
Велосипед - какъв да бъде.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Не държа на модел 2013 г. 

- N1P0
- Мнения: 1228
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: | София | | 6N2 - 1.6 16V - GTi |
- Контакти:
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Не мога да ти помогна не съм запознат с ДХ рамките :) За мен това освен за ДХ за нищо друго не става да ти кажа, мое мнение.
Re: Велосипед - какъв да бъде.
На мен също дх-то вече ми е too much, ама утре ще питам кво е положението със старите модели на една реномирана марка и ако има нещо в този бюджет ще ти пиша :)
- Talibana3800
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 20:17
- Автомобил: MK3
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Здравей колега,
Преди две години бях пред подобна дилема като теб.
Бюджета ми беше на половина от твоя затова купих втора ръка и съм
много доволен. Но ти си казал, че искаш ново колело, затова карам
по същество.
Разгледай чужди сайтове, защото за около 400-500 лева отгоре
можеш да вземеш колело няколко класи над гореспоменатото, ако не над монтажа,
то поне над рамката.
Ето някои варианти например:
1. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=95394
2. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=107263
Тези колела, според мен са повече в стила, който ти си се насочил. Не са толкова груби, но и не са така тежки.
От моя скромен опит в този спорт, мога да кажа, че като посвикнеш, техниката е най-добрия амортесиор.
Има и момента, че ако почнеш диретно на "мекица", бързо ще напреднеш, защото такова колело прощава много грешки, а твърдака - наказва.
Прецени си сам, но аз бих разгледал и в други сайтове, погледни в www.pinkbike.com изпадат понякога и почти нови колела на много добри цени със страшен потенциал.
Лек ден и успех с избора!
Преди две години бях пред подобна дилема като теб.
Бюджета ми беше на половина от твоя затова купих втора ръка и съм
много доволен. Но ти си казал, че искаш ново колело, затова карам
по същество.
Разгледай чужди сайтове, защото за около 400-500 лева отгоре
можеш да вземеш колело няколко класи над гореспоменатото, ако не над монтажа,
то поне над рамката.
Ето някои варианти например:
1. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=95394
2. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=107263
Тези колела, според мен са повече в стила, който ти си се насочил. Не са толкова груби, но и не са така тежки.
От моя скромен опит в този спорт, мога да кажа, че като посвикнеш, техниката е най-добрия амортесиор.
Има и момента, че ако почнеш диретно на "мекица", бързо ще напреднеш, защото такова колело прощава много грешки, а твърдака - наказва.
Прецени си сам, но аз бих разгледал и в други сайтове, погледни в www.pinkbike.com изпадат понякога и почти нови колела на много добри цени със страшен потенциал.
Лек ден и успех с избора!

- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Talibana3800@, благодаря за съветите ти.
"Нюкът" малко съм го покарвал и наистина е страхотно колело за парите си. Пусто бюджет. Напълно наясно съм, че започвам да се хлъзвам по спиралата, наречена - Като ще давам толкова много пари, поне да е за наистина качествена стока!
И отивам на Specialized Demo 8
Точно поради всички фактори търся мнение за рамката. Другото подлежи на ъпгрейд след време, но ако основното "желязо" не работи добре...
"Нюкът" малко съм го покарвал и наистина е страхотно колело за парите си. Пусто бюджет. Напълно наясно съм, че започвам да се хлъзвам по спиралата, наречена - Като ще давам толкова много пари, поне да е за наистина качествена стока!


Точно поради всички фактори търся мнение за рамката. Другото подлежи на ъпгрейд след време, но ако основното "желязо" не работи добре...
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Здравейте :)
И аз бих искал да се възползвам от вашите познания в областта. Трябва ми нов велосипед, с който ще се излиза в парка и от време на време ще се кара в планината, но не по някакви безумни чукари. Из града по-рядко. Бюджетът е до 400 лева. От това, което прочетох в темата, стигнах до следните изводи/изисквания:
- да е с относително качествена вилка отпред, с реглаж на твърдостта. Ако има и опция за механично заключване, още по-добре
- отзад да е твърдо (без евтини и недоизмислени пружини)
- спиците да с в класическа подредба, а не на "групички" - така само се увеличава вероятността да се изкривят каплите, а като не са на равен интервал спиците няма и много как да се поправи после
- Да е с V-Brake, един качествен v-brake е по-евтин и много по-ефективен от съмнителна дискова спирачка. Рабира се, ако има опция да се вместя в бюджета и да си взема надеждни дискови спирачки, тогава ще ги предпочета.
- да е със здрави скорости, които да превключват надеждно и ефикасно.
- висок съм 184 см и тежа 78 кг.
Подобно на колегата PabloEscobar, с радост бих си взел колелото от Германия, обаче тук за до 200 евро нищо не си харесвам. В България колелетата общо са по-евтини. През юли се връщам за 2 седмици, планът ми е да си купя колело от родината и да търся начин да го транспортирам (Колеги с бусове предлагат транспорт за 20-30 евро).
Четох по форумите, че драг били много стабилни, а и крос предлагат напоследък много добри велосипеди като съотношение цена/качество. Давайте предложения - както за модел колело, така и откъде да го купя в София.
Мислех за DRAG ZX2 PRO 2013 или за Крос Ромеро.. Но това са първите, които загледах. Ще се радвам и н адруго предложения - български или чужди марки, по света и у нас... крайната цел е да се намери най-добрият байк в бюджета ;)
И аз бих искал да се възползвам от вашите познания в областта. Трябва ми нов велосипед, с който ще се излиза в парка и от време на време ще се кара в планината, но не по някакви безумни чукари. Из града по-рядко. Бюджетът е до 400 лева. От това, което прочетох в темата, стигнах до следните изводи/изисквания:
- да е с относително качествена вилка отпред, с реглаж на твърдостта. Ако има и опция за механично заключване, още по-добре
- отзад да е твърдо (без евтини и недоизмислени пружини)
- спиците да с в класическа подредба, а не на "групички" - така само се увеличава вероятността да се изкривят каплите, а като не са на равен интервал спиците няма и много как да се поправи после
- Да е с V-Brake, един качествен v-brake е по-евтин и много по-ефективен от съмнителна дискова спирачка. Рабира се, ако има опция да се вместя в бюджета и да си взема надеждни дискови спирачки, тогава ще ги предпочета.
- да е със здрави скорости, които да превключват надеждно и ефикасно.
- висок съм 184 см и тежа 78 кг.
Подобно на колегата PabloEscobar, с радост бих си взел колелото от Германия, обаче тук за до 200 евро нищо не си харесвам. В България колелетата общо са по-евтини. През юли се връщам за 2 седмици, планът ми е да си купя колело от родината и да търся начин да го транспортирам (Колеги с бусове предлагат транспорт за 20-30 евро).
Четох по форумите, че драг били много стабилни, а и крос предлагат напоследък много добри велосипеди като съотношение цена/качество. Давайте предложения - както за модел колело, така и откъде да го купя в София.
Мислех за DRAG ZX2 PRO 2013 или за Крос Ромеро.. Но това са първите, които загледах. Ще се радвам и н адруго предложения - български или чужди марки, по света и у нас... крайната цел е да се намери най-добрият байк в бюджета ;)
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Велосипед - какъв да бъде.
За чужбина нямам поглед, но тук, в България, за този бюджет нямаш почти никакъв избор. Разгледах набързо какво се предлага и избора ми е единствено кроса, който си показал. Драг ZX-2 не ми харесва по няколко причини-командите са тип revoshift т.е. скоростите се превключват с въртене (на кроса са т.нар. палцови команди, незаменим комфорт спорд мен), драга е с вилка zoom (хич не работи добре) и венеца е на резба-по-лош вариант, има по-голяма вероятност да счупи задна ос. При кроса имаме вилка сънтур и венец-касета. Като вземем предвид тези неща и по-ниската цена кроса за мен е без конкуренция. В този бюджет забрави за вилка с реглаж и заключване и дискови спирачки. Много правилно си се насочил към v-break. Здрави скорости също е относително. Със сигурност ще бъдат нисък клас, но въпреки това принципно държат. Все пак зависи от натоварването на което ги подлагаш.
С две думи ново колело за този бюджет само кроса виждам като приемлив вартиант. Ето малко по-евтин
http://sportdepot.bg/bg/product/cross_velosiped_26_romero-2230100006-MD1zcG9ydCZzcG9ydElkPTEzJmRpdmlzaW9uSWQ9OTgmY2F0ZWdvcnlJZD02NA.html
Успех каквото и да избереш
С две думи ново колело за този бюджет само кроса виждам като приемлив вартиант. Ето малко по-евтин
http://sportdepot.bg/bg/product/cross_velosiped_26_romero-2230100006-MD1zcG9ydCZzcG9ydElkPTEzJmRpdmlzaW9uSWQ9OTgmY2F0ZWdvcnlJZD02NA.html
Успех каквото и да избереш
- N1P0
- Мнения: 1228
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: | София | | 6N2 - 1.6 16V - GTi |
- Контакти:
Re: Велосипед - какъв да бъде.
icefire написа:Здравейте :)
И аз бих
DRAG ZX2 PRO 2013[/url] или за Крос Ромеро.. Но това са първите, които загледах. Ще се радвам и н адруго предложения - български или чужди марки, по света и у нас... крайната цел е да се намери най-добрият байк в бюджета ;)
hop

- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Това е хубава сглобка на хубава цена. За съжаление е много уморено. Вчера само го погледнах набързо преди да си легна, сега отварям пак и човека лекичко е махнал снимката, на която се виждаше как сериозно са ръждясали и трите плочи отпред
Не знам точно какво е преживяло. Лошото е, че цените дори на втората употреба са много високи за нещо което си заслужава.

- scuba
- R.I.P. Holy Diver
- Мнения: 6971
- Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед - какъв да бъде.
не съм чел предишните отговори. Ще пиша от опит.
BikeWorks - англ.фирма за коУеаА. Супер лека рамка ... колелото е перфектно
Драг - алумин. тежи 2 пъти колкото горното. Дискови спирачка.... ма не се заслужава парите
Анг.байк се купува за 30-40 лв
BikeWorks - англ.фирма за коУеаА. Супер лека рамка ... колелото е перфектно
Драг - алумин. тежи 2 пъти колкото горното. Дискови спирачка.... ма не се заслужава парите
Анг.байк се купува за 30-40 лв
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Ако ще се купува от бг, ще е само ново. А примерно ако се увеличи бюджетът до 450-500 лв? Има ли тогава опции за колелета с изискванията от предишния ми пост?
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Така казано ще приемем 500лв. бюджет
Тук има малко по-голям избор. От това което разгледах се спирам на няколко модела- два практически идентични модела от към оборудване
http://screambikes.eu/bg/velosipedi-planinski-s-tvurda-ramka/8648-velosiped-drag-zx3-pro-2013.html
http://bikescenter.bg/#/product/?menuId=-1&categoryId=-1&subCategoryId=-1&productId=466&page=1
Някъде съм чел, че вилката на кроса била по-добра, но не се наемам да кажа дали е така. За мен са еднакви.
За малко повече пари вече имаме колело с вилка с по-голям ход (100мм), команди и скорости от по-висок клас и най-важното 29" колела. Аз лично не съм карал такова, но казват че било предимство в някои случаи
http://bikescenter.bg/#/product/?menuId=-1&categoryId=-1&subCategoryId=-1&productId=6868&page=1
другото което мога да предложа е
http://bikesport.bg/bg/products/178-sprint-apolon-26_quot_-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8_
тук вече освен реглаж на твърдостта има и механично заключване на вилката (с ход 80мм) и повече скорости. Скоростите също не са от най-нисък клас. Предните му плочи са малкки, това определено не е колело за скорост, но за непретенциозен терен се представя много добре. Оплакването което съм чул към него е, че някои бройки се разскърцват, но предполагам че са от хоря, които ги карат в тежки влажни и кални терени. Общо-взето е доста добро колело за тази цена.
Което от тези да вземеш ще ти върши добра работа. Остава да избереш някое, което ти допада на теб най-много. Според мен е важно да се видят на живо, да седнеш на седлото и тогава да решиш. За голямо съжаление все още няма опция за тестдрайв...надявам се някой ден и това да се предлага

http://screambikes.eu/bg/velosipedi-planinski-s-tvurda-ramka/8648-velosiped-drag-zx3-pro-2013.html
http://bikescenter.bg/#/product/?menuId=-1&categoryId=-1&subCategoryId=-1&productId=466&page=1
Някъде съм чел, че вилката на кроса била по-добра, но не се наемам да кажа дали е така. За мен са еднакви.
За малко повече пари вече имаме колело с вилка с по-голям ход (100мм), команди и скорости от по-висок клас и най-важното 29" колела. Аз лично не съм карал такова, но казват че било предимство в някои случаи
http://bikescenter.bg/#/product/?menuId=-1&categoryId=-1&subCategoryId=-1&productId=6868&page=1
другото което мога да предложа е
http://bikesport.bg/bg/products/178-sprint-apolon-26_quot_-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8_
тук вече освен реглаж на твърдостта има и механично заключване на вилката (с ход 80мм) и повече скорости. Скоростите също не са от най-нисък клас. Предните му плочи са малкки, това определено не е колело за скорост, но за непретенциозен терен се представя много добре. Оплакването което съм чул към него е, че някои бройки се разскърцват, но предполагам че са от хоря, които ги карат в тежки влажни и кални терени. Общо-взето е доста добро колело за тази цена.
Което от тези да вземеш ще ти върши добра работа. Остава да избереш някое, което ти допада на теб най-много. Според мен е важно да се видят на живо, да седнеш на седлото и тогава да решиш. За голямо съжаление все още няма опция за тестдрайв...надявам се някой ден и това да се предлага
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Велосипед - какъв да бъде.
А колеги....ще ми помогнете ли и за мен за някакво колело за моя син. На 15 години е. Цената някъде около 500 +/-50 лева. Някакво хибридче...както за улицата така и за по неравни терени, да не е много тежко, скоростите няма значение, да е с амортисьори, по възможност дискови спирачки или поне само предна. И да е добро разбира се на външен вид, За цолаж на гумите не знам...може би някакви стандарти.
Благодаря.
Нещо е като това:
http://bikesport.bg/bg/products/173-sprint-reborn-26_quot_-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%81-%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5_
Благодаря.
Нещо е като това:
http://bikesport.bg/bg/products/173-sprint-reborn-26_quot_-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%81-%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5_
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Велосипед - какъв да бъде.
Колега, хем не искаш да е тежко, хем си дал като пример почти най-тежкото възможно
С два амортисьора и дискова спирачка и стоманена рамка...и да искаш по-тежко да намериш няма да можеш. Сега точно тръгвам от офиса, по-късно като имам време ще дам лично мнение. Помогни обаче, какво значи по-неравни терени? Ако не включваш спускане в това понятие не виждам за какво ти е дискова спирачка (да не говорим че качествената дискова спирачка струва колкото това колело
)


- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Велосипед - какъв да бъде.
dlug написа:Колега, хем не искаш да е тежко, хем си дал като пример почти най-тежкото възможноС два амортисьора и дискова спирачка и стоманена рамка...и да искаш по-тежко да намериш няма да можеш. Сега точно тръгвам от офиса, по-късно като имам време ще дам лично мнение. Помогни обаче, какво значи по-неравни терени? Ако не включваш спускане в това понятие не виждам за какво ти е дискова спирачка (да не говорим че качествената дискова спирачка струва колкото това колело
)
Колега...това колело просто го дадох като пример за външен вид. Не съм го и виждал на живо...само от сайта и нямам никаква представа от колелета. Ще съм ти благодарен ако ме насочиш към нещо.
А за неравните терени...не говоря за някакви планински екстремни спортове. просто да е здраво имах на в предвид. Но малкия много се кефи да има такива дискови спирачки, така че ще е в плюс да има такива.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: apolon и 51 госта