
Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации ...
- 7 speed DSG
- Мнения: 260
- Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Валовете, доколкото съм запознат, са напълно съвместими при 116, 131 и 150 коньовите мотори, като при ARL-то заминават мнooого по-рано от посочените 300 000 километра 

Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
5W50 няма ти реши проблема с вала, просто приеми, че това са части, които след определен пробег се налага да се сменят, както всички останали части по колата. Просто при ARL е малко по често.
За протокола на 101к.с вала също е еднакъв
За протокола на 101к.с вала също е еднакъв
- Strahi
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 21:02
- Автомобил: Golf 4 TDI GTI
- Двигател: ARL
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
И какво излиза сега да обобщиме... Вала на 150, 131, 116 и 101 к.с. както колегата morfe1 добави са еднакви и съвместими
Това ще рече ли, че всеки един вал от който и да е мотор може да се сложи на друг от изброените по-горе
Сега е ред на хората сменили вала да отговорят


Това ще рече ли, че всеки един вал от който и да е мотор може да се сложи на друг от изброените по-горе

Сега е ред на хората сменили вала да отговорят

-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 11:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gorna
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Добре тогава като са едни и същи валовете при П.Д. двигателите от каде иде тая разлика в конете освен от турбото?Друго кое е различно от АРЛ спрямо ASZ i AJM двигатели?
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Е, разликата в турбините малко ли е, ASZ работи на 1,35 бара налягане стоково с турбина 1749VA,като се направи със софтуер да работи на 1,55 става от 131 на над 160 коня,ARL си работи стоково с турбина 1749VB на 1,5 + по-големия челен кулер става 150 коня,по-малките помпа дюзи са с 1749V и работят на по-ниски налягания,колкото по-ниски,толкова и по-малко коне.От ASZ надолу всички са с еднакви кулери.
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Strahi написа:И какво излиза сега да обобщиме... Вала на 150, 131, 116 и 101 к.с. както колегата morfe1 добави са еднакви и съвместими![]()
![]()
Това ще рече ли, че всеки един вал от който и да е мотор може да се сложи на друг от изброените по-горе
Сега е ред на хората сменили вала да отговорят
ми аз съм сменял, и да ти кажа моят вал не е нито от 130 , нито от 150к.с. По спомен беше от 101к.с или 116к.с
най просто казано разлики има, но ASZ/ARL имат доста сходни неща
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Колеги,
Доливате ли масло на вашите ARL-и?
Някъде бях чел, че до 500ml на 10 000км е в рамките на нормалното ?
Доливате ли масло на вашите ARL-и?
Някъде бях чел, че до 500ml на 10 000км е в рамките на нормалното ?
- 7 speed DSG
- Мнения: 260
- Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
И малко повече пак е в нормата 

- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Да, аз сипвам до към 700-800мл. на 10000км. Сменял съм на 3 марки масла и резултата е същия, Сега съм с Castrol edge.
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Досега 2 пъти съм сменял масло.Не съм доливал нищо. Казвам им в сервиза да налеят до MAX на щеката , след 10000 км е около MIN . Това е с 1040.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
Това масло не е за този мотор 

-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 19 мар 2009 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Velingrad
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
и аз съм със ARL двигател, карам го от 5 години и също ми направи впечатление още на първата година че след 7 000 км става по шумен и се разтраква,от тогава сменям маслото на около 7500 км,мерил съм вискозитета на новото и на старото масло, прави впечатление 4е старото масло е много по рядко, обеснявам си го с факта 4е при помпа-диуза моторите, малко коли4чество от нафтата преминава през буталцата на помпадиузите и се смесва с маслото, при което то става по рядко -с по нисък визкозитет и от там по лошо мазане на двигателя, в на4алото (преди 4 години) слагах и газие във нафтата,тогава даже ми се вдига6е нивото на маслото засе4ено на щеката
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
ако имаш проблем с о-прстените на пд елемента да, иначе няма начин.
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
кажете нещо за разхода на ARL. При мен е между 5 и 7/100
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Двигател ARL - консумативи, сервизиране, спецификации .
единствените ХАРДУЕРНи разлики от 131коня ПД мотор са буталата и степен на сгъстяване и клапаните;при по слабите 101/105/116 вече има разлики в биелите и коляновия вал
инжекторите са еднакви при AWX/AVF и ARL-турбината е ясно че е само при 150/160коня 1749VB
инжекторите са еднакви при AWX/AVF и ARL-турбината е ясно че е само при 150/160коня 1749VB
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта