Информацията е споделена от колеги от друг форум - може да се жиди тук :http://forum.setcom.bg/index.php?topic=28163.0
А най-общо казано е това (с малка редакция):
"1 . Колкото по-бързо мина на ниските обороти ( по-висока предавка ) , толкова по-икономично карам - високата предавка и ниските обороти правят нисък разход
2.Второ -90/100 км не са гаранция за нисък разход ( ако ускорявам и намалям постоянно, няма как да падне разхода. Икономията е в постоянната скорост - ускоряваш до 100км и включваш 5 -та и не мърдаш от 100 км , тогава може и с 4 /100 да падне. При нужда от по-голяма скорот преминете пак на 4-та, 5 тата скорост лапа много повече при набиране!
3.Гумите е наистина така- трябват ти ПРАВИЛНИТЕ гуми за колата .( а ако са правилни и не са напомпени по спецификата няма икономия)
4. Не е зле и да си провериш накладките , и спирачните апарати - ако задържат още 2/100 разход , независимо къде!
4. Кабелите на свещите са голям консуматор и може да ти издухат горивото
5. Алтернатора ако презарежда - това се конпесира от двигателя - пак гори повече
6. Колкото повече пътници маш в колата - толкова ти харчи отогоре.
7. Всеки извън габаритен предмет повишава разхода ( багажник за таван , товари , протегната ръка )
8. Осеяния с дупки път
9. Постоянното преминаване от лента в лента ( ако караш само в дясната лента разхода пада - доказано от Транстриумф-Варна )
10. Скапани амортсьори са мъка за колата !
11. Не е зле да се провери резервоара -ако е стара колата и е с метален резервоар - определено има дупка а през нея влизат боклуци и излиза гориво :default - в тази насока забравихме и филтрите - горивен и въздушен , колкото са по-стари , толкова по малка е ползата от тях !
12. Забравихме и центровката на двигателя - не е зле да се чеква на 1г по веднъж поне
13. Другото е ако е издухан двигателя разхода е убийствен.( клапани, цилиндри, семеринги, фложки )
14. Премахнете Катализатора- 2/100 градско !!
15. Реглаж на предница и на гумите :default
16. Избягвайте осеяни със светофари и задръствания улици - винаги е по-добре да минеш по по-дългия , но не натоварен път , от колкото по по-късия и претоварен път !
Всяко спиране на светофар- пак потегляте на ниска предавка с голям разход! "
+
"17. при зелен светофар, когато наближавам последната кола, не тръгнала още - отдалеко забавям така че после да продължа от 2-ра след като тя тръгне.
18. на извънградско - плавно ускоряване, крака гали газта, не я натиска. След достигане на 90-100 км/ч по прав, равен, ненатоварен път - фиксирам положението на стъпалото си на газта, като странично го опирам на тапицерията вдясно. Така избягвам излишни колебания в обороти и скорост.
19. при лек наклон надолу с последващо изкачване - при спускането леко ускорявам, при изкачването леко отнемам от газта.
- при по стръмно спускане с последващо изкачване - освобождавам от скорост, сама да се ускорява, при изкачването когато скоростта спадне на 80-90 - включвам на 5-та или 4-та с предварително изравняване на оборотите за да няма придърпване.
20. когато минавам през село със 60-70, равен път - на 5-та, почти без газ, леко поддържане само.
21. предпочитам нощното каране на дълъг път - няма кой да ти нарушава избраната скорост, няма газ-спирачка-газ.
22. климатика го пускам ако може най-вече при спускане, при възможната най-ниска предавка. Така служи за допълнителна спирачка и де факто няма разход на гориво за работата му при голямо студоотдаване."



Икономичното шофиране - полезна информация
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Не е лоша идеята за икономично шофиране с по-малко и по-плавна газ...Да ама ако караш САМО така,благодарение на прекрасните ни горива,имам предвид бенз-а,двигателят,ауспух,ламбда се напълват яката със сажди и нагари,особено ако се кара само/предимно градско.Колите имат нужда и от малко "издухване" на по-високи обороти от време на време.
На равен път съм забелязал,че повечето автомобили са най-икономични при скорост 80-85км/ч с плавно ускоряване.
На равен път съм забелязал,че повечето автомобили са най-икономични при скорост 80-85км/ч с плавно ускоряване.
- member313
- Мнения: 81
- Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги, информацията е цитирана, не е задължително да сте съгласни с всички изказани мнения. Факт е, че българския шофьор е посатвен в условия, които го задължават да прави различни икономии, ако има информация която ви подхожда на стила на шофиране добре, ако не няма нужда да плюете авторите...някои от тях са шофирали по дълго от мен а сигурно и от някои от вас, затова предлагат своя опит 

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Абе що го четете като десетте божи заповеди само не разбирам?Човека е казал кое прави икономии-постараите се да го научите и да го спазвате когато може и няма да загубите,а напротив.Описал го е и доста по-детайлно от правилата за икономично шофиране на Шел например-който са за американци
Много добре е описал и ,че ако ускоряваш на пета ще лапне повече бенц отколкото на 4та,ама ако караш с еднаква скорост пета е по-икономична.Иначе лично не съм сагласен с едно-при светофар да пускаш по инерция-ако си в СФ докато намаляваш ще се мушнат 3-4ма пред тебе,ще зависнеш с един светофар повече и язък и на икономията 


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 81 госта