Най-здравия дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Vertriebler
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Най-здравия дизел

Мнениеот Vertriebler » Пет 08 дек 2006 15:37


Много технологии се смениха от първия създаден дизел до днешните съвременни дизели. Но остава отворен въпроса да ли животът на днешните дизели е по-дълъг или не? Кой е най-оптималния двигател по отношение обем, мощност, разход, безшумност, издръжливост - независимо от производителя




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 08 дек 2006 16:16


Като механика съвременнети дизели са адски издръжливи,НО са бъкани с допълнения и екстри като турбини и най-вече електроники който правят дефекти и отклонения.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 08 дек 2006 16:48


http://www.mercedes-benz.bg/Projects/c2 ... ine_BG.pdf За старите дизелови двигатели на Мерцедес знам,че нямаха равни,ама дали и сега ще са такива :gruebel :dontknow:


Потребителски аватар
drift
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 0:26
Автомобил: Skoda Octavia TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Sofia

Мнениеот drift » Нед 10 дек 2006 19:20


Мерцедес Бенз 300д около 100-тина коня мисля,че е !!!Няма толкова здрав мотор!!

Последна промяна от drift на Пон 11 дек 2006 18:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 10 дек 2006 22:01


То изобщо всички стари дизели на Мерцедес с редова помпа се славят като най-здравия мотор.Въпроса е ,че здравината им е за сметка на по-стари технологии,цена и други показатели и като ги сложиш на кантар въпроса дали си заслужава за двигател на лека кола е спорен.


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Сря 13 дек 2006 2:24


Март месец карахме с мой приятел 2 бр очиларки МБ 200 CDI от Германия. Бивши таксита. 1998 и 2000 бяха годините.едното на 430 000 другото МБ над 600 000.карахме ги на ход до тук и на пълна газ.180 - 200 до калотина и после в БГ според зависи .моторите и на двата бяха като чесовници! -12 -15 градуса докато му покажеш ключа и пали .
но съм бил свидетел и на Г 2 1,6 (не помня имаше ли турбина) как се въртят по над 400 000 без особенни ремонти


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Сря 13 дек 2006 9:39


Мицубиши,Пежо 309


Потребителски аватар
galaboff
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот galaboff » Сря 13 дек 2006 15:25


сериозен претендент от турбо дизелите е 1Z мотора, има го и във Фолксваген и в Ауди, аз лично карам Ауди с такъв мотор на над 250 000 - всичко работи с фабрични показатели...

1.9 TDI 8V
90к.с./4000об.
върт. момент 202/1900об.


Svetlix
Мнения: 1204
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Мнениеот Svetlix » Сря 13 дек 2006 17:34


Rabbit_TDI написа:То изобщо всички стари дизели на Мерцедес с редова помпа се славят като най-здравия мотор.Въпроса е ,че здравината им е за сметка на по-стари технологии,цена и други показатели и като ги сложиш на кантар въпроса дали си заслужава за двигател на лека кола е спорен.


Именно. Голям плюс на редовите нафтови помпи е издържливостта им при работа с кофти горива каквито са нашите. Други легендарни мотори са 2.0д на Тойота който го вграждат в средата на 90-те години, както и 1.9д на Пежо който е малко на по-заден план.

Абе тва 400 000 км за голям пробег ли го взимате!? Въпросните двигатели на мерцедес за които говорим с Rabbit_TDI минават двойно повече без каквито и да било проблеми. 190-ките цепят мрака напрао :shock


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Сря 13 дек 2006 19:02


Аз съм виждал 190-ка 84г. 2.0Д на 600к км по километраж и не беше грохнала :P


Vertriebler
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот Vertriebler » Чет 14 дек 2006 13:36


А защо ли ми се струва, че по новите дизели карат по-малко километри не, защото не могат да ги направят по-здрави от преди, а защото не искат - цената определя пазара на колата за съжаление. Скоро ще ги правят за по 200/300 000 км. и после на боклука. Но доката стигнат тази граница ще дефектират много често и ще се изгуби смисъла, че цената ще е по-ниска.


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Пет 15 дек 2006 17:00


Имах по-точно купих си от Германия отдавна Тойота Карина 2 дизел там километража и показваше помня 723000 :roll: Тука и навъртях още около 50х.к и някъде там издуха гарнитура в един много топъл ден и леко окриви кратуната,която мина на шлайф.Цилиндрите имаха нормален ръб :? Имал съм и Голф 2 чист дизел на около 350х.к и вървеше на пушка,но съм имал и голф 2 GTD 70 к.с той пък се окоти рано :evil: Явно турбинката си казва думата :evil:


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Съб 16 дек 2006 10:07


Ако темата е за ресурса на двигателя - рецептата е една:

Голяма кубатура, малко коне на малко купе и без турбо. При такава комбинация ресурса гони 1 000 000 км. Този исторически Бенц 300 Д е точно такъв. Чувал съм, че когато го свалили от производство таксиметровите шофьори в Германия направили протест и възобновили производството за още една година...

Поло 1.9 Д също отговаря на тези критерии... 64 коня са супер малко за 1.9 Д, но за купето са супер и ресурса е в пъти по-голям от изцедените мотори от по 150 - 200 коня! :)


Svetlix
Мнения: 1204
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Мнениеот Svetlix » Съб 16 дек 2006 10:53


GAD написа:Ако темата е за ресурса на двигателя - рецептата е една:

Голяма кубатура, малко коне на малко купе и без турбо. При такава комбинация ресурса гони 1 000 000 км. Този исторически Бенц 300 Д е точно такъв. Чувал съм, че когато го свалили от производство таксиметровите шофьори в Германия направили протест и възобновили производството за още една година...


А това също не е критерий да ти кажа честно защото Волгите са 2.4 и са само 100 коня, а двигателите им не карат много като километри ;) Верно тук говорим за дизели но ... :roll: Мнгоо зависи и от качеството на изработка ;)


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Съб 16 дек 2006 11:11


Svetlix написа:А това също не е критерий да ти кажа честно защото Волгите са 2.4 и са само 100 коня, а двигателите им не карат много като километри ;) Верно тук говорим за дизели но ... :roll: Мнгоо зависи и от качеството на изработка ;)


Колега тук си говорим за истински автомобили а не за легендарните съветски бензинопили :twisted: при които формулата е два дена правиш един ден караш:lol: А сега малко по темата ! Издръжливостта на един двигател зависи най-вече от задкормилното устроиство :) но наистина и аз съм на мнение че чистите дизили ( без турбо ) имат по голям ресурс при нормално каране но при здрава ръчка ресурса е обратно пропорционален на ръчката и право пропроционален на акъла н шофиора :lol: (леле нова теорема:) ) Но и турбо моторите при правилна подръжка имат доста голям ресурс подтурбо мотори имам предвид VW GTD и МБ 300-350ТД



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта