Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Нед 15 сеп 2013 19:31


Нищо не казваш !
Това с тия тръби и дебити одавна съм го играл.
Ама това си е поток от електрони и няма нищо общо с водата реално.
За образни обяснения върши работа, ама да го обясняваш на лаици.

Квото съм написал, написал !

Айде вие пишете верните неща !

Нали моите неща са глупости, тогава защо им отдавате толкова голямо внимание ???

Просто ги подминавате и продължавате с великите сметки на чертожната дъска !




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Нед 15 сеп 2013 21:10


Няма никъде по света стандартен автомобилен трифазен синхронен работещ генератор напрежение 30-40, къде ти 80V, таковУ чудо ниг'де го нЕма. Няма и такъв закон, поне в електротехниката и електрониката, 80V променливо 3-фазно напрежение след едно изправене с диоди да падне на 12V (ако диодите са здрави естествено :mhihi , защото ако са изгорели ще падне до 0V), па и токът да му се качвал, дано не си от "форумните майстори" :mhihi .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот ktamen » Нед 15 сеп 2013 21:20


Има такива импулси по 50 - 100, че и повече волта, особено, ако го няма акумулатора. И в този форум има писано по въпроса. Като се чете бързичко и по диагонал и лесно може да останеш с твърде грешна представа....


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Нед 15 сеп 2013 21:34


ktamen написа:Има такива импулси по 50 - 100, че и повече волта, особено, ако го няма акумулатора. И в този форум има писано по въпроса. Като се чете бързичко и по диагонал и лесно може да останеш с твърде грешна представа....

Е, тука в тая "игра" вече Ом няма пръст. Тук играят едни други Фарадей, Ленц, с разни правила и закони.

Няма лошо всеки да си пише каквото си иска, нямам против колегата kossis да изявява убежденията си, аз също съм противник на законите и правилата по принцип :icon_lol , обаче някои неща са открити и доказани преди Nx100 години и са неосопорими за сега ....


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот gancho » Пон 16 сеп 2013 11:39


нещо много сериозно сте се задъвкали тук.Та ми стана интересно.
Без да претендирам,че разбирам и да приемеме,че имаме работещо захранване с трифазен ПРОМЕНЛИВ ток-колко ще извържат тези свещи,които за направени за ПРАВ ток, 12В (на моите подгревни свещи пише 11V)
Надали ще е много.
И за да не хвърляте усилия на вятъра и да си повредите колите намерете една нова свещ и я захранете с такова напрежение отнякъде,топнете във вода и вижте колко време ще работи.И трябва по-продължително да я тествате.

п.п. И аз съм с ТДИ с такива(здрави) свещи фабрично,но файдата е доста малка.
Ако искате наистина бързо ТОПЛО зимата-хвърлете усилия за топлообменник ползващ изгорелите газове преди ЕГР-а.Имаше някъде такава тема,ако я намеря-ще я закача тук.
Едит-вижте на 22стр.в настоящата тема и тук-http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=109830


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Пон 16 сеп 2013 12:23


Нямам опит с този тип подгрев все още, но се чудя защо ефекта трябва да е малък?
Свещите консумират над 60A, по формулката на колегата :biggrin това е близо 1kW ... за да съм точен 850W. Това е ел. енергия превърната директно в чиста топлина. Не забравяйте, че за тая работа двигателя е натоварен и израздходва повече нафта (говорим за нормалните двигатели - дизели :biggrin ). Така ако двигателя отдава над 1kW механична енергия(заради КПД на генератора, пък и на самото ДВГ), то самият той само заради това ще загрява повече (без да броим бързовара). Сметни го като цяло поне 1kW допълнителна топлинна енергия.

Аз не зная каква мощност развива един TDI на празен ход след като вече е възстановен заряда на акумулатора, не са включени фарове, вентилатори и т.н.?? Така или иначе не вярвам да е повече от 1kW механична, т.е. топлинната ще да 300-400W. А като добавиш още 1000, не може да няма разлика. За мен е важно зимата да сляза до колата, да запаля, и докато разрина снега, парното да е размразило стъклата.

Другото: за прави, променливи, обратни, на късо и на дълго- токове спирам да го коментирам, както казвате- само се дъвчим :dummy .
(Пак се отпуснах да пиша в неспам раздел и отново взех да съжалявам, уж се бях зарекъл да не пиша преди да ми паднат предупрежденията от комсомола....)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пон 16 сеп 2013 12:59


Пък аз все си мислех че синхронните генератори се ползват за преобразуване на механичната ел енергия в електрическа такава.

Синхронна машина е краткото име на Синхронна електрическа машина за променлив електрически ток[1]. Когато се използва като генератор, синхронната машина е по-известна като алтернатор.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D0%BD%D1%85%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0
Брей, и какво излиза че 30 или 80 волта не е възможно да се реализират от един генератор.

Мултицета показва други работи.

Ами колеги синхро генератор може ли да вади 3х30000 волта ? И между фаза и земя да е 28000 волта или пък 3х380в и между фаза и земя да е 220в ???

Вижте какви интересни въпроси ! И даже всеки ден се сблъскваме с тяхното приложение.

Междуфазно, между нула и фаза, какви са потенциалите ??? Защо ?

Не съм форумен майстор и не желая да съм !

Последна промяна от kossis на Пон 16 сеп 2013 13:12, променено общо 2 пъти.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот gancho » Пон 16 сеп 2013 13:06


Ефекта е малък по простата причина,че с този 1кВт загряваш купето не директно,а индиректно.Тук ни интересува топлото на изхода на духалката,а преди това загряваме с този 1кВт доста "маси"-не е само топлоносителя(антифриза),ами и маркучи,глава,водна помпа(отчасти и блок),радиаторче и т.н.И това всичко не е изолирано от външния студ, ами в началото топлоотдвава навсякъде.
п.п.Ако го направиш работещо- не пускай парното веднага, ами изчакай 5-10 мин свещите да загреят малкия кръг.Имаче има да чакаш топло...,защото радиаторчето има по-голяма мощност на топлоотдаване,отколкото греят свещите.......от опит го знам.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Пон 16 сеп 2013 13:11


gancho написа:...

:th_up
Така е прав си, но разликата със и без него си е повече от 1kW топлинна енергия, надявам се, че ще се почувства разлика. Освен това затоплянето на двигателя също е от полза, не е важно само купето.

kossis написа:Пък аз все си мислех че синхронните генератори се ползват за преобразуване на механичната ел енергия в електрическа такава......
.
Ами колеги синхро генератор може ли да вади 3х30000 волта ?....

:biggrin
Ти къде си чувал да има трифазен синхронен генератор на 30kV. Това дето го "вади" ( 30kV) фазово или линейно е? Даже генераторите на АЕЦ, които съм виждал от една ръка разтояние са на по-ниско напрежение. По мои скромни сведения, няма по стандарт повече от 24kV за генератор в електроцентралите.
Хайде поспри се малко!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пон 16 сеп 2013 13:24


Точно за АЕЦ говоря :mrgreen ! И такова ли няма ! Е и, междуфазно и между нула и фаза имал ли разлика ?
В АЕЦ ли бачкаш ?

Е да де ама после става пък 400 Кв. Защо ????

На един съсед, дето сам си объркал реле регулатора му изгоряха доста крушки и уреди, пък напрежението нека да е пиково и импулсно !


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот samo_pechka » Пон 16 сеп 2013 18:32


Това за доп. защита с датчика за маслото е мн. добра идея и е проста за реализиране :th_up
gancho написа:Ефекта е малък ...
Това е вярно , че не е кой знае какво 1 киловат бързоварче :smile като знаем колко метал има да топли ... но все пак , не като да е без него :biggrin


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот mupk0 » Пон 16 сеп 2013 23:26


Преди и аз сложих на моят голф подгрев..има снимки.Ефект имаше колкото и да ме оборвате с физика.Да минимален е ,но зимата парното идваше по-рано и след като го сложих преди изпарителя на газта никога не ми се случваше да замръзне,замирише на газ и подобни.Дори в Габрово на -15/-20 си палеше директно на газ,а за температури около 0лата нямаше никакви колебания,защото още с запалването изпарителя ставаше марен.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Вто 17 сеп 2013 8:19


kossis написа:Занчи кандилата както ги измерих, харчат по 15-20 ампера при старт, после падат до 8-10 ампера консумация на кандило.


Хора стартовият ток може и да е по 20 ампера макс, но точно след като свеща достигне работна температура тока пада до 8-10 ампера.
Това показа уреда при тестовете ми. Така че реално трите свещи харчат не повече 30 ампера, което е около 360 вата.
Тоя 1 киловат и тия 60 ампера ич неса малко за авто алтернатора. Да не забравяме че има бензинки с по 60 амперови алтернатори.

Дори обикновен електромотор при старт харчи повече отколкото след развъртане.

Нали мерите с уреди ? Що не сте установили тази реална консумация ?

И понятие подгревни свещи за постоянене ток или променлив няма, както беше написал един колега. Това си е чисто резистивен товар-активно съпротивление и му е все тая дали напрежението има полярност или не. Все едно обикновенна крушка да има + и -

Също според мен -редуването на трите свещи, освен икономия на ток цели и друго-удължаване живота на свещите.
Щото макар и да отдават топлина в леден флуид, в сърцевината и се развиват температури от 700-800 градуса- жълти стават.
Едната моя беше цъфнала като майска роза ! :Mr Green Fun

Последна промяна от kossis на Вто 17 сеп 2013 8:39, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот milmar » Вто 17 сеп 2013 8:31


kossis написа:
kossis написа:Занчи кандилата както ги измерих, харчат по 15-20 ампера при старт, после падат до 8-10 ампера консумация на кандило.

Пишеш огромно количество неверни данни в тая тема. Ако някой не знае и иска да научи нещо, само ще се подлъже по писанията ти.
Не ти знам кандилата (по нашия край не са на ток, а с олио), но свещите за подгрев на антифриза първо са малко различни от тези за подгрева при палене, освен това не се нагряват толкова и промяната на съпротивлението им е нищожно. И при старт, и след това консумират над 20А. Това мерене се прави с амперметър, а с микрометър, рулетка и т.н. няма да е достоверно :biggrin .

ПП Не зная защо продължаваш, обаче няма и 10% вярно от писанията ти. Не съм аз задължен да ти кажа, че спамиш в темата, волно или неволно, но е очевиден факт.

Последна промяна от milmar на Вто 17 сеп 2013 8:42, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Вто 17 сеп 2013 8:36


Немаш ядове !

Ти пусна ли трифазното колега ?

Казваш мултицета не може да е и Амперметър ? :Mr Green Fun

Я обясни разликата между моите подгревни свещи и вашите ?

И като пожълтеят (щото аз като ги тествах ставаха жълто-бели) каква е температурата ?

Значи аз говоря точно са 3-те подгревни на антифриза, които имам и аз (заводски), но съществена разлика между тях и 4-те на запалването не открих, освен в големината и респективно консумацията.

А всичките сам тестван и подмених !

Явно си голям Спец колега.

Аз претенции нямам за такъв !

Но айде малко да спреш с квалификациите по мой адрес !

И поне кажи реализира ли тоя фланец на твоята кола ? Нали това си писал че ще правиш.

Кои свещи са по дълги (големи)-на антифриза или на паленето ???



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi82 и 98 госта