Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
lmm
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 08 май 2008 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот lmm » Вто 16 юли 2013 9:23


Здравейте, проблема си е чиста авария, изчезна ми топлото, грешката е 4-1-2-2 - мотор-позиционер на температурния клапан.
Изображение
Ако някой се е сблъсквал с този проблем или просто знае нещо по въпроса, ще се радвам да сподели :)
Къде точно под таблото се намира това моторче, мога ли да го сваля сам и при кой майстор (в София) да ида ако не....а, и колко евентоално ще ми излезне ремонта с ново такова или втора употреба....
Мерси предварително :)

Последна промяна от lmm на Сря 17 юли 2013 11:05, променено общо 3 пъти.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13393
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с климатроника- Пасат б4

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 16 юли 2013 21:33


zfa 159,ще ти реши проблема!


Потребителски аватар
lmm
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 08 май 2008 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроника- Пасат б4

Мнениеот lmm » Сря 17 юли 2013 9:05


Мерси за съвета колега, но вчера бях при него (Стефан) ;) и вече се разбрахме .
Сега търся въпросното моторче, ето го и него...., номера на часта е ( 3A1 907 511 )
Изображение

Изображение
За протокола:
До моторчето се стига, като се проследи белия сноп кабели от снимката, а буксата влиза отзад на панела с дисплея, мисля че са общо три букси и май беше средната...., абе тая с белите кабели.
Ремонта, ще ми струва 120лв. тъй като се сваля цялото табло, ще ми почистят всичко и ще се сложи специално фолио на мястото на разпадащия се вече дунапрен по клапите и т.н. + минимално допълване на фреон + моторчето колкото си го намеря, горе долу всичко, някъде под 200лв.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот zfa159 » Пет 19 юли 2013 21:06


Добави и цената на чисто нов такъв мотор, за да я има за протокола - 270лв .
:beer


Потребителски аватар
lmm
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 08 май 2008 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот lmm » Пет 19 юли 2013 21:45


zfa159 написа:Добави и цената на чисто нов такъв мотор, за да я има за протокола - 270лв .
:beer


Ааааа тук грешите, баш майсторе, това е вашата цена за ново моторче, в порше ми казаха 290лв. а за смяната по 66лв. на час :scare3 ....Ти са да не вземеш да изкараш и ти такива тарифи :col01duel че треа и секретарка да ти търсиме :drunk


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот znainainai » Пет 19 юли 2013 21:59


lmm написа:
zfa159 написа:Добави и цената на чисто нов такъв мотор, за да я има за протокола - 270лв .
:beer


Ааааа тук грешите, баш майсторе, това е вашата цена за ново моторче, в порше ми казаха 290лв. а за смяната по 66лв. на час :scare3 ....Ти са да не вземеш да изкараш и ти такива тарифи :col01duel че треа и секретарка да ти търсиме :drunk


По 66лв на час значи за няма и 33лв ще го сменя :mhihi На място без профилактиката която ще направи Стефан. Горещо ти препоръчвам да я направиш профилактиката че иначе после смърди на зла гад та се не трае.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот zfa159 » Съб 20 юли 2013 8:15


Е, да, без да се разглоби всичко, става сравнително бързо, ама летят дунапрени от духалките :mhihi


Потребителски аватар
lmm
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 08 май 2008 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот lmm » Съб 20 юли 2013 10:34


znainainai написа:
По 66лв на час значи за няма и 33лв ще го сменя :mhihi

Смяната по каталог я дават 3 часа +- 10 мин. :c010
п.п.Демек, ако дойда при тебе в гр. Русе, ще ми се върже по ефтино, че и пари ще ми останат :mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот zfa159 » Съб 20 юли 2013 16:38


ДА ама ще продължат да ти летят дунапрени през духалките и като доизпадне дунапрена, пак ще спреш да имаш читаво топло...
Питай в Порше колко часа дават за смяна на вътрешния радиатор на климатика (изпарител се казва) - разглобяването за оправянето на клапите е същото като време. В Аутодата дават 6 часа и половина...смятай сега по 66лв :mhihi


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот znainainai » Съб 20 юли 2013 20:58


Както е казал Стефан човек който изключително много уважавам като монтьор само подмяна на мотор позиционера се прави когато всичко друго е изрядно. Щом се налага и ремонт на клапите е по добре да се направи как пише в дебелите книги.


Потребителски аватар
lmm
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 08 май 2008 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот lmm » Нед 21 юли 2013 21:28


Да определено си заслужава операцията с фолиото, най вече когато имаш и друг ремонт под тъблото и ще го направя...., утре ми пускат по еконт моторчето от Пазарджик за 30лв.
п.п. А защо заводско не са слагали фолио ами дунапрен, защото не са знаели,че тия коли ще се карат повече години ли ? И въобще, защо клапите са с дупки ?
За да минава все пак някакъв въздух през дунапрена ако някоя клапа откаже ли, смисал да де раздува и да стане по голяма повреда ли!? И ако е така, не трябва ли фолиото да се надупчи с кърфица като се залепи ?! :gruebel


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот zfa159 » Сря 24 юли 2013 15:04


Дунапрена не е просто дунапрен, ние така си му викаме. Реално е найлоново фолио и на него е залепен дунапрена,точно с идеята да не минава въздуха през клапата.Корпуса на клапата е метален на дупки с две идеи - първо така клапата е по-лека, и второ, използват дупките за да залепят единия пласт на дунапрена към другия (дунапрена е от двете страни на металната клапа) за да не се разлепя толкова лесно. Идеята да е дунапрен е,че клапите не дрънкат и уплътняват 100% плътно и да не минава въздуха...тогава явно не е имало друга технология или не са се сетили за нея. След 98-ма вече се прави с пластмасов корпус на клапата,на която е залепен дунапрена. Причината да се разпадат е,че дунапрена е на 100 години и никой не го е мислил да изкара дори половината от тези години.
Когато дефектира ел. мотора,просто клапата спира да се мести и духа от определено място.Реално клапата само сменя посоката на въздуха,не го затваря напълно...дефакто дори да блокира в едното затворено положение, това няма значение за натоварването, понеже въздуха си минава през отвореното място. Реално винаги въздуха минава през едното от двете места или ако клапата е на средата - и през двете места.
:beer


Потребителски аватар
lmm
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 08 май 2008 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатроник - Пасат б4 Изчезна ми топлото !

Мнениеот lmm » Чет 25 юли 2013 19:59


:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: artyom, rayedie и 56 госта