Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...

Мнениеот 7 speed DSG » Нед 21 юли 2013 10:03


Здравейте колеги,

не открих обобщена тема за този именно тип мотори (а съм твърдо убеден че заслужават :wink), та си позволявам да пусна такава, с надеждата всеки бивш, настоящ и евентуално кандидат притежател на ARL, да може да споделя тук абсолютно всичко, свързано със сто и петдесетте кончета, скрити под капака :cool

VW-тата с ARL са GOLF и BORA, а братовчедите им от SEAT са CORDOBA, TOLEDO, IBIZA и LEON :beer

Изображение





Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот 7 speed DSG » Нед 21 юли 2013 13:02


Двигателното масло ...
Като уважаващ колата си човек, вече близо четири години сменям маслото (барабар с филтрите) м/у 7 500 и 8 000 километра или 2 пъти годишно.
Градско карам само в София сутрин и вечер в най-голямата гняз, а през уикенда, почти без пропуск, гледам да се спася някъде.
Маслото (Motul Specific 505 01, Castrol Edge 5w40, Fuchs TITAN Superssyn PLUS), с което съм карал, е внос от чужбина (Германия и Франция) и отговаря на спецификацията 505.01, но след пробег от 7-8 хиляди км се усеща нуждата от смяната му, просто чувствам как работата на двигателя след такъв пробег се променя и не искам да тормозя двигателя.
Винаги, като погледна препоръката на производителя 15 000 км или веднъж годишно, ми става адски смешно и у мен възниква въпросът, дали има наистина масло, произвеждащо се в Европа, което издържа на такива интервали, без да загуби свойствата си или трябва да се търси наистина само и единствено истинско синтетично масло (било то и не одобрено от VW/Audi), нещо от сорта на Chevron, Pennzoil, Lucas, Amsoil, Red Line, Royal Purple или друго подобно ?!


qwerty1234
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 03 мар 2010 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: avgan

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот qwerty1234 » Вто 23 юли 2013 19:39


На клипа голфа е пипнат доста.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот renault_19 » Сря 24 юли 2013 12:58


Добре , извинявайте колеги че се намесвам в темата, не съм дизелджия определено, но това няма значение.В мен възниква друг въпрос.При положение че маслото се сменя уж на 15к според производителя, нали кой какво усеща на 7-8 хиляди е доста субективно, но да речем че е така, това не ви ли навява идеята че явно маслото което сте сипали малко не е истинско?
Производителите на масла нямат интерес да не продават масла, ако беше така щяха да си кажат на 7-8 да се сменя. Много е странно това...
Иначе другия момент, примерно колегата пуснал темата явно кара 15к на година, тоест примерно за 10 години ще мине 150к.Ако в дадения момент двигателя е читав 150к всякак ще изкара дори с две смени на маслото за тези километри, в Италия са го доказали.
Ако колегата смята да кара тази кола повече от 10 години напред,тогава сигурно е оправдано.Иначе не знам, всеки си преценява за какво да си дава парите...


Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот 7 speed DSG » Сря 24 юли 2013 15:32


15 000 км при идеални условия (ще дам само нашата "идеална нафта" за пример) и нов двигател, но в крайна сметка всеки сам си преценява, прав си :beer


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот renault_19 » Сря 24 юли 2013 16:49


Не искам да се правя на много умен или нещо подобно, със скромния ми житейски опит... просто съм стигнал до извода че една кола важно е да има здрави гуми,спирачки и ходова, това що се отнася и до чуждата безопасност.Всичко останало е толкова относително. Дълбоко подозирам че ако сменяме маслото на 15 както пише ще спестим пари за поне 2-3 основни ремонта преди да ни се наложи такъв причинен от тази не смяна на маслото.
Една кошница примерно на реални 200хиляди идва от италия преко сили на три смяни на маслото и тука я караме още 200 без кой знае какъв зор, в този ред на мисли не мога да си представя колко ще я прецакаме сменяйки маслото на 15 вместо на 70 както е правил италянеца.Също че и горивата ни са толкова лоши е малко мит.Има лоши горива, но чак толкова.Смея да твърдя че пътувам и най-лошия бензин който съм спипвал е бил в държава от ЕС различна от България.
От лошо гориво първо ще пострадат дюзи , които четейки по чуждестранните форуми пак си чистят и сменят, не е само при нас този проблем.
В зората на декорацията всеки бъркаше бензина и нафтата с какво ли не, но в последните години случаите на кофти гориво са минимални наистина.
Пак казвам човек ако смята една кола да кара 10-15 години си заслужава да се занимава, но четейки този форум си мисля че са малко хората, които карат една кола повече от 5 години.Карайки по 10-15к на година и един път да не и смениме маслото за тези 5 години най-вероятно няма да спре колата.
Аз много се кефя да купя кола от такива хора които наливат с голями шепи в колата и сменят масла на 5 хиляди.


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот lord_aggo » Пет 26 юли 2013 18:11


Отклоняваме се малко от иначе хубавата тема, ми се струва на мен :deal
В крайна сметка, всеки сам преценява на колко км. да сменя маслото на собствената си кола и всеки има своята истина, така че дайте да не разводняваме повече.

Аз като собственик на ARL искам да попитам колегите дали усещат някаква разлика в колите си преди и след премахването на ЕГР-а :)


Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот 7 speed DSG » Пет 26 юли 2013 19:29


Моят ЕГР беше вече изолиран, така че не мога да кажа нищо по въпроса :redface


DarkOneBg
Мнения: 243
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот DarkOneBg » Пет 26 юли 2013 21:42


Чувствам се пренебрегнат - аз кат карам AJM който е толкова по-различен от ARLа не мога да пиша :// Братството на ПДтата се разцепва - изменници :mhihi
Това цялото в кръга на шегата де - при мене разлика не съм усетил някаква ... това са малко митове. Кат спорния въздушен филтър и 10те коня отгоре :mhihi


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот nasko1978 » Пет 26 юли 2013 21:47


Стига сте размивали темата на колегата с вашите странни мнения! :thumb_down
Отдавна е установено как и какво се случва след ограничаване или премахване на егр-а,така че пишете нещо от опит.
Идеята на 7speed DSG e добра за темата,особено като знам какъв е перфекционист!


Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот 7 speed DSG » Съб 27 юли 2013 6:21


nasko1978 написа:... особено като знам какъв е перфекционист!

Абе то доста собственици на TDI-та, и не само, са го потвърдили вече многократно, с какъвто Майстор (Човек) се събереш, такъв ставаш :beer


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот anpa1 » Вто 06 авг 2013 18:57


ARL си е убийствен двигател. Карал съм какви ли не коли , но толкова еластичен мотор не съм виждал при този разход. Странно , че не го слагат на PASSAT. Произвеждат го само 2 г от 2001 до 2003, явно са имали проблеми с него. Чел ли е някои какви ...????


Потребителски аватар
mircho82
Мнения: 378
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
Автомобил: Golf IV TDI GTI
Двигател: ARL 2001
Местоположение: Плевен

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот mircho82 » Вто 06 авг 2013 20:54


anpa1 написа:ARL си е убийствен двигател. Карал съм какви ли не коли , но толкова еластичен мотор не съм виждал при този разход. Странно , че не го слагат на PASSAT. Произвеждат го само 2 г от 2001 до 2003, явно са имали проблеми с него. Чел ли е някои какви ...????

Е доста са, но всичко зависи от поддръжката. Това което се сещам от по фрапантните неща са 4 капризни дюзи и вал който се надира. Инъче верно, за тоя клип колегата със сигурност има пръст, за което евала. :bowdown


Потребителски аватар
7 speed DSG
Мнения: 260
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот 7 speed DSG » Вто 06 авг 2013 21:10


Износва гърбиците на вала адски бързо ... та се замислям за масло 5W50 :scare3

p. s. Колега mircho82, трябва да те разочаровам :redface, но ARL-то от клипчето не е мое


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .

Мнениеот anpa1 » Сря 14 авг 2013 19:03


колкото и бързо да се износват поне 300 000 км трябва да изкарат. Едва ли WV инженерите ще измислят нещо , което да се скапе толкова бързо.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen, Ивайло Димов и 59 госта