Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Техническа и сервизна информация за Passat
varrvarina
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 17 май 2013 10:36
Автомобил: Passat variant B6 TDI
Двигател: BMP
Контакти:

Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот varrvarina » Пет 19 юли 2013 9:12


Здравейте, пускам тази тема за да изкажа какви са ми впечатленията за Пасат В6 след 5000 км. пробег. Колата е 2008 год, 2.0ТДИ,ВМР, 6ст.-DSG, High Line. Реални 170000км. Комби.
1.Двигател
Много динамичен, бързо ускорение, добри шумови нива, добър разход на гориво(извън градско до 140 км/ч - 5.7-6.0л/100км., градско-София - 7.5-8.0 л/100км.). За тези километри никъкъв разход на масло. Маслото е Кастрол Про3-Лонг лайф.
Като минус за сега по двигателя отчитам глупостта на VW да сложат черна пръчка на щеката за маслото - в комбинация с черно масло ходи виж до къде ти е маслото. Голямо взиране и пипане пада.
Избора на гориво - върви добре с дизел от всички големи вериги, "НО" слагайки по-съпо гориво(ОМВ - Макс Моушън) намалява разхода с 200-300 грама на 100 и отттам ценово излиза същото, затова по-добре да няма главоболия с дюзи по-качественото гориво.
2.Интериор и екстри.
Волана определено е супер дървен за High Line, таблото е добре оформено и позиционирано, дисплея е малко крещящо червено, но доколкото видях са го забелязали и на новия В7 е оправено с бяло. Седалките са удобни, малко трудно е първоначалното сядане. Запалването според мен излишно да набутваш този голям ключ в таблото ама както и да е. Часовника е достъпен само за шофьора(тъпо) което пак е оправено при В7. Облегалката на главата не се движи което е кофти.
3. Окачване и стабилност.
Окачването като цяло е добро и опростено. Маншоните на каретата са много зле не са гумени и гъвкави а са някъква смесица от гума и пластмаса и се късат. Стабилността на колата над 140 км/ч не е добра, незнайно защо уж всичко е проверено. Незнам дали са сменяни амортисьори и са сложени други по-некачествени.
4. Спирачна система.
Спирачките на колата са много добри, но електрическата ръчна е може би най-тъпото внедряване на VW. Ако толкоз им пречи ръчката между седалките, то сложете крачна като на мерцедес. Да не говорим за куп оплаквания за блокирани задни колела(повреда на ел.системата) и неможеш да тръгнеш.
5. Външен вид и външни детайли.
Предните мигачи са доста спестени малки и не добре забелязващи. Глупостта да не можеш да си вдигнеш чистачките да си измиеш стъклото е дразнеща. Не съм стигал още до зимни условия, но ми се срува , че решението подкалниците да са от нещо като киче(текстил) води до задържане на лед и сняг. Незнам може и да се лъжа, ще се види зимата.
6. Трансмисия(DSG) 6G.
“Добър замисъл две кутии в тандем, НО”. Превключването -приятно и добро, но издръжливостта на хидравликата и управлението лоша. Неможе тази съвремнна кутия да не може да изкара 200000 км при нормално обслужване(смяна на масло 60000 км. което е и скъпичко). Не на последно място поставянето на лоста на „паркинг” колата помръдва доста, което много дразни. При други автомати чак такова мърдане не се усеща.
7. Багажно отделение.
Има място многоооооооо, можеш антураж на фолк певици да побереш и още да остане. Не намерих място за фабрична Аптечка. Незнам има ли или не?
Това е за сега от мойте впечатления, моля споделете Вашите.
Като цяло оценка от 1 до 6. Поставям „4”




Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот Milanov » Пет 19 юли 2013 12:48


Здравей, включвам се към темата, аз от години карам пасат, преминах от модел на модел, в момента от 6 месеца съм на Пасат В6 High Line.
Та по темата, моето мнение е че всеки последващ модел има добавени подобрения, но както цяло е по "евтино" изпълнен имам предвид, че изработката не като на по старите модели... интересно е дали една В6, ще "издържи" 21 години, както примерно имам един В4 произведен 1992.
Ще ползвам твойте точки:
1.Двигател
Подкрепям мнението, като това с пръчката е голям кошмар, но все пак има комп, който сигнализира при ниско ниво, но да не стигаме до там по добре.
Ползвам дизел ЕКО от години, имам клубна карта за отстъпка.
2.Интериор и екстри.
Волана има супер лека хидравлика, все пак това е първият пасат с ел. рейка, спрямо предходните ми пасати се кара много леко. Това с ключа не го коментирам, но по добре от ключ, който да се върти. Седалките са удобни, както имам чувство, че е по широк от зад, спрямо В5.5. За часовника, както и температурата, вярно е тъпо.
3. Окачване и стабилност.
Както си написал, окачването като цяло е добро и опростено, спрямо В5.5.
4. Спирачна система.
Електрическата ръчна е странно нещо, имам чувство, че карам тролейбус, все си мисля, дали ще отпусне... след толкова коментари, че е бъгава.
5. Външен вид и външни детайли.
Относно чистачките, има си цака, само да погледана и ще напиша, мисля, че се прави следното, на контакт леко чукаш лоста на долу и те заспиват в дигнато вертикално положение... до следващото запалване.
За външен вид, от комби моделите това е най красивото изпълнение, за седаните В5.5 е най красив... всепак това си е мое мнение!
6. Трансмисия.
Моят е ръчка, имам чувство, че по добре набира на 6-та, от колкото на 5-та!
7. Багажно отделение.
Да огромен багажник, определено по висок от В5,5. За аптечката, няма капак, както е при В5.5 тук имаш две отворени ниши от двете страни, както написах е търсено по тънко решение.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот gamble » Съб 20 юли 2013 11:43


Като цяло си е добра кола :th_up
Ето и няколко клипа за кое как се сменя:
http://www.carcarekiosk.com/videos/Volkswagen/Passat/2010
:beer


Потребителски аватар
vulkana
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 10 яну 2009 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот vulkana » Съб 20 юли 2013 12:05


И моите впечатления:Карам отскоро Пасат В6 2.0TDI 4 Motion ,това което забелязах е че вози доста по-твърдо от стария Б5 116кс който имам и като ,че набира по бавно...а ръчната си има и предимства особено на наклон...освобождава сама с подаване на газта(практично за начинаещ или жена-лично мнение).


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот gamble » Съб 20 юли 2013 12:32


Вози по-твърдо защото не е с прословутото много-точково (или как беше там) окачване. Смяна на предница няма да ти излезе 1000 лв :c020 Тая ръчна е само главоболие... особено при смяна на задни дискове или на самите й накладки. Без комп не става. За набирането... като че ли на 1-ва е някаква мудна, метнеш ли на 2-ра - е, тогава е друго вече :smile


Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот Aimbotfan » Пон 22 юли 2013 19:52


Нека спомена датчик за рециркулация, който определя дали DPF влиза в регенеративен режим.
Много ниското ниво на използваните покрития върху пластмасите на таблото.
Маслен привод или т.нар. шестограм. Струва 12 лева, смяната му е сравнително скъпа, на фона на това колко струва, и какви бели може да направи.


Потребителски аватар
stinbg
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
Автомобил: Passat B6
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот stinbg » Пон 22 юли 2013 20:53


varrvarina написа: Не намерих място за фабрична Аптечка. Незнам има ли или не?

Аптечката се намира в облегалката на задните седалки (като я спуснеш, ще я видиш, освен ако не си закупил колата в БГ - може вече да са се погрижили за нея).

На мен лично този Пасат с 2.0 ТДИ ми е първия дизелов автомобил и определено ми харесва как започва да върви още на 1800 оборота. Досега не ми харесваха дизелите, защото тракаха, тресяха и смърдяха - сега положението доста се е пооправило - почти не се чува, вибрациите са силно занижени (на място дори няма ако Старт-Стоп системата се задейства), а Евро 5 нормата явно се грижи достатъчно добре за изгорелите газове. Само стискам палци да не се счупи нещо около турбината или двигателя - успокоява ме факта, че в Германия гледах такива мотори на по 400 000 км и си работеха прилично (поне на място). Вярно е че е имало проблем с дюзите, но доколкото разбрах след около 10-тина опита май вече са намерили правилните.
Не съм забелязал маслото на щеката да се вижда трудно.
Интериора е приличен, таблото при мен е в бяло и свети доста приятно, волана е по-добър определено - предишния ми Пасат беше модел 2010 и волана не изглеждаше нещо особено, този е модел 2011 и са променили волана определено (всъщност този е на Б7).
Окачването определено е доста твърдо - последния Пасат който карах беше Б4 и въпреки по-твърдата возия от Б2, беше приемлив, с този вече са прекалили - верно е че се печели стабилност, но в Мазда 6 (2004) не съм се чувствал нестабилен при много добра возия. Така или иначе твърдичко е окачването поне според мен, но до 200 км не би трябвало да има проблем със стабилността (аз поне не съм усетил).
Интериора не е грабващ определено - повече клони към скучен,но се преглъща. Малко ме притеснява някакво скърцане откъм таблото, мисля че му е рано да скърца(колата е на няма и 3 години).
Ръчната електрическа спирачка много ми харесва - не знам какъв е процента на тези дето са се развалили, но определено е в пъти по-удобна от механичната, помага много добре при потегляне по наклон (не само на жени) и е удобна за ежедневно ползване при по-продължително спиране, като не позволява да бъде забравена (просто се самоизключва).
Скоростната кутия и при мен е механична и се надявам да е безпроблемна, като 6-та предавка определено е доста дълга и тромава, но пък при 2000 оборота километража сочи 130.
Именно този Пасат с такъв двигател е вписан в книгата на Рекордите на Гинес за най-голям преход с едно зареждане 2456 км. и среден разход 3.14 (чак не ми се вярва).
http://en.wikipedia.org/wiki/BlueMotion
Най-малкото заради рекорда бих му дал оценка 5 от 6.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот Black-diamant » Пон 22 юли 2013 21:39


Използвам настоящата тема, за да попитам колко пари излиза цялостно обслужване /ремъци, ролки и т.н + масла и филтри/? Може ли да се постигне среден разход 7 на 100 нафта? Двигателят по динамика може ли да се сравни с 1.8Т 150 коня? Кои са скъпите и проблемни компоненти по колата? На каква средна цена може да се намери такава кола в момента?


varrvarina
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 17 май 2013 10:36
Автомобил: Passat variant B6 TDI
Двигател: BMP
Контакти:

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот varrvarina » Сря 24 юли 2013 8:01


Здравейте, цялостното обслужване е към 450 лева и незнам различните майстори колко ще ти искат за труд. Ако има сервизна история и ремъка е сменен най-добре. Среден разход 7 е напълно реален, повече качва ако го ръчкаш яко. За средна цена незнам какво да кажа, много широки диапазони от 12000 до 18000 та даже има и за 200000. Някои джамбази искат да изкарат 5 бона от тази кола, ама това е друга тема. Относно сравнението с 1.8, 150 коня мисля че разлика няма, това е само мое мнение.


Потребителски аватар
akula
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 29 авг 2011 21:15
Автомобил: Passat 6 2.0TDI 4MOTION HIGHLINE
Двигател: CBA engine 2009
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот akula » Чет 25 юли 2013 17:08


Айде и аз да изкажа моето впечатление след една година и около 11000 км навъртяни с:
Пасат 6 комби, 2.0тди,2009год.комън рейл,4моушън, хай-лайн.
Мнението ми е изградено, на база предишен опит с други мои коли, които съм карал и които в момента карам
Между тях са:
Голф 5, 2007, 1.9тди,6ск ръчни,индивидуал изпълнение
Голф 6, 2012, 1.6тди, 5ск ръчни, Рабит изпълнение
Пежо 206 ГТИ, 2003, 2.0 136кс бензин,5 ск ръчни ГТИ изпълнение
Пежо 406 комби, 1998, 2,0 147кс турбо,5 ск ръчни
Ситроен Берлинго,2006, 2.0ХДИ,5 ск ръчни - Мултиспейс изпълнение
Фиат Браво 2, 2007г, 1.9jtd 120кс, 5ск ръчни

Относно външния вид - въпрос на лични предпочитания и вкусове, но на мен пасат 6, си ми харесваше още откакто излезе.Има си някои недомислици, но не са болка за умиране.
Голямо предимство си е оригиналния ксенон.Имах преди това на Голф 5 и направо останах страшно очарован от осветяването на пътното платно и крайпътните банкети.
На пежото пак имах афтърмаркет ксенон с афтърмаркет фарове с лупи, но просто нищо общо.
Комфорт и возия - сравнявайки го с колите които съм карал, мога да кажа че има най-добра возия.Единствено 406-цата се доближава до тази возия.
5-цата возеше доста твърдо
А разликата между голф 5 и 6 във возията е много голяма и то в полза за 6-цата
Иначе комфорта на седене вътре и подреждане на уредите около шофьора ми допада.Изчистен дизайн, без разни претрупани конзоли с копчета и бутони(като на новата астра например)
Нещо важно, което също ме впечатли - много лесно и интуитивно управление на всички уреди, дори без някой да ти обяснява специално , кое как се прави.
Повярвайте ми в Браво-то на целия път между Стара загора и Пловдив(по магистралата разбира се) се чудих как да си наглася часовника на таблото и как да сменя папките на МП3 диска които бях заредил
И не успях, не ми стигна времето.
Пасата предлага много място отпред, отзад и в багажника.Направо да се загуби човек вътре.
За човек с дете, като мен, направо ми дойде идеално.
Качваш "половината къща" и пак има място
Нещо много важно , което ме грабна още в началото при пасата беше прекрасната шумоизлоция на автомобила.
Вътре човек си стой както се казва сам с мислите си и ги чува. :biggrin
Най-зле шумоизолираната ми кола беше Ситроена, в които над 130 просто не можеш да стойш от шум и вибрации
Май е време да "понаплюя" малко пасата
Много ме дразни фактът, че като тръгна да си пръсна течност за да си измия стъклото и винаги ми се включва и пръскачката на ксенона.А там пръскането е много силно и продължително.
При някои мокри есенни и зимни дни се шегувам с жена ми, че колата гори повече течност за чистачки, отколкото дизел
И мен както колегата ме дразни тоя волан(същия като на голф 5).Стой ми някак си не на място с тези хубави бели циферблати и червени стрелки, малко апликации от дърво, хубава кожичка по салона и тоз волан направо ми разваля гледката и кефа.Хвърлил съм му мерника и като ми изпадне нещо от пасат 7, ще го сменя
По-детайлни технически разлики, предимства и недостатъци, не мога да ви споделя на този етап, понеже не съм се сблъсквал с нищо(освен с един странен шум, за които пуснах тема в Дизелови двигатели), което да ми създаде проблем
Ако трябва да го оценявам по шестобалната система слагам 5,5


drago_1
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 20 окт 2008 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот drago_1 » Чет 01 авг 2013 7:29


Здравейте, колеги,
от 9 месеца карам пасат 6 2,0TDI, 140к.с DSG, HighLine, автомобила е 2009г. закупих го от Германия представителството на фолксваген в Ерфурт. Закупих автомобила на 31500км. след пълно обслужване и Tuef! към момента пасатчето е на 58000км. и имам само положителни отзиви от прекараните пътувания с него. Изключитено динамичен автомобил с много добър разход на гориво. Преди 10 дни се върнах от разходка до о. Закинтос (2000км.) при положение, че съм карал с около 10-20км/ч над ограниченията на скоростта, а 1000км. от прехода е магистрала разхода на прибиране в София беше 5,1л/100км с климатроници и прочие. В градски режим изминавам по 50км на ден минавайки през цяла София разхода варира от това дали ще протестират или не :), но е около 6,5-7,5л/100км. оборудването е перфектно, колата е оборудвана с rns 510 навигация, bluetooth, DVD, кожен салон с нагреватели на 4 от местата, двузонов климатроник, автопилот, ел. щора на задно стъкло, ел.седалки с памет, сензори за налягане в гумите и всички други глезотии слагани в най-високото изпълнение за пасат. Имах 1-2 проблема през този период: 5-6пъти ми светна чека придружен с премигване от лампата за подгрев. След посещение на Порше изток се оказа паразитна грешка 2пъти от педала на газта и някакъв десинхрон между него и някаква клапа. Другият проблем беше с ASF светлините на едно от прибиранията ми от Гърция изиса грешка във споменаната система и фаровете почнаха да светят на около 5 см от бронята. :) Ходих в порше и сменихме сензора за определяне на височината на фаровете разположен на задния мост заедно с така наречената биалетка за неговото захващане - 450лв. Но като изключим тези дребни кусурчета автомобила напълно задоволява изискванията ми за съвременно возило. имам също и Туран 1,4 TSI 170 кончета DSG, BMW E60 и нисан микра и мога да кажа, че пасата е фаворит. относно това как стой на пътя докарвайки го от Германия имах възможността да изпробвам това. Повярвайте ми при скорост 190-220км/ч пасатора се държеше изключително стабилно. Просто колата иска хубави гуми и хубав асфалт.


Поздрави Драго


gdh
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B6 - впечатления след 5000 км пробег.

Мнениеот gdh » Чет 08 авг 2013 15:05





Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта