно зарядно, изливане на водата и наливане на прецеден електролит и наново зареждане. В 2 от случаите успях да го ползвам цяло лято на с първите застудявания си купувах нов.Новитя акумулатори са с много тънки оловни плочи около3 мм за разлика от тези 88-92г - плочи до 5мм.Тънките плочи за 2-3 години се разпадат намалява капацитета на акумулатора.Утайките се отлагат по дъното.
Ако нещо не е ясно питай .
Ако е по -ниско нямаш зареждане -търсиш обтягане на ремък, реле регулатор, четки и тогава алтернатор.
За всеки случай при изключена аларма провери каква е консумацията от акумулатора/ да не би да имаш някъде оголен проводник към маса или пък изгорял диод в алтернатора /може да е от 1 А перовите диоди или пък мощен изправителен диод/. Мери се лесно откачаш + клема на акумулатора и с мултицета включен на амперметър на най-висок обхват /желателно на 10А/ ако нямаш търси стрелкови уред .И пак на най-големият обхват . Едната щека на прибора към + на акумулатора другата към плюсовият кабел. Пробваш за съвсем кратко и ако стрелката тръгне към максимума прекъсваш веригата иначе ще се повреди уреда.
Ако в града си крал на светлини, с пуснато парно, нагревател на задно стъкло за кратко разстоянив и при минусови температури акумулатора не се зарежда до необходимото и е препоръчително зареждането му от стационарно зарядно. Недей включва зарядното към акумулатора без да си откачил плюсовата клема/ има опастност от повреда в аларма, реле регулатор, радио.
Ако пък акумулатора е останал без електролит - с полуоткрити плочи ще се наложи посещение в магазин за акумулатори.Евентуално след доливане на дестилирана вода , ако се повишат температурите може да имаш късмет да го караш още 3-4 месеца.Преди съм правил профилактика на поскапан акумулатор - бързо се разрежда.Профилактиката е : разреждане на акумулатор, изливане на електролита, промиване на акумулатора с дестилирана вода2-3 пъти за утайки, след това напълване с дестилирана вода и зареждане 12-18 часа с импулсно зарядно, изливане на водата и наливане на прецеден електролит и наново зареждане. В 2 от случаите успях да го ползвам цяло лято на с първите застудявания си купувах нов.Новитя акумулатори са с много тънки оловни плочи около3 мм за разлика от тези 88-92г - плочи до 5мм.Тънките плочи за 2-3 години се разпадат намалява капацитета на акумулатора.Утайките се отлагат по дъното.
Ако нещо не е ясно питай .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта

