Сега да обясня по въпросите :)
Принципно според версията на контролера, някои се "адаптират" самички още като запалиш колата, без да е пуснат контролера. Това го прави всеки път при палене,ако някой от моторите не е в ред. При другите версии на климатрониците, се "адаптират" когато пуснеш климатроника.
По повод моторите - там е мътна и кървава ситуацията - има 4 различни вида механики за климатроника (кутията под таблото) - производители са Behr/Hella, Bosch, Valeo , и Delphi Според това с какво тяло е колата, моторите са подобни на вид, ама различни...лошото е, че общо взето всяка година променят нещо в мотора или контролера. Пример мога да дам с Октавия 2 (голф 5) - мотора за клапата за вътрешната циркулация има 7 различни и несъвместими един с друг разновидности за 6 години производство на модела
Единствения 100% сигурен метод да се разбере с кой точно мотор е дадения автомобил е или да се свали стария и по номера от него, или да се види по номера на рамата с какъв е излезнала от завода.
По въпроса с по-нови мотори с "изчистени" проблеми - няма такова нещо. С каквото си излезе колата, с такова си се произвежда цялата серия. След примерно 7-8 месеца, сменят цялото тяло на климатроника под таблото и съответно то идва вече с друг мотор (който обаче има същите проблеми и приблизително същия живот като предходния).След няколко месеца сменят пак цялата идея и т.н. и т.н. до края на модела. Нарочно са направени да се чупят след няколко години, както и нарочно цената им е космическа (300лв за такъв мотор са ненормално висока цена, предвид че е един обикновен ел. мотор с един прост потенциометър и един пластмасов корпус). За сравнение - същия такъв тип ел. мотор за климатроник при Пежо 307, струва 75лв
