Здравейте колеги!
След диагностика на АГУ-то, газаджийте ми казаха че ламда сондата ми е заспала на ниските обороти, а след 3000 оборота са появявя но не работи добре. Същите тези майсторчета /газаджийте/ ми казаха че на тези мотори 1.8 Т които са на пасат и на ауди, ламда сондите им подлежали на някакво обучение през определен пробег от километри и ме посъветваха да не бързам да копувам нова ламда сонда, а да пробвам първо да ми я обучат зада се види ще имали ефект.
Вие какво мислите по този въпрос, възможно ли е такова обучение на ламда сондата, някой сблъсквал ли се е с подобно нещо.
Евентулна за препоръки на мойстор в Шуменско който може да го прави това обучение.
И едно косещо ме също въпросче, тъй като четох някъде из форума че някои мотори 1.8 Т имат по две ламда сонди, моя който е АЕВ с колко е?
Пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ обучение на ламбда сонда
Пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ обучение на ламбда сонда
Последна промяна от Vlad777 на Чет 26 сеп 2013 8:22, променено общо 2 пъти.
Причина: Коригирано заглавие.
Причина: Коригирано заглавие.
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
Ами моята е с две едната пред и другата след катализатора.Наи -лесно може да разбереш с колко е твоята ако я качищ на канала и погледнеш .Поздрави
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
трябва да си с една л- сонда!няма обучение !да се обучат момчетата дето ти барат колата! 

Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
doi4i_n написа:...Същите тези майсторчета /газаджийте/ ми казаха че на тези мотори 1.8 Т които са на пасат и на ауди, ламда сондите им подлежали на някакво обучение през определен пробег от километри и ме посъветваха да не бързам да копувам нова ламда сонда, а да пробвам първо да ми я обучат зада се види ще имали ефект....
Ако тези юнаци бяха малко попрочели за какво служи и принцип на действие на ламбсондата със сигурност нямаше да се изкажат така еФтино по въпроса.Използвайки тяхната лексика ще характеризирам ламсондата като: работеща, тръгнала си и отпътувала.
След като твоята реагира едва в диапазона на 3 000 об/мин. значи си на етап почти отпътувала.Ламбсондата най-просто казано е вид датчик който си има параметри които с течението на времето се влошават т.е. излизат от норми.Според цък
Passat 1.8 Turbo AEB 10.96-11.00 е с една ламбсонда сонда само, че в зависимост от годината е с различен номер.Според цък
Passat 1.8 Turbo AEB (10.96-12.98) е Bosch 0 258 003 740 (оригинал по VAG 021 906 265 AG)
0 258 003 740 Lambda Sensor
EAN 3165141775778
Status Normal
Packing Unit 1
Trade Numbers LS 3740, LSH-25C, 0 258 986 505
Criteria:
Number of Poles 4
Overall Length [mm] 1170
Recommended replace interval [km] 160000
Passat 1.8 Turbo AEB (01.99-11.00) е Bosch 0 258 006 307 (оригинал по VAG 058 906 265 B).
0 258 006 307 Lambda Sensor
EAN 3165143316061
Status Normal
Packing Unit 1
Trade Numbers LS 6307, LSF-4.21, 0 258 986 615
Supersedes 0 258 006 089
Criteria:
Number of Poles 4
Overall Length [mm] 1170
Recommended replace interval [km] 160000
След тези 160 000 км следва подмяна, а може и по-рано още повече ако ти свети от време на време или постоянно Check endgine и при диагностика ти дава нещо подобно както е при мен напр.:
3 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 008 - Implausible Signal
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High
P0138 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 004 - No Signal/Communication
Readiness: 0010 0101
Успех
Последна промяна от Lisho на Пон 20 сеп 2010 10:00, променено общо 1 път.
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
rudoni написа:трябва да си с една л- сонда!няма обучение !да се обучат момчетата дето ти барат колата!
Май ако се покара известно време на бензин може и да влезе в норми.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
Проблема на ламбдата е,че с времето се зацапва със сажди и започва да мери грешно или почти да не мери нищо.При каране на газ,ако сместа е богата,в нея има много кислород,който не е изгорял и той също намалява значително живота на лмабда сондата.
За да се подкара отново да работи,най-добрия начин е да се свали,да се "обгори" и да се монтира отново,като няма гаранция,че ще заработи.
Проблем е демонтажа и,понеже в много от случаилте не може да се развие или дори да се развие,резбата става на нищо.Тогава се заварява нова резба и ламбда сондата се подменя с нова.
Нещо,като обучение на самата ламбда сонда,няма.

За да се подкара отново да работи,най-добрия начин е да се свали,да се "обгори" и да се монтира отново,като няма гаранция,че ще заработи.
Проблем е демонтажа и,понеже в много от случаилте не може да се развие или дори да се развие,резбата става на нищо.Тогава се заварява нова резба и ламбда сондата се подменя с нова.
Нещо,като обучение на самата ламбда сонда,няма.

Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
Благодарности колеги за бързите и изчерпателни отговори.
Вече ми е ясна работата, май ще трябва да преминавам на вариянт нова ламда сонда.
А по принцип колко от мощността на колата се губи и колко ориентировъчно се вдига разхода, щото на мен наистина ми се струва голам разхода - като я зесекох днеска ми излезе 16 л. газ, градско в Шумен, а борд. компа показва 13,7 л.
Вече ми е ясна работата, май ще трябва да преминавам на вариянт нова ламда сонда.
А по принцип колко от мощността на колата се губи и колко ориентировъчно се вдига разхода, щото на мен наистина ми се струва голам разхода - като я зесекох днеска ми излезе 16 л. газ, градско в Шумен, а борд. компа показва 13,7 л.
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
множко е ! мини на на нова по добра диагностика !
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
когато нямаш ламбда сонда всичко рабоити в авариен режим и поддържа някаква горивна смес,обикновенно по-богата,за да не достатъчна...то не знае каква трябва да бъде.Газовите инжектори работят време,което е фукнция на бензиновите (тази функция може да се програмира ръчно или автоматично за ралзичните обороти и режими).Когато бензиновите са авариен режим и подават повече гориво,същото правят и газовите и няма как да е икономична.
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
Ясно колеги, ще се взема нова ламда сонда - незбежно е!
А вярно ли е че като се сложи новата сонда трябва да се покара задължително на бензин около 200 км и чак тогава на газ, за да може де си влезе в нормите на работа новата сонда?
А вярно ли е че като се сложи новата сонда трябва да се покара задължително на бензин около 200 км и чак тогава на газ, за да може де си влезе в нормите на работа новата сонда?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
Тя е химичен елемент,който реагира на количеството кислород в изгорелите газове.На нея и трябва време,между 2 и 3 минути след запалване на колата,за да влезе в работен режим и да заработи.
След това комп-а на колата,ще види,че тя работи и ще започне да си корегира горивните смеси и комп-а да си пише в горивните карти новите данни.Дали ще караш 10км на бензин след смяната или 10 000,при минаването на газ,ефекта ще е един и същ - комп-а започва да си бара горивните карти по показанията на ламбда сондата,но колата вече работи на газ и данните не са вярни,така или иначе и е все едно дали ще мажеш по първоначално зададените горивни карти (след ресет на комп-а,заради изтриването на грешките) или върху изградените от комп-а за тези 200км,които ще си карал на бензин.
Според мен няма смисъл да караш някакво време на бензин след смяната.Само трябва да отидеш да ти настроят правилно газовия комп. и си готов
След това комп-а на колата,ще види,че тя работи и ще започне да си корегира горивните смеси и комп-а да си пише в горивните карти новите данни.Дали ще караш 10км на бензин след смяната или 10 000,при минаването на газ,ефекта ще е един и същ - комп-а започва да си бара горивните карти по показанията на ламбда сондата,но колата вече работи на газ и данните не са вярни,така или иначе и е все едно дали ще мажеш по първоначално зададените горивни карти (след ресет на комп-а,заради изтриването на грешките) или върху изградените от комп-а за тези 200км,които ще си карал на бензин.
Според мен няма смисъл да караш някакво време на бензин след смяната.Само трябва да отидеш да ти настроят правилно газовия комп. и си готов

Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
zfa159 написа:Тя е химичен елемент,който реагира на количеството кислород в изгорелите газове.На нея и трябва време,между 2 и 3 минути след запалване на колата,за да влезе в работен режим и да заработи.
След това комп-а на колата,ще види,че тя работи и ще започне да си корегира горивните смеси и комп-а да си пише в горивните карти новите данни.Дали ще караш 10км на бензин след смяната или 10 000,при минаването на газ,ефекта ще е един и същ - комп-а започва да си бара горивните карти по показанията на ламбда сондата,но колата вече работи на газ и данните не са вярни,така или иначе и е все едно дали ще мажеш по първоначално зададените горивни карти (след ресет на комп-а,заради изтриването на грешките) или върху изградените от комп-а за тези 200км,които ще си карал на бензин.
Според мен няма смисъл да караш някакво време на бензин след смяната.Само трябва да отидеш да ти настроят правилно газовия комп. и си готов
Ок колега, благодаря за изчерпателните отговори!
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
колега извинявам се че ти ползвам темата но имам същия проблем с същия мотор на пасат 1.8т аеб
някой може ли да даде информация на кой канал на VCDS Release 11.112 мога да проверя показанията на ламда сондата и какви трябва да са

някой може ли да даде информация на кой канал на VCDS Release 11.112 мога да проверя показанията на ламда сондата и какви трябва да са

Re: Обучение на ламда сонда при пасат Б 5 - 1.8 Т - АЕВ
basata-user написа:колега извинявам се че ти ползвам темата но имам същия проблем с същия мотор на пасат 1.8т аеб![]()
някой може ли да даде информация на кой канал на VCDS Release 11.112 мога да проверя показанията на ламда сондата и какви трябва да са
Как кой канал бе колега?Купил си си кабел , а не знаеш как да го ползваш? Днес ме среща един младеж дето съм го учил и ми заявява:чакам кабела да си чистя и чета грешките!Какви грешки бе момче?Ония които дава мотора ,за да не ходя на майстор!Браво и на теб!Не се ли научихте ,че в този живот нещата са разпределени между знаещи и можещи и всички останали?!Защо не се примирите ,че сте от страната на ползващите?Оставете тези неща на знаещите и можещите!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: diwaka, rosenstoilov78, tdi fen и 66 госта