От PF към ABS на пасат Б3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

От PF към ABS на пасат Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 24 авг 2013 21:10


Чудих се известно време дали темата не е за силов тунинг, но освен че е бърникане по силовия агрегат на колата, няма нищо силово в извършената процедура.
Едно кратко обяснение, снимки нямам понеже доста се омазах, а телефончето ми е почти новичко.
Та за какво става въпрос - Имаме двигател PF digifant II, който ми служи вярно от 2004 година насам, от 2007 година е с монтирано обикновено АГУ Ловато. От началото 40-50 хиляди километра с газовото никакви проблеми, в последствие бензина отказа да го ползва като гориво, а многото датчици доведоха до високи стойности на разхода на газ и не много добър вървеж на колата. Последната година - година и половина станах като магазин за резервни части и автосервиз, сменявах дебитомери 3 броя, стъпкови моторчета 3-4 броя, датчици за температура на водата за ЕКУ, поне 3 но май са повече, регулатор за налягането на горивото на рейката, почистване на дюзи, центровка на делкото, клапан за картерната вентилация, смених ЕКУ с такова от РВ мотор, махнах ламбда сондата, два пъти сменявах мембрани, накрая целия изпарител смених и ..... греда сравнително висок разход на газ и също толкова сравнително приличен вървеж но след 3000 оборота, диапазон в който поне аз изключително рядко карам.Та мъчейки се почти 2 години с тия проблеми стана дума преди 2 седмици в гаража на пича с който ръчкаме най- често по газовата че има едно моно което не е карано на газ и ще ми го подари, да го монтираме на пасата. Завлякохме се в една скрападжийница с 4-5 пасата в нея от къдети си свалих нужните части за замяната - всмукателен колектор, ЕКУ, двигателната инсталация от ABS мотор заради това че той е мотроник т.е ЕКУ дава предварението, а не с вакумен регулатор на делкото и по този начин можех да ползвам моето си делко.
Самото сваляне и качване на частите не е нищо сложно ако човек поразгледа 2-3 схеми от етка, т.е отвиване и завиване на болтове и гайки. Инсталацията на двигателя е на 2 букси в бушониерата. Проблема който се появи при мен беше че ABS мотора е с комбинирана бобина с комутатор, а моите бяха кръгла бобина с отделен комутатор. Тук на помощ ми дойде Малин /PASSAT/ :bowdown , човека за 2 минути успя да ми каже кой кабел къде да навържа и да подкарам моното с с кръглата бобина и отделния комутатор.
Та в крайна сметка от снощи днеска цял ден се возя и се чудя къде да си намеря да отида за да се накефя на возенето. Още с първото запалване дойдоха 1200 оборота на студен мотор, постепенно паднаха на 900. Чак не мога да повярвам и още при всяко изключване от скорост поглеждам в оборотомера в чудене ще угасне ли, ще клекнат ли оборотите, ще се вдигнат ли или нещо друго ще стане, ама не всеки път са си 900 и не мърдат. И накрая но не на последно място отнякъде дойде тяга 1200 оборота 3 предавка в баир и пасата се наема и ускорява, при предишната конфигурация и такова условие двигателя придърпваше и гасне.
Та в общи линии това е, не съм свързал бензиновите маркучи щото ги нямам но предполагам че и на бензин ще запали и ще върви.




Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: От PF към ABS на пасат Б3

Мнениеот ninkotv » Съб 24 авг 2013 21:51


Честито, със здраве да си го караш. Моното от ABS мотор е перфектно за газ.


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: От PF към ABS на пасат Б3

Мнениеот HukuTyY » Нед 25 авг 2013 7:37


Честито колега.Абс-а е един много хубав мотор,а за газ си е идеален.Пожелавам ти да го ползваш дълго и безаварийно :) :beer


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: От PF към ABS на пасат Б3

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 26 авг 2013 8:37


Ела се повози до Враца,хем и разхода ще засечеш,пък и по кафе да пием.
Знаеш,че на АБС-а въртящият е на 2 500 оборота,да не се чудиш как катери Петрохан на 4 или 5 скорост.

Поздрави и много нови безаварийни километри.


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: От PF към ABS на пасат Б3

Мнениеот plamen000000 » Нед 01 сеп 2013 17:01


Кала, ако имаш въпроси по АБС мАторя, язе го търкалям точно баш 3-та година.Евала за возията която си успял да извадиш от твоя пасат!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта