Dpop написа:Аз съм с Б4 и си монтирах преди няколко години климатична система с фреон 134а и компресор Санден 7V16 от Б3 (модела е от последните - 1992).
Не ми се е налагало да сменям гредата под радиаторите, тръбите и маркучите си паснаха добре (не се е налагало преправяне), шайбите са си същите с изключение тази на водната помпа (тя е издадена). Наложи се минимална корекция в горната част на водният радиатор(сплескахме малко от върха на вертикалните ламели, което няма никакво значение за охлаждането), заради извивката под механизма за откл./закл. на предният капак.
Причината е, че твоя Пасат В4 заводски е с пистов ремък за алтернатора и шайбите за хидравликата и водната помпа са си изнесени както при Пасат с климатик. Също така при В4 размера на радиатора е само един (за височината иде реч), докато при В3 са два вида - нисък (кола без климатик или такъв за R12) и висок (кола с климатик за R134a), разликата е и в гредата. В твоя случай не се налага да сменяш гредата, а само радиатора (с по-дълъг настрани) и маркучите към него. Заради това отпада и смяната на хидравличните тръби, както и смяната на хидравличната помпа. Обаче при В3 няма как да стане това толкова лесно, защото ако директно сложиш стойка за 7V16 и смениш шайбите на двигателя, компресора опира в гредата на радиатора и няма как да се сложи (пробвал съм), както и няма как да си закачиш маркуча за антифриза, защото компресора е точно там - входовете на радиатора са при десния фар, а не при левия, както е при система за 134....това повлича след себе си смяната на гредата + радиатора, заради тях трябва да смениш хидравличните маркучи, заради тях пък помпата не става като хората и като теглиш чертата - сменил си половината кола заради компресора.
