Само на предно съм си, с ръчни скорости. Понеже цитираните стойности са на газ, проведох тестове и на бензин, където показанията са с 1 литър надолу, но пак остават високи. Единствено при тътрене с 90 на пета, само на бензин и без климатроник дава около 7 на 100, но вдигна ли 130-140 с лекота подминава и 10 на 100 бензин. Това ме накара да НЕ търся проблема в газта, понеже разходът е висок и на бензин.
Карах я на майстор и уж нямало проблеми, пък не знам. Преди карах 1.8Т, който гореше много по-малко, а вървеше много повече.
Единствената грешка е че свети чека бедна смес, но това било от газта. Интересното е че и само на бензин да карам, чекът не изгасва сам.
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
чека не гасне сам! Поне при мен само с кабел се чисти. Поне малко от малко го оправихме чека с по-прецизни настройки, сега пак светна но да речем на 2-3хил км като не мога да го хвана точно в какъв момент светнва, но като цели е в момент в който премина от по-бързо каране (160-170) към 110км/ч , но не мога да кажа 100% дали го прави винаги при тази ситуация, пък и изписваше бедна смес, което мисля , че може да се дължи на споменатите по - назад в темата скъсани маншони на колектора и загубите на вакуум по пътищата за картерни газове.
п.с. разхода на масло ми се вижда завишен наистина, както споменаха и колегите. Долях почти 2 литра за 10хил км. Видимо не пуши, свещите са чисти, вярно, че от няколко места съм локализирал дребни течове но и други машини от VAG съм имал и като че ли този мотор си хапва най-много. Сипвам 5W40 Castrol Magnatek, мисля следващия път да сипя 10W40 ?
п.с. разхода на масло ми се вижда завишен наистина, както споменаха и колегите. Долях почти 2 литра за 10хил км. Видимо не пуши, свещите са чисти, вярно, че от няколко места съм локализирал дребни течове но и други машини от VAG съм имал и като че ли този мотор си хапва най-много. Сипвам 5W40 Castrol Magnatek, мисля следващия път да сипя 10W40 ?
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Може и този мотор да се окаже маслояд, както по-големия му събрат - 2.0 130коня. Доколкото знам така е при 2.5 тди 150 и 180 коня. Независимо че са различни коне, страдат от еднакви болести.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Black-diamant написа:Само на предно съм си, с ръчни скорости. Понеже цитираните стойности са на газ, проведох тестове и на бензин, където показанията са с 1 литър надолу, но пак остават високи. Единствено при тътрене с 90 на пета, само на бензин и без климатроник дава около 7 на 100, но вдигна ли 130-140 с лекота подминава и 10 на 100 бензин. Това ме накара да НЕ търся проблема в газта, понеже разходът е висок и на бензин.
Карах я на майстор и уж нямало проблеми, пък не знам. Преди карах 1.8Т, който гореше много по-малко, а вървеше много повече.
Единствената грешка е че свети чека бедна смес, но това било от газта. Интересното е че и само на бензин да карам, чекът не изгасва сам.
с какви гуми караш ? Цолаж, ширина ? Инерция хубава имаш ли, да не ти задържа някое колело, или да караш с меки гуми ?
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Ами с големи лети джанти съм, гумите са 17-ки, но не знам точна ширина /трябва да питам стария собственик/. Проблемът е че откакто купих колата, харчи много и нямам база за съпоставка "преди и след", т.е не знам колко е нормално да харчи по принцип и дали увеличението на разхода е станало впоследствие или винаги си е бил висок.
Стилът ми на каране изобщо не е агресивен и не мога да си обясня на какво се дължи този разход. За съпоставка - разходът ми е същият като на БМв 330, шест цилиндъра, 231 коня. Не мисля, че е нормално.
Затова искам да попитам колеги със същия мотор какъв е нормалният разход при следните условия, за да съпоставя:
1/ Магистрално каране - 130-140 км/ч и около 4000 оборота
2/ Градско в сравнително спокоен трафик
3/ Извънградско по второкласни пътища с 90-100.
4/ Сумарен разход при комбинация от всякакви условия
Единственото, което НЕ съм правил е да засека разхода на БЕНЗИН по метода пълно-пълно. Обикновено гледам показанията на стрелката, която така стремглаво върви надолу, че направо настръхвам и имам чувство, че карам осем цилиндъра.
Наистина съм объркан, защото от друга страна карам с постоянно включен климатроник, въртящият момент идва в доста по-високи обороти /3500/ и затова карам предимно в диапазона 2000-4000 оборота, купето е тежко, скоростта на магистралата все пак е 140 и оборотите са височки и не знам просто дали е нормално....
Ако знам, че стойностите са нормални /макар и съпоставими с 300 коня мотор/, ще съм спокоен и няма да търся проблеми, а ще си карам колата спокойно.
Стилът ми на каране изобщо не е агресивен и не мога да си обясня на какво се дължи този разход. За съпоставка - разходът ми е същият като на БМв 330, шест цилиндъра, 231 коня. Не мисля, че е нормално.
Затова искам да попитам колеги със същия мотор какъв е нормалният разход при следните условия, за да съпоставя:
1/ Магистрално каране - 130-140 км/ч и около 4000 оборота
2/ Градско в сравнително спокоен трафик
3/ Извънградско по второкласни пътища с 90-100.
4/ Сумарен разход при комбинация от всякакви условия
Единственото, което НЕ съм правил е да засека разхода на БЕНЗИН по метода пълно-пълно. Обикновено гледам показанията на стрелката, която така стремглаво върви надолу, че направо настръхвам и имам чувство, че карам осем цилиндъра.
Наистина съм объркан, защото от друга страна карам с постоянно включен климатроник, въртящият момент идва в доста по-високи обороти /3500/ и затова карам предимно в диапазона 2000-4000 оборота, купето е тежко, скоростта на магистралата все пак е 140 и оборотите са височки и не знам просто дали е нормално....
Ако знам, че стойностите са нормални /макар и съпоставими с 300 коня мотор/, ще съм спокоен и няма да търся проблеми, а ще си карам колата спокойно.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Black-diamant написа:Ами с големи лети джанти съм, гумите са 17-ки, но не знам точна ширина /трябва да питам стария собственик/. Проблемът е че откакто купих колата, харчи много и нямам база за съпоставка "преди и след", т.е не знам колко е нормално да харчи по принцип и дали увеличението на разхода е станало впоследствие или винаги си е бил висок.
Стилът ми на каране изобщо не е агресивен и не мога да си обясня на какво се дължи този разход. За съпоставка - разходът ми е същият като на БМв 330, шест цилиндъра, 231 коня. Не мисля, че е нормално.
Затова искам да попитам колеги със същия мотор какъв е нормалният разход при следните условия, за да съпоставя:
1/ Магистрално каране - 130-140 км/ч и около 4000 оборота
2/ Градско в сравнително спокоен трафик
3/ Извънградско по второкласни пътища с 90-100.
4/ Сумарен разход при комбинация от всякакви условия
Единственото, което НЕ съм правил е да засека разхода на БЕНЗИН по метода пълно-пълно. Обикновено гледам показанията на стрелката, която така стремглаво върви надолу, че направо настръхвам и имам чувство, че карам осем цилиндъра.
Наистина съм объркан, защото от друга страна карам с постоянно включен климатроник, въртящият момент идва в доста по-високи обороти /3500/ и затова карам предимно в диапазона 2000-4000 оборота, купето е тежко, скоростта на магистралата все пак е 140 и оборотите са височки и не знам просто дали е нормално....
Ако знам, че стойностите са нормални /макар и съпоставими с 300 коня мотор/, ще съм спокоен и няма да търся проблеми, а ще си карам колата спокойно.
и аз не знам как е била мойта, че я карам от скоро също като теб. Но спрямо мойте разходи твойте са с по литър два отгоре , а колите са еднакви. Аз с 4 човека , доста багаж, климатроник и 140-150 дадох 10,9 извънградско и това ме стресна здраво. После донастройвах и сега е около 9.5 при същите условия. Градско София давам под 13 винаги. 12-12,5-до 12,8 максимум, кратки разстояния 2-3 км. Смесено като се поразходя с 1/3 извънградско спокойно падам и под 11 барабар със 2/3 софийско. При кротко каране около 3000об/мин по пагистрала ми дава 9 точно. При извънградско от бургас надолу като не превишавам 70-80км/ч падна на 8 точно.
п.с.всички споменати разходи са пълно пълно само на газ, бензин само за палене ползвам.
Динамика си имам чудесна според моите очаквания, бия я сравнил със стария 2000сс ADY и 2е и 1,9 BKC 105hp от аватара.
Сигурен съм че сложа ли си заводските 15" 195/65 разхода ще падне още и то не с малко. Поне на всички други коли като кача цолажа и широчината и съм скачал литър нагоре в разхода.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Благодаря за инфото, колега. Възможно ли е ако на диагностика ламбдата и МАФ-а са в ред, причината за високия разход да е в катализатора? Ако последният бъде избушен, ще светне ли грешка за ламбдата и ще се отрази ли по някакъв начин на мотора? Ще "живне" ли малко?
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Здравейте!
Имам въпрос:
-този двигател AZM,същият ли се слага на Октавиа от 2001г(там е с код AQY)?
Имам въпрос:
-този двигател AZM,същият ли се слага на Октавиа от 2001г(там е с код AQY)?
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Black-diamant написа:Благодаря за инфото, колега. Възможно ли е ако на диагностика ламбдата и МАФ-а са в ред, причината за високия разход да е в катализатора? Ако последният бъде избушен, ще светне ли грешка за ламбдата и ще се отрази ли по някакъв начин на мотора? Ще "живне" ли малко?
Катализатора много рядко е заминал. Имам познат който прави гърнета от 30 години и ми е споделял че 90% от катализаторите които е махнал по желание на клиента са си били читави. Не знам при нас ако се махне какво ще се случи но няма да се учудя да светне чека завинаги :) Капризно моторче си имаме. Според мен просто не сте уцелили настройката на газта. Не знам каква газ си сложил, но при мен с три ходения на газаджия и нещата си дойдоха на мястото. Предупредиха ме че рядко става от първия път. Колите ни са тежки, търкаляме големи колела. Имаме си и виско дето се върти като откачено и консумира енергия колкото климатика сигурно и то почти постоянно... Не знам и тая secondary air pump дали с цел екология на вкарва много газове и от там да вдига разхода са да компенсира и да изгаря всичко вредно в катализатора, но като цяло има много излишна периферия по тоя мотор и не знам в кой момент нещо ще дефектира и ще му направя една чистка и премахване на всичко излишно, с опция да се върне всичко по местата си ако се омаже съвсем положението де :)
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Zdravko Zankov написа:Здравейте!
Имам въпрос:
-този двигател AZM,същият ли се слага на Октавиа от 2001г(там е с код AQY)?
като го гледам има разни разлики, не е надлъжен, а напречен. Същия е с разлики в всукателния колектор , разните му вакууми и т.н заради разположението но пак си има вторична помпа. Май е същия
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Направих ново засичане днес и мисля че имам повод за пълно успокоение. Въоръжих се с ново търпение и много нерви /нужни са за подобен експеримент/ и напълних резервоара с бензин догоре. Минах 100 километра по магистралата с поддържане на постоянна скорост около 95 км/ч и 2400-2500 оборота, без климатик, с много плавно и равномерно каране, с цел икономия, без никакви ускорения. Като минах около 100 километра се върнах на бензиностанцията, допълних и се изненадах на чудото - 6.4 литра на 100 км. разход бензин. Толкова побра докато се напълни отново.
Това означава ли че всичко е в ред? Може ли например ако има повреда, да гори малко като се кара кротко, обаче като се настъпва да харчи много повече от нормалното? Или такова положение няма, щом може да слезе и до 6.4 извънградско бензин?
Това означава ли че всичко е в ред? Може ли например ако има повреда, да гори малко като се кара кротко, обаче като се настъпва да харчи много повече от нормалното? Или такова положение няма, щом може да слезе и до 6.4 извънградско бензин?
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Според мен, няма такова нещо като висока скорост с нисък разход. За моята кола дават разход на бензин 7.2/100 км. Мисля, че нормите са сметнати за скорости окол 90-100 км/час при "идеални" пътни условия - равен път, без вятър и т.н.
За мен разходът ти е нормален при тази скорост. За моя двигател съм установил, че е най-икономичен при скорост 90-100 км/час. Така и го карам на пътя. В зависимост къде съм зареждал, ми е давал разход 8.3, 8.5 / 100 газ. С климатик вдига разхода с около 300, 500 гр на 100 км.
За мен разходът ти е нормален при тази скорост. За моя двигател съм установил, че е най-икономичен при скорост 90-100 км/час. Така и го карам на пътя. В зависимост къде съм зареждал, ми е давал разход 8.3, 8.5 / 100 газ. С климатик вдига разхода с около 300, 500 гр на 100 км.
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Да, каталожните разходи наистина са постигнати при идеални условия - нов мотор, други пътища, друго качество на горивата, без климатик и т.н. Явно в заключение може да се каже, че ако се кара кротко и равномерно, моторът харчи горе-долу нормално за конете си, но настъпиш ли, става неудържимо лаком и с лекота се конкурира с разхода на коли с по 250-300 коня. То дори по каталог разходът му не е малък - около 12 градско и към 6 извънградско и то при идеални условия и то бензин, а не газ и климатик.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Ами ако носиш 48-ми номер обувки, разходът скача
. По-ниска скорост - по-икономично и по-безопасно 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ICO-G, villystyle и 74 госта