Здравейте. Имам някакви работи под жабката нещо с някакви медни трабички (съжелявам не съм много запознат с тези работи). Нямам компресор който да е с ремачно задвижване.
Някой може ли да ми каже кое на каква цена е ако искам да си сложа климатроник или климатик.И някаква схема ако можете да ми дадете.
Голф 3 1.9 ТД ААЗ.
Благодаря ви предварително .
Голф 3 Как мога да си сложа климатроник/Климатик
- pepo_1986
- Мнения: 448
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 Как мога да си сложа климатроник/Климатик
по добре направо нова кола с климатик
- lisicata
- Мнения: 94
- Регистриран на: Пон 27 юни 2011 10:03
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 1.9 TD AAZ
- Местоположение: Bulgaria
Re: Голф 3 Как мога да си сложа климатроник/Климатик
pepo_1986 написа:по добре направо нова кола с климатик
това беше напълно излишно да го кажеш :)
- pepo_1986
- Мнения: 448
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 Как мога да си сложа климатроник/Климатик
щом ти се занимава и имаш излишни 1000лева.ок
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 Как мога да си сложа климатроник/Климатик
Всъщност е точно така...части с труда за поставянето на всичко и зареждането и някакви първоначални ремонти на някое от нещата (все пак всичко е 2-ра ръка),излиза на собственика 1000,че понякога и повече Лева. Общо взето ако колата ти не е в много добро състояние и не смяташ да я караш още поне 5 години, по-добре я смени с друга такава с климатик,както са ти казали и колегите. Ако искаш да го направиш както трябва, приготви си солидна сума.
Трябва някой,който разбира от тези неща,да огледа ситуацията в момента (какво имаш и какво нямаш) и да се прецени какво би струвало да се подкара климатик на твоята кола и дали може да се ползват старите неща или трябва да се смени всичко. Слагането на климатик на кола,която няма, въобще не е само да сложиш един компресор,вързан на ремъците и едно копче "AC" вътре и готово...слагането на климатик води до разглобяването на почти цялата кола и смяна на много неща по нея - най-простите примери са воден радиатор,алтернатор,стойката за алтернатора,цялата предна маска на голфа (пластмасата,на която седят перките,фаровете,радиаторите и т.н. , кожуха вътре под таблото и т.н.
Предвид,че виждаш медни тръбички под таблото,вероятно вътре си с някакво климатично тяло,което е допълнително монтирано (Diavia) т.е. няма да може да се ползва.Все пак както казах,трябва да се огледат нещата и да се прецени за какво става дума. Още един съвет - ако решиш да го правиш,направи го още през пролетта,дори от края на зимата започни,защото стане ли Април или Май, няма кой колега да се хване да се занимава с такава работа,която отнема 3-4 дни...защото тогава всички хора,които имат проблем с климатика си, се изсипват за ремонти и става лудница и аз, както и всички други мои колеги, с които се познавам, отказваме монтажи на климатици през активния климатичен сезон.
Трябва някой,който разбира от тези неща,да огледа ситуацията в момента (какво имаш и какво нямаш) и да се прецени какво би струвало да се подкара климатик на твоята кола и дали може да се ползват старите неща или трябва да се смени всичко. Слагането на климатик на кола,която няма, въобще не е само да сложиш един компресор,вързан на ремъците и едно копче "AC" вътре и готово...слагането на климатик води до разглобяването на почти цялата кола и смяна на много неща по нея - най-простите примери са воден радиатор,алтернатор,стойката за алтернатора,цялата предна маска на голфа (пластмасата,на която седят перките,фаровете,радиаторите и т.н. , кожуха вътре под таблото и т.н.
Предвид,че виждаш медни тръбички под таблото,вероятно вътре си с някакво климатично тяло,което е допълнително монтирано (Diavia) т.е. няма да може да се ползва.Все пак както казах,трябва да се огледат нещата и да се прецени за какво става дума. Още един съвет - ако решиш да го правиш,направи го още през пролетта,дори от края на зимата започни,защото стане ли Април или Май, няма кой колега да се хване да се занимава с такава работа,която отнема 3-4 дни...защото тогава всички хора,които имат проблем с климатика си, се изсипват за ремонти и става лудница и аз, както и всички други мои колеги, с които се познавам, отказваме монтажи на климатици през активния климатичен сезон.
- Vonox_abd
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 23:55
- Автомобил: MK4
- Двигател: AGU
- Местоположение: The City Of Angels' Софията
Re: Голф 3 Как мога да си сложа климатроник/Климатик
Извинявам се, че ползвам темата на колегата, но имам два въпроса.
1 Аз съм с diavia и мога ли да сложа управлението на оригиналния климатроник на голф 3 ?
2 Как може да се познае , че един климатроник или климатик не е оригинален ??
Извинявам се пак!
Поздрави !
1 Аз съм с diavia и мога ли да сложа управлението на оригиналния климатроник на голф 3 ?
2 Как може да се познае , че един климатроник или климатик не е оригинален ??
Извинявам се пак!
Поздрави !
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 Как мога да си сложа климатроник/Климатик
Така,сега внасям яснота и по този въпрос.
Нещата се свеждат до следното - климатроника всъщност е климатик (климатична инсталация), при която реално има даден брой датчици и ел. мотори и контролер,които реално определят кога,какво и къде да духа т.е. цялата климатизация на купето зависи от тях. При климатика имаме същата климатична инсталация,само че нещата се управляват механично - с жила местим клапите и променяме мястото,от което да духа,сменяме си степените на вентилатора ръчно,пускаме си и си спираме компресора и клапата за вътрешната циркулация ръчно и т.н. .Съответно компресор,тръби,радиатори,стойки и цялата климатична част,е една и съща. Вътре на кутията за парното,има известни разлики заради закрепването на ел. моторите и т.н. Разликата в кабелите и електронните модули е ясно,че я има.
При насажданите климатроници много зависи каква основа се е ползвала :
-вариант 1 - имаме VW (в случая Голф примерно), който е със заводски климатик и човека решава да си сложи климатроник - Diavia слагат ел. мотори на оригиналната кутия,вместо задвижването с жила, намесват се в ел. схемата и слагат техен контролер и управления и окабеляване и така използват готовия климатик и го преработват в климатроник. Тогава слагането на оригинален климатроник,е доста лесна операция - свалят се техните мотори и окабеляване и преправките по кутията и се слагат оригиналните кабелни снопове + контролера и ел. моторите и датчиците, реално по механиката не се пипа.
-вариант 2 - имаме VW, което не е имало никакъв климатик и са му сложили директно климатична инсталация тип климатроник.Тогава всичко е неоригинално - компресор,стойки,маркучи,радиатори,кутията под таблото.Там за да стане оригинално,трябва да се смени всичко - компресор,тръби,стойка,кутият под таблото,ел. инсталацията и т.н. Другата опция е да се направи наполовина оригинално - вътре се слага оригинална кутия с оригиналните ел. мотори и оригиналния контролер и ел. кабели,маркучите,които влиза отвън (от неоригиналната част) се преправят така,че да може да се ползват за връзка към оригиналната вътрешна част.Така сменяте нещата вътре,отвън си преправяте само електрото и маркучите за фреона, сместявате смяна на компресор,радиатор,маркучи и стойки и всички неща,които те повличат след себе си (алтернатор,воден радиатор и т.н.)
Съществуват и хибриди - оригинален компресор със стойка, оригинален радиатор-кондензатор и от там нататък - свободно съчинение на системата.
Как се познава дали климатика е насаждан или оригинален - основния признак е директно под капака - при насаждания всичките пътища на фреона са от маркучи и няма никакви тръби - това е първия основен белег. При оригиналния малка част от пътя са маркучи,по-голямата част са тръби. Има още доста разлики,само че те са малко по-скрити из конструкцията на самия климатик.
