Колата е Пасат Б4(производство 1996г), двигател 1Z. Последно я карах около половин час, след това я оставих да работи около 3-4 минути на място и лично я изгасих, без да е имало никакви признаци за проблеми до тогава. След около 5-6 минути опитах да запаля но само върти на стартер и не пали. В час съм с някои от нещата по тези мотори, а и отделно от тогава допрочетох каквото намерих, та в общи линии - прегледах релета, бушони(тези под волана, освен ако няма и други), аларма, изключих възможността да е имобилайзера(двигателя въобще не пали). Подавах ток директно на стоп клапана и пак не пали. Гориво има, подкачващата помпа работи, при въртене връща през обратната нафта, но не се подава към дюзите. Не разполагам с VAG-COM за да правя диагностика, но мой познат майстор е минавал в мое отсъствие и я е гледал. Казва, че всичко е нормално и няма грешки. Прегледал е и ангренажа, и там всичко е наред. Свалял е тапата на помпата за да види дали се движи буталото, но и там наглед всичко си е нормално. Ток на стоп-клапана има, и той се чува че щрака. Лампата за подгревните свещи светва съвсем за кратко и изгасва(така си е и при студено време, има си някакъв проблем с подгрева от както я знам, но за този мотор това не е от голямо значение, особено пък сега). Знам, че подгрева не работи при сегашните температури и на топъл мотор, знам, че лампата показва и наличието на грешки, в случая си гасне съвсем закономерно. Обаче двигателя все така не пали...вече няколко дни... За мен останаха вариантите, проблема да е в ГНП или в компютъра. Мисля да сваля и стоп-клапана, нищо че на слух ми се струва че работи. Въпроса ми е, дали изпускам още някоя възможна причина? Ако причината е в ГНП, и компа подава сигнал да се подава гориво, а то реално не се подава, все си мисля, че би трябвало да го отчете като грешка(примерно от датчика на трета дюза и от датчика за цикловата порция в помпата). Ако пък компютъра не подава сигнал на помпата, има логика да не записва грешка. Подробност е, че от около година компютъра е с подменен чип, четох че е възможно и от там да идва проблема, но си признавам, че не ми стигат знанията в тази посока и моля за компетентни съвети(може да бъркам и в досегашните си разсъждения).
ПП:Имам и Ауди Б4 със същия двигател, дали е възможно да ползвам неговия компютър за проба? Имам и "резервна" ГНП за Аудито, но буксите на кабелите са различни, има ли начин да се пригоди лесно и "безболезнено" към инсталацията на Пасата поне за проба, за да знам в крайна сметка какво да си купя, ако евентуално се налага?(от друга страна помпата е от 150 до 250лв, та ако е сложно и несигурно, няма смисъл).
Предварително благодаря, на решилите да ми помогнат.
