АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот mrpetrov » Вто 24 сеп 2013 12:21


Bai Sando написа:Освен някой умен газаджия да е мислел да му прекъсне допълнително + на бензиновата помпа и си е помислил,че тоя + от който са хванати тези два клапана е за помпата :mhihi Не знам.Няма логика да прекъсва при минаване на газ.А колегата на 100% сигурен ли е,че не работи на газ?


Бай Сандо - ти гледа ли хубаво схемата, дето я качих по-горе?

Аз сега, като пиша пак - вземах, че се позагледах, и... какво да видя - ми то на схемата има два пъти Y102 (соленоид променлива геометрия) - единият път е дето съм споменал, на общ бушон там със EVAP клапана, ама го има пак мацнато и до инжекторите, а там плюса е един и за този соленоид, и за инжекторите, и за бензиновата помпа, че даже и подгрева на ламбда сондата е там и той.

Иначе съм съгласен с колегата, който казва че вакуума си е вакуум - няма значение от къде ще се вземе, стига да не се "запуши" нещо някъде. И в такъв случай определено остават тоците, ако freestyler911 и брат му не са "счупили" нещо по маркучите...

Freestyler911 - гледайте внимателно връзките на Фобос как точно ги изпълнявате по конкретно вашият автомобил. Като намерите къде е бил проблема - да пишете, ей! :beer




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bai Sando » Вто 24 сеп 2013 16:08


Наистина Y 102 са два пъти.
Сега гледах схемата и на моя 2.0 АГГ и при мен има такъв клапан,а аз такива клапи в колекторите нямам.Единствения клапан при мен е тоя дето седи до бобината и управлява вакуума който влиза в калника и мисля е за клапата на киматика.
Май един от двата клапана при колегата е точно този.Другия е тоя който управлява клапите в колектора.Сега вече трябва да ги разбере по цветовете кой от двата за какво е :th_up
И да замери с уред или пробна лампа когато колата е на газ + ли му се губи или минус.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот freestyler911 » Вто 24 сеп 2013 17:22


Bai Sando написа:Я изкарайте вакумчето дето задейства тая шитня при работеща кола на газ и проверете дали смуче еднакво при газ и бензин.Да не сте хванали вакума за изпарителя от това маркучленце и да не му стига?Друго не ми идва на акъла :gruebel


Дупчихме колектора за вакуума за изпарителя точно отсреща на тая шитня по същата причина.
Вакуума за изпарителя е твърд, там не се консумира вакуум, само командва една мембрана, не губи вакуум от там ...


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Damianski » Вто 24 сеп 2013 18:20


Извинявам се много за грешната информация понеже писах малко без да съм проверил на практика ... Днес ми остана време , вдигнах капака и след като превключа на бензин клапите отново не работят :censored2

Мерих на буксата на соленоида няма никакво напрежение ... нито на газ нито на бензин

На буксата на Y104 Evaporative emission canister purge valve дава някакви 2,8 - 2,9 волта

Забелязвам че 2та кабела за соленоида на клапите идват от снопа за бензиновите инжектори

Изкарах маркучето от тази играчка която движи клапите и там нямаше никакъв вакуум дори при форсиране което е логично предвид това че соленоидчето не работи...

Дойде ми някаква моментна идея да прескоча соленоида и да свържа маркуча директно :screwy не го направих :rolleyes

За да проследя кое се губи май трябва да махна кабелажа на ГИ-то и да си нащракам буксите както са си били без ГИ на бензиновите инжектори и да меря какво отива до соленоида и защо НЕ ОТИВА след като свържем инжекторите на ГИ-то... :gruebel :gruebel :gruebel


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот jijane » Вто 24 сеп 2013 21:13


На тия двете букси плюса трябва да ти идва веднага след контакт, ако го нема търсиш проблема в кабели/предпазител/букси. Управлението им идва по минуса от компа, сега при какви условия се управлява клапана за клапите не мога да ти кажа. Тоя за EVAP е на импулси отворено/затворено.


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Damianski » Нед 27 апр 2014 22:26


Нека обновя темата тъй като днес направих малко измервания и проверки относно неработещите клапи на АФТ-то за променливата геометрия на интейка след монтажа на ГИ Фобос

Съмненията бяха за прекъснат сигнал (ГИ-то е монтирано без рязане на инсталацията а със букси към бензиновите инжектори и напрактика не е прекъснат нито 1 кабел)

Първо реших да видя какво идва на буксата на соленоида който "пуска" вакуума към регулаторчето което движи клапите
- при 900 оборота има 0.6 волта , при изфорсирване напрежението скача прогресивно 5 - 6 - 7 - 8 -9 -10 ...
на буксата има 2 кабела , меря единия спрямо другия (единия следва да е маса защото като завъртя + - на прибора и ми изкарва минусово напрежение)

Измерих и бобината на соленоида и е здрава (показа някакви 30тина Ома)

Напрежение идва което ме навежда на мисълта, че бобината на соленоида трябва да си свърши работата и да отвори клапана който да пусне вакуум нататък.... но това не се случва

Гледам ,че по схема дават МАP сензора който е завинтен отдясно на колектора е вързан заедно с този соленоид и наистина имат еднакви по цвят проводници.

Извадих маркучето от регулаторчето което движи клапите за да видя дали дърпа вакуум понеже Е вариант да е прецакано регулаторчето, но не... вакуум изобщо няма (соленоида е затворен при всякакво изфорсирване)

Някакви идеи ? Някой да се е блъскал с това?


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: АГУ за Golf 3 - 1.6 AFT 101 hp

Мнениеот Bucket » Пон 28 апр 2014 9:14


И мен ме вълнува този въпрос.
Аз бях с колектор от АЕК и си възтанових мотора на AFT. Свързах въпросният соленоид, всичко изглежда здраво и работещо, но това чудо не се движи.
Всички маркучета са сменени с качествени, силиконови за вакуум.
Отдясно не е ли сензор за температурата на входящият въздух?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта