как да свържа колата към PC или лаптоп?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 15 дек 2006 13:18


А който проявява повече интерес - може да мине, да се обади или да се свърже по някакъв кабел с мен - ще му направя едно DEMO да види кое как защо ... па ако се разберем може и с "кабелче" да си тръгне.




iwanst
Мнения: 144
Регистриран на: Съб 21 май 2005 16:23
Автомобил:
Двигател:

Vagkom

Мнениеот iwanst » Пет 15 дек 2006 13:44


Сваляш от емулето 3112N работи и с схема с оптрони на ком порт (усб то са по сложнички и не е добра идея да се хвърляш на него) а по новите от 4.хх не, а 5.хх искат даже чип в кабела със собствен софтуер се едно си имаш малко пс в кабела с операционна система. А аз на твое място до сега да съм звъннал на Румен да го потормозя човека и на втората бира сичко да си е казал...
и 40 лева не са много пари при условие че имаш вече лаптоп и 20 лева наи малко е да ти закачат колата в некои сервиз и ОПРЕДЕЛЕНО някои не разбират повече от теб...
Още ме треска тресе как едвам ми смениха маслото в радиала на мелницата на сточна гара едно отвиване на маслен филтър беше не е истина а само кат ми предложиха ако искам да ми сменят ремъка там си запалих подметките...:)))


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Пет 15 дек 2006 14:49


При мене искат 60 кинта на закачане с VAG-COM,
първия път беше аванта после вече не отидох -
купих си кабели, с доставката се вързаха на около 30+ доларес.

За софтуера вече упоменахме, еднакво работи на ОБД1 и ОБД2,
само правете разграничение коя година кола имате, щото поне в
Щатите след 95-а е ОБД2, преди - ОБД1, и накрайниците са РАЗЛИЧНИ.

ОБД1 са два куплунга с по два конектора, ОБД2 е един куплунг
с ебем ти пинове вътре, макар не всички дупки да се ползват.
Аз имам и двата вида коли и купих и двата кабели, които се наставят.

В лаптопа се плъга в КОМ порт, имаха и УСБ но казаха че са
по проблемни понякога.

Изображение

Нямам батерии на камерата, тфа е снимка от телефона.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пет 15 дек 2006 16:23


wili98 написа:
IVD написа:Колеги като го гледам тоз линк http://www.autodiags.com/ISORS232.html
USBtoSerial прехода се намира по всички PC магазини за по 12-15лв. Незнам защо но и другите преходи много ми приличат на стандартни. А особенно за ето този http://www.autodiags.com/cheapobd.html направо нямам коментар, само кажете на кои крачета трябва да се свържат - макс. цена 2лв.
п.с. Еб..и и цените :twisted:

тук не говорим за кое краче на кое трябва да се свърже, а и за някаква електроника съвместена в това.. та не я виждаш тази електроника, по простата причина, че е интегрирана в буксата за ком порта...

сега колко струва електрониката е друга бира.. но срещу 40 лева, получаваш приличен кабел с който да си ледаш кво става по компира на колата...


Wili98 да си имаме уважението но с такива букси съм си играл доста и съм сигурен че няма вградеан електроника. Друг е въпроса дали няма кякакъв допълнителен модул....


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 15 дек 2006 16:46


IVD написа:...да си имаме уважението но с такива букси съм си играл доста и съм сигурен че няма вградеан електроника. Друг е въпроса дали няма кякакъв допълнителен модул....
Колега, май не си си играл достатъчно. Поиграй си още малко и ще я намериш (електрониката)


Потребителски аватар
Зайо_Байо
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Зайо_Байо » Пет 15 дек 2006 17:09


IVD написа:Wili98 да си имаме уважението но с такива букси съм си играл доста и съм сигурен че няма вградеан електроника.


Пич да те попитам ти между тия 3 неща разлика правиш ли?

1. Изображение 2. Изображение 3. Изображение

Ако не правиш разлика пояснявам: първото (1) е "кабел", второто (2) е капачка а третото (3) съдържанието на капачката(вградената електроника)!!! :screwy :screwy :screwy :No :No :No

или ти сникърсите с опаковката ги консумираш? ..... темата за доматите и коловете няма да я засягам :No :drinking: :No . ..... отивам за вода че вградената електроника много сладка се оказа :lol:


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zeroheat » Пет 15 дек 2006 17:51


Tyan написа:
zeroheat написа:Егати,накой хора тез коли ги имат за телефони.....връзваш кабелчето към лаптопа и ставаш магьосник диагностик То ако това беше работа за всеки щяха да продават и кабелите барабар с софтуера като аксесоар към колата...


аз имам кабел от ЗБ, който както разбрахме не е само кабел ;) и колата си казва всичко каквото се сетите засягащо инжекциона и, Airbags и всичко друго електронно дето се управлява от електронен блок :)



Tyan

пич мен ми трябва за абсолютно същото. Дали знаеш дали на мен ще ми свърши работа? и колко пари ти е струвал?


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Пон 18 дек 2006 16:13


ОК, това е Коледен бонус за тези които /без да се обиждат/ са
по-евтинджос, и тези които са по-сръчни /без да се надуват/,
но които са със ОБД1 !!!!

Тези които продават ОБД скенери, не се сърдете, тъй като
фифилата не винаги сработва - зависи от колата, човека и т.н.

Значи ОБД1 входовете си намирате где са, на моя Пасат
са под ботуша на скоростния лост.
Изображение
Това е стара снимка, когато си инсталирах чип, само информативно.
На някои коли са под таблото, и т.н.
ОБД1 интерфейса или кабела или както щете
го наречете за портовете е това:
Изображение
И са два чучурляка, с по две дупки всеки, единия бял, другия - црън.

ТА...
Ако нямате въпросния 'кабел' който си е пари все пак,
ама имате жички + лампичка + ентусиазъм да правите глупости....
ТА....
Щото мене ме мързи, превеждате си е тфа те:



1. Turn the car on. (this eliminates CEL codes for things like the cam position sensor and others that are related to the internals rotating).

2. Connect the two lower holes for 2.5 seconds with a piece of wire. The connecters are under the boot of the gear shift.

[*] [*]
[*] [*]

This is what is kind of looks like. Connect the left lower to the right lower. The CEL will illumitate for the 2.5 seconds otherwise you aren't doing it correctly. DOUBLE CHECK THAT YOU HAVE THE CORRECT HOLES OTHERWISE YOU CAN FRY YOUR ECU!

3. You should get one long blink. This counts as a placemarker - refered to as 4 (different than the 4 little blinks).

4. The code will now blink. 1 2 3 or 4 little blinks for the first digit and then 1 2 3 or 4 blinks for the second digit... there are four digits. Then a pause and repeat of the code. Write this code down.

5. Jump the connection for 2.5 seconds again.

6. You should get the long blink and the next code.

7. Repeat until you get 4 long blinks in a row. This means you have recieved all the codes.

8. Turn engine off.

9. Search the for codes.

10. Fix the problems.

11. To clear the codes afterwards - connect the jumper wire with the engine off.

12. Turn the ignition on (but don't start the engine - I think you can if you want but it is not necessary).

13. Wait at least 5 seconds. Disconnect the jumper wire.

14. You should get a long blink and then the code blinks. Connect the wire for 2.5 seconds and you should get the next code.

15. Go through untill you get all the codes and then finally get 4 long blinks. The CEL should be off now.

16. Turn off the ignition.

17. Double check and turn the car on again. CEL should be off, but of course it won't be because it is a VW and something always needs attention.


ПРОЦЕДУРАТА НЕ Е ГАРАНТИРАНО ДА РАБОТИ, ТФА СА СЕЛСКИ МЕТОДИ НО ПРИ МЕНЕ СРАБОТВАШЕ НА ПАСАТ ВР6 '94-А,
ПРЕДИ ДА СИ КУПИМ ИНТЕРФЕЙСИТЕ ОТ ЧАЙНА.
НЕ СЕ ЧУВСТВАЙТЕ СГОВНЕНО АКО НЕ СТАНЕ, ПИЙТЕ ПУКНИЦА
И СИ КУПЕТЕ КАБЕЛИТЕ, СТИГА СТЕ ИГРАЛИ НА ТЪНКАНА :)

След като МОЖЕ БИ успеете да си изкарате кодовете от ECU-то,
потърсете какво означават в този лист:
http://www.bentleypublishers.com/tech/v ... .table.htm

И съответно отстранете повредата в кочината си, ако можете.

Информацията е само събрана от мен, и някои неща съм ги пробвал
на едната кола и работят, което в никакъв случай не означава
че при вас ще стане, както казах по-горе - зависи колко сте левак :)

Айде, и пишете ако върже.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пон 18 дек 2006 16:55


Stivi написа:Егати,накой хора тез коли ги имат за телефони.....връзваш кабелчето към лаптопа и ставаш магьосник диагностик :lol: То ако това беше работа за всеки щяха да продават и кабелите барабар с софтуера като аксесоар към колата... :!:


Аз не бих отказал един кабел....комплект с колата....ама те по магазините ги зимат и ги продават оделно :roll:


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zeroheat » Пон 18 дек 2006 23:54


и аз искам да си купя кабел така със жички не ми се разправя ама не мога да отделя 400лв за него, ако някой ми предлойи нещо до 100лв с предварително тестване да се уверя че работи нормално съм навит да инвестирам!!!


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Вто 19 дек 2006 0:01


Хем евтинко хем работи с почти всички коли:
Изображение


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zeroheat » Вто 19 дек 2006 0:06


ама вие не ме разбирате
аз просто искам да си го купя готово и работещо някъде от София и просто някой да ми го пусне д ами покаже че работи и от там натаъка си се оправям аз
нямам време да се занимавам с проучване на схеми издирване на елементи и тем подобни


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Вто 19 дек 2006 1:53


Аз пък имам OBD2 USB кабел обаче продадох голфа и "новата" кола е с OBD1. Та ко правя от тук нататък? Преходник ли трябва? Къде има и колко пари?


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Вто 19 дек 2006 14:48


Spunky написа:Аз пък имам OBD2 USB кабел обаче продадох голфа и "новата" кола е с OBD1. Та ко правя от тук нататък? Преходник ли трябва? Къде има и колко пари?


Да би чело, би отговора видяло...........

Ето тфа е преходника от ОБД2 към ОБД1, както писах по-горе:

Изображение


iwanst
Мнения: 144
Регистриран на: Съб 21 май 2005 16:23
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот iwanst » Вто 19 дек 2006 18:28


zeroheat
gsm.dir.bg
на театър София им е магазина кабела е ком 80 лв и работи вече го тествах с 3112n работи ок.
Ако въбще си намерил диагностичната букса и тя е с 4 пина маи си ОБД1 и ти трябва и преходник за ОБД1.(98 година би трябвало да си ОБД2)
С 409 версия казва кабела е наред пускам и регистрациите копира 3 фаила регистрира се пускам скан и пак казва че не е регистрирана(фаилчетата с регистрацията си ги е затъркало само) и така и не можах да я подкарам незнам дали от кабела(може да си е за 3112н) или версията и крака ми нещо не е читава. Пробах всички версии дет изтеглих с емулето (то незнам и за кво ми е 409 като работи 3112 ама нали трябва винаги да е уптодате) ако някои се сеща нещо да помага



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта