Здравейте колеги!
Преди две седмици се сдобих с Голф 4 1,6 двигател AKL. Взех го на бързо без много да го гледам, понеже е от познат, но за съжаление не можах да му се порадвам от безкрайните му повреди и проблеми. Най-големия ми проблем в момента е разхода (16.5/100). Ходих на майстор и се оказа, че имам за смяна дебитомер, който бил напълно "умрял", както и ламбда сонда, която била забила на 1,54 волта. Смених дебитомера с чисто нов някаква немска нереномирана марка за 180лв. Надявах се нещата да се оправят, но уви никаква промяна. Симптомите са следните:
-В ниските обороти никаква мощност, едвам потегля.
-Получава се придърпване на ниска скорост.
-Оборотите играят леко и колата претриса.
-На няколко пъти угасна сама, докато е на свободен ход.
-Когато натисна педала на газта, понякога минават 4-5 секунди докато отреагира и набирането пак е мнооооого бавно.
Имал съм автомобил 1,4 75 конски сили, който сравнение с този беше самолет. Даже интергалактическа ракета. Смятате ли, че след смяната на сондата нещата ще си дойдат на мястото. На мен лично ми се виждат прекалено огромни и многобройни проблемите, за да са причинени от една ламбда сонда, макар че не съм експерт. Сондата за този модел била 245лв и то някакъв компромисен вариант, но имало и универсални по-евтини, но майстора не ме съветва да слагам от тях. Какво ще кажете вие? На елкона също излезе грешка за някакви датчици за температурата, но в последствие се разбра, че не ми се е включвал вентилатора, защото бушоните не правели контакт и сега тая грешка я няма, след като отстраних този проблем.
Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 15 фев 2010 13:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: велико търновско
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
и аз имам в англия сащия кошник с тоя мотор и мисля да го продавам не върви
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
Колега,
първо си смени майстора.
Най ги обичам тези майстори, които при проблем бързат да ти съобщят цените за новите дебитомери, ламбди и дросели.
Втори съвет към теб.
Намери някой читав сервиз във Варна да ти закачат колата на диагностика и да видят какви грешки дава.
Преди това обаче, въпросите са ми.
Сменени ли са свещи и кабели?
Ако е сменен ангренажния комплект правилно ли са зацепени нещата?
Добавка сложил ли си да се изчистят дюзите?
Най-важния въпрос, касаещ пряко проблемите ти, почистен ли е хубаво дросела с демонтаж, както си му е реда?
Преди да отговориш на въпросите, не очаквай компетентен съвет, освен нещо от сорта на, "че той толкова си може тоя мотор", което също не е далече от истината.
първо си смени майстора.
Най ги обичам тези майстори, които при проблем бързат да ти съобщят цените за новите дебитомери, ламбди и дросели.
Втори съвет към теб.
Намери някой читав сервиз във Варна да ти закачат колата на диагностика и да видят какви грешки дава.
Преди това обаче, въпросите са ми.
Сменени ли са свещи и кабели?
Ако е сменен ангренажния комплект правилно ли са зацепени нещата?
Добавка сложил ли си да се изчистят дюзите?
Най-важния въпрос, касаещ пряко проблемите ти, почистен ли е хубаво дросела с демонтаж, както си му е реда?
Преди да отговориш на въпросите, не очаквай компетентен съвет, освен нещо от сорта на, "че той толкова си може тоя мотор", което също не е далече от истината.

-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
yoan4o написа:Колега,
първо си смени майстора.
Най ги обичам тези майстори, които при проблем бързат да ти съобщят цените за новите дебитомери, ламбди и дросели.
Втори съвет към теб.
Намери някой читав сервиз във Варна да ти закачат колата на диагностика и да видят какви грешки дава.
Преди това обаче, въпросите са ми.
Сменени ли са свещи и кабели?
Ако е сменен ангренажния комплект правилно ли са зацепени нещата?
Добавка сложил ли си да се изчистят дюзите?
Най-важния въпрос, касаещ пряко проблемите ти, почистен ли е хубаво дросела с демонтаж, както си му е реда?
Преди да отговориш на въпросите, не очаквай компетентен съвет, освен нещо от сорта на, "че той толкова си може тоя мотор", което също не е далече от истината.
Здравей колега. Кабели и свещи не са сменени. Дросела също не е пипан. Ангренажния комплект е сменен, но какво и как е зацепено си нямам на идея. Факт е, че беше в същото лошо състояние и преди да я обслужа от към ремъци, масла и филтри и явно причината е другаде. Доколкото разбирам е хубаво да се почисти тоя дросел, но нямаше ли да даде някаква грешка, ако беше от него. Двама майстори я гледаха и двамата казаха дебитомер и ламбда. Първото го смених, сега следва и второто, но просто ми се вижда прекалено зле автомобила, за да е от една сонда. Относно колко си може мотора не ме вълнува особено, не искам да се състезавам, но поне да мога да изпреваря в градски условия, което в момента е невъзможно, освен ако не изпреварвам велосипедист с балканче. Какво мислиш за този температурен датчик? Той оказва ли влияние?
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
Ако е температурен датчик би трябвало да го покаже като грешка диагностиката, което не важи за ламбдата.
Проблема при нея, че с времето натрупва много загоряло масло, което до такава степен бърка горивната смес, че колата виждаш в какво състояние изпада.
Аз те съветвам да си смениш свещите и кабелите, което така или иначе се прави при покупка на бензинов автомобил, да се почисти кадърно дросела от загорялото масло, да сипеш една добавка да изчисти инжекциона и после пак да пишеш.
Не си набивай парите в тая ламбда. Не казвам, че не е за смяна, може наистина да не работи, но те съветвам от къде да тръгнеш. Всички тия неща ще ги направиш за парите, които излиза една читава ламбда, а резултата ще е съвсем различен ако само смениш ламбдата.
Проблема при нея, че с времето натрупва много загоряло масло, което до такава степен бърка горивната смес, че колата виждаш в какво състояние изпада.
Аз те съветвам да си смениш свещите и кабелите, което така или иначе се прави при покупка на бензинов автомобил, да се почисти кадърно дросела от загорялото масло, да сипеш една добавка да изчисти инжекциона и после пак да пишеш.
Не си набивай парите в тая ламбда. Не казвам, че не е за смяна, може наистина да не работи, но те съветвам от къде да тръгнеш. Всички тия неща ще ги направиш за парите, които излиза една читава ламбда, а резултата ще е съвсем различен ако само смениш ламбдата.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
asen0v написа:yoan4o написа:Колега,
първо си смени майстора.
Най ги обичам тези майстори, които при проблем бързат да ти съобщят цените за новите дебитомери, ламбди и дросели.
Втори съвет към теб.
Намери някой читав сервиз във Варна да ти закачат колата на диагностика и да видят какви грешки дава.
Преди това обаче, въпросите са ми.
Сменени ли са свещи и кабели?
Ако е сменен ангренажния комплект правилно ли са зацепени нещата?
Добавка сложил ли си да се изчистят дюзите?
Най-важния въпрос, касаещ пряко проблемите ти, почистен ли е хубаво дросела с демонтаж, както си му е реда?
Преди да отговориш на въпросите, не очаквай компетентен съвет, освен нещо от сорта на, "че той толкова си може тоя мотор", което също не е далече от истината.
Здравей колега. Кабели и свещи не са сменени. Дросела също не е пипан. Ангренажния комплект е сменен, но какво и как е зацепено си нямам на идея. Факт е, че беше в същото лошо състояние и преди да я обслужа от към ремъци, масла и филтри и явно причината е другаде. Доколкото разбирам е хубаво да се почисти тоя дросел, но нямаше ли да даде някаква грешка, ако беше от него. Двама майстори я гледаха и двамата казаха дебитомер и ламбда. Първото го смених, сега следва и второто, но просто ми се вижда прекалено зле автомобила, за да е от една сонда. Относно колко си може мотора не ме вълнува особено, не искам да се състезавам, но поне да мога да изпреваря в градски условия, което в момента е невъзможно, освен ако не изпреварвам велосипедист с балканче. Какво мислиш за този температурен датчик? Той оказва ли влияние?
Като собственик и човек, минал по този "път" мога да те посъветвам - Дроселът да се почисти и обучи на ваг ком задължително + смяна на свещи. Ако няма никаква промяна, замери температурния датчик какви показания дава точно и дали работи в норми, както и този новия дебитомер. Кабелите също са от значение, но ако вечер запалиш и няма дискотека , значи засега може да ги отложиш. При мен всичко е сменено, поради смяна на блок и мотора пак леко претриса на свободна, което боря в момента. Успех.
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
На диагностика да се види какво показва температурния датчик!Ако е -40градуса ,сменяй или ако не отговаря на действителната темп на двигателя (по усет)пак сменяй! Той "казва" на ЕБУ ,че е много студено и се "излива" бензин с литри ,"дави се " ,няма демараш и е "умряла".Търси правилния диагностик!
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
rudoni написа:На диагностика да се види какво показва температурния датчик!Ако е -40градуса ,сменяй или ако не отговаря на действителната темп на двигателя (по усет)пак сменяй! Той "казва" на ЕБУ ,че е много студено и се "излива" бензин с литри ,"дави се " ,няма демараш и е "умряла".Търси правилния диагностик!
Да колега и аз си мисля, че тоя датчик играе основна роля в правилното смесване на горивото. Не дава правилни стойности. Мерихме температурата на двигателя с лазерен термометър и стойностите се разминават с много. Ще го сменя и него заедно със ламбдата. Така и така ще я давам да я правят ще поръчам да изчистят и дросела. То се е видяло, че ще изсипя една торба пари за ремонт, но поне дано съм късметлия и да се оправи.
А някой да знае каталожен номер на тая сонда, че по телефона в Косер не можели да ми намерят точната сонда без да им дам номера от старата.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
TECDOC казва следните неща:
06A 906 265 R и 06A 906 262 AP.
Преди да сменяш, закачи и й виж цивите данни. Да не да смениш нещо работещо.
06A 906 265 R и 06A 906 262 AP.
Преди да сменяш, закачи и й виж цивите данни. Да не да смениш нещо работещо.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
niki1_j написа:TECDOC казва следните неща:
06A 906 265 R и 06A 906 262 AP.
Преди да сменяш, закачи и й виж цивите данни. Да не да смениш нещо работещо.
Живите данни ги гледаха двама майстори. Стои си на 1,54 волта каквото и да става не мърда. А какво ще кажете за тези универсалните? Толкова ли е зле ако сложа от тях?
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
Отиди в някоя морга и вземи една сонда,като твоята за проба.Те ще се съгласят.Ако има промяна,ще я купиш.В моргата няма как да са сигурни дали е читава.Само да не пишеш след малко,както правят някой хора след 1-страница,че са забравили да кажат,че колата е на газ!Но мисля,че така ще е най добре да елиминираш сондата,като проблем!Вероятноста и другата сонда да е прецакана е много малка.
- Краси Кунчев
- Мнения: 178
- Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
Колега аз съм със същият двигател-АКЛ. Смених ламбда сонда. Купих я от Евро-07 за 85лв. Магнети Марели. Не е универсална, а точно за модела. До сега няма грижи. Ако трябва да се присажда буксата в НИКАКЪВ случай не се запояват кабелите, а се кирбоват. Като заключение мога да кажа, че колата съвсем не е лоша, просто като всяка техника си иска поддръжка. Успех.
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
Колега ако кажеш че ти придърпва около 2000 оборота ще падна от стола 

-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
Тези AKL ,нямаха ли проблеми с уплътнителните пръстени на всмукателните колектори..!
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(
не само а и със скорости(DUU) със пластмасовите колектори и др
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта