Bora V5, бобината цъфна
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Bora V5, бобината цъфна
Самия комутатор също е доста скъп за съжаление
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora V5, бобината цъфна
А лошото е, че на колегата най-вероятно ще му трябват и двете - и бобина и комутатор...ама въпроса е да разберем кое кое е изгорило и защо, а не да смени и двете и от дефектен кабел или свещ, да изпържи и новите.
- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Bora V5, бобината цъфна
Аз залагам на комутатора ,че е пробил крайния дарлингтон и подава 12 волта на първичната намотка към въпросната бобина.Тъй като тя е с ниско съпротивление от порядъка на 0.5ома прегрява и изгаря.
За да провериш комутатора вадиш буксата на бобините , която се намира отдолу и е черна и гледаш буксата на комутатора в която има 6 пина. Първия е маса (погледнато от ляво на дясно) другите пет са изходите към съответните бобини. Намираш мултицет и мериш верига между маса и петте пина.Ако имаш нулево показание на някой от тях значи комутатора е дал фира.Възможно е след късото вътре да са се прекъснали и алуминиевите крачета и да не установиш късо.
Иначе съм описал как се възстановяват вътре връзките в комутатора тук: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=390944
За да провериш комутатора вадиш буксата на бобините , която се намира отдолу и е черна и гледаш буксата на комутатора в която има 6 пина. Първия е маса (погледнато от ляво на дясно) другите пет са изходите към съответните бобини. Намираш мултицет и мериш верига между маса и петте пина.Ако имаш нулево показание на някой от тях значи комутатора е дал фира.Възможно е след късото вътре да са се прекъснали и алуминиевите крачета и да не установиш късо.

Иначе съм описал как се възстановяват вътре връзките в комутатора тук: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=390944
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Bora V5, бобината цъфна
Можеш и на буксата на Комутатора с пробна лампа да провериш на кой изход(към бобина) имаш постоянно +12в! При не запален двигател никъде НЕ трябва да имаш напрежение(ако се комутират "+"-вете,а не "-"-те)!.
- miko
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
- Местоположение: София
Re: Bora V5, бобината цъфна
Сега замерих комутатора и на всички пинове на буксата дава верига. Кабелите съм ги прегледал основно, по тях проблем няма поне според мен. Кабела от тоя цилиндър го слагам на друг и си работи. Свещите си хвърлят искра нормално, а старата бобина я поразгледах и е като разтопена отвътре т.е. нещо е дало на късо. Някой знае ли ако свещта е окъсила какви трябва да са и симптомите
- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Bora V5, бобината цъфна
Да разбирам ли че имаш искра на всеки цилиндър.Аз смятах че на проблемния в момента нямаш искра.
Не може да имаш верига на всички пинове (нула показание на уреда )нещо бъркаш с меренето.Като мериш проводимост колата не трябва да е на контакт.Ти да не измерваш буксата с проводниците. Реално тези изходи са колекторите на мощните транзистори.Бобините получават +12 волта от проводника който се хваща с гайка върху бобината. Ако има пробив в някой транзистор той затваря веригата през маса.Или по някаква необяснима причина транзистора да е бил постоянно отпушен което не би трябвало да става защото комутатора не трябва да позволи такъв режим независимо от входните сигнали от екуто.
А може да имаш протрита изолация на проводника и да докосва някъде маса и тогава ефекта е подобен.
Не може да имаш верига на всички пинове (нула показание на уреда )нещо бъркаш с меренето.Като мериш проводимост колата не трябва да е на контакт.Ти да не измерваш буксата с проводниците. Реално тези изходи са колекторите на мощните транзистори.Бобините получават +12 волта от проводника който се хваща с гайка върху бобината. Ако има пробив в някой транзистор той затваря веригата през маса.Или по някаква необяснима причина транзистора да е бил постоянно отпушен което не би трябвало да става защото комутатора не трябва да позволи такъв режим независимо от входните сигнали от екуто.
А може да имаш протрита изолация на проводника и да докосва някъде маса и тогава ефекта е подобен.
- miko
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
- Местоположение: София
Re: Bora V5, бобината цъфна
Да на проблемния няма искра защото бобината е като разтопена отвътре, но проверих кабела и свещта на въпросния цилиндър да не би да съм пропуснал нещо миналия път но свещта си работи и кабела е Ок
- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Bora V5, бобината цъфна
Аз имам предвид връзките между бобината и комутатора, за тези проводници ти говоря.Не се лъжи от високото напрежение не може така да ти се разтопи бобината.Ако пробива кабела към свещта просто искрата няма да ходи до нея това е.
