Пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Matrixa
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
Автомобил: VW Passat GT
Двигател: PG 1991 G60 Turbo
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Matrixa » Пон 16 сеп 2013 21:04


Мерси за информацията, беше много изчерпателен. А за този Zexel да споделиш нещо като модел, понеже гледам че се слага на най-различни марки, като се почне от Volvo до Subaru и Nissan. Гледам се слага и на Audi и VW, обаче ми се струва че е с 4 ребрен ремък. Как стои въпроса и там, ако нашия е с 6 ребра? Предполагам или му се сменя шайбата или другия побългарен вариант е да си караме с ремък с 4 ребра, което малко не ме надъхва. :gruebel :beer

П.С: Гледам че от 2003-2007 NISSAN MAXIMA V6 3.5L e с 6 ребра, така че явно просто трябва да се гледа и тази подробност.




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Dpop » Вто 17 сеп 2013 10:45


Аз съм с Б4 и си монтирах преди няколко години климатична система с фреон 134а и компресор Санден 7V16 от Б3 (модела е от последните - 1992).
Не ми се е налагало да сменям гредата под радиаторите, тръбите и маркучите си паснаха добре (не се е налагало преправяне), шайбите са си същите с изключение тази на водната помпа (тя е издадена). Наложи се минимална корекция в горната част на водният радиатор(сплескахме малко от върха на вертикалните ламели, което няма никакво значение за охлаждането), заради извивката под механизма за откл./закл. на предният капак.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот zfa159 » Чет 19 сеп 2013 21:57


Dpop написа:Аз съм с Б4 и си монтирах преди няколко години климатична система с фреон 134а и компресор Санден 7V16 от Б3 (модела е от последните - 1992).
Не ми се е налагало да сменям гредата под радиаторите, тръбите и маркучите си паснаха добре (не се е налагало преправяне), шайбите са си същите с изключение тази на водната помпа (тя е издадена). Наложи се минимална корекция в горната част на водният радиатор(сплескахме малко от върха на вертикалните ламели, което няма никакво значение за охлаждането), заради извивката под механизма за откл./закл. на предният капак.

Причината е, че твоя Пасат В4 заводски е с пистов ремък за алтернатора и шайбите за хидравликата и водната помпа са си изнесени както при Пасат с климатик. Също така при В4 размера на радиатора е само един (за височината иде реч), докато при В3 са два вида - нисък (кола без климатик или такъв за R12) и висок (кола с климатик за R134a), разликата е и в гредата. В твоя случай не се налага да сменяш гредата, а само радиатора (с по-дълъг настрани) и маркучите към него. Заради това отпада и смяната на хидравличните тръби, както и смяната на хидравличната помпа. Обаче при В3 няма как да стане това толкова лесно, защото ако директно сложиш стойка за 7V16 и смениш шайбите на двигателя, компресора опира в гредата на радиатора и няма как да се сложи (пробвал съм), както и няма как да си закачиш маркуча за антифриза, защото компресора е точно там - входовете на радиатора са при десния фар, а не при левия, както е при система за 134....това повлича след себе си смяната на гредата + радиатора, заради тях трябва да смениш хидравличните маркучи, заради тях пък помпата не става като хората и като теглиш чертата - сменил си половината кола заради компресора.
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Iezekil » Пет 20 сеп 2013 23:34


Има обява в момента ударен Б4-96г.,момчето продава цялата климатична система за 300лв.Останалите работи ще се договорите.Автора и зфа159 да обсъждат направо цената на майсторлъка и да я залавят.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот zfa159 » Съб 21 сеп 2013 8:19


Обикновено в такъв случай човека не знае какво точно ще му вземем и трябва първо да се договорят нещата. Така са ме пращали на няколко места да взимам "комплект климатик" и като взема половината кола, продавача скача до тавана....купувача му тегли една майна и се изпокарват. Реално погледнато компресора е 120-150лв, радиатора 40-тина,другия радиатор и той 50-тина, тялото вътре под таблото и то е 50-80лв с вентилатора, тръбите и те са 20-тина лв, ТРВ клапана и той е 20-тина лв, гредата под радиаторите + перките са поне 50-60лв и те, алтернатора със шайбите и той е към 50-60лв, конзолата с обтяжната ролка и тя е 40-тина лв...и като сметнеш цялото, става лудница :mhihi .Иначе това е идеалния донор, да :)
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Iezekil » Съб 21 сеп 2013 17:29


Климатик(комплкт за вграждане в друга кола без клима) оригинален -- 300лв

Явно знае какво говори вярвам.


Потребителски аватар
Matrixa
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
Автомобил: VW Passat GT
Двигател: PG 1991 G60 Turbo
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Matrixa » Съб 21 сеп 2013 19:15


В ebay гледам че има чисто нови компресори Sanden SD709 за R12 фреон с гаранция уж 1 година. Дали е добър вариант или реално както каза няма смисъл, понеже за в бъдеще не подлежат на ремонт? Цената им е около 150 долара. Предимството е че няма да има преправяне, недостатъка е че пък няма качествени части.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот zfa159 » Пон 23 сеп 2013 14:17


Ами "нов" значи неизползван ,ама реално той е произведен преди примерно 15 години (там някъде спират да ги правят 709-ките). За примерно 15 години, дори стареенето на уплътненията е достатъчно, за да започне да изпуска или вендага след монтажа или кратко време след това. Гаранция има, ок, ама първо едва ли някой ще я признае и второ, ако случайно изпусне, само фреона + сваляне и качване на компресора (за което няма гаранция,защото компресора си го е донесъл собственика на колата), струват колкото целия компресор...а има и не малко транспортни разходи по връщането му обратно и доставянето на следващия,с който може да се случи същата случка. Иначе и аз имам в шкафа чисто нов неупотребяван компресор за R12 (за насаждан климатик), който обаче е произведен през 94-та година :mhihi
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: diwaka и 56 госта