Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 20:14


И аз мисля, че има утечка, но когато и да меря утечката е 0.01в, явно я дава докато е в покой, когато си пожелае или по скоро като е студена.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот ktamen » Нед 29 сеп 2013 20:55


Утечката се мери в Ампери, а не във Волтове.
Я обясни как я мериш ти тази утечка?


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 21:07


Колега в ампери е грешката е моя в начина на изписване - меря като сложа мултицета на ампер и направя връзка между плюсовата клема и плюса на акумулатора 0.01а


Потребителски аватар
svetliosabev
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1Z 1995
Местоположение: V.Tyrnovo

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот svetliosabev » Нед 29 сеп 2013 22:01


Амперметър се връзва последователно във веригата-единия кабел от мултицета към + клемата на акумолатора,другия към +кабела на колата(кабела не трябва да е закачен за акумолатора а единсвената електрическа връзка между двата да е мултицета).Даи и снимка на мултицета(уреда с които мериш),че там за да мериш ток(ампери) се сменя мястото на червения кабел.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот fox_vt » Нед 29 сеп 2013 22:08


Какви са тия напрежения дето ги мериш направо незнам-това 11,5 волта преди да запалиш и по време на палене 6 волта :eek това с новия акумулатор ли?
Ако да веднага го зареди със зарядно и на сутринта измери пак напрежението му и когато палиш колко ще е .Колата последно дизел ли е че нещо се омешаха работите.И пак да кажа реле регулатора ти е за смяна.Също огледай хубаво всички връзки и клеми по "дебелите" кабели на акумулатора,към двигателя за разхлабване и корозия,също и за прокъсване на оплетените такива най често от двигателя към купето.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот milmar » Пон 30 сеп 2013 10:24


Ако акумулатора е нов, веднага вземи мерки и опитай да го спасиш, иначе пак ще си за нов. Това напрежение сутрин (11.5V) е страшно ниско, трябва да е поне 12.3-12.4V минимум, ако колата е карана предния ден, дори трябва да е 12.5V. Всичко което е писано по темата води до няколко извода:
1. Вероятно имаш проблем с инсталацията, утечка, може и да е включително и в генератора
2. Генераторът или връзките от него до акумулатора не са редовни
3. Акумулаторът може и да е вече в невъзстановимо състояние, но трябва да се опита да се зареди. Ако го караш така- бързо ще си отиде


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Пон 30 сеп 2013 13:47


Не съм зареждал акумулатора. След тези стойности покарах колата и вечерта преди да си легна около 00.45ч измерих напрежението и беше 12.56В. Тази сутрин измерих акумулатора и показа 12.45в. Сложих дебелия плюсов кабел на генератора, който бях махнал вечерта. Колата запали без никакъв проблем. До сега такава стойност не съм мерил, винаги е била под 12.00в. Това ме навежда на мисълта както някои вече казахте, че проблема е в самия генератор. След като покарах колата измерих напрежението при запален автомобил на къси, подгряване стъкло и вентилатор и не можех да повярвам беше 13.99в. До сега винаги е било 13.65-69в. Напрежението на генератора беше 14.23в.
Клемата на плюсовият кабел на генератора беше чиста без някакви окиси. Има ли вероятност релето да е било залепнало и сега при махането да е отлепило, но ако е така защо ми даваше утечка 0.01А. Може ли ротора на генератора да е прецакал някоя намотка, което на мен лично не ми се вярва.
Дали да изчакам тази вечер да видя какво ще стане?


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Пон 30 сеп 2013 13:59


Дали клемата на кабела на генератора просто не е давала добър контакт, но беше добре стегната като я развивах?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот milmar » Пон 30 сеп 2013 14:47


Генераторът като че ли е изправен.
Акумулаторът явно си е наред.

Търси утечка, доста сериозна утечка. Това, че сутрин акумулаторът ти е на 11.5V (когато му е закачена клемата разбира се :biggrin ) означава че е загубил повече от половината си капацитет, примерно 30-40Ah липсват. Това означава постоянен ток 3-4А за 10-те часа на нощта, не мога да си представя това. Всъщност ако караш градско, по 1-2км насам и после пак толкова натам, възможно е токът да е по-малък, но с течение на времето да опразва акумулатора, а той да няма време да се възстанови като караш само 10-15 мин на ден.


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Пон 30 сеп 2013 19:31


Акумулатора си възстановява , сигурен съм. Постоянно ходя по цял ден с уреда навсякъде и където да спирам, вадя меря при пълна консумация, при изгасен мотор и утечка.


todor jeliazkov
Мнения: 34
Регистриран на: Вто 13 дек 2011 18:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот todor jeliazkov » Пон 30 сеп 2013 21:17


Колега, я вземи направи една снимка на измервателния уред с който измерваш ток и напрежение. Почти съм сигурен, че мериш утечката в променливотоковия обхват(АС). Утечката се мери с правотоков уред DC. Откачи Буксата на радиото и алармата(ако има) и тогава става ясно кое-как и къде При тази утечка трябва да имаш консумация от 120 миливата. При тази консумация ще запалиш колата и след 6 месеца без проблем. Дай да видим уреда и ако има някой колега в близост до теб, да ти услужи с правилния уред. Закарай я на някой токаджия да я прегледа- утечка имаш(и тя не е 10мА)

Последна промяна от todor jeliazkov на Пон 30 сеп 2013 21:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Пон 30 сеп 2013 21:20


Колега, да предположим че аз бъркам. Още трима които са майстори по ел инсталация мерят с техните уреди същото.


todor jeliazkov
Мнения: 34
Регистриран на: Вто 13 дек 2011 18:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот todor jeliazkov » Пон 30 сеп 2013 21:32


bate написа:Колега, да предположим че аз бъркам. Още трима които са майстори по ел инсталация мерят с техните уреди същото.


Добре колега, съгласен съм. Тогава започваш първо от радиото и алармата(ако има). Ако няма ефект- уреда здраво закрепен с дисплея към теб и започваш да махаш бушоните един по един(може да направиш една снимка на бушониерата). и така до последния бушон. После става интересно. На жената на пежото имаше подобен проблем(същия, но го правеше през голям интервал от време) и се оказа алтернатора. Но при теб надали е това- опел е, не пежо. Успех!


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Вто 01 окт 2013 21:29


Тази сутрин измерих колко е напрежението в акумулатора, беше пак ниско 11.67в. Но преди да запаля сложих ръка на генератора и о чудо - той беше доста топъл за кола която не е карана цяла нощ. В петък имам уговорка с един приятел да го свали и да смени четки и реле, както разбира се и да го прегледаме основно.


todor jeliazkov
Мнения: 34
Регистриран на: Вто 13 дек 2011 18:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот todor jeliazkov » Вто 01 окт 2013 22:10


Аз ти казах, че утечката не ти е 10мА. :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта