Здравейте,
Имам проблем с една кола и вече не знам какво да я правя...
Купих един Smart, оказа се че харчи масло - около литър за 1000 км. Сипвах си и си карах. След няколко сипвания започна да работи на два цилиндъра. Закарах го на майстор, беше изгорял единия изпускателен клапан.
Купих три клапана, напасване, шлайфане на главата. И сглобяване обратно. Смених филтри, масло, кабели, свещи... Беше блокирал клапана който освобождава налягането на турбото, раздвижихме го и него. Беше пукнат и колектора на турбото - също е сменен със здрав.
Няколко пъти казах на майстора да види и по-надолу как е мотора, ако трябва да се сменят сегменти, всичко каквото трябва да се оправи, тъй като така, или иначе двигателя е изваден. По негови думи всичко е ок, да взимам масло и антифриз и да го сглобява.
Взех го от майстора, колата върви много добре. След около 400 км (3-4 дни каране градско) проверявам маслото и е под минимума.
Сипах масло, поогледах маркучи, картера - от никъде не тече. Имаше може би минимално масло от пробката на картера, позатегнах я.
Още няколко дни и вече навъртяни 870 км след ремонта - маслото отново е под минимума.
При високи обороти колата пропушва бяло-син пушек, прилича на изпарение от "жегата" Като казвам високи, става дума за около 3-4 хиляди, но аз нормално я карам около 3-4, така че най-вероятно гори масло през цялото време.
Въпроса ми е къде да търся проблема, за сега съм се насочил към сегментите. При смяната им предполагам, че пак трябва да сменям и гарнитура...
Майстора ми каза да сипя масло 15w40, по книжка го дават 5w40, или 10w40. Aз сипах 10-ка тъй като колата не е първа младост. Маслото е ELF, дали пък не е в него проблема?
В крайна сметка около 800 лв за ремонт и колата харчи по литър на 400-500 км. И не, че толкова ми пречи да сипвам масло, но пак ще се предаде...
Моля хората които са по-наясно с двигателите да изкажат мнение.



след ремонт, гори масло...
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: след ремонт, гори масло...
намери си друг майстор според мен
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: след ремонт, гори масло...
Ако ремонта на мотора е извършен адекватно единственото, което остава е турбото. От него може да си гори масло на поразия.
Това, че майстора ти е казал да сипеш 15W-40 на кола с турбо добре, че не си го послушал. Щял си да доубиеш и без това заминаващото си турбо даже след като я оправите те съветвам да минеш на 5W-40!
Това, че майстора ти е казал да сипеш 15W-40 на кола с турбо добре, че не си го послушал. Щял си да доубиеш и без това заминаващото си турбо даже след като я оправите те съветвам да минеш на 5W-40!
Последна промяна от radi_nrj на Пон 05 авг 2013 9:18, променено общо 2 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: след ремонт, гори масло...
Подкрепям Първото мнение. Гледам си от София. При наличието на читави клубни майстори, които са доказано професионалисти в занаята си защо не си се обърнал към някой от тях?
- lucky7o
- Мнения: 965
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: след ремонт, гори масло...
Бях звънял преди време на Никси, ама колата е Смарт... Майстора каза, че сипвал там някаква течност върху буталта и си стояла от горе, ако били заминали сегментите щяла да изтече. Сега говорих с него по телефона, каза да гледам турбото. Имам едно свалено турбо, но то пък е от 700 кубика, не знам дали ще влезе в колектора на мястото на това.
Как се проверява турбото? Какво да му гледам? Принципно като беше свалено го зачиства там нещо. Уж нямаше луфтове. Какво се "прецаква" на едно турбо?
Тук имам едно - https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1069226_10200788123317956_1580532984_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/971333_10200788122997948_272799139_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/998418_10200788123677965_315606521_n.jpg
Но не знам дали е здраво, пък и дали ще пасне...
Ако си карам така и си харчи масло, ако е от турбото де, има ли проблем? Освен, че ще го карам като двутактово и ще сипвам и масло и бензин
Как се проверява турбото? Какво да му гледам? Принципно като беше свалено го зачиства там нещо. Уж нямаше луфтове. Какво се "прецаква" на едно турбо?
Тук имам едно - https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1069226_10200788123317956_1580532984_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/971333_10200788122997948_272799139_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/998418_10200788123677965_315606521_n.jpg
Но не знам дали е здраво, пък и дали ще пасне...
Ако си карам така и си харчи масло, ако е от турбото де, има ли проблем? Освен, че ще го карам като двутактово и ще сипвам и масло и бензин

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: след ремонт, гори масло...
Сваля се и се опитваш да разклатиш оста на всички посоки. Ако усетиш някакъв луфт било то радиален или аксиален значи имаш проблем. Може и турбото да си е здраво, но просто да има скъсано уплътнение и да тече оттам.
Ако си я правиш тая кола за теб те съветвам да се обърнеш към някой от сервизите където рециклират турбини и да ти я направят ако има някакъв проблем. В пъти по-добре е от варианта да взимаш турбина 2-ра ръка в неясно състояние. Турбото не е нещо супер сложно имаш едно турбинно колело и едно компресорно колело на общ вал с 2 вчулкови лагера и няколко упътнения и сепаратора:

Ако си я правиш тая кола за теб те съветвам да се обърнеш към някой от сервизите където рециклират турбини и да ти я направят ако има някакъв проблем. В пъти по-добре е от варианта да взимаш турбина 2-ра ръка в неясно състояние. Турбото не е нещо супер сложно имаш едно турбинно колело и едно компресорно колело на общ вал с 2 вчулкови лагера и няколко упътнения и сепаратора:

- lucky7o
- Мнения: 965
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: след ремонт, гори масло...
До колкото открих някаква информация с моят английски
http://www.evilution.co.uk/561
Разлика в самото турбо от 600 и 700 кубика няма, разликата е в самият колектор, това го видях и нагледно, тъй като исках да сложа от 700, но не пасна на главата, а имаше и някакъв улей... Като размери гледам, че е същото. Сега мисля вариант да сложа това от снимката за проба на мястото на моето. При "клатене" не се усеща да има луфтове. На пръв поглед изглежда читаво.
Къде бих могъл да го занеса да го проверят дали е читаво, да знам дали да го слагам?

http://www.evilution.co.uk/561
Разлика в самото турбо от 600 и 700 кубика няма, разликата е в самият колектор, това го видях и нагледно, тъй като исках да сложа от 700, но не пасна на главата, а имаше и някакъв улей... Като размери гледам, че е същото. Сега мисля вариант да сложа това от снимката за проба на мястото на моето. При "клатене" не се усеща да има луфтове. На пръв поглед изглежда читаво.
Къде бих могъл да го занеса да го проверят дали е читаво, да знам дали да го слагам?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: след ремонт, гори масло...
На ул. 202-ра или както я прекръстиха "История Славянобългарска" срещу ТЕЦ-а има турбо сервиз.
- lucky7o
- Мнения: 965
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: след ремонт, гори масло...
Tака, бях звънял на майстора, че гори масло след ремонта. Каза че нямало от какво да е - само турбото... Вчера както си карах и усетих, че колата с натиснат педал до долу едвам върви със 100 км. Спрях и се оказа, че първи цилиндър отново не работи. Свалих свещите му - и двете бяха направо като заварени, се едно мост се беше получил. Смених с нови свещи, една минута работи на три цилиндъра и пак започна на два. Като извадих свещите бяха се едно съм ги потопил в масло, само дето не капеше от тях, бяха "мокри".
На втори и трети цилиндър бяха ок. Значи проблема не е в турбото, ако то вкарваше повече масло щеше да хвърля във всички цилиндри, а не само във първи??
Сега мисля, че е заминало буталото, или пък сегменти, или не знам какво да мисля...
За 800 лв ремонт и да мина 800 км по-добре с такси да се бях возил.
На втори и трети цилиндър бяха ок. Значи проблема не е в турбото, ако то вкарваше повече масло щеше да хвърля във всички цилиндри, а не само във първи??
Сега мисля, че е заминало буталото, или пък сегменти, или не знам какво да мисля...
За 800 лв ремонт и да мина 800 км по-добре с такси да се бях возил.
Последна промяна от lucky7o на Пон 12 авг 2013 8:04, променено общо 1 път.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: след ремонт, гори масло...
Смени майстора и му запали гараже на стария
Това второто естествено е на шега макар, че съм сигурен, че в момента ти се иска да го направиш.

-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: след ремонт, гори масло...
lucky7o написа:Tака, бях звънял на майстора, че гори масло след ремонта. Каза че нямало от какво да е - само турбото... Вчера както си карах и усетих, че колата с натиснат педал до долу едвам върви със 100 км. Спрях и се оказа, че първи цилиндър отново не работи. Свалих свещите му - и двете бяха направо като заварени, се едно мост се беше получил. Смених с нови свещи, една минута работи на три цилиндъра и пак започна на два. Като извадих свещите бяха се едно съм ги потопил в масло, само дето не капеше от тях, бяха "мокри".
На втори и трети цилиндър бяха ок. Значи проблема не е в турбото, ако то вкарваше повече масло щеше да хвърля във всички цилиндри, а не само във първи??
Сега мисля, че е заминало буталото, или пък сегменти, или не знам какво да мисля...
За 800 лв ремонт и да мина 800 км по-добре с такси да се бях возил.
ъъъ, ако свещите се къпят в масло - няма ли едни гарнитури под свещите, кажимкакбешеимето, които да са за смяна


Имам предвид (без никаква идея как е устроен на Смарт двигателя), да не влиза масло не през цилиндрите?
Във всички случаи ако намериш човек дето има опит с такъв двигател ще е най-добре
- lucky7o
- Мнения: 965
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: след ремонт, гори масло...
Вчера мерихме компресията, първи цилиндър нула
, втори 12 , трети 10... Днес или утре ще разглабяме да видим какво е положението, най-вероятно пак е изгорял клапана, цилиндъра е същия...
Майстора е друг вече :)

Майстора е друг вече :)
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: след ремонт, гори масло...
Ако свещите ти са "окъпани" в масло, гумичките на клапаните са дроб. Не видях във първият ти пост да са сменени? Ти кажи..


- lucky7o
- Мнения: 965
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: след ремонт, гори масло...
Отново беше изгорял клапана, общо взето сегментите бяха позаминали 160000 км са изкарали
При предишния ремонт сменихме гумички, клапаните и гарнитура и явно не сме оправили "проблема" а само сме сменили частите.
Сега сменихме едното бутало, че имаше малко чукнато, пък така или иначе пак беше разглобена колата - да не се налага да разглабяме пак. Биелните лагери също ги сменихме въпреки, че на външен вид изглеждаха много добре. Нови гумички и напасване на клапаните, тъй като се оказа, че най-вероятно предишния път не са напаснати кой знае колко добре - при тест с вода прокапваше от тях. Пак свещи, гарнитура, нови болтове, масло и вече съм на пътя. Около 12 компресия на всички цилиндри смятам, че за всичко е ок, 350 км до момента - маслото не е мръднало.

Сега сменихме едното бутало, че имаше малко чукнато, пък така или иначе пак беше разглобена колата - да не се налага да разглабяме пак. Биелните лагери също ги сменихме въпреки, че на външен вид изглеждаха много добре. Нови гумички и напасване на клапаните, тъй като се оказа, че най-вероятно предишния път не са напаснати кой знае колко добре - при тест с вода прокапваше от тях. Пак свещи, гарнитура, нови болтове, масло и вече съм на пътя. Около 12 компресия на всички цилиндри смятам, че за всичко е ок, 350 км до момента - маслото не е мръднало.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: след ремонт, гори масло...
Честито и много безаварийни с калинката. 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта