Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Нед 15 сеп 2013 6:21


Държа да видя как ще ги вържеш в триъгълник с тоя алуминиев фланец :mhihi
При звезда пък искам да видя как точно минуса на изправителната диодна група, става нула :rolleyes
ПП: за натоварването на генератора може да се съди по напрежението върху възбудителната намотка, тоест изхода на регулатора :wink
Напрежението върху акумулатора ще клекне едва, когато е изчерпан целият ресурс на генератора. :a045




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Нед 15 сеп 2013 8:20


Генерaторът си имa нaрочен извод зa тaя рaботa, компa го ползвa. Реaлно се мери спaдa върху изпрaвителните диоди.

Ей товa с геометричните фигури и мен ме зaинтересувa кaк ще стaне.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Нед 15 сеп 2013 8:31


Е как пък спада върху диодите :eek
Аз що си мисля, че той винаги е 0.6V за силициеви, 0.4V за германиеви и около 0.2V за шотки.
Кривата се влияе доста повече от температурата, отколкото от тока :rolleyes
Поне така си мисля аз де :confused


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Нед 15 сеп 2013 8:40


Dobromirski написа:Е как пък спада върху диодите :eek
Аз що си мисля, че той винаги е 0.6V за силициеви, 0.4V за германиеви и около 0.2V за шотки.
Кривата се влияе доста повече от температурата, отколкото от тока :rolleyes
Поне така си мисля аз де :confused

Не, не е така. Точно обратното е, влиянието на температурата е минимално 2mV/°C. Спада при силовите диоди е по-различен от посочения от теб, говоря при номинален ток: силиций- 1-1.2V, шотки- 0.7-0.9V и се влияе доста от тока, не може вътрешното съпротивление на диода да е нула.
Разликата между силовия изход на генератора и този изход за към регулатора каква е? - една група натоварени диоди с по-голям спад (тези за напрежението към акумулатора) и същата група диоди (маломощни) но натоварени с 1-2A ток - за към регулатора.

ПП Запалих се по теоретизирането:Ето едни диоди, които съм ползвал http://ixdev.ixys.com/DataSheet/DSSK80-006B.pdf, това действително са сериозни Шотки диоди. Най-отгоре в PDF-a пише Vf=0.51V, обаче като задълбаеш надолу излиза, че в номинален режим, т.е. 80А/125°C спадът е 0.74V.
Влянието на температурата не е чак толкова малко ако сметнем за диапазон 100 градуса, но в случая нас ни интересува разликата на температурата на едните, и на другите диоди. В крайна сметка ние търсим разлика на изправено напрежение, получено от едни и същи намотки, но през натоварени и ненатоварени (грубо казано) диоди. Ако температурата на преходите им е близка, то този фактор се изключва, или поне е равен на някаква константа.

ПП2
Dobromirski написа:....
ПП: за натоварването на генератора може да се съди по напрежението върху възбудителната намотка, тоест изхода на регулатора :wink
...

Сега разбрах какво имаш предвид. До сега си мислех, че и двамата разсъждаваме за допълнителното напрежение, което се получава от намотките на генератора, но през допълнителните диоди и захранва регулатора. Ти говориш за самия изход на регулатора.

Там да се мери не става по няколко причини:
1. Еднакво натоварен (електрически) генератор се управлява с различен подмагнитващ (възбудителен) ток/напрежение, в зависимост от оборотите
2. Това е импулсно напрежение, а не линейно, ШИМ. Не е невъзможно да се ползва, обаче т.1 си остава.

Последна промяна от milmar на Нед 15 сеп 2013 9:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот ktamen » Нед 15 сеп 2013 9:54


Не се бях сетил за това, че геометричните фигури ще имат и разни диагонали, прави сте, че реализацията им с този фланец е твърде съмнителна.
Струва ми се обаче, че пълноценното използване на енергията е достатъчно важно и си струва варианта да се използва друг нагревател, който да е предвиден за геометрични фигури. Нали имаше снимки дето нагревателя си виси на маркучите. Нагревателя ще се опрости значително, ако се грее направо въздуха, а не антифриза. Ефекта май ще е една идея по-бърз, ако се топли въздух, а не антифриз, но явно няма да стане за 1час както му се иска на Милен. Другото важно предимство е, че вероятността нагревателя да остане включен при неработещ двигател отпада напълно. Дори май могат да се включват без да се чака зареждането на акумулатора, претоварването на замръзналите от студ намотки за 30 секунди не ми се вижда много страшно, те май издържат повече от диодите.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Нед 15 сеп 2013 10:04


Идеята не е лоша, обаче трябва да се рови генератора. Само ми обясни как ще изведеш от генератора 3 жици, по които се очаква да тече ток 40-50 А. Така ще си изкочат от дупки на корпуса жици 10-на мм2? Или трябва да има клеми, като силовата? Това ще си бъде едно стабилизирано (заради стабилизирането на 12-те волта) трифазно напрежение и ще е хубаво да може да се използва. Едно трифазно калориферче в колата :11 .

И да, покрай колата не ми се работи повече от час-два :smile . Докато монтирам фланеца обаче, мина половин ден.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот ktamen » Нед 15 сеп 2013 13:23


Като имаш трифазен ток тока е доста по-скромен и жиците могат да са 4 или 6 квадрата за същата мощност. Поне аз бих запоил един гумен кабел 3х4 и ще му пробия дупка в пластмасовия капак, ще го хвана разбира се с някаква скобичка за капака. Трябва да стърчи около 50см за да стигне до контактора.
Всичко много зависи от конкретния алтернатор колко е удобен за подобно издевателство.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Нед 15 сеп 2013 18:14


Колеги, някакви странни идеи ви идват.

Променливото напрежение преди диодите е по високо от 12 волта и с по нисък ампераж. После чрез диодите трите фази се трансформират в постоянно напрежение-около 80 волта и ампеража се покачва. След реле-регулатора напрежението пада до 12-14 волта и е пригодно за авто-инсталацията.

Тия свещи харчат много ток, точно защото напрежението е ниско. Тоест за да се извади някаква ефективна мощност от тях-си иска или високо напрежение или висок ток. В крайна сметка мощността е съвкупност от тези две величини -ток и напрежение !
Та дали ще им подадете променливо напрежение-120 волта и свещите ще харчат 1 ампер ток или постоянно напрежение -12 волта и консумация 10 ампера- мощността им пак ще си е 120 вата. Загубите едва ли ще са толкова значителни след диодите, че да им се отдава съществено значение за крайната консумация на свещите, които си имат константно съпротивление и това им определя мощността.
Проблема е че свещите са за 12 волта, а не за 120 волта било то постоянно или променливо напрежение -без значение.
Закона на ОМ си е в сила, както и формулата за мощността.
Кабелите при постоянно напрежение са по дебели, защото за да се достигне до дадена мощност при 12 волта е необходимо да се качи ампеража многократно, а това е проблем за тънкият кабел.
Докато при 220 волта се работи с ниски амперажи от консуматора и за това кабелите са по тънки. Тоест проблема е в големината на напрежението и формулата P=U*I

Незнам какво ще се получи и с хармониците които ще се появят от това променливо напрежение и тези активни товари в лицето на свещите вързани директно към фазите на алтернатора. Дали ще може да се слуша радио изобщо ?
Също е нитересно какво ще се получи в общата авто-инсталация като се омешат променливо високо напрежение с постоянно 12 волта. Щото неминуемо ще има затваряне и на двата вида вериги ми се струва ?
Незнам но ми се струва че идеята не е добра- и ако изобщо е постижима - след стабилизатора няма да излиза нищо след като свещите работят. Понеже те ще дърпат тока още на трифазно и то от всяка фаза поединично, преди да са се усилили взаимно трите фази заедно.

Последна промяна от kossis на Нед 15 сеп 2013 18:32, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Нед 15 сеп 2013 18:17


kossis написа:Колеги, някакви странни идеи ви идват.

Променливото напрежение преди диодите е по високо от 12 волта и с по нисък ампераж. После чрез диодите трите фази се трансформират в постоянно напрежение-около 80 волта и ампеража се покачва. След реле-регулатора напрежението пада до 12-14 волта и е пригодно за авто-инсталацията.

Тия свещи харчат много ток, точно защото напрежението е ниско. Тоест за да се извади някаква ефективна мощност от тях-си иска или високо напрежение или висок ток. В крайна сметка мощността е съвкупност от тези две величини -ток и напрежение !
Та дали ще им подадете променливо напрежение-120 волта и свещите ще харчат 1 ампер ток или постоянно напрежение -12 волта и консумация 10 ампера- мощността им пак ще си е 120 вата. Загубите едва ли ще са толкова значителни след диодите, че да им се отдава съществено значение за крайната консумация на свещите, които си имат константно съпротивление и това им определя мощността.
Проблема е че свещите са за 12 волта, а не за 120 волта било то постоянно или променливо напрежение -без значение.
Закона на ОМ си е в сила, както и формулата за мощността.
Кабелите при постоянно напрежение са по дебели, защото за да се достигне до дадена мощност при 12 волта е необходимо да се качи ампеража многократно, а това е проблем за тънкият кабел.
Докато при 220 волта се работи с ниски амперажи от консуматора и за това кабелите са по тънки. Тоест проблема е в големината на напрежението и формулата P=U*I

Незнам какво ще се получи и с хармониците които ще се появят от това променливо напрежение и тези активни товари в лицето на свещите вързани директно към фазите на алтернатора. Дали ще може да се слуша радио изобщо ?
Също е нитересно какво ще се получи в общата авто-инсталация като се омешат променливо високо напрежение с постоянно 12 волта. щото неминуемо ще има затваряне и на двата вида вериги ми се струва ?
Незнам но ми се струва че идеята не е добра- и ако изобщо е постижима - след стабилизатора няма да излиза нищо след като свещите работят. Понеже те ще дърпат тока още на триразно и то от всяка фаза поединично, преди да са се усилили трите фази заедно.


Хайде и на теб вече да не ти идват странни идеи да пишеш в теми, свързани с токовете по колите, моля :c020 :Mr Green Fun .

Можеше да се сетиш, че идеята за трифазното напрежение в колата е трудно реализируема, но не невъзможна и смешна, не и повече от мнението ти. Ако искаш изтрий твоето, а аз моето, да се не излагаме повече :th_up .

ПП Позволих си да цитирам всичко, че току виж възникне спор ....


kossis написа:Брат ползвай мултицет -хубав уред е.

Ако искаш, ти скочи от балкона , аз ще те последвам после :th_up :biggrin


Абе аз ползвам, обаче не препоръчвам на всички да го ползват, опасен уред е :mhihi
Предложението да трием остава!

Последна промяна от milmar на Нед 15 сеп 2013 18:24, променено общо 2 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Нед 15 сеп 2013 18:21


Брат ползвай мултицет -хубав уред е.

Ако искаш, ти скочи от балкона , аз ще те последвам после :th_up :biggrin

Не мисля да влизам в спорове с никого :th_up

Това са си мой расъждения, и заключения които съм установил с времето и опита си при тестване и мерене по авто-инсталациите !

Нямам претенции за нищо !!! НО законите на ОМ и формулите за мощност и тнт са си в сила и при постоянно и при променливо напрежение -НЕ забравяй :exclaim

А и тоя синхронене генератор е доста лабав когато ще го мъчиш по променливо - може и да думне бързо или да не иска да се развърта много.

Пробвай и ще кажеш :th_up


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Нед 15 сеп 2013 18:30


ОК!
Твое право е да имаш мнение :th_up .
Понеже имам лош опит, затова вече цитирам ....

Иначе освен закона на ОМ (който ти не написа :biggrin ) и формулата за мощността, почти нищо не ти е вярно в мнението, съжалявам и не искам да те засягам, но е факт. Мултицет ползвам малко повече от 30г.

Последна промяна от milmar на Нед 15 сеп 2013 18:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Нед 15 сеп 2013 18:31


Ей за туй го обичам тоз форум. Винаги се намира нещо, което да те развесели :bowdown :Mr Green Fun :h020


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Нед 15 сеп 2013 18:34


Е хубаво като я направите тази схема - кажете как работи. :c010

Немците ще я внедрят веднага и даже ще се чудят как не са се сетили по рано ! А трифазното им е било в ръцете, под носа им !

То като се замисля и аз, Мултицета не съм го пускал от ръце вече около 25 години.

Последна промяна от kossis на Нед 15 сеп 2013 19:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот ktamen » Нед 15 сеп 2013 19:14


Хубава чорбичка забърках :mhihi
Аз преди малко го завъртях моя алтернатор, променливото още не съм го мерил, ама много силно се надявам колегата да е прав и наистина да е 100 волта.
А дано, ама надали :mhihi


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Нед 15 сеп 2013 19:15


Колега kossis, схемата няма нищо общо с бисерите които написа :scare3 .
Кажи ми моля те , как успя , с толкова малко думи, да напишеш толкова много глупости :mhihi
Тука отдолу бях тръгнал да правя извадка на най-големите бисери, но се оказа, че ти просто нямаш пропуск човек. :scare3 Всяка дума ти е право в десятката :11
И за да не си мислиш, че пиша единствено за да се заяждам, ще се опитам да ти помогна :
За да ти се избистри малко картинката, си представи електрическата схема, като водопроводна мрежа. Напрежението ти е налягането, а тока е дебита на водата !
PS: Дано си по-добър водопроводчик, от колкото електротехник :c020



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта