IRRITATING написа:От частно лице да не е по различно В България се кара до разпад без да се прави нищо и малко преди да се разпадне се продава Здравите коли хората си ги карат
Не съм съгласен. Гаранция, че колата ще е читава няма, тва е факт. Даже и в магазина вече се циганят за всяко нещо и гледат да те оскубят при все, че колата е нова и в гаранция. Дето се казва кола и жена се взимат на късмет. Е, да, ама шанса да случиш на кола, взета от частно лице е много по-голям, отколкото с кола, взета от автокъща. Като казах частно лице, ненапразно уточних от човек, който я има поне от година две, а не хора, които се занимават с внос на коли, но не са автокъщи. Най-малкото ще е регистрирана и с платени там екотакси, данъци и т.н.
viktorzlatkov написа:Макса ми е 4.5 - 5 хиляди..
Голф 4, Пасат 5, Бора, Октавиа 1, А3, А4, Толедо 2, Леон 1, макс 2000-та година. Всичко от ВАГ групата т.е. отдолу всичко им е еднакво на отделните модели, само външно се различават. Пасата и А4-ката са с по многото халуминиеви носачи. Всички носачи + труда = 1000+ лв. При всеки държи различно. Някои карат 100 000км. с един комплект, други на 30 000км. сменят. Ако караш, като пенсионер и намаляш до 10км./ч на всяка незначителна неравност(не дупка) може верно да си откараш до 100 000км. с един комплект носачи
Голфа, А3-ката, Октавиата, Бората, Леона и Толедото са все голфове отдолу. Толедото, Бората и Октавията ги брой за голфове с багажници. Нямаш го скъпото окачване.
От всички тези коли, ако искаш да ти е тънко гледаш да са с 1.8(по-малките не ти трябват) двигателя без турбо, 125 катъра къде е. За газ е идеален. Всички останали бензинови двигатели също се газифицират, но са по-скъпи за поддръжка, защото са вече V образни, като това е и причина за по-голям разход, като цяло. 1.8 турбинирания би бил идеалния за газ....като нов

Щото да го вземеш сега един господ знае колко живот има останал в турбината. Ново CHRA за турбото 250 евра с доставката. Отделно трябва да го свалиш, някой да ги смени нещата и да ги балансира. За щастие вече има кадърни турбо сервизи, разбиращи си от работата, та цялата дандания ще ти се върже около 800лв. ГИ - обикновено до 150к.с. кола и 4 цилиндъра - 800лв. Хубаво ГИ за 4 цилиндъра 1100-1300лв. За 5-6 цилиндъра 2200-2300лв.
Ролки, ремъци, филтри за 1.8 - към 300лв. За труд поне 100лв. Отделните части - на идентични цени с тези на БМВ и Мерджан, което лично на мен не ми харесва.
Дизелите. 131, 150, 116 к.с. и мисля 101 имаше един, та тези са ти помпа-дюза моторите. Водят се здрави, но на тези години колко от здравето им ще е останало никой не знае. Ремонта - 4 цифрен за нови части.
Всички мотори са с турбини. По принцип са по-скъпи, но можеш да минеш по-тънко само със смяна на CHRA, което е идентично на смяна на цяла турбина. Тези с променлива геометрия трябва да ги чистиш всяка година или на определени километри, зависи колко караш. Евентуален сериозен проблем - ГНП-тата. Пак сериозна цифра. Отделно всичко що е с турбо има голям шанс да е чипосано или да е било чипосано. Възможни сериозни ремонти за сериозни пари.
viktorzlatkov написа:Много проблеми пишете на тия бензини с скоростната кутия....
Тва важи за 1.6 и то някои модификации. Потърси във форума, че тези не ги знам наизуст. Реално обаче, за твоите цели такива малки двигатели не ти трябват.
viktorzlatkov написа:Колата ще ми трябва да ходя с нея до Пловдив ..Димитровград - Пловдив всяка седмица..
1.8 125 к.с. е твоят мотор ми се струва.
viktorzlatkov написа:Голям фен съм им няма как да не ми е първата кола голфче ;D
Аз така навремето си виках и тръгнах за Сивик, па си взех голф. После повторих и потретих, а преди два месеца тръгнах за Г4, па си взех Сивик

Та мисълта ми е не бързай и не казвай голяма дума. Щото и мен ВАГ групата много ми харесва, но са си overpriced цените както и да го погледнеш. 5000лв. за 13-14г. кола

На мен ми се виждат множко. То си ми личи и по избора де, но все пак Сивика го взех за под 3 макарона. Пак 99г. с клима, ел. стъкла и огледала, 2 зимни гуми на 1 сезон и т.н. За подобен голф или еквивалента му трябваше да се изръся около 4 бона за нов внос т.е. нерегистриран. Частите на цвика учудващо и за мен по-ниски с едно 25-30% от голфските, а разхода отново учудващ за мен е като на дизел + 2л.
Не казвам, че цвика е най-добрата кола, просто има много алтернативи на голфОт и производните му
