Изгодно ли е на метан ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
depolas
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 10 юли 2013 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот depolas » Пет 12 юли 2013 10:51


Колата е Деу Матиз 2001 г.Да както каза колегата не я гоня 100-110км/h.Вози и един вози и четирима.Ако искам комфорт и естественно повече да ми бръкне в джоба разхода за гориво се качвам на Партнера произв.2012г. и всичко е Ок.Най съм навит на един електромобил,но нека ги направят да изминават повече километри.




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот lozan67 » Сря 11 сеп 2013 6:44


И на двете горива няма как да се кара едновременно.Сам се досещаш защо предполагам.

След като подкарах дизела с пропан, мисля да започна бета тестове на метан с пропан. Да се пуска малко пропан при ускрение. Например едно клщче на вакума на втора клапа. Като отвори и да пуска пропан . Така няма да харча толкова метан при ускорение. На магистрала като съм само в подържащ режим с 100км. горя около 2,8- 3кг. Но по другите пътища със изпреварвани и почие отива на 3,5-4 кг. В завимост от трафика на камионите.Това е разход лятно време!!!!


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Сря 11 сеп 2013 13:50


Метана в Стара Загора най-накрая поевтиня.След като на една бензиностанция беше 1.74 за дълго сега в целият град е 1.74.На тази която преди беше по-евтин сега е 1.70.С отстъпката зареждам на 1.64лв/кг.Доста доволен.Слезнах на 10лв/100км градско :D И от 30км карам с изолация по маркучите за метан с цел метана да е по-топъл и да изстива по-бавно.Досега преди да загрее хубаво колата винаги претрисаше при даване на рязка газ.Сега 2 сутрини я паля с изолацията отгоре и това претрисане е много слабо(8 часа престой).Ако вярвам и на лампичките на копчето....май и разхода е леко надолу,защото на 30тия км градско преди изгасяха 2 от 5 лампички,а останалите 3 изгасяха за 70-80км.В момента съм на 35км и днес на 29тия изгасна първата лампа,което ако е вярно е някъде 500гр надолу.И странното е ,че колата се кара по-приятно и по байра към работа нещо не се зачудва толкова като и ударя педала в пода колкото преди(може и да е внушение)


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот lozan67 » Пет 13 сеп 2013 15:06


Кои маркучи си изолирал? От редуктора до снукателния колектор?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Пет 13 сеп 2013 15:10


lozan67 написа:Кои маркучи си изолирал? От редуктора до снукателния колектор?

Дам.Сега по-бързо загрява метана.Направих си и подгрев копие на Ловатовския вариант за изпарена газ.Иначе разхода е много малко надолу..някви грамове е,но като цяло колата и е по-кеф с топъл газ


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот ktamen » Пет 13 сеп 2013 17:30


Аз имах проблеми с маркучите на Петрохан и уж за временно като ги свързвах направих едно стеснение 3мм (в 10милиметров маркуч съм натъпкал метален дюбел, М8) и редуктора ми сега е по-студен - премерено с ръка около 40 градуса. Като се връщам от София винаги зареждам на Пазарджик и спирам крана на голямата бутилка, малката винаги свършва след 125км, малко след детелината на Стара Загора. Да де ама със стеснението изкарах 145км, нямаше попътен вятър, не са ми заредили повече защото събра под 6лв от София до Пазарджик, а друг път е повече от 6лв. По ямболските междуселски маршрути веднъж свърши на 109км и още веднъж на 145км. Така, че аз смятам, че поне при мен е по-икономично, ако ми е по-студен редуктора. Не бързайте с изолацията!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот muns61 » Пет 13 сеп 2013 17:44


Мирко е ГИ.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Съб 14 сеп 2013 0:14


При ГИ явно има значение температурата.Когато газта ми е студена колата е кисела и 2та компютъра отчитат богата смес и колата не ми харесва как върви.

Иначе ето какво направих за подгрев :

Изображение
Изображение
Изображение

Мисля ,че схващате идеята на дългата тръба за водата...като цяло 1 тръба 12мм за метана и 2 по 10мм за водата.Профила е 40х40,а тапите са от 2мм ламарина.На фреза ми направиха отворите,на струг тръбите,а аз ги заварих с ЦО-то и ги боядисах прахово.Единствено след като ги заварих обърнах внимание,че фрезиста е пробил една дупка грешно и сега отделният щуцер за водата ще стой леко на неправилно място и маркуча ми е прави кофти чупка,но ще се преживее


ico_919
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 30 сеп 2011 7:10
Автомобил: Vw Golf
Двигател: ASV 2000
Местоположение: Burgas

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот ico_919 » Съб 14 сеп 2013 0:57


Ludiq написа:8лв=170км на метан.
Е*ал съм ти нафтите...бензините...газта...амортисьори и окачвания.
Върви разправяй после колко ти е бърза и стегната колата....като седи пред вас. mhihi



Ти да не си е бутал колата тва и в най големите ти сънища няма как да ти са сбъдне !!!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот ktamen » Съб 14 сеп 2013 6:06


Ти явно само си слушал за метана :mhihi
Това мнение на Лудия е доста старичко, метана тогава май беше около 1,25лв.
Моя рекорд е 222км за 8лв, при 1,35лв/кг метан.
Метана за тези 145км, за които говоря в предишния ми пост е около 4кг или около 7лв по сегашни цени.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 16 сеп 2013 9:06


mupk0 написа: Мисля ,че схващате идеята на дългата тръба за водата...като цяло 1 тръба 12мм за метана и 2 по 10мм за водата.Профила е 40х40,а тапите са от 2мм ламарина.На фреза ми направиха отворите,на струг тръбите,а аз ги заварих с ЦО-то и ги боядисах прахово.Единствено след като ги заварих обърнах внимание,че фрезиста е пробил една дупка грешно и сега отделният щуцер за водата ще стой леко на неправилно място и маркуча ми е прави кофти чупка,но ще се преживее


тества ли го за течове на водата? шевовете с телоподаващото добре ли уплътниха?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Пон 16 сеп 2013 11:43


KingoftheROAD написа:
mupk0 написа: Мисля ,че схващате идеята на дългата тръба за водата...като цяло 1 тръба 12мм за метана и 2 по 10мм за водата.Профила е 40х40,а тапите са от 2мм ламарина.На фреза ми направиха отворите,на струг тръбите,а аз ги заварих с ЦО-то и ги боядисах прахово.Единствено след като ги заварих обърнах внимание,че фрезиста е пробил една дупка грешно и сега отделният щуцер за водата ще стой леко на неправилно място и маркуча ми е прави кофти чупка,но ще се преживее


тества ли го за течове на водата? шевовете с телоподаващото добре ли уплътниха?

Не съм го монтирал.Този weekend Където идва ще го слагам.Хем ще сменям радиатора.Като цяло течове няма..поне на чешмата под ниско налягане :D Първо ще го вържа към колата и покарам на бензин 1 ден да видя кво става и тогаа ще му сложа метана сигурно.Шевовете уж са наред.Разляха се добре,а и станаха плътни(с фаски ги направих с корен,въпреки че не е нужно).Отгоре праховата боя която нанесох също изолира много добреАко има теч,то ще е вътре в метановата тръба от другаде едва ли.Ако има проблем втори опит с по-ниски амперажи.


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот lozan67 » Пон 16 сеп 2013 20:26


Виждал съм таксиджии, лятно време да си излючват редукторите от охладителната система. За по-нисък разход, но лично не сам пробвал. За невярващите колеги на магистрала при подържане на скорост до 100 с 3ма и багаж не е проблем постигането на разход 2,8-3кг/100км. Голф2 1,8мотор карбуратор


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот feikot » Пон 16 сеп 2013 21:35


Има някакъв резон в това да се изключва редуктора лятото,защото преди като имах проблем с охладителната система и позагряваше лятото,тогава започваше да прекъсва зверски,включая и да гасне,а причината беше,че пускаше прекалено богата смес и беше невъзможно да стои на ПХ.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изгодно ли е на метан ?

Мнениеот mupk0 » Пон 16 сеп 2013 23:25


При мене на инжекциона колкото е по-топла сместа толкова е по-бедна.При прехвърлянето на колата на 25гр има ПХ с ламбда стойности от 0.5 до 0.7 вариращи.При хубаво свряла чая кола колата стой на 0.4 до 0.5 и ги е заковала.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта