Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот samo_pechka » Съб 21 сеп 2013 17:05


Знам само ,че когато се поизноси , но да речем не приплъзва , почват следните мизерии : затруднено включване на задна , понякога и на първа , педала става "твърд" (т.е. по-тежък и се прилага повече усилие при натиска му) , при нов е направо перце и скоростите си влизат с лекота ( буквално с един пръст :icon_lol )




Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот pEsHkyY » Съб 21 сеп 2013 17:09


Ммм не знам, не съм забелязал трудности при скоростите нито педала да е по-тежък. Единствения кусур е това високо отделяне. Преди имаше някакви колебания по баирите всякаш претрисаше, но скоро не съм забелязал такова нещо - нищо чудно да съм си внушил преди. Щеее търкалям още пък то ще се чуе :a116


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот samo_pechka » Съб 21 сеп 2013 17:18


Ами аз правя разлика отпреди смяна и след смяна ( не са мои коли) , чувствителна е :neutral сега на едната ми кола имам "малък" проблем със задната на моменти :redface и педала ми е леко "тежък", точно симптомите за нужда от смяна , имам и едномасов маховик в гаража , сега дилемата и при мен е: този или онзи , предимство е , че маховика (оригиналния дето е на колата-двумасов) ми е все още добре :smile въртя я предимно на дълго шосе , та мисля докат не се скапе демфера да си сменя само феродовия и притискателя .. и лагера де :smile


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот instantaccess » Съб 21 сеп 2013 20:40


samo_pechka - благодаря за отговора! Знаех, че все ще се намери някой компетентен, а не само лаладжия.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот radi_nrj » Нед 22 сеп 2013 0:29


Apokaliptiko написа:Аз продължавам да чета, и в други форуми и повечето мнения са двузначни. Ако е твърд, кутията заминава. Ако е демпферен дали ще е стока. Но пък като се замисля, като е демпферен все 200 хил. км ще държи, тоя сега който е може и повече да има на гърба си. Продължавам да търся, събирам мнения. Всичко зареди пари правим, като знаем как ги изкарваме.......


Ти май не си гледал клипчето до край. Човека много добре поясни каква е разликата и това, че дефакто за кутията разлика не би трябвало да има. Възлите са едни и същи просто при съединител с едномасов махових компенсаторните пружини са на феродовия диск.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот phantom_ » Нед 22 сеп 2013 8:23


:th_up И аз съм на това мнение че в кутиите няма никакжа разлика,както на двумасовия маховик пружините са в него при твърдия пружините са в диска и в двата вариянта има компенсатори :mhihi
п.с.-Между другото имам едно приятелче с A4 AFN и тои е с оригиналния двумасов маховик и вече втора кутия строши,така че всичко е до начина на каране..Има доста случаи на срошени кутии с двумасови маховици така че невярвам проблема да е в тях,и пак казвам разлика за мен няма всичко е в парите за обслужването които ще ти жземат :mhihi


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот juve » Нед 22 сеп 2013 9:32


Искам да вметна нещо: относно автомобилите в "преходния" период, когато е започнала въвеждането на тази гнусотия - демпфера - мисля около 98 - 00 година няма разлика в кутиите "със и без" , но след това, когато всичко вече е свършило и е твърдо заложен във всички модели , новите кутии са "олекотени" ;) защото вече нали демпфера бил много готин и нямало нужда да е с толкова масивен преден лагер примерно... ударите по малки - по-префинени части и синхронизатори... за това иде реч...


Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот niki_68 » Вто 24 сеп 2013 15:35


вкраина сметка никои ли не е правил тази интервенция та да сподели каке с твърдя маховик


Потребителски аватар
tedwv
Мнения: 62
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 17:14
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1998 + Brezel
Местоположение: Неясно

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот tedwv » Вто 24 сеп 2013 15:59


С твърдия маховик определено не е толкова голям комфорта като при демферния, друг елемент на изненада е ако скоростната кутия е износена при поставянето на твърд маховик ще се появи леко дрънчене/според зависи от кутията/иначе други разлики не намирам кой знае какви.


Потребителски аватар
produxan
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот produxan » Вто 24 сеп 2013 20:54


Реално твърдият маховик и комплекта съединител за него носят на по голям товар от към въртящия момент , но при смяната на скоростите го няма онова плавно зацепване аз карам с плътен вече 60 000 км до сега няма ядове ,но знае ли човек


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот Apokaliptiko » Вто 24 сеп 2013 21:02


Хубаво, че се намери човек колега за да даде точен отговор. Аз моля, ако не е проблем на колегата да опише точно какви разлики намира в двата маховика, като държание на колата. Да видим какви са разликите в комфорта, в пъргавината и всяка една разлика. Моля, за това тъй като средствата за една смяна не са малко и ако може да се спести на някой от нас нека да го спестим.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот dobrin » Вто 24 сеп 2013 21:43


Собственоръчно смених на бившия ми Пасат Б6 2.0 TDI двумасовия маховик с едномасов - комплект на Valeo с феродов, притискател и всичко. Разликата, от гледна точка на комфорт и боравене със скоростите е пренебрежително малка. Най-съществена разлика се усеща при леко натскане и пускане на газта при високи предавки - пета и шеста. В тези случаи, при много внимателно заслушване, може да се чуе едва доловим шум, най-вероятно от пружините. При работа на място, ускорение, по-ниски предавки - никаква разлика. Прецизно превключване на скоростите, може бе една идея по-твърдо, отколкото с двумасовия, в никакъв случай проблемно. Разликата в цената е поне два пъти. Дали съм доволен - определено.


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот Apokaliptiko » Вто 24 сеп 2013 21:52


Супер, още едно обективно мнение и то от достоверен източник. Благодаря за което градски. :th_up :beer


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот penko_pulev » Сря 25 сеп 2013 6:46


Скоро ще мога да споделя мнение и аз относно комплектите на Валео с твърд маховик. В момента съм със сетъпа 1Z маховик и ACE съединител но имам проблеми и ще се маха това. Валеото комплект с маховика ми излиза 734 лв. с големи отстъпки. Относно горния сетъп : превключване на скорости без проблем, полусъединител без забележки, нормалното прилашкване когато подаваш газ и я пуснеш( все пак е твърд маховика), липсва описваното румолене в скоростната кутия когато работи на място но сякаш хода на пружините на феродото не достига и имам вибрации в купето при подаване на газ от ниски обороти до около 1800 об/ мин и след това изчезват и се надявам с валеото да изчезнат. Честно казано бих предпочел комплекта с твърд маховик, макар с отстъпките разликата с демпферния на Люк да е около 120 лева. Относно кутията не мисля, че ще има каквито и да било проблеми с нея при слагане на твърд маховик и това не е само мое мнение. Доста уважавани колеги по форумите споделят същото мнение.
Поздрави.


Потребителски аватар
fermer 10
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 05 авг 2012 16:03
Автомобил:
Двигател: AFN ABU
Местоположение: РАЗГРАД

Re: Vw Passat B5 AFN - Маховик демпферен или твърд?

Мнениеот fermer 10 » Сря 25 сеп 2013 7:51


Аз съм по тежък от вас А6 С5 , давам 1+ за твърдия маховик.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: K и 43 госта