Ето една снимка на неоригинален климатик на Голф 3 TDI :
На нея се виждат два маркуча, част от системата, както и универсалния филтър-дехидратор и датчика за налягането. При оригиналния климатик те са на друго място и друг вид. Точно това,което съм показал, е хибридна система - оригинален компресор с оригинален кондензатор,оригинален маркуч за високо налягане между компресора и кондензатора,а оттам нататък са си сложили техния дехидратор и останалата част от системата не е оригинална.
Ето и една снимка на оригинален климатик (Pasat B4, понеже тръбите им се виждат по-добре от на Голфовете) :
Нещата се свеждат до следното - климатроника всъщност е климатик (климатична инсталация), при която реално има даден брой датчици и ел. мотори и контролер,които реално определят кога,какво и къде да духа т.е. цялата климатизация на купето зависи от тях. При климатика имаме същата климатична инсталация,само че нещата се управляват механично - с жила местим клапите и променяме мястото,от което да духа,сменяме си степените на вентилатора ръчно,пускаме си и си спираме компресора и клапата за вътрешната циркулация ръчно и т.н. .Съответно компресор,тръби,радиатори,стойки и цялата климатична част,е една и съща. Вътре на кутията за парното,има известни разлики заради закрепването на ел. моторите и т.н. Разликата в кабелите и електронните модули е ясно,че я има.
При насажданите климатроници много зависи каква основа се е ползвала :
-вариант 1 - имаме VW (в случая Голф примерно), който е със заводски климатик и човека решава да си сложи климатроник - Diavia слагат ел. мотори на оригиналната кутия,вместо задвижването с жила, намесват се в ел. схемата и слагат техен контролер и управления и окабеляване и така използват готовия климатик и го преработват в климатроник. Тогава слагането на оригинален климатроник,е доста лесна операция - свалят се техните мотори и окабеляване и преправките по кутията и се слагат оригиналните кабелни снопове + контролера и ел. моторите и датчиците, реално по механиката не се пипа.
-вариант 2 - имаме VW, което не е имало никакъв климатик и са му сложили директно климатична инсталация тип климатроник.Тогава всичко е неоригинално - компресор,стойки,маркучи,радиатори,кутията под таблото.Там за да стане оригинално,трябва да се смени всичко - компресор,тръби,стойка,кутият под таблото,ел. инсталацията и т.н. Другата опция е да се направи наполовина оригинално - вътре се слага оригинална кутия с оригиналните ел. мотори и оригиналния контролер и ел. кабели,маркучите,които влиза отвън (от неоригиналната част) се преправят така,че да може да се ползват за връзка към оригиналната вътрешна част.Така сменяте нещата вътре,отвън си преправяте само електрото и маркучите за фреона, сместявате смяна на компресор,радиатор,маркучи и стойки и всички неща,които те повличат след себе си (алтернатор,воден радиатор и т.н.)
Съществуват и хибриди - оригинален компресор със стойка, оригинален радиатор-кондензатор и от там нататък - свободно съчинение на системата.
Как се познава дали климатика е насаждан или оригинален - основния признак е директно под капака - при насаждания всичките пътища на фреона са от маркучи и няма никакви тръби - това е първия основен белег. При оригиналния малка част от пътя са маркучи,по-голямата част са тръби. Има още доста разлики,само че те са малко по-скрити из конструкцията на самия климатик.
Ето една снимка на неоригинален климатик на Голф 3 TDI :
На нея се виждат два маркуча, част от системата, както и универсалния филтър-дехидратор и датчика за налягането. При оригиналния климатик те са на друго място и друг вид. Точно това,което съм показал, е хибридна система - оригинален компресор с оригинален кондензатор,оригинален маркуч за високо налягане между компресора и кондензатора,а оттам нататък са си сложили техния дехидратор и останалата част от системата не е оригинална.
Ето и една снимка на оригинален климатик (Pasat B4, понеже тръбите им се виждат по-добре от на Голфовете) :
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], TheEx0rcist и 87 госта