Здражейте , млад шофьор съм и наскоро закупих VW Polo 2000г, двигател 1.4 60 коня. Въпросът ми е следния понеже не съм хич на ясно с тези неща ,колко горе доло ще ми излезе смяна на ролки, ремъци, водна помпа и масло ? Също така ме интересува какво трябва да е нивото на маслото според щеката и охлаждащата течност в случея - антифриз ? Така де за да си ги проверявам периодично...
Благодаря ви предварително :)

Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косуматив
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
Около 300 лв грубо!
Слагай само качествени части и маслото до средата на щеката, 3.5 л побира твоят двигател!
Купи си частите предварително и тогава ходи да ти ги сменят и гледай какво ти сменят.
Дай повече пари първоначално за да не сменяш после пак, купувай само оргинални части и си смени и водната помпа, задължително!
Имаш ангр. ремък с ролка, водна помпа, пистов ремък, масло (10в40 или 5в30 дават за твоя модел), антифриз(червен), внимавай с антифриза, провери си хидравличната течност ( 1л. 23 лв), зелена!
Ако е паднало нивото си долей и огледай за течове, обикновено тече хидравличния маркуч за високото налягане, преди рейката.
Виж за течове от скоростната кутия, има един семеринг (5лв.), обаче ако изпуска ти заминава скоростната кутия.
Тези полота са просто абонирани за този проблем.
Всички части трябва да са качествени и с точният размер и номер, ако нямаш пари за по скъпият вариант, не купувай евтини ментета, а събери пари и ги смени по късно.
Слагай само качествени части и маслото до средата на щеката, 3.5 л побира твоят двигател!
Купи си частите предварително и тогава ходи да ти ги сменят и гледай какво ти сменят.

Дай повече пари първоначално за да не сменяш после пак, купувай само оргинални части и си смени и водната помпа, задължително!
Имаш ангр. ремък с ролка, водна помпа, пистов ремък, масло (10в40 или 5в30 дават за твоя модел), антифриз(червен), внимавай с антифриза, провери си хидравличната течност ( 1л. 23 лв), зелена!
Ако е паднало нивото си долей и огледай за течове, обикновено тече хидравличния маркуч за високото налягане, преди рейката.
Виж за течове от скоростната кутия, има един семеринг (5лв.), обаче ако изпуска ти заминава скоростната кутия.

Всички части трябва да са качествени и с точният размер и номер, ако нямаш пари за по скъпият вариант, не купувай евтини ментета, а събери пари и ги смени по късно.
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
днес сложих "Mobil Super 2000 10w40 semi-synthetic", смених маслен и въздушен филтър общо 100 лв с майсторлъка , тези масла мобил добри ли са ? В сервиза ми казаха че е хубаво но знаете как е днес неможе да се довериш на никой ... и точно 3.5л наля от тубичката.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
За същият двигател, аз дадох:
— Ремъци и ролки — 130лв със смяната(ремък Gates, ролка Ina). — Водна помпа не съм сменял, но ако имаш възможност и не знаеш кога за последно е сменяна, е по-добре да я смениш... Или: ролка 70лв, анг. ремък 17лв, пистов ремък 14лв и ако решиш водна помпа ~70лв..(За труда взимат различно, на мен ми взеха 30лв.)
— Филтри — горивен 16лв, въздушен 10лв, филтър купе 12лв и маслен филтър 12лв. или общо: 50лв.;
— Масло — Аз сложих MOBIL SUPER 2000 10W-40 или 45лв 4 литра;
--------------
Или общо съм дал: 225лв.!
Аз не съм сменял водната помпа, но пак казвам ако не знаеш кога е сменяна последно и имаш възможност е по-добре да я смениш!
— Ремъци и ролки — 130лв със смяната(ремък Gates, ролка Ina). — Водна помпа не съм сменял, но ако имаш възможност и не знаеш кога за последно е сменяна, е по-добре да я смениш... Или: ролка 70лв, анг. ремък 17лв, пистов ремък 14лв и ако решиш водна помпа ~70лв..(За труда взимат различно, на мен ми взеха 30лв.)
— Филтри — горивен 16лв, въздушен 10лв, филтър купе 12лв и маслен филтър 12лв. или общо: 50лв.;
— Масло — Аз сложих MOBIL SUPER 2000 10W-40 или 45лв 4 литра;
--------------
Или общо съм дал: 225лв.!
Аз не съм сменял водната помпа, но пак казвам ако не знаеш кога е сменяна последно и имаш възможност е по-добре да я смениш!
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
Също така ако можете да ми кажете за спирачна и хидравлична течност защото не знам също кога са сменяни, утре ще ида да ми сменят и маслото на скоростната кутия.Антифриз имам червен е изглежда ми добре от към цвят.Вашето мнение какво е ?
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
teodorx1 написа:Също така ако можете да ми кажете за спирачна и хидравлична течност защото не знам също кога са сменяни, утре ще ида да ми сменят и маслото на скоростната кутия.Антифриз имам червен е изглежда ми добре от към цвят.Вашето мнение какво е ?
Аз хидр. течност я смених. Не мога да се сетя какви пари ми излезе и колко събира системата.
Спирачната все още не съм я сменял, но в най-скоро време ще я сменя.
На ск. кутия също не съм сменял маслото, само съм доливал! Проверявам го на 2 месеца, защото както каза колегата, има един семеринг, който често си заминава

Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
Мерси за помоща , какво масло слагаш на скоростната и от каде се долива 

- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
teodorx1 написа:Мерси за помоща , какво масло слагаш на скоростната и от каде се долива
Сваляш предна лява гума и ще видиш пробката на скоростната кутия. Беше с шестограм, ако не се лъжа 17мм.
Масло слагам Mannol 75w90,ако не се лъжа е ей това.
Пак ще напомня. Огледай за теч скоростната кутия, че има един семеринг, който често избива. От недоглеждане повечето масло изтича и скоростната кутия си заминава

- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
ivanovkbg написа: има един семеринг, който често избива
Нарича се семеринг на избирача на ск. лост (ако не греша). И да. Често избива точно оттам (и май единствено само от там). Доколкото знам, това е хроничен проблем за всички поло-та след 94-95 година, или иначе казано на всички MPI (multi point injection)
- stefan4o
- Мнения: 19318
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
Не само при тях. Всички автомобили на ВАГ, които ползват скорости тип 085 страдат от тоя проблем. Т.е. моторите, които са наклонени напред. Тоя семеринг ако текне, става петно под колата и се хваща лесно. Не е нужно през два месеца да се гледа маслото в скоростите дали е намаляло... 
Иначе да, точно така се нарича - семеринг на избирача. Нужно е само да се позабърше добре край него и да се следи от време на време дали няма мазно. Познава се и по това, като се пипне самият избирач, който влиза в скоростите, мисля, че и той се омазняваше, а по принцип трябва да е сух. Там металът лъщи все едно е измит, където му е ходът. Т.е. като го пипнеш НЕ трябва да се оцапаш или омазниш по-скоро...

Иначе да, точно така се нарича - семеринг на избирача. Нужно е само да се позабърше добре край него и да се следи от време на време дали няма мазно. Познава се и по това, като се пипне самият избирач, който влиза в скоростите, мисля, че и той се омазняваше, а по принцип трябва да е сух. Там металът лъщи все едно е измит, където му е ходът. Т.е. като го пипнеш НЕ трябва да се оцапаш или омазниш по-скоро...
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
ivanovkbg написа: повечето масло изтича и скоростната кутия си заминава
Само да добавя, че не всичкото масло изтича. За 1 година (среден пробег 10000 км.) съм долял 1,5 литра, при положение, че скоростната кутия побира 3,2 литра. Така че на практика кутията не може да остане суха, освен ако не тече като продънена лейка, нали така, или греша
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 1.4 60к.с. 2000 колко ще ми излезе смяната на косум
Ами то в един момент ще текне, като лейка, то е ясно. На мен ми бяха останали около 2 литра за няколко месеца, значи вече трябваше да сменям скоростна кутия..... 

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: varmint и 34 госта