най-после ми остана повече време да обясня накратко как се сваля таблото. Гледах няколко клипчета и навсякъде даваха да се свали волана, пластмасите около волана, долната част на таблото и т.н. което ми се стори доста работа и реших да оптимизирам.
1.разхлабвате контрата на волана, за да може да се движи свободно нагоре надолу
2.внимателно натиската движещата се пластмаса, тип щора в максимално горно положение и пред вас се разкриват два болта с милиметрова резба и глави с торкс 20, развивате ги с гъвкав накрайник (каре) с малката тресчотка
3.вече свободно може да движите пластмасата към волана, при което се откриват два винта които държат уредите (cluster-а) посредством две ушички.
4.сега номера е да издърпвате таблото към вас, но то е доста стегнато в леглото си, за да не мърда и да не пропуска звуци от моторния отсег в купето. Аз ползвах вакуум стойката от GPS-a, залепих я за стъклото и с лек напън го изкарах.
5.откачате двете букси от задния край и изваждате уредите.
6.сваляте рамката и стъклото , държат я две винтчета и няколко щипки.
7.сваляте стрелките с въртене обратно на часовниковата стрелка и леко издърпване нагоре.
8.завъртата циферблатите на 45 градуса и ги изваждате.
9.същото правите и с таблото донор - аз ползвах от голф 4 GTI
10.слагате циферблатите на вашето табло, слагате новите стрелки и сглобявате в обратен ред.
Цялата процедура е около 1 час, ако не знаете какво правите, надявам се с тези кратки насоки да паднете по това време.
Важни моменти:
1. при залепване с вакуум стойката да няма прах , за да не надраскате стъклото
2.внимавате да сложите стрелките в същото положение, за да отчита всичко както преди, единствено количеството гориво може да се коригира с Vag Com в последствие! И то в тесни граници.
Резултат:
-циферблати с сиви кантове, преплитащи се с ринговете на таблото, придава по агресивен вид на таблото, нови стрелки с черни рамки и тънка червена ивица. И най-накрая но най-голям кеф е вечерно време!!! Имате уникално светещо табло, на което разграфените чертички се отразяват в хром ринговете и се получава страхотно светене и преплитане на светлини, наистина са се постарали инженерите на фолксваген.
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Мисия - монтаж на модул за дневни светлини.
Спрях се на модул с автоматично запалване на дългите светлини с възможност за програмиране на силата на светене от 20 до 100 процента , плавно стартиране и опция за забавено изключване (comming / leaving home). Цена 20лв . Монтаж на ключа за светлините. Ползва се плюс и маса за хахванване, следи напрежението във веригата и при работещ двигател сработва, захранва дългите светлини , при мен настроих на 20% , при пускане на габарит или къси светлини се изключва и всичко функционира по подразбиране.
начин на монтаж:
1.натискате ключа за светлините навътре и изваждате ключа.
2.сваляте страничния панел с бушоните и намирате бушоните за габарит, дълги, директен плюс, маса...
3.свързвам всичко с бързи връзки без спояване, някои ги отписват като вариянт , но при присягане след контакт с проводника за мен са прекрасна алтернатива.
4.настройвате съгласно упътването всичко функции.
5.готово - при сработил модул се издава кратък писклив звук (може и да се спре) , маркера на таблото за дългите светва на съответния настроен процент (в случая 20) и маркира работещ модул. Ако Ви дразни може да сложите диод и да предотвратите това следствие от монтажа. Мен лично ми допада, защото светли на таблото значи светят и дневните светлини. Изгори ли значи има проблем и трябва да си запалиш светлините.
Свързах така, че дасветят само и идонствено дългите светлини, без габарити, без всички светлинки в купето, без светлини отзад и т.н.
Спрях се на модул с автоматично запалване на дългите светлини с възможност за програмиране на силата на светене от 20 до 100 процента , плавно стартиране и опция за забавено изключване (comming / leaving home). Цена 20лв . Монтаж на ключа за светлините. Ползва се плюс и маса за хахванване, следи напрежението във веригата и при работещ двигател сработва, захранва дългите светлини , при мен настроих на 20% , при пускане на габарит или къси светлини се изключва и всичко функционира по подразбиране.
начин на монтаж:
1.натискате ключа за светлините навътре и изваждате ключа.
2.сваляте страничния панел с бушоните и намирате бушоните за габарит, дълги, директен плюс, маса...
3.свързвам всичко с бързи връзки без спояване, някои ги отписват като вариянт , но при присягане след контакт с проводника за мен са прекрасна алтернатива.
4.настройвате съгласно упътването всичко функции.
5.готово - при сработил модул се издава кратък писклив звук (може и да се спре) , маркера на таблото за дългите светва на съответния настроен процент (в случая 20) и маркира работещ модул. Ако Ви дразни може да сложите диод и да предотвратите това следствие от монтажа. Мен лично ми допада, защото светли на таблото значи светят и дневните светлини. Изгори ли значи има проблем и трябва да си запалиш светлините.
Свързах така, че дасветят само и идонствено дългите светлини, без габарити, без всички светлинки в купето, без светлини отзад и т.н.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Ако при монтажа на стрелките , не ги натиснеш максимално навътре , червеният диод под стрелката ще хвърля лека червена светлина върху ринга.
За тези които искат малко "по-разчупено" осветление на таблото
http://prikachi.com/images/983/6459983q.jpg
скоростомера свети нормално , другите уреди са с леко извадени стрелки :)

За тези които искат малко "по-разчупено" осветление на таблото

http://prikachi.com/images/983/6459983q.jpg
скоростомера свети нормално , другите уреди са с леко извадени стрелки :)
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
yanio написа:Ако при монтажа на стрелките , не ги натиснеш максимално навътре , червеният диод под стрелката ще хвърля лека червена светлина върху ринга.![]()
За тези които искат малко "по-разчупено" осветление на таблото![]()
http://prikachi.com/images/983/6459983q.jpg
скоростомера свети нормално , другите уреди са с леко извадени стрелки :)
историята помни случаи с натискане на стрелката до долу и засядане на стрелката в циферблатите


- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Здравейте колеги,
набързо ще изкажа и моите наблюдения върху този мотор. Карам го вече 16 000 км с ГИ Fobos 1. Първо не знам вие с какви ГИ сте, но на мен никога не ми е давала грешка за бедна смес или нещо подобно свързано с ГИ. Наистина ходих няколко пъти да ми я настроят, но с изключени на тва нямам никакви ядове. Относно разхода зависи много от пътя, скоростта и стила на каране. При мен:
-Извънградско без климатроник и много внимателно каране за тест, което ще рече 85-95 км/ч ми даде 6,2 газ
-Извънградско с климатроник и каране 90-110 км/ч ми дава 8,6 газ
-По магистрала с 120-130 -10 газ
-Градско натоварено ми дава между 12 и 14 газ.
Така относно оборотите на празен ход са точно 780 (впрочем точно толкова трябва да бъдат), ако някой иска да ги вдига има начин през VagCom-а, ако някой държи мога да опиша точно как.
Относно потеглянето наистина е малко неудобно че трябва да му се подава повечко газ, особено ако е включен климатроника, но с това се свиква и не е проблем.
Относно разхода на масло наистина е малко завишен, но май на всички е така. На мен ми гори 1,5 литра на 10 000 км, колата ми е на ИСТИНСКИ 256 000 км, пробвал съм с D-Parts 5W30 и с Castrol 5W40, няма никаква разлика в разхода.
Проблема с паленето го ИМАХ едно към едно както го описват всички колеги, но го реших тотално и вече 6000 км и нито веднъж не се е проявил. Описал съм как съм го решил в 2 други теми, но да не ровите ще напиша набързо.
Смених температурен датчик, свещи, горивен филтър - без подобрение. Високооктанов бензин с хубава добавка за почистване на дюзи - без подобрение (всъщност имаше ефект от тази добавка, в смисъл не че започна да пали колата, а че след като свалихме дюзите за проверка за дебит и разпрашаване си бяха абсолютно чисти). Проверка за дърпане на въздух от някъде, проверка на дебитомер, ламбда сонда, бензинова помпа, адаптиране на дросел клапа - всичко си беше ОК. В крайна сметка се оказа, че бензиновата помпа имаше необходимото наляга, но нямаше дебит. След смяната и колата винаги пали от първият път без значени колко време не е палена, на какво е карана (бензин или газ) и колко градуса е навън.
набързо ще изкажа и моите наблюдения върху този мотор. Карам го вече 16 000 км с ГИ Fobos 1. Първо не знам вие с какви ГИ сте, но на мен никога не ми е давала грешка за бедна смес или нещо подобно свързано с ГИ. Наистина ходих няколко пъти да ми я настроят, но с изключени на тва нямам никакви ядове. Относно разхода зависи много от пътя, скоростта и стила на каране. При мен:
-Извънградско без климатроник и много внимателно каране за тест, което ще рече 85-95 км/ч ми даде 6,2 газ
-Извънградско с климатроник и каране 90-110 км/ч ми дава 8,6 газ
-По магистрала с 120-130 -10 газ
-Градско натоварено ми дава между 12 и 14 газ.
Така относно оборотите на празен ход са точно 780 (впрочем точно толкова трябва да бъдат), ако някой иска да ги вдига има начин през VagCom-а, ако някой държи мога да опиша точно как.
Относно потеглянето наистина е малко неудобно че трябва да му се подава повечко газ, особено ако е включен климатроника, но с това се свиква и не е проблем.
Относно разхода на масло наистина е малко завишен, но май на всички е така. На мен ми гори 1,5 литра на 10 000 км, колата ми е на ИСТИНСКИ 256 000 км, пробвал съм с D-Parts 5W30 и с Castrol 5W40, няма никаква разлика в разхода.
Проблема с паленето го ИМАХ едно към едно както го описват всички колеги, но го реших тотално и вече 6000 км и нито веднъж не се е проявил. Описал съм как съм го решил в 2 други теми, но да не ровите ще напиша набързо.
Смених температурен датчик, свещи, горивен филтър - без подобрение. Високооктанов бензин с хубава добавка за почистване на дюзи - без подобрение (всъщност имаше ефект от тази добавка, в смисъл не че започна да пали колата, а че след като свалихме дюзите за проверка за дебит и разпрашаване си бяха абсолютно чисти). Проверка за дърпане на въздух от някъде, проверка на дебитомер, ламбда сонда, бензинова помпа, адаптиране на дросел клапа - всичко си беше ОК. В крайна сметка се оказа, че бензиновата помпа имаше необходимото наляга, но нямаше дебит. След смяната и колата винаги пали от първият път без значени колко време не е палена, на какво е карана (бензин или газ) и колко градуса е навън.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
добре дошъл колега. Това с помпата започва да довежда нещата до край. За разходите и аз съм така, с изключение на 6,2л/100 при до 90км/ч това не съм го постигал. Бедна смес и на мен не ми свети вече след смяна на маркучите към дросела, картерни газове маншоните на колекторите.
За оборотите как се покачват ако е удобно да обясниш, че искам да пробвам нещо
За оборотите как се покачват ако е удобно да обясниш, че искам да пробвам нещо

- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колега DoH_KuXoT ето и процедурата за промяна на оборотите на празния ход, директно взета от ръководстото на VagCom-а.
IDLE SPEED ADAPTATION
01-Engine: -- KWP-1281
VAG-COM works well with all engines available in the U.S. and most engines that users
have tested in overseas markets.
Idle Speed Adaptation (may not work with APH engines, see your Repair Manual):
With engine warmed up, at idle:
[Select]
[01 engine]
[Adaptation - 10]
Enter channel 01 (Channel 02 for TDI engines)
Enter an adaptation value between 124 and 132
[Save]
The actual idle values and range of adjustment will depend on the specific characteristics of
the engine and ECU.
При задаване на число от 124 до 132 променяш оборотите с 10, в смисъл примерно ако е 124 е си на 750 оборота при 125 си на 760. До колкото съм чел за нашите двигатели трябва да е 127, но това ти го казвам по спомен. Аз лично не съм ги пипал защото Мишо ми каза че трябва да са точно колкото са ми на мен (780).
Това за помпата на няколко места го казвам, но много колеги поглеждат много скиптично и недоверчиво. В никакъв случай не казвам да хукнат и да сменяват помпи, но да си замерят налягането и най-вече дебита. Симптомите които описват колегите са точно в недостиг на бензин - невъзможност да запали когато е студена и и трябва повече бензин, забиване на нос и грешка за бедна смес ( при мен бяха едно към едно същите симптоми). Много е възможно и да са задръстени дюзи или горивен филтър или цедка на бензиновата помпа, но трябва едно по едно да се изключват нещата, а най-евтино и лесно е проверката (не смяна
) на помпата.
A ще споделиш ли от къде си поръчал маркучите за картарната вентилация и колко пари струват.
IDLE SPEED ADAPTATION
01-Engine: -- KWP-1281
VAG-COM works well with all engines available in the U.S. and most engines that users
have tested in overseas markets.
Idle Speed Adaptation (may not work with APH engines, see your Repair Manual):
With engine warmed up, at idle:
[Select]
[01 engine]
[Adaptation - 10]
Enter channel 01 (Channel 02 for TDI engines)
Enter an adaptation value between 124 and 132
[Save]
The actual idle values and range of adjustment will depend on the specific characteristics of
the engine and ECU.
При задаване на число от 124 до 132 променяш оборотите с 10, в смисъл примерно ако е 124 е си на 750 оборота при 125 си на 760. До колкото съм чел за нашите двигатели трябва да е 127, но това ти го казвам по спомен. Аз лично не съм ги пипал защото Мишо ми каза че трябва да са точно колкото са ми на мен (780).
Това за помпата на няколко места го казвам, но много колеги поглеждат много скиптично и недоверчиво. В никакъв случай не казвам да хукнат и да сменяват помпи, но да си замерят налягането и най-вече дебита. Симптомите които описват колегите са точно в недостиг на бензин - невъзможност да запали когато е студена и и трябва повече бензин, забиване на нос и грешка за бедна смес ( при мен бяха едно към едно същите симптоми). Много е възможно и да са задръстени дюзи или горивен филтър или цедка на бензиновата помпа, но трябва едно по едно да се изключват нещата, а най-евтино и лесно е проверката (не смяна

A ще споделиш ли от къде си поръчал маркучите за картарната вентилация и колко пари струват.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
предполагах че ще ми посочиш тази процедура, но уви при мен не хванах разлика в оборотите, вероятно не важи за нашите AZM-и (дори забележката е за TDI двигател)
Мених ги първо е една стъпка, после с още една, накрая играх по метода крайно крайно, за да хвана промяна в работата. Запаметих и засякох данните с ваг ком и оборотите оставаха непроменени. При теб поне при пробата усетихте ли разлика. Искам да ги покача на 790-800 за да може и жената да кара без проблеми, че нещо й бяга синхрона, гасне и ще ми съсипе колата
Маркучите ги купих от елиткар Целия комплект, както го виждаш на снимката гони 200лв
но нямаше как да ги спестя, предния първи собственик испанеш беше направил големи поразии от незнание как се свалят. Беше ги потрошил, преправял, запушил и т.н.
Мених ги първо е една стъпка, после с още една, накрая играх по метода крайно крайно, за да хвана промяна в работата. Запаметих и засякох данните с ваг ком и оборотите оставаха непроменени. При теб поне при пробата усетихте ли разлика. Искам да ги покача на 790-800 за да може и жената да кара без проблеми, че нещо й бяга синхрона, гасне и ще ми съсипе колата

Маркучите ги купих от елиткар Целия комплект, както го виждаш на снимката гони 200лв

- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колега не пипах оборотите, защото както споменах ми казаха че така трябва да са (780). Само да те попитам ти таза адптация на запален двигател ли я правиш или колата е само на контакт, защото до колкото разбирам пише че колата трябва да е на празен ход, когато правиш адаптацията. А иначе за TDI пише че не е на канал 01, а е на 02.
Последна промяна от KBK на Сря 21 авг 2013 13:30, променено общо 1 път.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Разхода ти е идеален колега Дон Ки Хот. Това е газ.
Мене ме питай, що продадох старият 90 коня Пасат на газ и сега разхода ми е като на газ, ама е дизел !
Аз предпочетох Дизел, заради хилядите настроики и ядове на газовата уретба и шашкането на мотора !
Но истината е че икономия има само от газта. Течните горива са Цифрови !
Така че разхода е тоя и нема какво да го бистрите повече.
Я кажи Дон Ки-хот твоя мотор с турбо ли е ? Колко коня-150 ? И понеже знам че не е с пр. геометрия турбото, как се регулира налягането точно ?
Мене ме питай, що продадох старият 90 коня Пасат на газ и сега разхода ми е като на газ, ама е дизел !
Аз предпочетох Дизел, заради хилядите настроики и ядове на газовата уретба и шашкането на мотора !
Но истината е че икономия има само от газта. Течните горива са Цифрови !

Така че разхода е тоя и нема какво да го бистрите повече.
Я кажи Дон Ки-хот твоя мотор с турбо ли е ? Колко коня-150 ? И понеже знам че не е с пр. геометрия турбото, как се регулира налягането точно ?
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Куц, Куц, ама я ела да видиш турбо дупката до 2000 об. На втора без газ и чакаш, ама какво чакаш-некой да развърти турбото. А разхода си е разход ! 

- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колкото и странно и невероятно да звучи, като бивш собственик на 1.8Т 150 коня /първоначално сток, после с чип/, мога категорично да заявя, че на мен лично 2.0 115 коня ми е в пъти по-приятен за каране в ниските и по-конкретно до към 2200 оборота. Вярно е че над 2500 1.8Т вече дърпа доста по-сериозно, а над 3500 направо полудява, но до 2000-2200 оборота е пълен мъртвец, има досаден и муден лаг и си остава малолитражен миксер, бил той и с 500 коня, заедно с всичките негативи от това.
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
при маневра на заден ход гледам в отражението на една витрина , че не ми свети третия стоп. До преди няколко дни светеше. Откачих му буксата, меря, има ток. Свалих платката гледам я счупена на две
Поразгледах я и стигнах до извода, че от контричките които я държат се е получил напън във времето и се е спукала. При свалено състояние от леглото й седи крива като змийче на няколко места. Та ако спре да Ви свети стопа най-вероятно и при вас се е спукала. Със светодиоди е, не е с крушки, сваля се от вътре на багажника с лек натиск от всички страни.

- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
DoH_KuXoT написа:при маневра на заден ход гледам в отражението на една витрина , че не ми свети третия стоп. До преди няколко дни светеше. Откачих му буксата, меря, има ток. Свалих платката гледам я счупена на двеПоразгледах я и стигнах до извода, че от контричките които я държат се е получил напън във времето и се е спукала. При свалено състояние от леглото й седи крива като змийче на няколко места. Та ако спре да Ви свети стопа най-вероятно и при вас се е спукала. Със светодиоди е, не е с крушки, сваля се от вътре на багажника с лек натиск от всички страни.
Интересна работа е това? На Б5-цата е с крушки и знаем, че ще развива някаква температура. Но на Вашите /по модерните

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: vinixxx и 37 госта