B3 Лагери на главината

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот vasilb » Нед 11 авг 2013 17:46


Френски (три букви беше името) качествен беше 53 лв, в авто+ 70, а в евро ... 85, та търси магазин на вносителя, а не в бакалията. За труд 20-25 лв.




Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот vovo6808 » Нед 11 авг 2013 17:50


vasilb написа:Френски (три букви беше името) качествен беше 53 лв, в авто+ 70, а в евро ... 85, та търси магазин на вносителя, а не в бакалията. За труд 20-25 лв.

SNR.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 11 авг 2013 18:08


SNR изкараха при мен под 50 000км.
За сведение,предишните бяха FAG.Предадоха се около 100 000км.Замина десния,смених и двата.Така и така беше разглобена за тампони на макферсони и др.
Понеже тогава бях чел отзиви,че FAG вече не ги бива,но сега и френските ме разочароваха.
Въпросите ми са два:
-какъв лагер да взема,този път ще сменям само заминалия
-трябва ли да се ходи на реглаж на предния мост(противоречиви са мненията по този въпрос)

Поздрави


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот muns61 » Нед 11 авг 2013 18:25


Купуваш си лагер с ПЛАСТМАСОВА капсуловка. Сваляш я и тъпчеш яко грес, по тази технология безименни китайчета карат над 40 хиляди км.


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот Петър Христов » Нед 11 авг 2013 18:32


Откак едва не се пребих заради наскоро сменен заден лагер FAG няма сила дето да ме накара да си сложа такъв в колата(освен в багажника :mhihi )Напоследък ползвам KOYO засега бива (още не съм сменял повторно).
Ако не развиваш амортисьора от шенкела и шарнира от носача,може и да не минаваш предница.Аз все пак ходя,последния път нямаше нужда от корекция и ми взеха 10 лв. ,чак се изненадах.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот zfa159 » Нед 11 авг 2013 21:08


В случая със задния ФАГ, който е щял да те пребие - 99% проблема не е бил в лагера, а в това как е бил сменен... задния лагер е толкова глупав, че няма как да те пребие, освен ако не се развие контра гайката...което обаче не е проблем на лагера. Също така ако е много стегната (което пак е проблем на човека,който го сменя),ще затегне колелото...ама доста преди да се пребиеш ще грее много.
SNR са доста качествени лагери, аз ги ползвам много и карат доста над 50 000км. Колко ще изкара зависи от това как е набит в шенкела (дали с преса, дали с чук, дали не са му повредили сепаратора при набиването и т.н.)...важно е и да се стегне здраво полуоската после, защото много хора не я стягат достатъчно здраво и лагера остава хлабав и заминава...трябва да се стегне на 265Nm (рамо един метър, на края на който прилагате 26.5 килограма натиск. Повечето хора я стягат, колкото да седи там...тогава лагера няма как да изкара дълго, какъвто ще да е.
:beer


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот Mapoka » Нед 11 авг 2013 21:31


SNR закупен от магазин за лагери 36 и някоя стотинка, FAG в същия магазин около 42-3.
SNR карам на една от главините, но нямам километри за да кажа как е като живот. Не ми харесва само че най външната част от капсуловката е метална.
Есента на 2007 слагах FAG, пак от магазин за лагери, тогава струваше 34 кинта... до миналото лято го карах и като свалих главините беше наред (грубо 50к км), а на лагера почти съм убеден че пишеше Китай :mhihi
А за евтините лагери, на аудито Мапко-тата изкараха около година или 15к, а не бяха най евтините нещо от сорта на 30 лв струваха.


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот Петър Христов » Пон 12 авг 2013 12:16


zfa159 написа:99% проблема не е бил в лагера, а в това как е бил сменен...

101% проблема е в лагера,защото си ги сменям сам и не само на моята кола.Отделно когато сменях въпросния лагер дето се счупи в движение(като свалих барабана вътрешната гривна си изпадна сама а половината ролки бяха сдъвкани :horror )вадих и другия барабан да почистя регулатора на ръчната лагерите само ги измих и сложих нова грес.Тях ги смених около 25000км по късно щото взех да ги чувам.Стягам ги винаги по един и същи начин,докато почне да се върти тежко и после отпускам леко до поява на едва доловим луфт.Ключовия момент който много хора пропускат е преди монтажа на новите лагери да се провери радиания луфт м/у лагерите и оста защото дори и правилно стегнати лагери заминават бързо ако радиалния луфт е голям.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: B3 Лагери на главината

Мнениеот zfa159 » Пон 12 авг 2013 12:20


Ясно...тогава явно си попаднал на сериозно менте :bishop



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта