Подгревател във изпарителя
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подгревател във изпарителя
Колега, каквото и да изпариш, дори се съмнявам с тези 30-40W дето си ги замислил дали ще е възможно, то всично ще кондензира обратно по студените повърхности. Изпарителя не е изолиран елемент, през него минава студен антифриз в началото, точно когато ти се надяваш да затоплиш нещо. Освен това както каза колегата по-горе, това е енергоемък процес, при разход от около 2л/ч на празен ход, а в движение може да е до 15, че и повече, ще ти трябва нещо доста по-сериозно като мощност и то за да успееш да стоплиш целия изпарител. Ще трябва да изпаряваш около 35гр газ за минута при работа на празен ход, На пръв поглед не е много но си иска необходимата енергия. Опитай да изпариш същото количество вода със твоята свещ, макар водата да изисква повече енергия(не съм сигурен но може да се провери), процеса е аналогичен. Има данни из интернет но ще трябва да направиш накои справки. Не може да затоплиш само газта в началото, защото след това тя се разхожда по целия обем. Или казано накратко: От нищо нещо не става.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Подгревател във изпарителя
Здравейте колеги. Съжалявам, че незная как да внасям надписи и скици в/у изображения, за да дам визуално изображение на идеята си, защото до тук само bobocamaro и ktamen са отцелили темата, за това още веднъж ще се опитам да обясня:
Отнася се за температури под минус 8-10гр. и ще се използва за кратко (най-вероятно на празен ход на двигателя), докато температурата в двигателя стане 0-5гр. и изпарителя поеме функциите си.
Идеята ми НЕ Е да отоплявам антифриза (такива теми из форумите -дал господ) нито да отоплявам тръбопровода или електрическия клапан, а да отоплявам директно неизпарилата се газ във изпарителя (в първия редуцил-вентил),защото основната функция на първия редуцил-вентил е да изпари газта.
За да не се разводнява много темата, ще поясня, че практическата част (изпълнението) не ме притеснява, тук искам да обсъдим теоретичните плюсове и минуси на таз идея.
На колегата ktamen ще отговоря, че начини да се намали температурата на свещта има десетки, но за мен най- лесния си остава с крушка, както съм писал по-горе -това вече е изпробвано (тъкмо ще я оставя в купето, като як сигнализатор за работното състояние на свещта). Също искам да го попитам, защо смята, че подгревателната свещ ще изпуска при 1.6 бара, каквото е налягането при първия редуцил-вентил, а не испуска при 150-200 бара когато е на цилиндъра, а пък и то всичко накрая ще се провери.
Точно в това е гъдела....
ПП За колегата dandan. Наистина немога с 30-40w да стопля изпарителя, а още повече, че през него ще циркулира студената вода, но както съм писал вече, свещта ще монтирам в най ниската част на изпарителя, тъй да се каже свещта ще бъде бодната в течната газ. А пък много се съмнявам след като се изпари отново да се втечни тъй като там налягането ще е само 1.6 бара.
И тези 30- 40w мога да ги увелича до толкова, че 20тинат грама газ да заври, но ще нагрея много свещта, а това не ми се иска без сигурни доказателства, че е невъзможно да стане БУМ.
Отнася се за температури под минус 8-10гр. и ще се използва за кратко (най-вероятно на празен ход на двигателя), докато температурата в двигателя стане 0-5гр. и изпарителя поеме функциите си.
Идеята ми НЕ Е да отоплявам антифриза (такива теми из форумите -дал господ) нито да отоплявам тръбопровода или електрическия клапан, а да отоплявам директно неизпарилата се газ във изпарителя (в първия редуцил-вентил),защото основната функция на първия редуцил-вентил е да изпари газта.
За да не се разводнява много темата, ще поясня, че практическата част (изпълнението) не ме притеснява, тук искам да обсъдим теоретичните плюсове и минуси на таз идея.
На колегата ktamen ще отговоря, че начини да се намали температурата на свещта има десетки, но за мен най- лесния си остава с крушка, както съм писал по-горе -това вече е изпробвано (тъкмо ще я оставя в купето, като як сигнализатор за работното състояние на свещта). Също искам да го попитам, защо смята, че подгревателната свещ ще изпуска при 1.6 бара, каквото е налягането при първия редуцил-вентил, а не испуска при 150-200 бара когато е на цилиндъра, а пък и то всичко накрая ще се провери.
ktamen написа:
Иначе изглежда добре на пръв поглед да греем само газта, а не целия изпарител заедно с антифриза, ама...
Точно в това е гъдела....
ПП За колегата dandan. Наистина немога с 30-40w да стопля изпарителя, а още повече, че през него ще циркулира студената вода, но както съм писал вече, свещта ще монтирам в най ниската част на изпарителя, тъй да се каже свещта ще бъде бодната в течната газ. А пък много се съмнявам след като се изпари отново да се втечни тъй като там налягането ще е само 1.6 бара.
И тези 30- 40w мога да ги увелича до толкова, че 20тинат грама газ да заври, но ще нагрея много свещта, а това не ми се иска без сигурни доказателства, че е невъзможно да стане БУМ.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгревател във изпарителя
Ако направиш хубава и дълга резба и я стегнеш добре уплътняването няма да е трудно, но изпарителя май няма никъде толкова дебела стена за такава резба.
Ако свържеш 50 ватова лампа последователно отделената мощност в свещта ще е около 10 вата. Необходимата мощност за изпаряване на тези 35мл в минута е около 250 вата, ако си в движение милилитрите стават 5 - 10 пъти повече и мощността също става няколко киловата- тоест тези 10 вата няма да се усетят.
http://www.gastradebg.com/pagebg.php?P=2&SP=33 - тук можеш да видиш колко е специфичната топлина на изпарение и други характеристики на пропан бутана.
Ако свържеш 50 ватова лампа последователно отделената мощност в свещта ще е около 10 вата. Необходимата мощност за изпаряване на тези 35мл в минута е около 250 вата, ако си в движение милилитрите стават 5 - 10 пъти повече и мощността също става няколко киловата- тоест тези 10 вата няма да се усетят.
http://www.gastradebg.com/pagebg.php?P=2&SP=33 - тук можеш да видиш колко е специфичната топлина на изпарение и други характеристики на пропан бутана.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подгревател във изпарителя
А пък много се съмнявам след като се изпари отново да се втечни тъй като там налягането ще е само 1.6 бара.
Не знам как да го обясня но на практика и теория е така. Изпаряваш течна газ и в момента къдто срещне температура близка на тази която е течната фаза и се втечнява(при еднакво налягане). Ти имаш течна фаза при 1.6бар и -10гр, изпаряваш една част и да кажем че е с температура -8 градуса, вдига се и пътува насам-натам и среща студената стена на изпарителя -10гр и ето ти конденз. Ако е можело с 200W подгрев да се изпарява необходимата газ, някой е щял да го направи, защото е много по-лесно.
Като гледам си убеден в резултата, защо не го пробваш и ще разбереш най-лесно. Може дори да пробваш без отопление от антифриза.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Подгревател във изпарителя
Благодаря на всички които се включиха в темата и най-вече на колегите ktamen и dandan които успяха (за сега) да ме убедят да не се вкарвам у филми.
Големия минус на таз идея, е повторното кондензиране на газта, което не виждам как да отстраня, а колкото до мощноста за подгряване, мога да включа свещта на пълна мощност, но пък трябва и у/ство за следене на температурата, на което също трябва да се вкарва датчика вътре. И в крайна сметка, незнам дали "целта оправдава средствата"
Стана хубава тема, без заяждания и обиди, но ще трябва да я прекратим, освен ако някой някога не се сети нещо друго.
Големия минус на таз идея, е повторното кондензиране на газта, което не виждам как да отстраня, а колкото до мощноста за подгряване, мога да включа свещта на пълна мощност, но пък трябва и у/ство за следене на температурата, на което също трябва да се вкарва датчика вътре. И в крайна сметка, незнам дали "целта оправдава средствата"
Стана хубава тема, без заяждания и обиди, но ще трябва да я прекратим, освен ако някой някога не се сети нещо друго.
Re: Подгревател във изпарителя
И за що да подгряваме със свещ или с ток и вода / антифриз/
Первото ми газово, което някога на времето купих, миналия век в далечната 1991г и монторах после на жигулата, беше вкарано от един пампурджия /моряк/ от Италия, той ми беше казъл, че го е свалил от някаква тяхна морга от някакъв боксер мотор не си спомням ланча ли беше или нешо друго, но с въздушно охлаждане, и е била на газ а затоплянето и в послвдствие изпаряването на газта е ставало от колекторите.
И това е логично, там излиза достатъчно много топлина с която даже и при самото запалване изпарителя на 30с вече да е горещ.
Единствения проблен на сегашните изпарители за този вариянт е, че имат гумени мембрани, които ще изгорят, а и не знам как точно е бил свързан този изпарител, той е със отделна камера, която е затвореня и няма достъм дирекно до газта, но, как е била направена цялата схема, така и до сега не ми е идвало на акъл, или с какво точно са връзвали колектора и изпарителя.
Изпарителя още го имам и е в изправност но не го ползвам, също ме съмнява, че ако прегорат мембраните ще има от къде да се намерят такива, но със сигурност работи и мембраните са меки зашото когато го смених с оригинално ловато го измих, почистих, боядисах и го консервирах, забравих му марката има си и номер, но трябва да го проверя.
Май само писах глупости, защото, не знам сега да има модел с отделна камера, която да няма близъл достъп газта.
Первото ми газово, което някога на времето купих, миналия век в далечната 1991г и монторах после на жигулата, беше вкарано от един пампурджия /моряк/ от Италия, той ми беше казъл, че го е свалил от някаква тяхна морга от някакъв боксер мотор не си спомням ланча ли беше или нешо друго, но с въздушно охлаждане, и е била на газ а затоплянето и в послвдствие изпаряването на газта е ставало от колекторите.
И това е логично, там излиза достатъчно много топлина с която даже и при самото запалване изпарителя на 30с вече да е горещ.
Единствения проблен на сегашните изпарители за този вариянт е, че имат гумени мембрани, които ще изгорят, а и не знам как точно е бил свързан този изпарител, той е със отделна камера, която е затвореня и няма достъм дирекно до газта, но, как е била направена цялата схема, така и до сега не ми е идвало на акъл, или с какво точно са връзвали колектора и изпарителя.
Изпарителя още го имам и е в изправност но не го ползвам, също ме съмнява, че ако прегорат мембраните ще има от къде да се намерят такива, но със сигурност работи и мембраните са меки зашото когато го смених с оригинално ловато го измих, почистих, боядисах и го консервирах, забравих му марката има си и номер, но трябва да го проверя.
Май само писах глупости, защото, не знам сега да има модел с отделна камера, която да няма близъл достъп газта.
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Подгревател във изпарителя
BRC-тата с отделна камера за водата и нямат никакъв контакт с газта (ако за това говориш)
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Подгревател във изпарителя
nikcool - медна тръба около колектора. По нея тече антифриз/за да не занръзва зимно време/ за подгряване на изпарителя.Има и циркулационна помпа в системата.
Пр.Н.Е. бях слагал на приятел на Фиат -че 126Р - Фиатче ама на газ с 1 синя бутилка
Мембраните са лесни .Внасят гума с плат за мембрани на руло даже има надписи.Ножицата, замбата и си готов. Проблема е с износените клапанчета на 1 и 2 ра степен.
Пр.Н.Е. бях слагал на приятел на Фиат -че 126Р - Фиатче ама на газ с 1 синя бутилка

Мембраните са лесни .Внасят гума с плат за мембрани на руло даже има надписи.Ножицата, замбата и си готов. Проблема е с износените клапанчета на 1 и 2 ра степен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта