Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Passat B4 (1Z), не пали. (проблема отстранен)

Мнениеот cecoa1 » Съб 31 авг 2013 22:19


Здравейте!
Колата е Пасат Б4(производство 1996г), двигател 1Z. Последно я карах около половин час, след това я оставих да работи около 3-4 минути на място и лично я изгасих, без да е имало никакви признаци за проблеми до тогава. След около 5-6 минути опитах да запаля но само върти на стартер и не пали. В час съм с някои от нещата по тези мотори, а и отделно от тогава допрочетох каквото намерих, та в общи линии - прегледах релета, бушони(тези под волана, освен ако няма и други), аларма, изключих възможността да е имобилайзера(двигателя въобще не пали). Подавах ток директно на стоп клапана и пак не пали. Гориво има, подкачващата помпа работи, при въртене връща през обратната нафта, но не се подава към дюзите. Не разполагам с VAG-COM за да правя диагностика, но мой познат майстор е минавал в мое отсъствие и я е гледал. Казва, че всичко е нормално и няма грешки. Прегледал е и ангренажа, и там всичко е наред. Свалял е тапата на помпата за да види дали се движи буталото, но и там наглед всичко си е нормално. Ток на стоп-клапана има, и той се чува че щрака. Лампата за подгревните свещи светва съвсем за кратко и изгасва(така си е и при студено време, има си някакъв проблем с подгрева от както я знам, но за този мотор това не е от голямо значение, особено пък сега). Знам, че подгрева не работи при сегашните температури и на топъл мотор, знам, че лампата показва и наличието на грешки, в случая си гасне съвсем закономерно. Обаче двигателя все така не пали...вече няколко дни... За мен останаха вариантите, проблема да е в ГНП или в компютъра. Мисля да сваля и стоп-клапана, нищо че на слух ми се струва че работи. Въпроса ми е, дали изпускам още някоя възможна причина? Ако причината е в ГНП, и компа подава сигнал да се подава гориво, а то реално не се подава, все си мисля, че би трябвало да го отчете като грешка(примерно от датчика на трета дюза и от датчика за цикловата порция в помпата). Ако пък компютъра не подава сигнал на помпата, има логика да не записва грешка. Подробност е, че от около година компютъра е с подменен чип, четох че е възможно и от там да идва проблема, но си признавам, че не ми стигат знанията в тази посока и моля за компетентни съвети(може да бъркам и в досегашните си разсъждения).

ПП:Имам и Ауди Б4 със същия двигател, дали е възможно да ползвам неговия компютър за проба? Имам и "резервна" ГНП за Аудито, но буксите на кабелите са различни, има ли начин да се пригоди лесно и "безболезнено" към инсталацията на Пасата поне за проба, за да знам в крайна сметка какво да си купя, ако евентуално се налага?(от друга страна помпата е от 150 до 250лв, та ако е сложно и несигурно, няма смисъл).

Предварително благодаря, на решилите да ми помогнат. :beer

Последна промяна от cecoa1 на Вто 10 сеп 2013 11:03, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот samo_pechka » Съб 31 авг 2013 23:20


Откачи за проба буксата за темп.датчик от тройника на главата и пробвай пак със стартера. Странно ми се видя ,колата си е работила нормално ,угасена за кратко и после не ще да запали ... Да е прескочил нещо ремък ? Как е обтягането му?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Нед 01 сеп 2013 0:18


С ремъка всичко е наред, опитен майстор го е гледал(вярвам му напълно, само такива ремонтира).
Ще пробвам с откачен датчик за температурата, не знам при проверката дали е гледал показанията му дали са реални, но се съмнявам да е пропуснал. Стар проблем е, че след откачането на този датчик, свещите не грееха максималното време , както би трябвало да бъде(може и въобще да не грееха, лампата гаснеше веднага). Показанията на таблото за температурата, както и на VAG-COM-а си бяха нормални, т.е. явно работеше датчика. Имах добри намерения да си оправя подгрева, но така и не намерих време, пък и така и не спря да пали(от четвърт) през зимата за да ме принуди... :redface (знам, че не е добре без подгрева, нищо че пали).

ПП: Странно не, ами направо комично и конфузно стана самата ситуация на отказа... Закарах я на приятел да я погледне за да си купува и той такава, та да знае какво да гледа. Изгасих мотора колкото да вдигна капака и да му посоча(от разстояние :icon_lol) кое, кое е, и какво да гледа като купува. После той се качи да кара, а тя въобще не запали. :eek Смешно беше, но на мен ми е и малко тъжно...вече :banghead :mrgreen


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Нед 01 сеп 2013 9:15


Не пали и с изключен датчик за температурата. Разлика няма, пак гасне лампата за подгрева за под секунда...
Загледах се обаче, че там където влиза кабела на помпата е с четири болтчета вързан към нея, дали не мога да сменя горната част(че по-лесно) с тази от помпата на Аудито?(т.е. да вържа кабела на Пасата към помпата на Аудито) Тъкмо като отворя, ще погледна вътре за евентуални видими проблеми(отварял съм и имам някаква представа, без да съм чак експерт). Но не съм сигурен дали там кабела от помпата може да се смени лесно с развиването на тези четири болтчета, та ако някой го е правил, да каже има ли смисъл да пробвам или не.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот samo_pechka » Нед 01 сеп 2013 10:44


Трябваше да подгрее доста , това е индикация за друг проблем , при откачена букса, се впръсква максималното кол.гориво което позволява при палене от помпата и ако вс.беше наред , дори и с проблемен акумулатор ,трябваше да запали. Нещо не е наред ... но къде :rolleyes то вече мн не остана - комп и/или помпа ( то и ти сам си го каза де) ..А с ВАГ-ком докат' не запали въобще колата , нищо няма да видиш на него...Да сте чистили ГНП преди време? И да не сте запоили добре жиците ? Да провериш как са буксите по мотора и по-спец. по ГНП ,комп :rolleyes напръскай с конт.шпрей местата , малко ме съмнява да е слаба връзка , но още не мога да приема ,че ще е нещо сериозно ...
Дано се включи по-опитен/препатил колега и да сподели отде ще е :neutral . Аз се поизчерпах откъм варианти :redface


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 01 сеп 2013 13:11


Пробва ли да смениш реле 109 с друго :question


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Нед 01 сеп 2013 19:41


ВАГ-ком–а и без да пали отчита разни грешки по принцип(доколкото знам). Също така може да се видят разни стойности, дали са реални и да се съди за датчиците. Но при мен явно всичко изглежда наред за компа. Помпата е чистена преди около две години(от майстор известен във Форума), когато е слаган и чипа(от същия човек). След това мотора чупи бутало почти веднага(не мисля, че чипа или майстора имат вина за това нещо) и е ремонтиран основно. Ремонта е малко "по бедност", смених му само счупеното бутало с друго на номинален размер, тъй като и цилиндъра нямаше съществени поражения. Но използвах случая тогава да сменя сегментите, всички лагери на коляновия вал, и повечето уплътнения и семеринги. Смених и маслената помпа, и оправих всичко каквото имаше да се оправи по главата(водачи, гумички, почистване на нагара и леглата), плюс лек шлайф. Проверих си и всички дюзи тогава, търсейки причината за счупеното бутало, но всичко им беше наред. Ремонта го прави опитен майстор, с допритягането на главата и всичко както си трябва. От тогава мотора работеше като часовник, след като се поразработи го и настъпвах, доста добре върви, и освен подгрева който си беше така и преди ремонта, всичко друго беше нормално и не е имало никакви проблеми. Колата я кара основно баща ми, аз си карам Аудито(Б4) със същия мотор, пак с чип и чистена помпа(правени от същия майстор като на пасата) и вече пета година никакви проблеми(освен един с имобилайзера, който беше сравнително бързо решен). Аз поддържам и двете коли, до скоро като по дебелите книги, че и по-добре(синтетични масла, маркови части, дори смяна антифриз и спирачна течност на определен срок).
И аз не искам да вярвам, че е сериозна повредата, защото за мен основното е да мога да имам доверие на една кола. Надявам се да е нещо дребно(ще проверя буксите, както ме съветвате), че иначе ще загубя вярата си и в тази марка и ще си търся нещо с тракторен мотор(примерно ЮМЗ :mrgreen ).

Реле 109 го проверявах, но не съм го сменял с друго. Доколкото знам, то подава ток за компютъра и за помпата, а на стоп-клапана има 12 волта, а също така преди да мога да проверя му пусках директен плюс от акумулатора, което според доста спецове би трябвало да замести реле 109 и мотора да запали.

От утре нова седмица, нов късмет, ще го мъча нещо, че щатния ми майстор сега е на море, а сам не мога да си сменя ГНП(абе мога, ма ни време, ни инструменти, ни място... за желание да не говорим... :redface ). Мислех ако става компютъра от Аудито, да пробвам с него но никой не каза дали са съвместими. Освен да видя обявите за части във Форума и да си поръчам и ГНП и комп, пък явно едното ще остане "резервно", но да не са и двете... :rolleyes


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот samo_pechka » Нед 01 сеп 2013 19:56


cecoa1 написа:
Реле 109 го проверявах, но не съм го сменял с друго. Доколкото знам, то подава ток за компютъра и за помпата, а на стоп-клапана има 12 волта, а също така преди да мога да проверя му пусках директен плюс от акумулатора, което според доста спецове би трябвало да замести реле 109 и мотора да запали.


:th_up точно така за релето . А за ВАГ-кома говорех за центровка, милиграми на горивото , не толкова за грешките :neutral дали има вариант да не е закрепена/запоена някоя жица (студена спойка) по ГНП и това чак сега да се е проявило :rolleyes също да видиш дали не са се разхлабили болчетата отстрани по ел.блока на помпата и да е мръднал, а оттам милиграмите, да питаш на лични примерно колегата http://www.vwclub.bg/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=108836 или пък http://www.vwclub.bg/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=122335 това са хора къде-къде по-наясно от мен със ДВГ на ВАГ-груп :th_up .И като оправиш колата сподели коя е била причината :smile


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Нед 01 сеп 2013 20:29


Благодаря за насоките, вероятно ще се възползвам от линковете да питам. За студената спойка или прекъснат проводник, ми се иска да знам дали би трябвало да ги записва като грешка, тъй като командата не се изпълнява и това би трябвало да се установява от обратната връзка от съответните датчици. Допускам и вариант за механичен проблем в помпата, при който подадената команда се изпълнява и се отчита като изпълнена, но в действителност това не е така. Варианта датчика за цикловата порция в ГНП да не дава обратната връзка на компа не го вярвам, понеже в този случай ще записва и грешка освен че няма да запали.

Да са мръднали милиграмите ми се вижда много малко вероятно. Все пак ще погледна болтовете на горната част на помпата, че то и без друго мисля да я сваля и да погледна вътре как са нещата(така на място поне няма да ми се наложи да настройвам аванса, а милиграмите ще ги настроя ако запали. Мисля си, ако всичко е наред в помпената част, може да сменя само управляващата част за да не сменям цялата помпа. Имам някакъв спомен, че при подаване на контакт в управляващата част се подава сигнал за почти максимална циклова порция(май в зависимост от температурата), т.е. видимо тя трябва да се движи, ще го погледна и това като разглобя помпата на място.

Със сигурност ще я оправя, дори и да ми отнеме известно време, не обичам да се отказвам. И със сигурност ще опиша какъв е бил проблема.
Благодаря отново за съветите и подкрепата!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Пон 02 сеп 2013 17:38


Нямах много време, но се оказа, че нямам и необходимите инструменти. Успях да проверя стоп-клапана, работи си коректно. Милиграмите едва ли са мръднали , болтовете бяха стегнати, а за този с пломбата се оказа, че нямам специалния ключ, та не можах да я отворя. Разкачах буксата за управление на помпата и веднага го отчита като грешка(лампата на подгревните светва постоянно). От това съдя, че компютъра по-скоро си работи и си подава сигналите, но нещо не се изпълняват в помпата, без да се отчита грешка - т.е. вероятно механичен проблем. Тези дни ако си намеря ключ за този нестандартен болт на помпата, ще я отворя отгоре. Склонен съм да мисля, че би трябвало да се вижда евентуалната повреда.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот samo_pechka » Пон 02 сеп 2013 20:54


Някакъв напредък все пак има :smile да питам , ти няма начин да не си проверил , но...нафта до тая кола стига ли :biggrin ? Да не се окаже еб@ти баламския проблем :mrgreen Да топнеш двата маркуча от ГНП-ето в бутилка с чиста нафта , че... нещо натам , мисля отиват нещата . Има няколко причини за "недостиг" на нафта , въпреки ,че резервоара е " пълен" :icon_lol клапанче на филтър( и О-пръстена ) ,залепнал маркуч по трасето ( отлепя се гумата вътре в маркуча и затруднява адски нафата), проблем в резервоара (сонда) , пробив ( неплътност , смуче въздух) отнякъде . И ако вс това е наред- "залепнала"/блокирала пластинчатата помпа в самото ГНП ( помпата за ниското налягане)
По принцип, добавяш ли малко масло в нафтата (250-300 грама на пълен резервоар) ? Ако не си -почни . Много помага , смазва, не допуска запичане, поддържа в добра форма ГНП,дюзи.
П.п. Учудвам се , че нещо не се включват колеги ....... Може да изтървам нещо :redface а никой не допълва за вариант отде е проблема..


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот milmar » Пон 02 сеп 2013 22:14


Аз бих развил един щуцер към помпата или към дюза, където ми е по-удобно и ще видя дали все пак нафталин стига :smile . Ако не стига нафта- това за мен е по-малката болка - или запушване по пътя на нафтата, или ГНП за ремонт, къде-къде по-добре според мен от варианта- има нафта. Тогава започва сериозен оглед на мотора :mad .


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот cecoa1 » Вто 03 сеп 2013 13:47


Да, за нафта я беше проверил още майстора(който е на море сега) в мое отсъствие. Аз вчера като проверявах стоп-клапана, проверих и нафтата. Развих една от тръбичките за високото налягане, но няма никаква нафта при въртене. Развих щуцера за обратната нафта, и от там си тече като се върти на стартер, демек нафтата стига до ГНП, пластинчатата подкачваща помпа си работи и т.н. По мотора механично няма какво да гледам, щом няма нафта към дюзите е нормално да не пали. Датчиците по мотора заради които той не би запалил също не са много, щото винаги е предвиден и авариен режим, но все пак да работи колкото да се прибереш. Освен това не свети подгрева за някакви записани грешки, не са излезли и при диагностиката. Остават си вариантите за ЕКУ или ГНП. А какъвто съм си карък, ще вземе да се окаже нещо трето :mrgreen , но здраве да е, поне ще трупам опит :biggrin .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот milmar » Вто 03 сеп 2013 14:12


Аз бих отворил горното капаче на ГНП и бих раздвижил на ръка рамото на дозатора. После, ако няма ефект бих изместил главата на ГНП в посоката която трябва (ще трябва да помислим в коя :gruebel ), все едно че регулираме милиграмите и искаме да ги направим по-малко, така че принудително да се подаде гориво към дюзите. Ако запали, гасиш веднага, защото оборотите неконтролируемо ще се повишат icon_idea . Допускам, че има нещо строшено в ГНП :confused .


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B4 (1Z), не пали.

Мнениеот didopoli » Вто 03 сеп 2013 18:55


колега провери ли си клемореда.Гледам че си подавал директно + към клапана за гориво.т.е. при контакт е едно при завъртане на стартер е друго...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта