Качване на Шипка на пета

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
GuLiVeR
Мнения: 287
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот GuLiVeR » Вто 20 авг 2013 21:30


:d045 :vw_shamp
хахахаха секви екземпляри има аз мисля да пробвам на 6-та ама още несъм направил клип :facepalm




Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот Barboukov » Сря 21 авг 2013 8:35


До колегата, който писа че взема завоите с висока скорост: Окей е за бързите завои. А трите обратни, които са с над 6% наклон? Ти карал ли си северния склон на Шипка?

Добри: Колкото и да са му къси предавките, на клипа се вижда, че 5-та не е. 40 км/ч 1000 оборота... Не е късо. На волвото ми е нещо подобно. Пробвах и съм малко над 40... Няма начин просто да минеш фибите там...


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот minimiro » Сря 21 авг 2013 9:51


Колкото за майтапа, сутринта от вкъщи до офиса, 13км со се светофари нагоре надолу, залепих на 4-та и не пипнах лоста
1.3 на газ, просто искаше малко прицелване с светофарите, та да не се наложи да спирам

на места падах до 500-800рпм и 10-тина км/ч... може и заради газта да е, като подадеш газ, не лопат аванси не придърпва, плавно макар и бавно си набира.
Не веднъж съм си качвал и байра на виница нагоре на 5-та, по завойте ако се наложи да намаля от 30-40 си тръгва да се наема... е не е като на 3-та разбира се, ма си поема :)
Но пак казвам, предполагам че горивото има значение, газта е с по-бавно горене, може би затова отсъстват аванси и придърпвания, некак си по-мазно се случват нещата....
Сега чак Шипка не се наемам да кача с мойта кошница на 5-та, но е възможно и да е постижимо...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот muns61 » Сря 21 авг 2013 9:57


На Рено 19, което си е жив Меган, съм слагал скоростна кутия от баничарка Рапид. Петата беше като оригиналната четвърта, биеше на старт доста по-мощни коли, но разходът и шумотевицата си ги биваше. Не беше търсен такъв ефект, но такава кутия намериха момчетата.


Eunos
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 02 апр 2013 8:13
Автомобил: Mercedes 200E W124
Двигател: 2.0 16V M111.940

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот Eunos » Сря 21 авг 2013 13:41


На Рено малките бензинови мотори са леко странни. Останал съм с впечатлението, че Дачия 1.4 75к.с. е по-скоро като дизел - върви добре в ниските, а над 3000об/мин е бучи като изнасилена. От 1000об/мин нагоре може да се кара и поддържа скорости, но падне ли под 1000, тресе много силно. 1.6 би трябвало да има малко повече сила, така че не е учудващо за мен карането на която и да е предавка с 1000об/мин.


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот minimiro » Сря 21 авг 2013 14:53


Което ми напомня, на жената КА-то е същата работа...
На баира за Виница, по добре се изтегля на 4-та и 5-та с ниски обороти отколкото на трета с високи обороти...
Имам чувството че мине ли 3000, край умира, само бучи - файда йок.....
Подозирах въздухомера за тая работа :)


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот moimoimoi » Сря 21 авг 2013 18:05


не се знае с какви гуми е,може да е сложил за видеото нископрофилни 13-ки и само от гуми ще има 25-30% по къси скорости
и скоростната кутия не се знае каква е,дали не е наредена много къса,примерно и аз с полото си катеря баири на 5-та спокойно,даже в града го карам като автоматик,развърта се безпроблемно от 20км щото е с къса кутия
гледам че му дават максимален въртящ момент от 124н*м при 2500 оборота,така че има достатъчно въртящ момент в ниските http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/9584.html


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот Iezekil » Чет 22 авг 2013 7:37


Не съм качвал Шипка уточнявам най-напред.
По останалото не съм съгласен с тея" мъченки за мотор,съединител и тампони".
Карам Б4 Вариант,1.8 с двигател РП.
Скоростна кутия CGX
На пета с 40 съм около 1100 оборота.Принципно нормално карам с около 1200-1300 оборота,там някъде превключвам скоростите,колата си върви нормално,при натискане ускорява доста динамично за разлика от напъване в по-високи обороти.На трета карам и с 1000 оборота,това ми е най-мощната скорост.Като собственик на къса кутия и моно,за мен няма нищо странно в клипа,но който не е карал такава няма да разбере.Колата нито се мъчи,нито придърпва.Е,не знам за какъв наклон иде реч наистина....


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот Asko VW » Чет 22 авг 2013 8:30


Катерил съм северния склон на шипка с Кадет 1.6 моно, на газ, което е доста сходен като параметри автомобил и честно казано не мога да си обясня клипа. Карах предимно на 4-та със сваляне на 3-та, а на обратните 2-ра, 5-та почти не съм включвал. Вярно, че бях с двама пътници и малко багаж, т.е. малко по-тежък от ситуацията на клипа, не знам дали това е причината, но на 5-та колата просто нямаше тяга да издърпа на излизане от завой или в по-стръмните участъци, аз и не съм я мъчил де, но сигурно щеше да придърпва. А може и разликата да идва от скоростните кутии.
Обръщам внимание, че изобщо не съм се пробвал да карам на висока предавка, усетех ли, че колата губи мощност свалях предавка (то това си е подсъзнателна реакция), но от това което усещах като поведение на колата не мисля, че на 5-та бих могъл да издрапам.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот moimoimoi » Чет 22 авг 2013 15:41


а нищо не пречи тая кола да има малка турбинка като на 1.8т и да има максимален въртящ момент още на 1500 оборота и да си тегли яко


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот siso_k » Чет 22 авг 2013 19:57


днеска по случайност докато се мъкнех по едни улички забелязах, че моя Голф 4 1.6 AKL, със скорости DUU на 1400 оборота на 4-та е точно на 40 км/ч. Така че 5-тата на тоя меган е колкото 4-та на другите, при все че мойте скорости са доста къси. Така че няма нищо за чудене :c020


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот Bai Sando » Чет 22 авг 2013 21:02


Ако е с мотора 1.6/90 коня,който е адски пъргав...Карал съм такива няколко и ме учудват колко теглят в ниските,макар и 90 коня вървят повече от 1.8/90коня и 1.6 101.Въртят гуми даже и на 2-ра :mhihi ,но не съм засичал на 5-та на какви обороти са,но не ми пречи другия път като ми изпадне да пробвам дали тегли на тая скорост с около 40 км/ч :mrgreen
Само не разбрах как е взел обратните завои на Шипка,където трябва да ръгнеш поне на 2-ра та да изтегли?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот joker » Чет 22 авг 2013 21:21


moimoimoi написа:а нищо не пречи тая кола да има малка турбинка като на 1.8т и да има максимален въртящ момент още на 1500 оборота и да си тегли яко

Еееее........един човек да вникне в същността на явлението!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот Iezekil » Чет 22 авг 2013 21:30


Да въведем и корекциите..
Автора в първия си пост говори за 1000 оборота и скорост 40км.
Шофьора от клипа пък казва 42км при 1250оборота....
Отделно виждам на моменти,че скороста му е към 60км...
А и купето му е по-малко от моето...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Качване на Шипка на пета

Мнениеот mupk0 » Пет 23 авг 2013 0:08


Относно терена Шипка...за 3 години съм го минавал стотици пъти.Южната страна(тоест тази към Казанлък) е рай...може да се качва и слиза на 5та.Обратните им завой също се взимат с висока скорост(до 50-60км/ч,но зависи кой от всичките обратни(само първият на качване от Кз изисква бавна скорост,другите са доста леки)).Откъм Габрово нещата не са толкова розови,но и там съм пробвал на спускане как са завойте...еми зле.Габровската част е с по-голяма стръмнота за мене и пътя е тесен.Спускал съм го и съм го качвал с висока скорост и винаги шариш между лентите,а не както страната на КЗ.Там се намаля много на 2 обратни завоя като цяло и на червения завой.Той е възможно най-гадното нещо...надолнище с вираж(и в двете посоки за цялата S-ка) започващо с ляв завой,посредата става доста остър и накрая след 2м прав участък рязък десен....


Относно клипа...не бих си карал колата така,защото първо е бавен метод,второ е метод свързан с висок разход.Иначе човека го доказва ,че може ,но няма смисъл :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 49 госта