Здравейте. Нормално ли е Пасат Б5, 2002 година, с мотор 2.0 116 конски сили да дава СМЕСЕН разход, с приоритет на извънградско - 14 на 100? Разходът е на газ. Знам, че 1.8Т дава смесено 10-11 газ и затова съпоставям.
По каталог на 2.0 115 му дават 6.3 извънградско и около 12 градско бензин. Това прави смесено около 8 на 100 бензин, което е доста далеч от 14 на 100 газ. Пробегът, както споменах ми е 80 % извънградско с около 110.
Колата иначе върви добре, но и на бензин и на газ имам чувство, че се дави. Като я запаля или като работи на празен ход, оборотите, които държи са много ниски /около 700/. Държи ги постоянно, но двигателят леко тресе и вибрира, все едно се дави и иска по-високи обороти.
Другото, което залелязах е, че когато карам на магистралата със 130 имам леко спускане и почти пусна цялата газ, се получава едно като "паткане" и притрисане, както е когато има крива джанта. Щом дам повечко газ или изключа от скорост, това изчезва. Най-силно го има на 3500 оборота и при съвсем леко подадена газ.
Единствената грешка, която дава на диагностика е "бедна горивна смес". Постоянно свети оранжева лампа на таблото, която означавала това. Ако грешката се изтрие, се появявала пак след 7 - 8 000 км.
Възможно ли е газовият комп да не е настроен правилно и да бърка настройката на бензиновия. Например ако сместа на газ е много богата /откъдето голям разход/, бензиновият комп да се опитва да компенсира това и да обеднява сместа на бензин и оттам да набива грешка и да не може да пали сутрин, защото вече се е адаптирал погрешно по газовия.
Освен това има и друг проблем - сутрин пали от 2-3 път. Когато запаля, не може да задържи оборотите и угасва. Ако веднъж вече съм палил, целият ден няма проблеми.
Систематизирано проблемите са:
1/ Нестабилна работа на празен ход - държи ниски, но постоянни обороти, субективно чувство на давене и недостиг и неравномерна работа на самия мотор
2/ Субективно чувство на детонации, придърпване, когато имам леко спускане и съм натиснал 5 % от педала на газта
3/ Висок разход
4/ Трудно палене сутрин
5/ Доста необичайно и динамично поведение като за 115 коня - струва ми се че върви като кола 150 коне.
6/ Грешка "бедна горивна смес".
Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
- Matrixa
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
- Автомобил: VW Passat GT
- Двигател: PG 1991 G60 Turbo
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Това паткане при спускане на скорост се получава точно от бедна смес, а не от богата. Махаш акумулатора за 20 мин. и след това карай 1-2 дена само на бензин да изчисти грешките и трябва сутрин паленето ти да се оправи.
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Какви са буквите на мотора, кога и каква газ е сложена ? Паленето сутрин и аз не съм го преборил. Адаптирах дросел, уж се оправи, но сега пак чат пат пали от втория стабилно. Запалва от раз но държи 300об/мин. Веднага гася и пали без проблем. При мен дава под 13 градско всеки път вече, извънградско последно 8,4газ. В началото като сложих газ гореше по 15 газ градско, извънградско 10,9 за 1500км пробег среднен разход. След това обеднихме сместа, почна да гори по 8 газ и по 12 градско, но светеше лампата. Увеличихме малко стойностите по картата, угасна лампата, сега гори по8 и малко газ извън и 12,5 в града.
Щом отчита бедна смес значи трябва да я обогатиш, има един тънък момент, като е много бедна сместа, настъпваш повече и харчи повече отколкото с нормална смес и леко каране.
Няма как да е богато на газ и да обеднава бензина. Ламбда сондата ти мери и бензин и газ, щом казва бедно значи е бедно и бензин и газ. Ако приемен че ламбдата действа адекватно.
Щом отчита бедна смес значи трябва да я обогатиш, има един тънък момент, като е много бедна сместа, настъпваш повече и харчи повече отколкото с нормална смес и леко каране.
Няма как да е богато на газ и да обеднава бензина. Ламбда сондата ти мери и бензин и газ, щом казва бедно значи е бедно и бензин и газ. Ако приемен че ламбдата действа адекватно.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Газовият инжекцион е СТАГ, с изпарител Томасето. Слаган е преди 2-3 години. Кодът на мотора е AZM. Значи да отида при газаджията утре и да го помоля да обогати сместа, така ли? А не трябва ли ако е бедна сместа, да патка при пълно натоварване, защото няма да има достатъчно газ, а не при спускане, с едвам натиснат педал на газта?
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
при бедна смес на газ на принудителен празен ход се получават детонации които се чуват като паткане в гърнето. Аванса също е важен, но при нашите двг не може да се коригира като при тези с обикновено делко.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Да, точно това чувам на празен ход. Проблемът е че пробвах в този момент да превключа на бензин, но нямаше промяна.
Между другото, при втората бутилка, която изгорях /градско + извънградско/, смесеният разход излезе точно 12 на 100 газ.
Малко съпоставка от личен опит:
Пасат Б5 1.8Т 150 коня - смесен разход на газ - 10 на 100
Пасат Б5 1.8Т 150 коня + чип /190 коня/ - смесен разход на газ 11 на 100
Пасат Б 5.5 2.0 115 коня - смесен разход 12 на 100 газ.
Излиза че при едни и същи условия, по идентичен маршрут, при сходно съотношение между градско-извънградско и при приблизително равно тегло на колите, 1.8Т с цели 190 коня се явява по-икономичен от 2.0 115 коня.
Имам около 50 хиляди километра пробег с 1.8Т без чип и около 20 000 км. с 1.8Т с чип. Никога не ми е давала повече от 11 на 100 смесен разход. Освен това, по каталог градският разход на 1.8Т е с 2 литра по-нисък от на 2.0 115 коня.
Правя съпоставките, за да разбера възможно ли е по-малкият мотор да гори повече? Преди време в един друг форум четох и не вярвах на ушите си. Там колегите споменаваха как БМВ 323и харчи повече от БМВ 330и и 328и и т.н. Явно по-големите мотори горят наистина по-малко или наравно с малките, но при НОРМАЛНО каране.
Конкретно при моя Пасат високият разход вероятно идва от факта, че въртящият момент ми е на 3500 оборота, а на 1.8Т е на 1750 оборота. Но въпреки това, атмосферката няма този турбо лаг и повече ми харесва в диапазона 1200-2000 оборота.
По конкретните въпроси - нормален ли е 12 на 100 смесен разход на газ за Пасат 2.0 115 коня, при съотношение 70 на 30 в полза на извънградското, с постоянно включен климатроник и двама души-пасажери.
Другият въпрос е ако приемем, че газовата настройка е некоректна, ще започне ли да работи нормално и ще изчезне ли грешката ако покарам няколко дни само на бензин? По-нисък ли ще е смесеният разход? А ако проявява същите симптоми и на бензин? Тогава в ламбда-сондата ли е проблемът?
Между другото, при втората бутилка, която изгорях /градско + извънградско/, смесеният разход излезе точно 12 на 100 газ.
Малко съпоставка от личен опит:
Пасат Б5 1.8Т 150 коня - смесен разход на газ - 10 на 100
Пасат Б5 1.8Т 150 коня + чип /190 коня/ - смесен разход на газ 11 на 100
Пасат Б 5.5 2.0 115 коня - смесен разход 12 на 100 газ.
Излиза че при едни и същи условия, по идентичен маршрут, при сходно съотношение между градско-извънградско и при приблизително равно тегло на колите, 1.8Т с цели 190 коня се явява по-икономичен от 2.0 115 коня.
Имам около 50 хиляди километра пробег с 1.8Т без чип и около 20 000 км. с 1.8Т с чип. Никога не ми е давала повече от 11 на 100 смесен разход. Освен това, по каталог градският разход на 1.8Т е с 2 литра по-нисък от на 2.0 115 коня.
Правя съпоставките, за да разбера възможно ли е по-малкият мотор да гори повече? Преди време в един друг форум четох и не вярвах на ушите си. Там колегите споменаваха как БМВ 323и харчи повече от БМВ 330и и 328и и т.н. Явно по-големите мотори горят наистина по-малко или наравно с малките, но при НОРМАЛНО каране.
Конкретно при моя Пасат високият разход вероятно идва от факта, че въртящият момент ми е на 3500 оборота, а на 1.8Т е на 1750 оборота. Но въпреки това, атмосферката няма този турбо лаг и повече ми харесва в диапазона 1200-2000 оборота.
По конкретните въпроси - нормален ли е 12 на 100 смесен разход на газ за Пасат 2.0 115 коня, при съотношение 70 на 30 в полза на извънградското, с постоянно включен климатроник и двама души-пасажери.
Другият въпрос е ако приемем, че газовата настройка е некоректна, ще започне ли да работи нормално и ще изчезне ли грешката ако покарам няколко дни само на бензин? По-нисък ли ще е смесеният разход? А ако проявява същите симптоми и на бензин? Тогава в ламбда-сондата ли е проблемът?
- Matrixa
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
- Автомобил: VW Passat GT
- Двигател: PG 1991 G60 Turbo
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Ако на бензин е същата работа, означава или дебитомер или ламбда или някой датчик, които ще ги хванеш само с диагностика.

- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
А възможно ли е записаната грешка да кара компютъра да обогатява сместа като компенсация и от това да идва високият разход. Днес изгорях още една бутилка, при която 90 % от пробега отново беше извънградско, със скорост между 100 и 140 км/ч. Разход - 14.5 на 100. Ако се изтрие софтуерно записаната грешка, ще се реши ли проблемът? Старият собственик каза, че като се изтрие грешката, се появявала чак след 7000 - 8000 километра.
Направо се видях в чудо с този разход. Пробвах я и само на бензин - и там гори много, някъде около 12 на 100 идва.
Направо се видях в чудо с този разход. Пробвах я и само на бензин - и там гори много, някъде около 12 на 100 идва.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Виж диаграмите на сондите / май е с 2 сонди - няма как да проверя сега/.Да не би някоя да се е споминала вече. Не е нормален разход 12-14 на смесено каране.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Днес бях при газаджията във връзка с проблема ми със завишения разход на газ /14 на 100 смесено, с предимно извънградско каране/. Установи, че съм карал с изключен МАФ-сензор. Оттам графиките на бензин и газ бяха тотално сгрешени, празният ход на газ го нямаше никакъв /откъдето нестабилни обороти/, динамиката също страдаше. Понеже наскоро купих колата, не съм огледал, че предишния собственик го е откачил. Закачихме го, карахме около 10 километра и майсторът в движение направи нова настройка. В момента и на газ и бензин върви перфектно и празният ход е много по-спокоен. Ще видим как ще се отрази това на паленето и разхода. Според него вече трябва да си пали, защото празният ход е центрован, а преди е бил преобогатен и се е давила.
Откаченият МАП-сензор + лошата газова настройка според него са причинителите на високия разход. До момента беше 14 смесено, според мен за този мотор трябва да е не повече от 10 на 100 максимум. 2 години съм карал 1.8Т + чип и никога не ми е давал над 10-11 смесено газ, а беше 190 коня.
Откаченият МАП-сензор + лошата газова настройка според него са причинителите на високия разход. До момента беше 14 смесено, според мен за този мотор трябва да е не повече от 10 на 100 максимум. 2 години съм карал 1.8Т + чип и никога не ми е давал над 10-11 смесено газ, а беше 190 коня.
- Matrixa
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
- Автомобил: VW Passat GT
- Двигател: PG 1991 G60 Turbo
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Това дали е турбо или не е толкова от значение на дълъг път, защото колата не надува постоянно, а само като я настъпиш сериозно. През останалото време си е във вакум и атмосферен режим. Но да прав си, този разход не е нормален. Повече от 10/100 си е голям разход, особено за извънградско. Трябва да ти пада на 9/100. В града може да е 11-12/100, според зависи как я караш.
Тая кола последно с дебитомер ли е или не, понеже моя Пасат оригинално си е без дебитомер. Има само такъв MAF сензор.

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Само се чудя как не си видял досега , че е откачен ????
С МАФ е.Поз. 26
С МАФ е.Поз. 26
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Нямам представа, но мисля че би трябвало да има дебитомер. Газаджията само каза че бил откачен МАФ или МАП-сензора и оттам графиките са били мазало. Закачи го, направи настройки в движение, видях как графиките на бензина и газта се изравниха и си тръгнах. Откакто закачи въпросният сензор колата работи по-гладко, по тихо, по-устойчиво, набира по-мазно и уверено. Като изгоря тази бутилка ще докладвам как е разходът.
Стилът ми на каране е - магистралата 110-140, градско сменям на около 2000-2500 оборота. Общо-взето карам предимно извънградско и съвсем нормално.
Не съм видял, защото не съм оглеждал двигателя, а и не разбирам нищо. Като имам проблем, карам колата на майстор, който има необходимите знания и вижда каквото е необходимо.
Като съм бил с откачен МАФ все едно съм бил без дебитомер, така ли?
Стилът ми на каране е - магистралата 110-140, градско сменям на около 2000-2500 оборота. Общо-взето карам предимно извънградско и съвсем нормално.
Не съм видял, защото не съм оглеждал двигателя, а и не разбирам нищо. Като имам проблем, карам колата на майстор, който има необходимите знания и вижда каквото е необходимо.
Като съм бил с откачен МАФ все едно съм бил без дебитомер, така ли?
- Matrixa
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
- Автомобил: VW Passat GT
- Двигател: PG 1991 G60 Turbo
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
MAF-a следи температурата и количеството постъпващ въздух и по този начин компютъра коригира параметрите си. С две думи - CO сензор. Доста е важен.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат Б 5.5 2.0 116 коня - висок разход
Интересно защо е бил откачен. А откачането му влияе на разхода, нали?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 48 госта