АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот mrpetrov » Пон 09 сеп 2013 12:34


niki1_j написа:Докато при ГИ, тези неща си идват от самосебе си дето се вика.


Абе точно от самосебе си не е - тя нали на бензин си върви. Той газовия компютър просто изпълнява инструкциите на бензиновия...




Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот niki1_j » Пон 09 сеп 2013 12:47


Сравнено с обикновената газ :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Damianski » Вто 17 сеп 2013 23:15


Преди 2 дни монтирах газов инжекцион на моето АФТ и едно нещо не можах да си обясня - защо клапите за промяна на дължината на всмукателния колектор НЕ РАБОТЯТ на газ? Нали са с вакуумно управление ? На бензин се управляват но на газ не помръдват грам... при всякакви обороти


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот mrpetrov » Сря 18 сеп 2013 15:44


Damianski написа:Преди 2 дни монтирах газов инжекцион на моето АФТ и едно нещо не можах да си обясня - защо клапите за промяна на дължината на всмукателния колектор НЕ РАБОТЯТ на газ? Нали са с вакуумно управление ? На бензин се управляват но на газ не помръдват грам... при всякакви обороти


Малко ме накара да се позамисля, колега, ама той отговора е очевиден - явно при обръщането на ГАЗ (за което се прекъсват например инжекторите от към плюса), освен необходимото се прекъсва и нещо "в повече" - а именно захранването на соленоида, който всъщност се управлява от бензиновия комп (ако има ток), а той на свой ред, използвайки вакума в смукателният колектор - променя геометрията на последния...

Прегледай много внимателно ел. връзките - за да работи на бензин, а на газ - не - само по тоците нещо е...

Успех!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Сря 18 сеп 2013 16:05


Момент...само дето при Г.И. се прекъсват минусите на всяка дюза по отделно :wink
A всеки минус си идва по отделно от бензиновия компютър.
Ако е обикновена уредба при която масово се прекъсва + на инжекторите с реле за по-лесно,по има вероятност да са прекъснали и клапана който регулира вакума към тея клапи.
Трябва да се извади схемата от аутодата и да се проследи най-точно. :gruebel


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот mupk0 » Чет 19 сеп 2013 0:58


В тази клапа не влизат жици по спомен :D


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Damianski » Пет 20 сеп 2013 18:25


mupk0 написа:В тази клапа не влизат жици по спомен :D


В клапа не влизат , но маркучето стига до една кутийка за която е закачена една букса с 2 кабела ... Предполагам някакъв клапан или нещо което се командва от някъде


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Пет 20 сеп 2013 18:28


Да този клапан се командва от компютъра кога да пусне вакума към клапите :th_up


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот mrpetrov » Пон 23 сеп 2013 21:23


Bai Sando написа:Момент...само дето при Г.И. се прекъсват минусите на всяка дюза по отделно :wink
A всеки минус си идва по отделно от бензиновия компютър.
Ако е обикновена уредба при която масово се прекъсва + на инжекторите с реле за по-лесно,по има вероятност да са прекъснали и клапана който регулира вакума към тея клапи.
Трябва да се извади схемата от аутодата и да се проследи най-точно. :gruebel

Няма какво да се прави - явно бай Сандо не спи, че даже и разбира! :th_up

Ето въпросната схема от Аутодатата
Golf 1.6 AFT ECU wiring diagram.pdf
(331.71 KиБ) Свален 199 пъти


Излиза, че ако Аутодата е коректна - 1.6 AFT мотора на Голфа има един бушон за който са вързани клапана за изпарените емисии (Evaporative Emission Canister Purge Valve - Y104 в прикаченият файл) заедно със соленоида, контролиращ променливата геометрия на смукателните колектори (Y102 във файла).

От друга страна - ако схемата на Аутодата е вярна - не мога да си обесня как ще стане тая работа - на бенз ще работи, пък на газ - не? Бай Сандо - ти какво мислиш? Възможно ли е при обръщането на газ да са резнали нещо, и така да са стифасали горкото компче, че да не се освятква и да си цъка геометрията? Поне на моя Пасат от към 2000 1/мин някъде - и си бута геометрията (и на бенз, и на газ)... :gruebel


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Пон 23 сеп 2013 21:49


Освен някой умен газаджия да е мислел да му прекъсне допълнително + на бензиновата помпа и си е помислил,че тоя + от който са хванати тези два клапана е за помпата :mhihi Не знам.Няма логика да прекъсва при минаване на газ.А колегата на 100% сигурен ли е,че не работи на газ?


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Damianski » Пон 23 сеп 2013 23:07


Bai Sando написа:Освен някой умен газаджия да е мислел да му прекъсне допълнително + на бензиновата помпа и си е помислил,че тоя + от който са хванати тези два клапана е за помпата :mhihi Не знам.Няма логика да прекъсва при минаване на газ.А колегата на 100% сигурен ли е,че не работи на газ?



Да , форсирам я на място с отворен капак и мърдам газта с рака така че виждам всичко... никаква реакция на клапите

ГИ-то собственоръчно го монтирах заедно с братми и не сме прекъсвали никакви кабели просто нащракахме буксите на ГИ-то както е по схемата на Фобос и това е


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот freestyler911 » Вто 24 сеп 2013 0:34


Горе на рейката само са нащракани буксите на ГИ (комплекта е с букси) и имахме няколко кабела да вържем, които свързахме със оголване и запояване и изолирбанд отгоре (интелигентно, не сме прекъсвали никой кабел от ориг. инсталация на колата.

Аз си мисля ,че след четирите газови дюзи в колектора по 1,9мм , макар и във всеки момент от време да не работят повече от 1 дюза, се нарушава вакума в колектора и не му стига на оня индикатор налягане да отвори шибания колектор :no
Колкото и да вдигаш оборотите то и времената на дюзите се вдигат, а пуснеш ли педала по инерция си на спрени дюзи и комп. (бензиновия) не ги управлява по задание ...

Аз така си обяснявам ситуацията.

Решението според мене е една вакуумна ч*кия от моргата да се жертва и да се опитаме да я побългарим да дава сигнал "отваряй" една идея по-рано и да работим натам по метода "Нагаждьоф" и да стигнем до НИРВАНА.... с работещи клапи които на 3500 оборота се отварят ..... :11


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Вто 24 сеп 2013 8:33


Я изкарайте вакумчето дето задейства тая шитня при работеща кола на газ и проверете дали смуче еднакво при газ и бензин.Да не сте хванали вакума за изпарителя от това маркучленце и да не му стига?Друго не ми идва на акъла :gruebel


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот stefan4o » Вто 24 сеп 2013 8:48


Вакуумът откъдето и да го хванеш под дросела е все еднакъв - моят за изпарителя примерно е хванат от клапана на сервото.


Потребителски аватар
JoroKN
Мнения: 1498
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 21:12
Автомобил: Vw Golf MK6
Двигател: CBAB - 2010
Местоположение: Кюстендил

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот JoroKN » Вто 24 сеп 2013 10:41


Колеги за да не пускам друга тема,някои има ли наблюдения за монтиране(разход,проблеми,вървеж) на обикновена метанова уредба на този мотор?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта