Питане за зумер на Пасат

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
simak
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 май 2006 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Зумер за Passat B3 - 89 - 93 г.

Мнениеот simak » Съб 11 ное 2006 16:48


Здравейте колеги,

след като видях постинга на Stenly реших да последвам примера му и да си сложа собственоръчно обикновенно зумерче за 12 в. Отидох в първият срещнат магазин за електроника (в моя случай на Симеон до Мария Луиза ) и си купих зумер за 2,5 лв. Запойх му 2 жици и го свързах по следната схема:

Изображение

Изображение

Ако не искате да се клати може и така:

Изображение

Успех





Потребителски аватар
blackpearl
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 11:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот blackpearl » Съб 11 ное 2006 17:57


От тези снимки разбирам че е много лесно, но не виждам къде си свързал жиците. Би ли го описал с думи или даи по-добър ъгъл на снимката. Благодаря


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Мнениеот drago_tr » Съб 11 ное 2006 18:00


Колега, единия край си го хванал от плюса на предпазител №7 ,а другия.....????? обясни че нещо не ми стана ясно.


Потребителски аватар
simak
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 май 2006 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пояснения за зумера

Мнениеот simak » Нед 12 ное 2006 11:07


Здравейте,

плюса на зумера се захваща в предпазител номер 8 - това е предпазител за къси светлини, а минуса се захваща за маса - от първата снимка се вижда добре къде са захванати жиците - прилагам отново снимката.
Изображение
Маста може да е всяка друга маса, но мисля че където съм я захванал аз е най удобно. При тази схема на свързване зумера писука само когато колата е на къси и се изключи от контакт. Т.е. след като загасите двигателя и сте забравили късите зумера писука. Оригиналният зумер писука дори и ако колата е забравена на габарити, но това според мен е излишно, защото не съм чувал някой да си ползва габаритите за нещо. Има още една особенност за хората с имобилзайзери - когато имобилайзера е активиран (специално за моята аларма- Българска е) не се включва зумера, но в общият случай след шофиране гасите двигателя, забравяте късите и зумера си писка, т.е. имобилайзера на повечето аларми не се активира веднага щом изключите от контакт, пък и зависи как е свързана алармата и типът аларма.[/img]


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 12 ное 2006 13:05


На моята печка съм го свързал с предпазители 7 и 13 ( дизеляшка му работа ) а понеже проблемното ми реле ( описано в друга тема) имаше стандартно двойнолепещо от долу, го залепих за едно реле ( по избор) и толкова.... мързела краси човека така че да свалям кора на прага или нещо такова заради пискане само при отворена врата - без мене :idea:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Re: Пояснения за зумера

Мнениеот K22 » Пон 13 ное 2006 9:00


simak написа:Здравейте,


Изображение
Маста може да е всяка друга маса, но мисля че където съм я захванал аз е най удобно. При тази схема на свързване зумера писука само когато колата е на къси и се изключи от контакт. Т.е. след като загасите двигателя и сте забравили късите зумера писука. Оригиналният зумер писука дори и ако колата е забравена на габарити, но това според мен е излишно, защото не съм чувал някой да си ползва габаритите за нещо. .[/img]

Когато си оставиш колата на мигач, габаритите също светят?!


Потребителски аватар
simak
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 май 2006 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

отговор

Мнениеот simak » Пон 13 ное 2006 21:06


Колегата е прав - тази схема е най простата, не обхваща никой друг случай - нито за мигачи, нито за габарити, но функцията като си оставиш колата на мигач е да ти свети само преден и заден фар от страната на пуснатият мигач, т.е. идеята е че ги оставяш с цел да не те блъсне някой, така че е излишно зумера да писка тогава. Но ако на някого му се занимава да го прави като оригиналното нека го направи, според мен така а напълно достатъчно за стандартният случай на забравени къси светлини.


cacho
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 18 авг 2005 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cacho » Пон 13 ное 2006 22:31


значи аз като не-професионалист бих се включил:
пищялка на 12в( може и от детска играчка-аз от там я взех) единя кабел- минуса от бутона на вратата за плафона в купето, другия за единят от двата кабела за габаритите (сив цвят, два един до друг за ляв и десен минават до горния десен краи на таблото с бушоните,посока от волана надолу)....
като отвориш вратата пищи... кофтито и тук е че не пищи на едия габарит при забравен мигач ..... НО.....
единя краи на пищялката за бутона на плафона, другия за единя кабел за габаритите+ джаджа дето пуска тока само в едната посока (да кажат профитата как се казваше) и за нея другия габарит....
при мен бачка перфе... даже и на буса турнах


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Вто 14 ное 2006 9:08


Да се включа и Аз с една идея за решение на проблема. Та купих един зумер, 3 диода 1n4148, резистор 10 килоома и един транзистор PNP какъвто и да е (в моят случай български 2Т3309) и направих следната схема
http://forum.vwclub.bg/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_mod&image_id=3474
С изключение на сигнала който идва от отворена врата другите се намират на ключа за габарити/къси и на моят Пасат са:
+ при контакт - дебел черен с жълта ивица
Левия и десния габарит са сив с черна ивица и сив с червена ивица
масата е кафявия
За сигнала от вратата се сваля пластмасата пред таблото с предпазителите и релетата и в ляво от таблото се намира една букса с три кабела единият от които е този който ни трябва но в момента не мога да кажа цвят. Ако някой се интересува мога да го кажа утре.
Успех на всички


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Re: Пояснения за зумера

Мнениеот Iavor » Вто 14 ное 2006 10:39


simak написа: При тази схема на свързване зумера писука само когато колата е на къси и се изключи от контакт. Т.е. след като загасите двигателя и сте забравили късите зумера писука. [/img]

Вземи +, напр.,от бушона за осветление на таблото.Така ще ти бръмчи на каквито и светлини да си!


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Lisho » Вто 14 ное 2006 22:49


PASSAT написа:.....
За сигнала от вратата се сваля пластмасата пред таблото с предпазителите и релетата и в ляво от таблото се намира една букса с три кабела единият от които е този който ни трябва но в момента не мога да кажа цвят.


Кафяв с бяла ивица


Потребителски аватар
Crunk_Style
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Crunk_Style » Нед 19 ное 2006 18:20


приложих схемата на simak и сам доволен много е просто а варши работа :lol:


Потребителски аватар
gencho60
Мнения: 33
Регистриран на: Чет 29 юни 2006 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gencho60 » Нед 10 дек 2006 16:06


колеги изчетох цялата тема.моето гнездо като светнах с фенер има кабели но не намерих такова реле 36,по магазините.ако някой знае къде има да пише тук.пасата ми е от италия януари1991г.става дума за софия.


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Lisho » Нед 10 дек 2006 18:40


gencho60 написа:колеги изчетох цялата тема.моето гнездо като светнах с фенер има кабели но не намерих такова реле 36,по магазините.ако някой знае къде има да пише тук.пасата ми е от италия януари1991г.става дума за софия.


На въпросното реле 36. Каталожен номер е 3А0951307 http://2003590.homepagemodules.de/t1319 ... -Golf.html даже е упоменато "Der G3 Summer hat die Best.Nr. 3A0951307 und kostet neu 13,22€" а в БГ някой беше проверил и 56 лв. :roll:
А тук е как изглежда http://foto.mail.ru/mail/cmumurov/1/i-50.jpg и http://foto.mail.ru/mail/cmumurov/1/i-51.jpg
По автоморгите е около 5 лв.
Успех


Потребителски аватар
CyberFiend
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 авг 2006 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CyberFiend » Нед 10 дек 2006 20:50


ха така, много хубава тема :D а дали сега някой ще ме светне къде се намира това реле/зумер на Passat 1999, TDI (ако е от значение), щото при мойта кутийка няма релета, само предпазители



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта