Имам нужда спешно от съвета ви, понеже колата ми трябва, а възникна следния проблем. Когато спра на светофар за момент задържа обороти, след което започва да се тресе, да работи неравномерно и накрая гасне. Този проблем не се проявява постоянно, да речем веднъж на три, четири спирания. Оставих да работи пред блока половин час - нямаше проблем. Веднъж вече смених дросела, но с такъв втора употреба. Симптомите при първия бяха подобни, но не същите. Тогава оборотите на колата играеха. А и стария дросел като го разглобих пистите бяха видимо изтрити. Вчера разглобих сегашния дросел, но пистите са видимо в отлично състояние. Почистих клапата перфектно и сглобих обратно. Адаптирах я, оставих колата да работи и доста време нямаше проблем. Сутринта обаче по път за офиса..... същата работа. Работи на място на по-ниски от нормалните обороти и колата се тресе. Кабелите са сменени преди 30 000 км и не откривам проблем в тях. Свещите са сменени преди 40 000 и са Denso Iridium Power IW20. Капачката и палеца са чисто нови. Колата е с монтиран газов инжекцион. Проблемът обаче е и на бензин и на газ.
Единственото, което съм правил преди няколко дни, преди да започне проблема, е че преместих моторчето за празния ход с 20 см. по навътре в калника, защото стоеше точно зад изпарителя и опираше в него. Съмнявам се обаче малко по-дългото маркуче да създава този проблем.
Някакви идеи и опит с подобен случай? Ламбда? Температурен датчик? Свещи? Моторчето за оборотите, което влиза в дросела? Гледам, че ламбдата работи. Не знам дали не е малко мудна, но показателите от ламбдата се менят два пъти в секунда да речем. :(
Снощи към 23.00 като се прибирах огасна и постоянно играеха оборотите. Сутринта - същата нестабилна работа. Одеве се прибирам от офиса в жегата - работи като оса. Веднъж не се втресе! Единствената връзка, която виждам, е че снощи и сутринта навън беше по-хладно, а преди малко като се прибирах си беше 30 градуса.

