Здравейте колеги,
Карам Golf 4 1,4 16V. Имам проблеми с хидравличните повдигачи, тракат яко. В момента съм с масло Motul Turbolight 4100 - 10W40, сега ми предстои смяна на хидравличните повдигачи и смяна на маслото. Изчетох доста теми и хората се оплакват, че повдигачите се чуват повече с мотула и мисля да мина на YACCO.
Кой от тези 2 вида смятате, че ще е по-подходящ за мен и каква е разликата ?
http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3639
http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3644
Масла YACCO....?
- Shotgun
- Мнения: 104
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 17:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Масла YACCO....?
Тубата май не им е 5 л , а 4 и нещо 

Re: Масла YACCO....?
Здравейте всички,
Преди известно време си позволих в тема на потребителя YACCO-BG във форума на Мазда да споделя моите крайно неприятни преживявания с маслата на Yacco, като заедно с тях зададох доста неудобни въпроси, на които един лоялен търговец, за какъвто се представя официалния вносител на тази марка, би трябвало с лекота и без срам да отговори, но уви не получих отговор, а само стандартните увъртания за произхода на маслото, спецификации и вискозитети. Малко след това темата бе изтрита, очевидно поради факта, че хората от Yacco България разбираха грешката си, но я прикриваха за да не накърнят продажбите си. В този момент осъзнах, защо няма отрицателни мнения за тези масла или ако има те са рядкост и много трудно се намират – те просто се изтриват.
Да уточня, че не продавам масла и този пост не е с цел конкуренция и не е насочен нито към господина, който ме обслужи в централния офис и е просто служител, нито към потребителя YACCO-BG, който също е просто служител, а и не той ме е обслужил, нито дори към самите продукти на Yacco, които безспорно са добри на световния пазар, а единствено към официалния вносител и неговата политика.
Нека разкажа историята си и тук. Аз съм претенциозен клиент в избора си на масло, тъй като притежавам нова и здрава кола, която възнамерявам да карам дълго. Именно заради това след като я закупих прекарах 3 месеца в търсене на най-доброто. Подлъган от многото суперлативи в интернет се насочих към Yacco. Свързах се с централния им офис в Пловдив и след дълга комуникация закупих тяхното VX1600 5w30 – масло, което вече е се произвежда, но аз си имам няколко неизползвами туби в мазето. Причината за този избор се дължеше на факта, че след като дълго господина от офиса се стараеше да ме убеди да закупя 5w40 (по-късно осъзнах, че е било за да ми се пробута по-скъпо масло) вместо 5w30 (изисквах този вискозитет, защото по книжка е посочен именно него) той се принуди да се съгласи с мен като разбира се избрахме не LOW SAPS модел, защото той осигурява по-добра защита в случай на липса на DPF филтър както при мен. Оставаше един проблем – въпросното масло бе спряно от производство и наличното при тях бе с дата на пакетиране от преди 4 години. Служителя от офиса усърдно ме увери, че нямало никакъв проблем и качествата му са същите и може да се използва още дълги години. Закупих маслото, поставих тубите в багажника добре закрепени за да не падат и да не се притискат и се прибрах като изключително внимателно ги занесох в мазето и също така внимателно им отредих почетно място за да бъдат съхранени правилно. След време, когато бе определено да сменя маслото слезнах да го взема. Какво да видя? Всяка от тубите бе протекла. Въпреки това реших да извърша смяната – резултатът двигателя стана невероятно шумен, а разхода на масло бе близо 1 литър за 4000 километра. За сравнение маслото, което поставих веднага след закупуване на автомобила, с идеята да го сменя в рамките на 4000-5000 километра докато се спра на най-доброто, регистрира разход от 300 грама за същите 4000 километра. Силно разочарован публикувах своята история, защото желаех също така да публично официалния представител да се отзове за да затвърди позициите си на сигурен доставчик. За съжаление единствено ми бе отговорено, че е имало такъв проблем с опаковките, но той е бил хванат на време и те не са стигнали до пазара. Това ме принуди да задам няколко неудобни въпроса, на които не получих отговор, а лаконично стандартно обяснение за произхода на маслата. А ето и въпросите, на които да ми бъде отговорено в публичното пространство един по един така както ги задавам аз:
1. След като проблема с не доброто опаковане е бил хванат на време и отстранен преди да достигне стоката на пазара, защо аз получих такава стока?;
2. След като това не добре опаковано масло не е стигнало до пазара, къде е отишло при положение, че Yacco не рециклира масла било то и нови както ми бе обяснено от официалния дистрибутор?;
3. Защо в съветника за масла на Yacco България, за огромна част от автомобилите, които нямат DPF филтър е препоръчано LOW SAPS масло при положение, че за тях е по-добре да не е такова, а и има такова в каталога? Това не е ли опит да се продаде по-скъпото масло при положение, че това не LOW SAPS от техния каталог, което напълно покрива изискванията от производителя на автомобила е на бих казал доста по-ниска с LOW SAPS?;
4. Защо след като в публикацията повдигнах въпроса, че един съвестен търговец, за какъвто се представя официалния дистрибутор, е необходимо при подобри публични недоволства да помисли как да компенсира клиента за останалите количества, които няма да влезнат в употреба не ми бе отговорено изобщо?;
5. Защо бях излъган, че маслото може да се ползва още дълги години, а не ми бе казано, че срока на годност е 5 години след като видях че маслото е на 4 години от датата на производство и при условие че закупувах количество за 3 смени и ясно обявих, че първата смяна ще направя след месец, а всяка следваща на 1 година пробег, тъй като правя около 9-10 хиляди километра на година? Тук е нужно да уточня, че не хвърлям вината върху служител, тъй като след дълго ровене открих, че има доста случай на продажба на Yacco с почти изтекъл срок навсякъде в България от различни служители, което говори, че решението е част от политиката на официалния дистрибутор.
Преди известно време си позволих в тема на потребителя YACCO-BG във форума на Мазда да споделя моите крайно неприятни преживявания с маслата на Yacco, като заедно с тях зададох доста неудобни въпроси, на които един лоялен търговец, за какъвто се представя официалния вносител на тази марка, би трябвало с лекота и без срам да отговори, но уви не получих отговор, а само стандартните увъртания за произхода на маслото, спецификации и вискозитети. Малко след това темата бе изтрита, очевидно поради факта, че хората от Yacco България разбираха грешката си, но я прикриваха за да не накърнят продажбите си. В този момент осъзнах, защо няма отрицателни мнения за тези масла или ако има те са рядкост и много трудно се намират – те просто се изтриват.
Да уточня, че не продавам масла и този пост не е с цел конкуренция и не е насочен нито към господина, който ме обслужи в централния офис и е просто служител, нито към потребителя YACCO-BG, който също е просто служител, а и не той ме е обслужил, нито дори към самите продукти на Yacco, които безспорно са добри на световния пазар, а единствено към официалния вносител и неговата политика.
Нека разкажа историята си и тук. Аз съм претенциозен клиент в избора си на масло, тъй като притежавам нова и здрава кола, която възнамерявам да карам дълго. Именно заради това след като я закупих прекарах 3 месеца в търсене на най-доброто. Подлъган от многото суперлативи в интернет се насочих към Yacco. Свързах се с централния им офис в Пловдив и след дълга комуникация закупих тяхното VX1600 5w30 – масло, което вече е се произвежда, но аз си имам няколко неизползвами туби в мазето. Причината за този избор се дължеше на факта, че след като дълго господина от офиса се стараеше да ме убеди да закупя 5w40 (по-късно осъзнах, че е било за да ми се пробута по-скъпо масло) вместо 5w30 (изисквах този вискозитет, защото по книжка е посочен именно него) той се принуди да се съгласи с мен като разбира се избрахме не LOW SAPS модел, защото той осигурява по-добра защита в случай на липса на DPF филтър както при мен. Оставаше един проблем – въпросното масло бе спряно от производство и наличното при тях бе с дата на пакетиране от преди 4 години. Служителя от офиса усърдно ме увери, че нямало никакъв проблем и качествата му са същите и може да се използва още дълги години. Закупих маслото, поставих тубите в багажника добре закрепени за да не падат и да не се притискат и се прибрах като изключително внимателно ги занесох в мазето и също така внимателно им отредих почетно място за да бъдат съхранени правилно. След време, когато бе определено да сменя маслото слезнах да го взема. Какво да видя? Всяка от тубите бе протекла. Въпреки това реших да извърша смяната – резултатът двигателя стана невероятно шумен, а разхода на масло бе близо 1 литър за 4000 километра. За сравнение маслото, което поставих веднага след закупуване на автомобила, с идеята да го сменя в рамките на 4000-5000 километра докато се спра на най-доброто, регистрира разход от 300 грама за същите 4000 километра. Силно разочарован публикувах своята история, защото желаех също така да публично официалния представител да се отзове за да затвърди позициите си на сигурен доставчик. За съжаление единствено ми бе отговорено, че е имало такъв проблем с опаковките, но той е бил хванат на време и те не са стигнали до пазара. Това ме принуди да задам няколко неудобни въпроса, на които не получих отговор, а лаконично стандартно обяснение за произхода на маслата. А ето и въпросите, на които да ми бъде отговорено в публичното пространство един по един така както ги задавам аз:
1. След като проблема с не доброто опаковане е бил хванат на време и отстранен преди да достигне стоката на пазара, защо аз получих такава стока?;
2. След като това не добре опаковано масло не е стигнало до пазара, къде е отишло при положение, че Yacco не рециклира масла било то и нови както ми бе обяснено от официалния дистрибутор?;
3. Защо в съветника за масла на Yacco България, за огромна част от автомобилите, които нямат DPF филтър е препоръчано LOW SAPS масло при положение, че за тях е по-добре да не е такова, а и има такова в каталога? Това не е ли опит да се продаде по-скъпото масло при положение, че това не LOW SAPS от техния каталог, което напълно покрива изискванията от производителя на автомобила е на бих казал доста по-ниска с LOW SAPS?;
4. Защо след като в публикацията повдигнах въпроса, че един съвестен търговец, за какъвто се представя официалния дистрибутор, е необходимо при подобри публични недоволства да помисли как да компенсира клиента за останалите количества, които няма да влезнат в употреба не ми бе отговорено изобщо?;
5. Защо бях излъган, че маслото може да се ползва още дълги години, а не ми бе казано, че срока на годност е 5 години след като видях че маслото е на 4 години от датата на производство и при условие че закупувах количество за 3 смени и ясно обявих, че първата смяна ще направя след месец, а всяка следваща на 1 година пробег, тъй като правя около 9-10 хиляди километра на година? Тук е нужно да уточня, че не хвърлям вината върху служител, тъй като след дълго ровене открих, че има доста случай на продажба на Yacco с почти изтекъл срок навсякъде в България от различни служители, което говори, че решението е част от политиката на официалния дистрибутор.
- swir4o
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
- Автомобил: VW Passat Variant Pacific
- Двигател: 1.8 ADZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Масла YACCO....?
Вече не карам с Yacco няколко години. Но сега като се замисля, винаги срока на годност е бил изтекъл или почти към края си. Възниква въпросът: Фирмата ли не може да си продаде маслото за 4-5 години или зареждат по- старо масло на по-ниска цена и го продават по- скъпо? Да не говорим, че на фона на останалия пазар цените им скочиха драстично. Между другото намирал съм техни масла по интернет- магазини на стойност до 20% по- ниска от тази на фирмения магазин в Пловдив и пак не съм получавал смислено обяснение за този факт Писал съм по форума за мнението ми, няма да се повтарям. Поздрави за колегата Vesay! Още един дошъл в реалността. Препоръчвам ти колегата Влади, като коректен търговец, който ще те насочи към подходящо масло на приемлива цена:
http://www.bparts-bg.com/
http://www.bparts-bg.com/
- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Масла YACCO....?
В този ред на мисли и Аз да попитам нещо?
Знаем че Якко ползват базовите масла на Тотал,как така Якко е по-добро от Тотал? знам че всеки ще каже сега:
- да ама на Якко са по-добри присадките в маслото - може и така да е! Но ако "основата" е лоша как последващия продукт е "добър"
п.с. И при мен Якко-то се похапва яко за няма и 10к от 5л. туба нямам вече. Ако го карам да 15к.както го препоръчват ще се наложи да купя за доливане. За сведение маслото е 5W40,VX600. При предишното масло от тубата ми остана 0.8л. за същия пробег.
Знаем че Якко ползват базовите масла на Тотал,как така Якко е по-добро от Тотал? знам че всеки ще каже сега:
- да ама на Якко са по-добри присадките в маслото - може и така да е! Но ако "основата" е лоша как последващия продукт е "добър"
п.с. И при мен Якко-то се похапва яко за няма и 10к от 5л. туба нямам вече. Ако го карам да 15к.както го препоръчват ще се наложи да купя за доливане. За сведение маслото е 5W40,VX600. При предишното масло от тубата ми остана 0.8л. за същия пробег.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: Масла YACCO....?
И аз карам с YACCO 5/40 VX600 и нямам проблеми нито с повдигачите, нито с похапването му. Карам го до 10 х.км. или ако е изминало 1 година от наливането му. Засега съм доволен
!!!!!! Купувам от Пловдив.

Re: Масла YACCO....?
Благодаря на колеката swir4o за подкрепата! Логиката, която правиш за закупуването на стари масла и продажбата им тук в България на висока цена и аз съм си я мислил. Нямам абсолютни доказателства за това, но е факт, че го купуват от Франция на страшно ниска цена и е доста смислено тя да се постига поради залежалостта на стоката.
Относно колегата Владо страшно ме е яд, че не взех от него при положение, че магазинчето му е на 200 метра от мястото, където живея, а и той беше втория вариант в дилемата. За напред само от там.
Относно колегата Владо страшно ме е яд, че не взех от него при положение, че магазинчето му е на 200 метра от мястото, където живея, а и той беше втория вариант в дилемата. За напред само от там.
- jamie1
- Мнения: 542
- Регистриран на: Вто 19 юни 2012 10:57
- Автомобил: Chevrolet Aveo LT
- Двигател: DOHC
- Местоположение: Сливен
Re: Масла YACCO....?
Аз съм доволен от това масло и смятам да слагам и за напред от него.Карам с VX 300 10w40 и за изминатите до сега с него близо 4 000 км нямам ядове и всеки път щом му проверя нивото установявам,че двигателя ми изобщо не го пипа.
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Масла YACCO....?
Аз също съм взимал и не са ми били особено тихи повдигачите, хапна си и при мен литър докато стигна 10-те к км.
И хайде да не цапаме темата в сравнения с Тотал, защото там имам много какво да кажа за последните две смени ( а най-интересното е, че цената е почти наполовина и пак е с холограмите Произведено във Франция! ) пък те нека са на еднаква база...
И хайде да не цапаме темата в сравнения с Тотал, защото там имам много какво да кажа за последните две смени ( а най-интересното е, че цената е почти наполовина и пак е с холограмите Произведено във Франция! ) пък те нека са на еднаква база...
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Масла YACCO....?
Shelf life на маслата ги дават отколо 3 год. демек да седи на шкафа. нищо че пише 5 год. четох 1 анализ че след 3 год. качесвата им почват да се развалят. не че нещо ще стане на колата да се сипат и след това. но все пак... най добре при толкова предложения на пазара от различни фирми, купувайте масла които са в годност. избирате която и да е марка, пишете в гугъл, виждате кои е представителя, обаждате се, питате датата на производство на маслото и цената му и си правите сметката. никой не ви кара да ядете баницата нали?
още повече че от ибей можете да си купите масло от германия примерно с доставка до бг на още по ниски цени... 


- swir4o
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
- Автомобил: VW Passat Variant Pacific
- Двигател: 1.8 ADZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Масла YACCO....?
Проблемът е в антикорозионните добавки. След 3-тата година започват да се разпадат. Маслото освен да маже има и функция да се "противопоставя" на всички картерни газове, които навлизат през бутало-цилиндровата група и да ги неутрализира. Такива са азотни оксиди, оксиди на въглерода и сярата. При конденз( студено палене) реагират с водата и образуват киселини, които започват да разяждат метала от двигателя. Затова хората препоръчват освен смяната на определен пробег да става и на определено време- което настъпи първо.В тубата маслото издържа по- дълго, защото няма допир с метал. В двигателя издържа 1 година, при лонг- лайф маслата 2 години или 25 - 50 000 км. , зависи от маслото. След 5-тата година в тубата започват са образуват утайки от разпада на присадките.
- vasko_bulgaria
- Мнения: 239
- Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
- Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Масла YACCO....?
VX500 засега доволен ще видим как ще е занапред :)
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Масла YACCO....?
Смених VX 1703 със Lube 0
предоволен от работата на двигателя
предоволен от работата на двигателя

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Масла YACCO....?
И това ако е вярно, че "пробутват" масла с ..."почти" изтичащ срок на годност , не говори добре за фирмата
Бях се насочил към техен продукт-масло за мотоциклета си, но май ще пропусна този производител ! Реномето им в Германия е мн.добро, но явно там селските номерца не се толерират и допускат . За пореден път се убеждавам , че малко са коректните търговци в Бг 


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта