Колата ми е с този проблем повече от 1.5 г. Друга тема, в която съм писал - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=389025 Ето и цялото житие и битие:
Зима 2012 - доста студена и с много сняг, тогава се е появил проблема, защото преди да падне снега нямаше никакви проблеми с вървежа.
2012 април - установих, че колата е с понижена мощност и ускорява мудно. Сагата започва.
Сервиз номер 1:
Грешка в ламбда сонда (стара грешка, още откакто купих колата!). Смениха я - никаква разлика във вървежа. Вече няма грешки при диагностика. Следваща цел - катализатора. Махнаха го и сложиха гърне. Никаква разлика.
Резултат: колата не е оправена, струваше ми около 300 лв общо.
Смених сервиза - препоръчаха ми специално за VAG автомобили сервиз, в който били много добри.
Сервиз номер 2:
Първа диагностика - грешки няма, наблюдавали параметрите, карали колата, тествали, всичко било в норма. Заключение - "този двигател толкова си може". Говорих с баш специалиста, като му казах, че такива отговори не говорят за професионализъм и дори са обидни за мен. След като съм дошъл с някакъв проблем, значи има проблем. Казах му, че тази кола е вървяла доста повече преди и искам да знам защо сега не върви (и дали може да се оправи). Тона ми подейства, човека отиде да говори с хората си и върнаха колата пак да гледат. Резултата от гледането - установиха, че не работи клапана на всмукателния колектор. Смениха го. Промяна във вървежа - почти никаква, ускорението стана по-плавно. Лекото зачудване преди 2000 оборота изчезна.
Резултат: несъществено подобрение, цена 100 лв. общо.
Временно зарязах колата. Нямах възможност да търся свестен майстор и да вися по цял ден в очакване да се реши проблема. Все пак ме подразни това, че не знам причината за този проблем. Намерих доста теми във форума с подобни симптоми. Като най-вероятни причини бяха посочени:
- дебитомер
- мръсна дроселна клапа (моята е чистена 2 пъти и имам представа за колко време се зацапва и какъв е ефекта от почистването)
- влизане на въздух след дебитомера (въздуховода от дебитомера до дросела, о-пръстени на всмукателния колектор, други маркучи, свързани с вакуума)
- датчик на Хол
Последвах съветите на по-опитните колеги (благодаря на всички, които помогнаха) и започнах да търся причината.
1. Дебитомера - почистих го. Разлика никаква. Откачих буксата му и покарах малко да видя има ли разлика. Нямаше разлика. Поръчах си нов дебитомер от ибей (китайка). Имах съмнения, че проблема е в дебитомера и реших да не се набутвам. Новия дебитомер пристигна и тръгнах да го сменям да видя какво ще стане. Реших и дросела да почистя. При чистенето на въздуховода намерих малка дупка (1 мм) на тънката част към картерните газове. Запуших я с поксипол, за да пробвам колата без течове докато купя нов въздуховод. Закачих новия дебитомер. Запалих колата - трагедия

Грешки:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit
00533 - Idle Speed Regulation
19-00 - Lower Limit
Данни от дебитомера: https://picasaweb.google.com/lh/photo/FVHCPHOI2_UuUCniEKfpBIBa0iZVR4I74BmW0YHXx10?feat=directlink
Изключих дебитомера. Като с магическа пръчка колата си стана като преди - мудна и понижена мощност, но вървяща! Тук вариантите май са 2 - кофти дебитомер (все пак е куча марка) или изправен дебитомер, но нещо друго повредено, което се изявява при работещия дебитомер??? Върнах стария дебитомер, тъй като с него колата върви нормално.
2. Реших да сменя о-пръстените на колектора. Сетих се, че и свещи не са сменяни скоро и могат да се комбинират с о-пръстените така и така ще се сваля колектора. Купих и нов въздуховод. Смених всичко това. Старите о-пръстени бяха спечени, но здрави. Само на 1 забелязах признаци за теч - напукано и мазно.
Резултат: има подобрение във вървежа. Не мога да преценя дали е като преди, но определено ускорението е доста по-добро. За тест ползвам една отсечка на Ботевградско шосе преди тунела на Подуяне (от светофар до светофар). Преди смяната едва вдигаше 100 км/ч до светофара, по средата някъде 70-80. След смяната още на средата скоростта беше 110 км/ч. На 2-ра и 3-та вдига почти 6500 оборота. И тук трябваше да се радвам и да скачам. Да, ама не. Нов проблем - много досадно тресене на тихи обороти с около +/- 50-100 оборота. Намалява леко при загрял двигател. Вижте тук https://picasaweb.google.com/lh/photo/oQsGpabZv-dwO14e6BjgloBa0iZVR4I74BmW0YHXx10?feat=directlink
От горните грешки остана 00537 18-00. Пробвах да трия грешката - при изтриване ламбда регулацията започва да работи, но избива след не повече от минута работа на празен ход и регулацията заковава на 0%.
Какво е правено досега:
- нова ламбда сонда
- премахнат катализатор
- сменен клапан на всмукателния колектор (втора употреба)
- почистен дебитомер (с новия китайски гризнах дървото, но поне беше евтин)
- почистена дроселна клапа
- сменен въздуховод
- сменени о-пръстени м/у всмукателния колектор и главата
- нови свещи
Грешката 00537 18-00 (ламбда регулация на горна граница) означава бедна смес, малко гориво/много въздух според http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00537 . Интересно, колата върви осезаемо по-добре, тоест сместа не е "много бедна" а пък сме на горна граница??? Мисля да купя стартер спрей и да проверя за пробойни.
Нещо интересно - направих тест според описаното тук http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info и изглежда, че стария дебитомер работи. Графика тук https://picasaweb.google.com/lh/photo/12HV7K0UHgpp3zqXCl6NaIBa0iZVR4I74BmW0YHXx10?feat=directlink. Според ross-tech работещия дебитомер трябва при пикова стойност на оборотите да дава приблизително 80% от мощността на колата в к.с. при височини близки до морското равнище. Тъй като двигателя вдига без проблем максимални обороти (~6400), датчика на Хол отпада от списъка със заподозрени.
Ще бъда много благодарен за някакви идеи. Наясно съм, че най-вероятно знанията ми няма да са достатъчни, за да реша проблема и определено мисля, че само опитен диагностик може да разбере какво е точно. Все някога ще стигна и до това, но дотогава имам някаква надежда
