Здравейте!
Живея в Германия и тука карам Голф 3 1996 година Roling Stones, с НЕМСКИ номера.
Имах TUV до Януари и днеска отидох на преглед за нов.
Момчетата в сервиза казаха че тая кола няма начин да мине нов TUV, тъй като амортисиорите били за смяна,
разни тампони, има малко ръжда.... и т.н. изобщо не е невъзможно, но много скъпо!
На мен ми е ясно че е време да за смяна, ама не искам тая кола да я хвърля защото е страшно запазена като изключим горе споменатите проблеми.
Идеята ми е да я подаря на баща ми в БГ, обаче не съм сигурен какви документи ми трябват за да му я "продам"
Трябва ли да имам немски Договор за покупко продажба ?
Изобщо мога ли с моите номера да дойда в Бг и да я продам там? (имам застраховка, ADAC, Данък, но реално нямам TUV от Януари)
Някой ако има опит да пише, всякаква информация ще ми е полезна. Ще бъда благодарен!
Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 13 яну 2012 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Последна промяна от expozito на Пон 25 фев 2013 21:45, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Идваш си тук с колата, молиш се по пътя да не те хванат за TUV, тук му я продаваш или даряваш, за всеки случай с нотариална заверка на договора. Принципно такава заверка по закон не се иска за МПС, които не са регистрирани по българското законодателство, но именно заради липсата му си регистрирах колата половин година в КАТ Сливен:)
- delian1978
- Мнения: 654
- Регистриран на: Нед 21 фев 2010 12:51
- Автомобил: GOLF MK4 1.9 TDI R Line
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Шумен/Габрово
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Отиваш в мястото за регистрация на МПС в Германия(Цуласщелунга),като носиш със себе си номерата на колата и я отчисляваш,като обявяваш че колата е за експорт в чужбина и си вземаш временни номера,с които да я докараш до БГ.После тук пишеш едим фиктивен договор за покупкопродажба на Немски с бъдещия собственик и той с него после я регистрира като нов внос.
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Още си пазя документите ако искаш ще ги намеря и ще пиша какво ти трябва.
Но Германците не спряха ли евтините временни номера от 80 евро и по прости сметки мисля че другите номера бяха към 200е винетки към 50 пътя 100+ и 100+ подкуп за тюфа по границите(не-дай боже и по пътя)
Договор ми трябваше за временните номера а в България не помня да съм го носил за превод(но може и да съм)
Но Германците не спряха ли евтините временни номера от 80 евро и по прости сметки мисля че другите номера бяха към 200е винетки към 50 пътя 100+ и 100+ подкуп за тюфа по границите(не-дай боже и по пътя)
Договор ми трябваше за временните номера а в България не помня да съм го носил за превод(но може и да съм)
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Ако мислиш, че проблемите ти не са опасност за движението (примерно абсолютно продънено захващане на амортисьора, което всеки момент може да те прати "у десно") няма проблем да караш до БГ скоро без TÜV. По немското законодателство до края на третия пресрочен месец глобата е 15 евро и един месец срок да минеш преглед откакто те глобят.
В твоя случай няма значение, но за обща култура е важно да се каже, че след прегледа трябва да пратиш обезателно копие на Zulassungsstelle-то за минатия преглед, защото те получават от политесата / полицията инфо, че са те глобили заради пресрочен ТЮФ. И оттам почва да "цъка часовника" и минат ли 30те дни получаваш един хубав кафяв плик с печат "формално доставено"
, в който накратко пише, че от веднага се забранява движението на колата в публичното пространство.
Теоретично за Германия рискът е минимален и евтин, дори и да те спрат. Интересно е какво би било в Австрия, Унгария и т.н.
А за КАТ си минаваш с един договор между вас двамата и всички други стандартни докИменти за нов внос. Общо взето безпроблемно, но свързано с висене...Ааа забравих: Българите прибират немските номера и не ги интересува, че табелите ти трябват за отрегистриране в Германия. Затова се пуска една "молба за служебна бележка за отрегистриране в чужбина" (това е готов формуляр), за който се плащат 2-3 лева и трае към 2-4 седмици, докато го издадат. След това с него и съответен превод на немски отиваш да си отрегистрираш колата.
Алтернативният вариант за отписване, който обаче е по преценка на шефа на Цуласунгсстелето, е да идеш и да кажеш, че след продажбата и регистрацията са ти взели номерата, без да ти дадат бележка. Тогава на база на договора (който при теб е между роднини, сиреч не е съмнително) номерата ги отписват "служебно" и май ги водят "загубени / откраднати". Докато не им занесеш бележката от БГ. Страничен ефект от тази врътка е, че такъв "загубен номер" е блокиран за 10 години, което си е един вид безплатна резервация, ако номера ти е бил на сърце и искаш някой ден да караш пак с него...
В никакъв случай не отрегистрирай колата от немските табели, за да взимаш червени за износ, щото тогава ще стане скъпа и дълга.
В твоя случай няма значение, но за обща култура е важно да се каже, че след прегледа трябва да пратиш обезателно копие на Zulassungsstelle-то за минатия преглед, защото те получават от политесата / полицията инфо, че са те глобили заради пресрочен ТЮФ. И оттам почва да "цъка часовника" и минат ли 30те дни получаваш един хубав кафяв плик с печат "формално доставено"

Теоретично за Германия рискът е минимален и евтин, дори и да те спрат. Интересно е какво би било в Австрия, Унгария и т.н.
А за КАТ си минаваш с един договор между вас двамата и всички други стандартни докИменти за нов внос. Общо взето безпроблемно, но свързано с висене...Ааа забравих: Българите прибират немските номера и не ги интересува, че табелите ти трябват за отрегистриране в Германия. Затова се пуска една "молба за служебна бележка за отрегистриране в чужбина" (това е готов формуляр), за който се плащат 2-3 лева и трае към 2-4 седмици, докато го издадат. След това с него и съответен превод на немски отиваш да си отрегистрираш колата.
Алтернативният вариант за отписване, който обаче е по преценка на шефа на Цуласунгсстелето, е да идеш и да кажеш, че след продажбата и регистрацията са ти взели номерата, без да ти дадат бележка. Тогава на база на договора (който при теб е между роднини, сиреч не е съмнително) номерата ги отписват "служебно" и май ги водят "загубени / откраднати". Докато не им занесеш бележката от БГ. Страничен ефект от тази врътка е, че такъв "загубен номер" е блокиран за 10 години, което си е един вид безплатна резервация, ако номера ти е бил на сърце и искаш някой ден да караш пак с него...

В никакъв случай не отрегистрирай колата от немските табели, за да взимаш червени за износ, щото тогава ще стане скъпа и дълга.
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Чисто информативно-от около месец в КАТ София т.нар. екотакса,за МПС над 10 год е 250 лв.,та прибави и тях в сметките...
- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
[quote="Чудомир"
...Ааа забравих: Българите прибират немските номера и не ги интересува, че табелите ти трябват за отрегистриране в Германия. Затова се пуска една "молба за служебна бележка за отрегистриране в чужбина" (това е готов формуляр), за който се плащат 2-3 лева и трае към 2-4 седмици, докато го издадат. След това с него и съответен превод на немски отиваш да си отрегистрираш колата.[/quote]
Мисля, че може да пропуснеш частта с молбите - влизаш в КАТ и преди първото гише за регистрация си сваляш номерата и си ги прибираш - какво пречи да си докарал колата с автовоз?
А за пътуването ще е по-евтино с немските номера определено и мисля като занесеш договора за продажба заедно с номерата, може и да пропуснеш глобата за изтеклия TUV.
...Ааа забравих: Българите прибират немските номера и не ги интересува, че табелите ти трябват за отрегистриране в Германия. Затова се пуска една "молба за служебна бележка за отрегистриране в чужбина" (това е готов формуляр), за който се плащат 2-3 лева и трае към 2-4 седмици, докато го издадат. След това с него и съответен превод на немски отиваш да си отрегистрираш колата.[/quote]
Мисля, че може да пропуснеш частта с молбите - влизаш в КАТ и преди първото гише за регистрация си сваляш номерата и си ги прибираш - какво пречи да си докарал колата с автовоз?
А за пътуването ще е по-евтино с немските номера определено и мисля като занесеш договора за продажба заедно с номерата, може и да пропуснеш глобата за изтеклия TUV.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
В Пловдив номерата ги прибраха. Дали може и без това - нямам представа, на мен ми казаха, че няма друг начин.
- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
плащаш всичко. правиш фиктивен договр на немски с куповача. сваляш номерата и е качваш на автовоза за България.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20258
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Има или няма начин да стигнешп с немските номера до КАТ и да ги свалиш преди да влезеш и да я регистрираш, все едно си я взел без номера?
- delian1978
- Мнения: 654
- Регистриран на: Нед 21 фев 2010 12:51
- Автомобил: GOLF MK4 1.9 TDI R Line
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Шумен/Габрово
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Да,няма проблем да идеш с Немските номера до КАТ и преди да влезеш да ги свалиш.Само че,като те питат как е дошла колата,казваш-на платформа!
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 13 яну 2012 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Драги приятели
благодаря за отговорите.
Все пак идеята е да мина възможно най-ефтино и безболезно.
Сега обаче един познат ми каза че на границата със Сърбия или дори на Границата с БГ може да ми потърсят
TuV на колата... има ли подобна опасност?
И да видим дали съм разбрал.
след 3 седмици се качвам на колата и тръгвам за БГ без да имам TuV(изтекъл Януари)
Моля се да не ме спрат, но и да ме спрат глобата е малка до 3-тия месец, и след като продам колата
реално няма голямо значение за немските власти.
В Бг правя един фиктивен договор с баща ми на немски, той отива в Кат сваля номерата преди да я регистрира и казва "колата е дошла на автовоз" за да запазя номерата
Номерата ги взимам и отписвам колата с номерата и договора.
Ами Голямия и малкия талон (немския) взимат ли го в Кат? т.е. предполагам че аз трябва да го имам като отписвам колата.
благодаря за отговорите.
Все пак идеята е да мина възможно най-ефтино и безболезно.
Сега обаче един познат ми каза че на границата със Сърбия или дори на Границата с БГ може да ми потърсят
TuV на колата... има ли подобна опасност?
И да видим дали съм разбрал.
след 3 седмици се качвам на колата и тръгвам за БГ без да имам TuV(изтекъл Януари)
Моля се да не ме спрат, но и да ме спрат глобата е малка до 3-тия месец, и след като продам колата
реално няма голямо значение за немските власти.
В Бг правя един фиктивен договор с баща ми на немски, той отива в Кат сваля номерата преди да я регистрира и казва "колата е дошла на автовоз" за да запазя номерата
Номерата ги взимам и отписвам колата с номерата и договора.
Ами Голямия и малкия талон (немския) взимат ли го в Кат? т.е. предполагам че аз трябва да го имам като отписвам колата.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Никой няма да ти търси Тюв на колата по границите, като си с син немски номер. Зелена карта трябва да имаш, ама и нея я я поискат, я не. Но задължително с тебе я носиш.
За Тюв е рисково да не те спрат извън Германия. Затова най-добре не на най-явните бензиностанции, че цивилните са нащрек там.
ЗА номерата варианта ти го казаха, аз не се сетих. Талоните ти ги взимат, най-добре си направи ксерокопия. После с копие на БГ талоните може да си я отпишеш, защото номера на рамата ще съвпада. Ако си и с немските табели - идеално.
За Тюв е рисково да не те спрат извън Германия. Затова най-добре не на най-явните бензиностанции, че цивилните са нащрек там.
ЗА номерата варианта ти го казаха, аз не се сетих. Талоните ти ги взимат, най-добре си направи ксерокопия. После с копие на БГ талоните може да си я отпишеш, защото номера на рамата ще съвпада. Ако си и с немските табели - идеално.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 9:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
Здравейте!
Интересува ме мина ли всичко нормално с регистрацията че и аз мисля да направя същия номер.
Интересува ме мина ли всичко нормално с регистрацията че и аз мисля да направя същия номер.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Как да продам моя Голф 3 с немски номера в БГ?
В Сърбия минаваш само с червени номера, а за тях се изисква Тюф в Германия. С жълти номера можеш да минеш само през страни от ЕС.