Bora V5, бобината цъфна

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот miko » Вто 03 сеп 2013 23:01


Здравейте на всички. Имам много странен проблем, вече втора бобина се прецаква някой ако има идея от какво е да помага. Вчера както си карах Бората изведнъж започна да прекъсва. Прегледах кабели, свещи всичко си беше ОК докато не изгасна напълно, тогава като се загледах видях че в бобината има дупка и от там излиза някаква пяна. Помислих си че проблема е в нея и купих нова но и с нея не запали, прегледах предпазителите, беше изгорял един 15 амперов, смених го и за 2мин. работа на място започна да прекъсва и проби пак на същия цилиндър. Рових се в нета по разни форуми но не намерих някой да е имал подобен проблем. По някаква причина бобината загрява и се пръска от температурата според мен. Не би трябвало да е от бобината защото проблема се появява на един и същи цилиндър. Нямаше записани грешки в компаютъра
Прикачени файлове
01.jpg
ето как изглежда
02.jpg
03.jpg
новата бобина на 2 минути работа и вече брак
04.jpg
ето този предпазител гори




Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот niki1_j » Сря 04 сеп 2013 8:31


Доста вероятно е кабелът да е дал фира и да 'замасява'. От там и натоварването на бубината става прекалено голямо и резултатът е на лице.


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот miko » Сря 04 сеп 2013 10:59


Кабелът към свеща ли имаш впредвид, сложих друг кабел за проба но от бобината точно на този цилиндър не хвърля искра, може би причината е някъде преди бобината де да знам, най странното е че не записва никакви грешки


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот niki1_j » Сря 04 сеп 2013 15:27


Ема тя бобината в този й вид няма как да хвърли искара вече :biggrin


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот lrlmodo » Сря 04 сеп 2013 15:30


Проблема да не идва заради комутатора - на тия мотори им е като детска болест това

Изображение


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот bobocamaro » Сря 04 сеп 2013 15:47


Остава проблема да е в комутатора който ти управлява бобините.
Явно там ключовият транзистор(конкретно за тази бобина) не е със света, стои полуотпушен примерно.
Друг блок-бобини пак ще ти замине :confused
Изобщо белята е рядка, но гадна, хваща се с осцилоскоп и внимателни измервания.
Това имаш ли го
http://media.snimka.bg/s1/0744/027732856.jpg
защото дрънкам наизуст, такъв модул имат 10 клапановите v5.
Kaкто и да е, за да ти пръска така бобина разбра ме какво говоря.
Грешката е misfire еди кой си цилиндър и е адски странно, че не излиза.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16686/P0302/000770
Edit: колегата над мен ме разби :bowdown


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот miko » Сря 04 сеп 2013 16:08


сега чакам един познат да ми донесе комутатор за тест но първо трябва да намеря и бобина


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот miko » Сря 04 сеп 2013 16:13


Аз се замислих, дали евентуално ако екуто е изкукуригал и той да прави тия поразии. Не съм много на Ти с елекрониката но възможно ли е, вчера като четох грешките имаше само една за имобилайзера но нея си ми я показва винаги когато съм гледал за грешки а и ме притеснява че гори предпазител 15А, вчера последно изгоря без да работи само докато е на контакт


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот miko » Сря 04 сеп 2013 17:36




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот zfa159 » Сря 04 сеп 2013 18:17


Сега,така няма да стане.
Първо напиши с кой код на мотор си, защото 2.3 са няколко вида и трябва да се знае, понеже схемите са доста различни.Предпазителя,който гори е F 29 и отговаря точно за бобината ;)
:beer

Последна промяна от zfa159 на Сря 04 сеп 2013 18:41, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот miko » Сря 04 сеп 2013 18:22


AGZ е мотора 150кс. Това дето колегата го е показал по-горе го имам със сигурност, с една кафява и една черна букса ако то е комутатора. Когато изгори бушона спира да работи и бенз. помпа и Вагкома не намира компютъра


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот zfa159 » Сря 04 сеп 2013 18:44


Ясно.
Предпазителя с номер 29 (показания от теб) захранва 3 неща :
-комутатора на бобината (показаното на снимката от колегата)
-самата бобина (това,което ти си снимал)
-моторния компютър
Както описваш проблема и и двете бобини горят идентично, проблема е или от страната на високото напрежение (пробил кабел или прецакана свещ) или от страната на ниското напрежение - комутатора или проблеми по кабелите.
:beer


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот miko » Сря 04 сеп 2013 18:49


Ако кабела е пробил няма ли да прехвърля искрата там където е пробил или има и друг вариант. Ще сложа тоя кабел на друг изход на бобината да видя какво ще стане


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот zfa159 » Сря 04 сеп 2013 21:10


Кабела е с доста сериозна изолация и има голямо вътрешно съпротивление - обикновено около 5 кило ома. Реално идеята на това съпротивление е точно такава - ако пробие свещта,да не изгори бобината.Само че съпротивлението на тези кабели е в лулата на края и т.е. при свещта.Ако кабела пробие в началото или в средата, тока,който протича е доста по-голям и резултата е, че бобината изгаря. Често горят бобини заради кабели.
Ако пък кабелите са менте (няма значение каква марка са, нито колко струват, има значение дали са хубави или не), тогава икономисват това съпротивление и като се прецака свещта, директно претоварва бобината.
Свали кабела и го огледай хубаво.Ако е избивал,то се вижда,седи като опушено след късо съединение, едно сивкаво такова. Извади свещта на въпросния цилиндър, разгледай я и нея как е - дали керамиката не е цепната някъде,дали няма сиво и по нея отгоре и така.
Най-добре премеси и свещта и кабела на друг цилиндър и повтори експеримента - ако цъфне и другата част от бобината - смени всичките свещи и всичките кабели.
Аз все пак смятам,че проблема е в комутатора - има отделен транзистор за всяка бобината т.е. 5 отделни транзистора за 5-те бобини. Ако се прецака транзистора за тази конкретна бобина и не си върши правилно работата, бобината се претоварва и изгаря...което също обяснява защо е изгоряла една и съща бобина и в двата случая и защо гори и предпазителя за бобината и комутатора.


Потребителски аватар
miko
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: Bora V5, бобината цъфна

Мнениеот miko » Чет 05 сеп 2013 9:45


Ок ще проверя по обстойно но през почивните дни, че трябва и да се работи иначе Уволнение. Кабелите по принцип са си тези с които дойде от Швейцария, не съм ги сменял само свещите са сменени преди няма и 5000км



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта