С удоволствие бих си взел едно такова... зареждам вкъщи и карам 400 км хихихи 0-100 - 4 секунди!!!! Дано и другите производители да се сетят да пуснат електромобили, щото в скоро време чист въздух няма да има.
92000$
www.teslamotors.com
TESLA електромобил...
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
maks написа:Аз пък ще почакам елктро-Голф.
Ахъм има да чакаш хихихих Докато се сетят да сложат такъв двигател, ехеее... Ситроен е по-вероятно да пробват, щот са си новатори по принцип VW ще го сложат, чак като се уверят в здравина и функционалност Има да си мечтаем за тая кола мнооого време още за съжаление...
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Изравям тази тема, защото е много интересно, че горните мнения са от преди 13г., а все едно са писани днес
Мисля да я ползваме за новини от сферата на електромобилите и аз ще започна в духа на оригиналната тема - Tesla:
https://www.kaldata.com/it-новини/след- ... eOACOZ5GZs
П.с. Поздравявам авторът за темата, макар да не влиза вече тук!
Мисля да я ползваме за новини от сферата на електромобилите и аз ще започна в духа на оригиналната тема - Tesla:
„След като разглобихме Model 3 разбрахме, че ще трябва да правим наново Audi и Porsche“
https://www.kaldata.com/it-новини/след- ... eOACOZ5GZs
П.с. Поздравявам авторът за темата, макар да не влиза вече тук!
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: TESLA електромобил...
Интересна тема, включвам се. Наскоро четох тази тема: https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -do-mesets
- Lupender
- Мнения: 709
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: TESLA електромобил...
Електромобила щеше да е върха на сладоледа, ако батериите бяха доста по-напреднали и устойчиви.
В Благоевград до Мосю Бриколаж има зарядна станция. Един ден там видях Тесла да се зарежда, собственика беше там и сподели, че му трябват три часа да се зареди за да стигне до Гърция. За това време на зареждане, трябваше да плати около 130 лева (по 72 стотинки на минута). Тогава разбрах, че "далаверата" всъщност въобще не е далавера - аз с дизел за 130 лева ще ида до морето и ще се върна...
В Благоевград до Мосю Бриколаж има зарядна станция. Един ден там видях Тесла да се зарежда, собственика беше там и сподели, че му трябват три часа да се зареди за да стигне до Гърция. За това време на зареждане, трябваше да плати около 130 лева (по 72 стотинки на минута). Тогава разбрах, че "далаверата" всъщност въобще не е далавера - аз с дизел за 130 лева ще ида до морето и ще се върна...
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Един цитат:
Честно казано никога не съм си правил сметка, колко ще пестя или по-точно колко ще ми струва, ако мина на електромобил.
Само съм си говорил с хора, които управляват големи автопаркове и са споделяли за значителна икономия(не е само до гориво), но имат няколко проблема. Единия е изграждането на инфраструктурата. Да зареждаш 20-30-60 коли не става току така. Другото и най-важно, няма бройки. Ел. колите се продават на квоти заради голямото търсене и малкото предлагане. Никой не смогва да произвежда. Нали се сещате за Бг каква смешна квота имаме и как играч като Spark я изкупува. Това са все неща, които забавят развитието и определят високи цени на всякакви услуги свързани с ел. колите.
Иначе лично на мен идеално би ми паснала една Тесла с 400км пробег. Ежедневно няма как да въртя дори близо до лимита. А на море ходя на нашеъо черноморие. Но си давам сметка, че на някои хора не им стига...
Едит:
Сега направих една груба сметка.
Тесла 3 с 75кв батерия (500км пробег по данни на производител).
В този калкулатор - http://www.cez.bg/bg/za-klienta/bitovi- ... macia.html
Излизат 75кв - 16.22лв. Да приемем, че градско 'гори' много повече 250км. (не е толкова малко, но все пак) - 6.49лв./100км. Ако направиш 500км - 3.24лв. Ако зареждаш на нощна тарифа - 9.35лв. за 75кв. Тоест 3.70лв/100км ако направиш 250км пробег и 1.87лв/100км при 500км пробег.
Ако добавим и липсата на обслужване (масла, филтри), много по-рядката смяна накладки и т.н., ще преживея цената на зарядна станция, която може да ползвам 2-4-6 пъти годишно.
Едит2: Сега проверих и колко време е нужно за зареждане на super charger - 75kw батерия 1.38часа. Тоест тези 3 часа на Бриколаж в Благоевград са малко нереалистични. Това прави 70.56лв за 75kw.
Идеята на този тип станции е не да ги ползвате редовно, а да ви помогнат при нужда - примерно ако пътувате до морето, да можете да заредите за 15-20 минути.
Честно казано никога не съм си правил сметка, колко ще пестя или по-точно колко ще ми струва, ако мина на електромобил.
Само съм си говорил с хора, които управляват големи автопаркове и са споделяли за значителна икономия(не е само до гориво), но имат няколко проблема. Единия е изграждането на инфраструктурата. Да зареждаш 20-30-60 коли не става току така. Другото и най-важно, няма бройки. Ел. колите се продават на квоти заради голямото търсене и малкото предлагане. Никой не смогва да произвежда. Нали се сещате за Бг каква смешна квота имаме и как играч като Spark я изкупува. Това са все неща, които забавят развитието и определят високи цени на всякакви услуги свързани с ел. колите.
Иначе лично на мен идеално би ми паснала една Тесла с 400км пробег. Ежедневно няма как да въртя дори близо до лимита. А на море ходя на нашеъо черноморие. Но си давам сметка, че на някои хора не им стига...
Едит:
Сега направих една груба сметка.
Тесла 3 с 75кв батерия (500км пробег по данни на производител).
В този калкулатор - http://www.cez.bg/bg/za-klienta/bitovi- ... macia.html
Излизат 75кв - 16.22лв. Да приемем, че градско 'гори' много повече 250км. (не е толкова малко, но все пак) - 6.49лв./100км. Ако направиш 500км - 3.24лв. Ако зареждаш на нощна тарифа - 9.35лв. за 75кв. Тоест 3.70лв/100км ако направиш 250км пробег и 1.87лв/100км при 500км пробег.
Ако добавим и липсата на обслужване (масла, филтри), много по-рядката смяна накладки и т.н., ще преживея цената на зарядна станция, която може да ползвам 2-4-6 пъти годишно.
Едит2: Сега проверих и колко време е нужно за зареждане на super charger - 75kw батерия 1.38часа. Тоест тези 3 часа на Бриколаж в Благоевград са малко нереалистични. Това прави 70.56лв за 75kw.
- viksanlg
- Мнения: 894
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Не мисля ,че всичко е сметка на с'тинки и литри.Още няма крайно решение за безопасността на хората при катастрофа и опасността от пожар при самозапалване при много висока температура,което е нашият живот и здраве в друг аспект.
Малко старо инфо допреди 2 години и половина!
https://auto.offnews.bg/news/Novini_1/S ... 18128.html
Ами проблемите с високото напрежение. Предполагам повечето са наясно ,че електромагнитното поле не влияе добре на нито един жив организъм и води до образуването на рак и други усложнения .Не случайно не трябва да се строят жилищни постройки непосредствена близост до такива места,а още няма адекватна екранна защита измислена за това.Как тогава ще ми гарантират че няма да ни повлияе по негативен начин на всеки един от нас...мисля, че и да бях червив с пари не бих се подложили на такова нещо и да си опека "кайсиите" години на ред с подвижна станция за високо напрежение и да ме чукне някой почерпен нашенес с Москвич да изгоря като факел с тези батерии за капак на всичко!
Малко старо инфо допреди 2 години и половина!
https://auto.offnews.bg/news/Novini_1/S ... 18128.html
Ами проблемите с високото напрежение. Предполагам повечето са наясно ,че електромагнитното поле не влияе добре на нито един жив организъм и води до образуването на рак и други усложнения .Не случайно не трябва да се строят жилищни постройки непосредствена близост до такива места,а още няма адекватна екранна защита измислена за това.Как тогава ще ми гарантират че няма да ни повлияе по негативен начин на всеки един от нас...мисля, че и да бях червив с пари не бих се подложили на такова нещо и да си опека "кайсиите" години на ред с подвижна станция за високо напрежение и да ме чукне някой почерпен нашенес с Москвич да изгоря като факел с тези батерии за капак на всичко!
- M.Georgiev
- Мнения: 208
- Регистриран на: Пет 02 ное 2018 21:18
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX-109hp-2009
Re: TESLA електромобил...
Не е много ясно колко и как вреди производството на батериите и тяхната утилизация след това. А от какво се произвеждат? Литият е скъп метал. И една батерия не е вечна. И т.н. и т.н. Това им е проблемът, а не някакви квоти, понеже малко бройки се произвеждали.
Re: TESLA електромобил...
няколко коментара и от мен ...
При електричките почти няма разлика м/у градски и междуградски разход. Реалният среден разход на Тесла специално варира м/у 30-40 kwh/100 мили. Считам, че електричката е най-доброто решение за градски условия и това е причината всички производители да са се насочили основно в този сегмент (всеки вече прави градски мъници), само че цената им все още е висока.
Технологично решение на ограниченията на литиевойонната батерия съвсем скоро ще има. В другата тема многкратно сме обсъждали алтернативите. Въпрос на време е да се решат проблемите с времето на зареждане и пробега.
Относно безопасността - те са безопасни толкова, колкото и обикновените коли, че дори и повече. Липсата на двигател и тн агрегати, позволява пасивната защита на колата, деформация и тн, да се оптимизира. Също така изключително ниския център на тежестта не позволява колата да се обърна по таван. При подобни сили един СУВ ще направи 5 кълбета сигурно. "Проблемите" при Тесла специално са от технологиите, които използва и ги няма в другите автомобили. Като въпросният автопилот, който наистина е автопилот и е 10 нива над адаптивния круз контрол, най-доброто в съвременния масов автомобил.
За възпламеняването ... да, литият реагира много агресивно с кислорода, ако го допуснеш. До тук не съм чул за самовъзпламенила се електричка (не Тесла, а като цяло). Това ми се струва малко мит, като взривящите се без причина АГУ-та.
Така е и с високото напрежение ... това е първият коментар, който виждам по въпроса. Едва ли ако има подобен проблем, досега нямаше някои университет да е излязъл с изследване. Тесла е любимката на мечките, т.е. спекулантите на борсата, които искат да спечелят, като свалят борсовата цена на компанията. По този повод всеки слух, съмнение или каквото и да е против технологията и компанията, се раздухва мигновенно.
При електричките почти няма разлика м/у градски и междуградски разход. Реалният среден разход на Тесла специално варира м/у 30-40 kwh/100 мили. Считам, че електричката е най-доброто решение за градски условия и това е причината всички производители да са се насочили основно в този сегмент (всеки вече прави градски мъници), само че цената им все още е висока.
Технологично решение на ограниченията на литиевойонната батерия съвсем скоро ще има. В другата тема многкратно сме обсъждали алтернативите. Въпрос на време е да се решат проблемите с времето на зареждане и пробега.
Относно безопасността - те са безопасни толкова, колкото и обикновените коли, че дори и повече. Липсата на двигател и тн агрегати, позволява пасивната защита на колата, деформация и тн, да се оптимизира. Също така изключително ниския център на тежестта не позволява колата да се обърна по таван. При подобни сили един СУВ ще направи 5 кълбета сигурно. "Проблемите" при Тесла специално са от технологиите, които използва и ги няма в другите автомобили. Като въпросният автопилот, който наистина е автопилот и е 10 нива над адаптивния круз контрол, най-доброто в съвременния масов автомобил.
За възпламеняването ... да, литият реагира много агресивно с кислорода, ако го допуснеш. До тук не съм чул за самовъзпламенила се електричка (не Тесла, а като цяло). Това ми се струва малко мит, като взривящите се без причина АГУ-та.
Така е и с високото напрежение ... това е първият коментар, който виждам по въпроса. Едва ли ако има подобен проблем, досега нямаше някои университет да е излязъл с изследване. Тесла е любимката на мечките, т.е. спекулантите на борсата, които искат да спечелят, като свалят борсовата цена на компанията. По този повод всеки слух, съмнение или каквото и да е против технологията и компанията, се раздухва мигновенно.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: TESLA електромобил...
За безопасността- няма как да е безопасно, ако си седнал в средата на един акумулатор с огромен капацитет и оргомен потенциал на токоотдаване. При това акумулатор произведен не от олово или цинк, а от горящ "от самосебе си" при достъп на кислород материал - металът литий. При едно късо съединение на мижав (на фона) стартов акумулатор се пали инсталация и става пожар, какво да си говорим ако недай Боже литиев автомобил участва в катастрофа. Сигурно ще се решат, и са решени част от проблемите, но е рано да се нарече еднакво безопасна с конвенционалните коли на бензин/дизел.
С едно не съм съгласен, къде в колата (литиевата) има високо напрежение, че чак пък да било опасно. Високо напрежение е прието да се нарича такова, над 1000V. По-скоро само бензинките имат такова .
С едно не съм съгласен, къде в колата (литиевата) има високо напрежение, че чак пък да било опасно. Високо напрежение е прието да се нарича такова, над 1000V. По-скоро само бензинките имат такова .
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Хубави и ясно е, че всеки си има мнение. Преди да стане неприличен спор, ще помоля да се борави и с някакви данни, а не с теоритична псевдонаука.
Аз се включвам пак с цитат:
Отделно всеки може да види резултатите от тестовете в Европа и САЩ.
Аз се включвам пак с цитат:
Myth - Teslas and other electric cars catch fire more often than internal combustion cars
More than 174,000 vehicle fires happen every year in the United States, about one every three minutes. Imagine the outrage if this would happen to electric cars! However, there are more than 300,000 Teslas on the roads, and only 40 fires have happened after 7.5 billion miles traveled - 5 fires for every billion miles - 11 times less than in the case of internal combustion cars.
Отделно всеки може да види резултатите от тестовете в Европа и САЩ.
Re: TESLA електромобил...
https://jalopnik.com/watch-volunteer-fi ... 1819665352
подробно описана катастрофа, дори и да се възпламени при инцидент след пробив в батерията, не гърми цялата батерия.
интересно какви пожарогасители трябва да носят в багажника тези коли :) ченгетата ни наясно ли са
остава да се надяваме по-скоро да минем към SSB или подобни, те освен всичко друго, не горят :)
подробно описана катастрофа, дори и да се възпламени при инцидент след пробив в батерията, не гърми цялата батерия.
интересно какви пожарогасители трябва да носят в багажника тези коли :) ченгетата ни наясно ли са
остава да се надяваме по-скоро да минем към SSB или подобни, те освен всичко друго, не горят :)
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: drotomir и 26 госта