АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
carters
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 20 юли 2011 20:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот carters » Съб 31 авг 2013 20:11


Здравейте, колеги
Обмислям да поставям газов инжекцион на колата си.
Искам да ви помоля за съвет относно марката на ГИ и евентуално да ми препоръчате добър сервиз, където да ми монтират ГИ.
Разглеждах в интернет различни оферти, като се спрях на следните няколко предложения, за които бих искал да ми дадете вашите отзиви. Ако някой от вас си е поставял ГИ в тези сервизи:

Fobos : http://www.fobos-bg.com/
Като от тази фирма ми препоръчаха - fobos 4 за моя автомобил

Другият сервиз се намира в Пловдив, който поставя Tomasetto : http://www.gazovauredba.net/gazova_uredba.php

VEGA : http://www.газов-инжекцион.com/ceni.html

Ще ви бъда благодарен, ако ми помогнете да направя правилния избор за моя Голф. :smile

Благодаря ви !




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот muns61 » Съб 31 авг 2013 20:46


Като собственик на АФТ и занимаващ се с газ, мога да те уверя, че нма смисъл на този мотор да слагаш ГИ. Съвсем нормално се държи с АГУ.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Съб 31 авг 2013 21:52


И аз като вече бивш собственик на почти същия мотор АЕК 1.6 ще ти кажа същото.


carters
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 20 юли 2011 20:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот carters » Съб 31 авг 2013 22:30


Благодаря ви за отзивчивостта колеги!
Колата е пълен инжекцион и си мисля, че ако поставя АГУ може да възникнат проблеми. Имам приятели и познати, които са слагали АГУ на пълен инжекцион и след това имаха доста премеждия. А и разхода при ГИ ще е по-оптимизиран или поне така си мисля. Като разговарях с хора от посочените сервизи ми казаха, че поставянето на АГУ е рисково и при него няма да има гаранция.
Аз мисля да инвестирам малко повече пари и да поставя ГИ, за да бъда по-сигурен след това.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Съб 31 авг 2013 22:50


Парите са си твои,колата също.
Аз лично никога не бих инвестирал толкова пари в почти 20 годишна кола за газ.инжекцион при положение,че става отлично с обикновена уредба,и най-важното много по-безпроблемна от който и да е г.и.
Нормално е да искат да ти предложат г.и. понеже е повече пари,а и колата е супер опростена и с много място по моторния кош,демек лесен монтаж-лесни пари. :mrgreen


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот mupk0 » Нед 01 сеп 2013 2:02


Погледни из форума има 2-3 теми за АФТ на газ с ГИ...разход по 18-20л... а в останалите теми по 12-13 с просто АГУ :Д


Потребителски аватар
pacoevs
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот pacoevs » Нед 01 сеп 2013 22:54


Привет на всички колеги,
Понеже вчера приключих монтирането и настройката на ГИ (Fobos-1) на VW Passat 1.6 101HP AEK, реших да изложа и моето мнение в тази тема. Надявам се да съм полезен с опита и наблюденията върху съчетаването на VW мотори с LPG. Повече от десет години карам пасати и всичките са били оборудвсани от мен с АГУ - от всички поколения (I,II,III). Мога да обобща, че за всеки тип мотор трябва да се постави съответстващата газов уредба:
- карбураторен двигател - обикновенна АГУ от I поколение.
- моноинжекционен двигател - АГУ от II поколение, с препоръка за ламбда кнтролер (почти е задължително)
- инжекционнен двигател с многоточково (едновременно) впръскване - ГИ (силно препоръчително)
- пълен инжекционен двигател с последователно впръскване - ГИ (задължително). Такива са всички бензинови мотори на VW след 1994г.
Моят автомобил дойде от Италия с АГУ II поколение с ламбда контролер, явно италянеца е решил някога да прави компромиси. Нещата бяха добре до като не изгърмя първия път в колекторите. Последствията бяха - дебитомер, три дни ходене по автоморгите, 60лв. дебитомер и двадесетина лева за гориво нещата се неотрализираха. Второто гърмене беше по-тежко, дебитомер, филтърна котия и филтъра на стъпковия мотор за празен ход. Ремонта ми струваше около 200лв. и още около 200лв. за подмяна на свещи, кабели, дистр. капачка и палец. Гърмежите спряха, но вероятността да се случат е голяма. Разхода на гориво беше поносим, 9,5 - 10,5 в града (София), 7,5 - 8,5 с 80 - 100км/ч и 9,5 - 10,5 по магистрала 120 - 150км/ч. Но почти няма база за сравнение в динамиката на колата при предишната АГУ II поколение и ГИ.
На колегата ако все още не избрал и монтирал ГИ, мога да му препоръчам Фобос, но нека да не прави компромиси с Фобос 4, а да си монтира Фобос 1. Защо Фобос? - защото мисля че те имат най-добрата поддръжка след което. Софтуера можеш да си го дръпнеш безплатно от официалния им сайт, кабела за диагностика не е толкова скъп, а може да се намери и много добре работеща реплика на половин цена. С малко повече четене не е трудно да си правиш и сам основните настройки.
Благодаря за вниманието и успех на всички.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот mrpetrov » Пон 02 сеп 2013 18:10


Благодаря на pacoevs за мнението!

