Привет, колеги!
Имам странен проблем и не знам от къде е!
Проблемът е следния: след като си запаля колата и си пусна климатика (само след пускане на климатик), се чува някакво странно виене за около 5 секунди. След това не се повява, докато не изгася колата. Изгася ли я пак се чува за около 5 секунди. Проблемът не се появява винаги, но напоследък зачестя. Търсих из другите теми, но не открих нищо. Знаете ли от какво може да е?
п.п.: Виенето започва тихо, в последствие се усилва и рязко спира (отсечено).
п.п.2: На диагностика имам проблемен датчик на хидравликата (или поне така ми го обясниха)
00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
Може ли проблема да идва от него, лесно ли се сменя, скъп ли е, наложителна ли е смяната му?
До колкото знам този датчик служи при завиване да увеличи оборотите, за да подпомогне работата на двигателя.
Благодаря!
Виене Голф 4 - климатик
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 18 май 2013 19:12
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1980
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Виене Голф 4 - климатик
Перката на вентилатора е най-вероятно колега.
Щом е само като пускаш и спираш климатика друго няма какво да е .
Ако е компресор няма да го чуваш като спреш климатика.
Поздрави
Щом е само като пускаш и спираш климатика друго няма какво да е .
Ако е компресор няма да го чуваш като спреш климатика.
Поздрави
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Виене Голф 4 - климатик
Предполагам говориш за малката перка отпред? Как да разбера какво и е? Благодаря!
- Alex_ace
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
- Автомобил: Golf 4 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: Бургас
Re: Виене Голф 4 - климатик
Здравей колега :) Първо пробвай на ръка как се върти малката перка - да няма разбит лагер или свършили четки .Подаи и директно 12 волта и вий как работи - буксата и е отдолу под нея и са в паралел с голямата.Ако се окаже че е тя - и е с разбити лагери - сменяй с нова (продават се из форума) , ако е само четки - намират се и се сменят сръвнително лесно но се сваля перката.
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Виене Голф 4 - климатик
Мисля, че не е от перките. Снощи загрях колата до толкова , че да се включат перките. И двете си въртяха без проблем и не се чуваше нито скърцане, нито виене от тях.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Виене Голф 4 - климатик
Мисля че няма от какво да се притесняваш. При мен също се появява това виене понякога, но само ако колата е в спряло положение, веднага щом поддам газ и спира, а ако колата е в движение изобщо не се появява. При теб същото ли е?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Виене Голф 4 - климатик
Да същото е. За подаването на газ не мога да кажа, защото не съм го пробвал.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Виене Голф 4 - климатик
plamski3 написа:Да същото е. За подаването на газ не мога да кажа, защото не съм го пробвал.
Пробвай, според мен няма от какво да се притесняваме ;)
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Виене Голф 4 - климатик
Колега, и при мен се чува подобно виене. При падане на оборотите на двг., като подадеш газ спира, също при пускане и гасене на климатика. Датчика на хидравликата се сменя много лесно и е около 20лв, като застанеш пред колата, отваряш капака и гледаш долу в ляво, под компресора на климатика, откачаш буксата развиваш датчика и бързо слагаш новия да не изтече маслото, аз изпуснах не повече от 10мл.
Виенето мисля, че е от компресора. Миналото лято виеше 5-6 дена и спря, това лято досега 2 пъти за по 2-3 мин. Успех!
Виенето мисля, че е от компресора. Миналото лято виеше 5-6 дена и спря, това лято досега 2 пъти за по 2-3 мин. Успех!
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Виене Голф 4 - климатик
Вчера пак започна да вие и като подадох газ спря. И двете перки си работеха. Да се надяваме да си е просто звук без други ефекти.
Имам един друго запитване. Има ли ограничение на оборотите при ползването на климатик. Питам защото на магистралата карам със 140 и съм на 4100 оборота и през цялото време съм на климатик.
Имам един друго запитване. Има ли ограничение на оборотите при ползването на климатик. Питам защото на магистралата карам със 140 и съм на 4100 оборота и през цялото време съм на климатик.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Виене Голф 4 - климатик
Принципно това виене е възможно да е от разликите в наляганията на системата, ако примерно и е малко по-малко фреона (ако не си правил профилактика на климатика в скоро време).Тогава се получават такива виене,бучене,дори резонанс на тръбите понякога.
За оборотите - компресора е предвиден да се върти до 8000 оборота и е изчислен така,че да не се развали от това.Общо взето вътре има контролен клапан,който служи за това,да регулира налягането и дебита на компресора,според оборотите, за да може и при 2000 и при 6000 оборота, той да има горе-долу еднакъв дебит. Съответно единствената препоръка по повод ползването на климатик е, той да се пуска при ниски обороти. Примерно ако караш по магистралата и не си си пуснал климатика,ама ти стане горещо, правилното нещо е да освободиш от скорост, да паднат оборотите до п.х. , да пуснеш тогава компресора и да си продължиш да си караш.

За оборотите - компресора е предвиден да се върти до 8000 оборота и е изчислен така,че да не се развали от това.Общо взето вътре има контролен клапан,който служи за това,да регулира налягането и дебита на компресора,според оборотите, за да може и при 2000 и при 6000 оборота, той да има горе-долу еднакъв дебит. Съответно единствената препоръка по повод ползването на климатик е, той да се пуска при ниски обороти. Примерно ако караш по магистралата и не си си пуснал климатика,ама ти стане горещо, правилното нещо е да освободиш от скорост, да паднат оборотите до п.х. , да пуснеш тогава компресора и да си продължиш да си караш.

- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Виене Голф 4 - климатик
zfa159 написа:Принципно това виене е възможно да е от разликите в наляганията на системата, ако примерно и е малко по-малко фреона (ако не си правил профилактика на климатика в скоро време).Тогава се получават такива виене,бучене,дори резонанс на тръбите понякога.
За оборотите - компресора е предвиден да се върти до 8000 оборота и е изчислен така,че да не се развали от това.Общо взето вътре има контролен клапан,който служи за това,да регулира налягането и дебита на компресора,според оборотите, за да може и при 2000 и при 6000 оборота, той да има горе-долу еднакъв дебит. Съответно единствената препоръка по повод ползването на климатик е, той да се пуска при ниски обороти. Примерно ако караш по магистралата и не си си пуснал климатика,ама ти стане горещо, правилното нещо е да освободиш от скорост, да паднат оборотите до п.х. , да пуснеш тогава компресора и да си продължиш да си караш.
Благодаря за изчерпателния отговор, колега!
Най - вероятно е от климатика. Не съм го пипал от какво съм взел колата.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 162 госта