Провери ли комутатора както ти казах?
Провери ли комутатора както ти казах?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora V5, бобината цъфна
Не може комутатора да е изгорял така, че да му е постоянно отпушен транзистора на въпросния цилиндър, защото :
Ако е пробил транзистора,той си е пробил и това е. При късо на високото напрежение (избил кабел) тока, който преминава през вторичната намотка е доста по-голям от предвидения (защото както бях писал,кабела има съпротивление ама то е в края си чак) и реално тогава това вдига тока през първичната (бобината реално си е повишаващ трансформатор). В случая явно не става дума за проблем по високото, а по-скоро описаната от колегата схема - комутатор или кабелите между комутатора и бобината.
По повод комутатора - той сам по себе си представлява само изнесени крайни транзистори на веригата на ЕКУ-то към бобините...съответно ако АКУ-то му подаде постоянен сигнал (или окъси кабела между еку-то и комутатора), то транзистора ще си остане отпушен безкрайно дълго време...комутатора няма логика, която да следи кога какъв сигнал идва на входа...ако му подадеш 5 сигнала едновременно, ще пусне 5-те цилиндъра едновременно...ако му подадеш постоянен сигнал,постоянно ще пуска ток през бобината, няма какво да го спре ни най-малко.

Помислих си че проблема е в нея и купих нова но и с нея не запали, прегледах предпазителите, беше изгорял един 15 амперов, смених го и за 2мин. работа на място започна да прекъсва и проби пак на същия цилиндър.
Ако е пробил транзистора,той си е пробил и това е. При късо на високото напрежение (избил кабел) тока, който преминава през вторичната намотка е доста по-голям от предвидения (защото както бях писал,кабела има съпротивление ама то е в края си чак) и реално тогава това вдига тока през първичната (бобината реално си е повишаващ трансформатор). В случая явно не става дума за проблем по високото, а по-скоро описаната от колегата схема - комутатор или кабелите между комутатора и бобината.
По повод комутатора - той сам по себе си представлява само изнесени крайни транзистори на веригата на ЕКУ-то към бобините...съответно ако АКУ-то му подаде постоянен сигнал (или окъси кабела между еку-то и комутатора), то транзистора ще си остане отпушен безкрайно дълго време...комутатора няма логика, която да следи кога какъв сигнал идва на входа...ако му подадеш 5 сигнала едновременно, ще пусне 5-те цилиндъра едновременно...ако му подадеш постоянен сигнал,постоянно ще пуска ток през бобината, няма какво да го спре ни най-малко.

- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Bora V5, бобината цъфна
zfa159 написа:Не може комутатора да е изгорял така, че да му е постоянно отпушен транзистора на въпросния цилиндър, защото :Помислих си че проблема е в нея и купих нова но и с нея не запали, прегледах предпазителите, беше изгорял един 15 амперов, смених го и за 2мин. работа на място започна да прекъсва и проби пак на същия цилиндър.
Ако е пробил транзистора,той си е пробил и това е. При късо на високото напрежение (избил кабел) тока, който преминава през вторичната намотка е доста по-голям от предвидения (защото както бях писал,кабела има съпротивление ама то е в края си чак) и реално тогава това вдига тока през първичната (бобината реално си е повишаващ трансформатор). В случая явно не става дума за проблем по високото, а по-скоро описаната от колегата схема - комутатор или кабелите между комутатора и бобината.
По повод комутатора - той сам по себе си представлява само изнесени крайни транзистори на веригата на ЕКУ-то към бобините...съответно ако АКУ-то му подаде постоянен сигнал (или окъси кабела между еку-то и комутатора), то транзистора ще си остане отпушен безкрайно дълго време...комутатора няма логика, която да следи кога какъв сигнал идва на входа...ако му подадеш 5 сигнала едновременно, ще пусне 5-те цилиндъра едновременно...ако му подадеш постоянен сигнал,постоянно ще пуска ток през бобината, няма какво да го спре ни най-малко.
Колега в голяма грешка си за комутатора. Има логика вътре как да няма.Май не си видял темата ми за възстановяване на връзките вътре. Има си smd интеграла ,която отговаря за куп неща не е толкова просто както си мислиш.
Без да си виждал такъв комутатор отворен недей да даваш грешни мнения само от заключения не от реални факти.Така само заблуждаваш човека. Транзистора като пробие е равносилно да включиш първичната намотка директно към акумулатора и естествено тя се изпържва докато изгори предпазителя защото той не гори на 15 ампера а на повече.
Е това в кръгчето отдолу си е чисто управление на крайния транзистор.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora V5, бобината цъфна
Добре, явно този комутатор са го усложнили ненужно повече от старите...моя грешка, ама не съм предполагал, че може да е така...Какъв е номера на интегралната схема,каква логика има вътре, за какво е, обясни по-подробно? Честно казано смятам,че предвид, че са сложили 5 отделни интегрални схеми за 5-те цилиндъра, вероятно или са операционни усилватели или формирователи на импулси (ако случайно влезе някакво смущение по проводниците от ЕКУ-то) или двайвери с някаква обратна връзка...съмнявам се тази логика да следи едновременно всички входове на комутатора от ЕКУ-то и според това да управлява изходните транзистори различно...щяха да го реализират с една интегрална схема и с един или два проводника до ЕКУ-то, ненужно е да го правят толкова усложнено, предвид, че гледат да е максимално евтино и се пести от всичко възможно при проектирането на електронните схеми на съвременните коли. СПоред информацията по другите форуми, комутатора може да казва дали бобината на дадения цилиндър е здрава или не т.е. дали през крайния транзистор тече ток или не, вероятно и това се следи от въпросния елемент - цитира се грешката "Cylinder * Ignition circuit open " . Така или иначе,това в случая не е от значение, защото е факт,че не крайния транзистор в комутатора е проблема да гори бобината, което свежда нещата до няколко възможности - проблем в ВКУ-то,проблем с кебела ЕКУ-комутатор, проблем с кабела комутатор - бобина или проблем във въпросната интегрална схема преди крайния транзистор в комутатора.
По повод транзистора - ако е пробил постоянно, ще подаде постоянно захранване на първичната намотка на дадената бобина...тогава тя ще изгори, факт, само че няма да дава искри (само една ще пусне при подаване на постоянното напрежение и това е), а колегата казва, че колата е работила няколко минути без да прекъсва...тук вече ти трябва да се съгласиш, че транзистора не може да е бил пробил още в началото при закачането на втората бобина, понеже тя е работила т.е. транзистора се е отпушвал и запушвал поне няколко минути, през които бобината е работила коректно и колата не е прекъсвала и съответно не крайния транзистор в комутатора е виновен за изгарянето на първата бобина.
По повод транзистора - ако е пробил постоянно, ще подаде постоянно захранване на първичната намотка на дадената бобина...тогава тя ще изгори, факт, само че няма да дава искри (само една ще пусне при подаване на постоянното напрежение и това е), а колегата казва, че колата е работила няколко минути без да прекъсва...тук вече ти трябва да се съгласиш, че транзистора не може да е бил пробил още в началото при закачането на втората бобина, понеже тя е работила т.е. транзистора се е отпушвал и запушвал поне няколко минути, през които бобината е работила коректно и колата не е прекъсвала и съответно не крайния транзистор в комутатора е виновен за изгарянето на първата бобина.
- miko
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
- Местоположение: София
Re: Bora V5, бобината цъфна
Намери се гадината дето ми прави тия поразии. Снопа с кабелите се е протрил и два от кабелите са давали на късо. Цял ден меря и оглеждам и какво да видя, една пластина която би трябвало да е стойка на две букси направо е срязала изолацията и почти е прерязала един от кабелите а друг е само оголен, този който отива в бобината която гори. Сега въпросът е дали е думнала само тя или ще трябва и комутатор. Затова е работила първоначално но като се даде газ двигателя леко мърда и намества кабела върху пластината.
- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Bora V5, бобината цъфна
Браво колега честито малкия дявол е. Ако е опирал само единия кабел на маса едва ли е заминал комутатора но има вероятност.Значи вместо през пробил транзистор бобината си е взимала директна маса от двигателя. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora V5, бобината цъфна
Това е наистина най-добрия вариант. Подкрепям мнението на колегата,че едва ли на комутатора му е станало нещо, така че оправи кабелите,изолирай добре снопа,закрепи го,където трябва и слагай следващата бобина :)


- miko
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 17 май 2007 12:02
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 2.3 V5 AGZ 1999
- Местоположение: София
Re: Bora V5, бобината цъфна
кабелите съм ги оправил, сега чакам куриера с поредната бобина и дано вече всичко да е ОК
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 72 госта