И аз смятам, че ако човек може да си го позволи - ГИ е за предпочитане.

Ако ще е Фобос - вземай най-хубавият. Разликата от Фобос 4 до Фобос 1 е 50 и няколко лева - направи справка на сайта им.

А след доста ровене из нета - намират се и схеми на кабелите (ако човек иска да си го направи сам).

Аз лично си купих кабела, защото не ми се занимава - за 90 и няколко лева получавам нещо, което гарантирано работи.

Успехи!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Пон 02 сеп 2013 18:22


Ако искате едно сравнение..
Две еднакви коли с два еднакви мотора 1.6 101 к.с.
Единия с Г.И. фобос,другия с обикновена Ловато.
Имам наблюдения лично и над двете коли.
Кой според вас все още не е стъпвал в сервиза с проблем?
Аз лично съм на принципа,щом е с метални колектори обикновена уредба.
Моя АЕК му навъртях над 10 000 км с обикновена,е как пък един път не гръмна?


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот mrpetrov » Пон 02 сеп 2013 18:50


Ами тя един път като гръмне - ремонта излиза колкото разликата от обикновена АГУ до ГИ, както е писал и колегата по-горе. Само дето ако сложиш от самото начало ГИ няма какво да гърми (спрямо обикновената де...) :th_up

Последна промяна от mrpetrov на Вто 03 сеп 2013 13:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Пон 02 сеп 2013 19:01


И какво ще счупи? Нищо.Нито дебитомера е с клапа,нито нищо.С плочка-клапа при евентуална детонация обръща гумения пръстен и толкова.А за да гърми,има някакъв проблем по запалителната система.
А бензина зимно време смятате ли го докато мине на газ?
Който има излишни 900-1000 лв за Г.И да ги дава,аз и да ги имам няма да ги дам.


Бандит
Мнения: 249
Регистриран на: Съб 27 апр 2013 18:22
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2.0 ABF 97
Местоположение: Ямбол

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Бандит » Пон 02 сеп 2013 19:12


Поздрави колеги , прочетох мненията ви , но все пак да ме посъветвате ,а именно на моя голф 3 ГТИ 150 к.с кое е добре обикновенно АГУ или ГИ ?.Благодаря предварително.

ПС. - от вашите наблюдения при поставянето на газ мощтноста ще се намали ли на автомобила ?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот muns61 » Пон 02 сеп 2013 19:14


Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
pacoevs
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот pacoevs » Пон 02 сеп 2013 23:09


Всички проблеми с ГИ (освен ако не са ниско бюджетен клас и реплики) идват от лош монтаж или от некомпетентно настройване на компютъра с приложния софтуер. Когато един ГИ е монтиран кадърно и качествено и след това го е настройвал човек, който знае какво пипа и прави. Нещата просто нямат никаква база за сравнение с една АГУ от II-ро поколение та макар и с ламбда контрол, монтирана на двигателите за които говорим тук, пък и за всички останали пълни или многоточкови инжекциони. С ГИ динамичните характеристики на автомобила просто не се различават по никакъв начин от бензиновото захранване.

Относно колегата със 150-те коня, можеш да монтираш какъвто си избереш ГИ просто при теб е въпрос на правилен подбор на газов редуктор и отвори на газовата рейка.

80% от гърмежите при АГУ монтирани на инжекционови двигатели се получават от повреда в запалителните кабели, за която ние разбираме едва след изгърмяването - късно.


Потребителски аватар
pacoevs
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот pacoevs » Вто 03 сеп 2013 9:51


Колегата Бандит ме попита за допълнителна информация относно неговия случай. Реших че това, което му отговарям ще е полезо и за други и затова реших да я постна и тук.

Газовия редуктор (изпарител) е уатройството, което превръща газта от течна в газообразна и поддържа необходимото налягане на газста в рейката. Рейката представлява електроклапани отговарящи на броя цилиндри на двигатела, тя има сменяеми калибрирани отвори през които се подава горивото към всеки цилиндър. Има таблици по които се подбира необходимия изпарител и отвори на рейката съответстващи на определения тип и мощност на двигателя. Другото много важно нещо при подбора на отворите на рейката е да се знае с какъв начин на впръскване е двигателя - последователно или едновременно. За VW всички инжекциони след 1994г. (от АЕК мотора нагоре са с последователно, преди него са с едновременно - това е сигурна и проверена информация на която можеш да се довериш.

Успех на всички.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта