Разлика в динамиката и усещането между 4, 6, 8 цилиндра

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Разлика в динамиката и усещането между 4, 6, 8 цилиндра

Мнениеот Black-diamant » Пет 09 авг 2013 23:44


Здравейте. Поводът да започна настоящата тема е основно любопитството ми, провокирано от факта, че напоследък чувам все повече хора, които казват: Може два двигателя да са с еднакви коне, обем и динамични характеристики, но този с повече цилиндри се кара много по-приятно. Понеже никога не съм карал кола с 6 или 8 цилиндъра, ми е интересно с какво толкова /освен звук/ са по-различни при шофирането и откъде точно идва тази върхова форма на удоволствие?

Например: имаме един и същи работен обем при различни марки автомобили, еднакви коне, но единият е 4 цилиндъра, а другият 6 или 8? С какво този с повечето цилиндри ще е по-приятен? Каква е разликата в динамичното му поведение спрямо другия? Тяга от по-ниски обороти ли, развъртане до по-високи ли, реакция на педала ли? Къде точно е "магията" на повечето цилиндри и по-големия обем, сравнено с друг мотор със СЪЩИТЕ КОНЕ, но с 4 цилиндъра и по-малък обем?

Например: 1.9 ТДИ 150 коня /4 цилиндъра/ и 2.5 ТДИ 150 коня /шест цилиндъра/

4.2 куатро 300 коня /8 цилиндъра/ и 3.0и 300 коня / шест цилиндъра или съответно 4/.

Интересно ще бъде да съпоставим и поведението на автомобила при много малък обем и много коне /1.4 ТСИ 200 коня/ и между огромен обем и повече цилиндри и малко коне /4.2 8 цилиндъра и само 300 коня/.




Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Разлика в динамиката и усещането между 4, 6, 8 цилиндра

Мнениеот Asko VW » Съб 10 авг 2013 9:10


Специално за случаите на еднакви коне, но различна кубатура, разликата идва от оборотите при които достигаш дадена мощност и от въртящият момент. По-големият мотор има по-голям въртящ момент, а и достига дадена мощност (коне и въртящ момент) при по ниски обороти. Отделно, че така двигателя се натоварва по-малко и му се удължава живота.
По отношение на другият случай - еднаква кубатура и мощност, но различен брой цилиндри (примерно 4 и 6), за съжаление не съм на ясно дали и как се отразява на мощностните показатели и динамиката, но 6-така би трябвало да е по-издържлив. Просто натоварването се разпределя върху повече цилиндри (и съпътстващи ги компоненти на двигателя) и отделният елемент е по слабо натоварен.

П.П. На мен също ми е интересно дали при еднаква кубатура и мощност, но различен брой цилиндри (примерно 4 и 6), 6-така има по-голям въртящ момент, динамика, гъвкавост..... и т.н.


Eunos
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 02 апр 2013 8:13
Автомобил: Mercedes 200E W124
Двигател: 2.0 16V M111.940

Re: Разлика в динамиката и усещането между 4, 6, 8 цилиндра

Мнениеот Eunos » Нед 11 авг 2013 18:55


За 2 оборота на коляновия вал, във всички цилиндри минават и 4-те такта, така че колкото повече цилиндри, толкова повече запалвания в един оборот на вала. Тъй като всяко бутало изпълнява запалването в различен момент от завъртането на коляновия вал, двигателят с повече цилиндри би следвало да работи по-плавно и да се развърта по-лесно. Това правило не се спазва само при 5-цилиндровите двигатели, които работят по-грубо и се нуждаят от повече баланс от сравним 4-цилиндров двигател. Иначе всеки 6-цилиндров работи по-плавно, субективното усещане е за по-енергично форсиране и покачване на оборотите и двигателя се натоварва по-малко от 4-цилиндров сравним двигател.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Разлика в динамиката и усещането между 4, 6, 8 цилиндра

Мнениеот samo_pechka » Нед 11 авг 2013 22:56


Asko VW написа:П.П. На мен също ми е интересно дали при еднаква кубатура и мощност, но различен брой цилиндри (примерно 4 и 6), 6-така има по-голям въртящ момент, динамика, гъвкавост..... и т.н.

Ако си карал мотоциклети ,ще ти стане ясно .Примерно едно супер-мото 600-660 кубика ( един цилиндър) и някакъв четирицилиндров мотоциклет със сходна мощност и тегло, като на супер-мотото . Та първият "дърпа" грубо още от ниските , при отнемане на газта , яко "забива" муцуната, оборотният диапазон на двигателя е по-скромен и определено е малко по-труден за каране.Докато многоцилиндровата машина е "по-мазна" в ускорението , но пък усещането че оборотите нямат край е налице :smile "носи" да върви на висока предавка и ниска скорост без прилашквания , по-комфортно усещане при каране , по-нисък шум от двигателя . За ресурс м/у двата , кой би бил с по-голям живот ( говорим за приблизително еднаква кубатура и мощности) , не мога да кажа , много е субективно



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта