Колеги, как се сменя температурен датчик на двигателя? Оказва се, че в малкия град добрите майстори са много трудно достъпни, а лошите /по-голяма част/....
Четох доста из форума и май симптомите са като на повреден температурен датчик. Няма как, явно ще се прилага метода "проба-грешка". От тази сутрин имам и нов симмптом. Колата запали нормално. Докато двигателя загряваше оборотите падаха на газ до към 500 но после се стабилизираха. След като двигателя загря и при изключване от скорост оборотите си стояха на максималното ниво от последната зададена предавка - настина странно, това не ми се беше случвало.
http://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%BD-%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA-hella-vw-passat-3-sedan-b335i-1.8-6pt009107-421-g19994c50-i9428834.html
Предполагам, че това е въпросния датчик. Вече знам къде се намира. Остава да разбера как се подменя.
Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Датчика го държи една скоба странично захваната,вадиш скобата и с подръпване и клатене го вадиш.Сигурно ще е залепнал оринга вътре и ще остане в дупката,вадиш и него,нахлузваш на новия датчик/ако няма/ и слагаш.Внимаваш да не счупиш тройника.Не изключвай буксата за да ти е по-удобно да дърпаш.
Следващото дето искам да ти кажа е,че има въпросните датчици по 16лв.,Люксембург.Ако мислиш да даваш 50-60 лв. за датчик,аз на твое място бих ги дал за цяло моно на старо.
Още по-следващото е,че датчика преди да се смени се замерва.Един мултицет си намираш/или купуваш/ за 5-6лв,аз ти качвам тук или пък ти си намираш с търсачката стойностите които датчика показва при различни температури.Не бързай да купуваш друг.Още повече,че примерно можеш просто да го изключиш и да пробваш колата по-лесно ли пали.
С това последното си мнение проблема за мен се очертава в моното.Или е стъпковия мотор,или е ТПС.Те двете са взаимно свързани образно казано,компа командва едното по данни от другото да кажем.С мултицета можеш да провериш и двете.Ясно е че не разбираш,но това са елементарни манипулации.Другия вариант е да търсиш някой да мери.
Преди всичко това обаче е препоръчително да се свърши малко механична работа.Например да се огледат внимателно вакуумите зад моното,да се проверят внимателно буксите на ст.мотор и ТПС за омасляване,да се почистят ако има такова,да се проверят кабелите към тях за прекъснато.Нее на последно място е силно препоръчително да се разглоби моното и да се почисти дроселовата клапа до блясък.Даже една зацапана клапа оказва влияние на тихите обороти...
Та така-мерене му е майката.Има и по-елементарен начин-метода на изключването...
За т.датчик ти казах.Другия път като ти задържи високи обороти-слез и изключи ТПС-а.Паднат ли оборотите-той е.
И една проверка на ст.мотор.Даваш на контакт,с едната ръка отваряш дросела и натискаш щока на моторчето.Трябва да се прибере с характерен звук.
Следващото дето искам да ти кажа е,че има въпросните датчици по 16лв.,Люксембург.Ако мислиш да даваш 50-60 лв. за датчик,аз на твое място бих ги дал за цяло моно на старо.
Още по-следващото е,че датчика преди да се смени се замерва.Един мултицет си намираш/или купуваш/ за 5-6лв,аз ти качвам тук или пък ти си намираш с търсачката стойностите които датчика показва при различни температури.Не бързай да купуваш друг.Още повече,че примерно можеш просто да го изключиш и да пробваш колата по-лесно ли пали.
С това последното си мнение проблема за мен се очертава в моното.Или е стъпковия мотор,или е ТПС.Те двете са взаимно свързани образно казано,компа командва едното по данни от другото да кажем.С мултицета можеш да провериш и двете.Ясно е че не разбираш,но това са елементарни манипулации.Другия вариант е да търсиш някой да мери.
Преди всичко това обаче е препоръчително да се свърши малко механична работа.Например да се огледат внимателно вакуумите зад моното,да се проверят внимателно буксите на ст.мотор и ТПС за омасляване,да се почистят ако има такова,да се проверят кабелите към тях за прекъснато.Нее на последно място е силно препоръчително да се разглоби моното и да се почисти дроселовата клапа до блясък.Даже една зацапана клапа оказва влияние на тихите обороти...
Та така-мерене му е майката.Има и по-елементарен начин-метода на изключването...
За т.датчик ти казах.Другия път като ти задържи високи обороти-слез и изключи ТПС-а.Паднат ли оборотите-той е.
И една проверка на ст.мотор.Даваш на контакт,с едната ръка отваряш дросела и натискаш щока на моторчето.Трябва да се прибере с характерен звук.
- momcho_bg
- Мнения: 230
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
- Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
- Двигател: 2.5
- Местоположение: Червен бряг
- Контакти:
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Iezekil - хиляди благодарности. Днес преди да прочета отговора ти извадих 3 от буксите, които са включени към моното и ги зачистих. По едната, който е между моното и двигателя, т.е. отпред когато си застанал срещу колата имаше малко маслени остатъци. Утре ще видя дали това ще окаже някакъв ефект.
Да, както си подразбрал не съм особено технически грамотен. Утре ще прегледам мнението ти и ще се опитам да го приложа, макар че ТПС ми звучи като ОЧЗ
Да, както си подразбрал не съм особено технически грамотен. Утре ще прегледам мнението ти и ще се опитам да го приложа, макар че ТПС ми звучи като ОЧЗ

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Тротъл Позишън Сензор или нещо подобно, на нашенски Датчик за позицията на дроселовата клапа, намира се от дясно на моното като стоиш пред колата гледайки мотора
- momcho_bg
- Мнения: 230
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
- Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
- Двигател: 2.5
- Местоположение: Червен бряг
- Контакти:
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Едно зло никога не идва само. Появиха се проблеми по задните спирачки и предните амортесьори. Днес с цената на 6 часа чакане в "най-актуалния" сервиз успях да ми подменят кормилен накрайник. Проблема със запалителната система вече не е първи приоритет. Темата може да бъде затворена от модераторите. Въпреки липсата ми на опит благодарение на мненията ви ще се пробвам сам да ровичкам по моното. Ако някои все пак познава добър майстор/сервиз в Червен бряг и региона нека да пише...
- momcho_bg
- Мнения: 230
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
- Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
- Двигател: 2.5
- Местоположение: Червен бряг
- Контакти:
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Пасата е ремонтиран. Причина за трудното палене и промените в оборотите - палец на делкото и някаква мембрана на газовата уредба. Хвала на малкото добри механици в област Плевенска област!
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Браво ,че успя!Май не обичаш майсторите и несериозно си прочел постовете ми.Там споменах за АГУ. Хайде лека и безаварийна! 

- momcho_bg
- Мнения: 230
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
- Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
- Двигател: 2.5
- Местоположение: Червен бряг
- Контакти:
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Всичко съм чел, колега, но го чета колкото да дам съвет на т.нар. майстори какво да подменят, защото тях в диагностиката никакви ги няма.
Вчера докарах пасата от Плевен - там градско и после 50 км до вкъщи никакви проблеми. Днес го подкарвам - на газ докато е студен при празен ход оборотите спадам ниско - колата почти изгасва, след като позагрее оборотите играят 800-1200, а като загрее след изминаване над 15-на км. колата работи перфектно. Днес се зачетох в книгата - има 14 възможни причини за този проблем. От утре се въоръжавам с търпение, с книга и омметър в ръка и със съветите, които имам от вас колеги ще ставам и аз "майстор". Жалко, че логан и сандеро не са ми по мярка, иначе бих го засилил пасата към някоя морга.
Вчера докарах пасата от Плевен - там градско и после 50 км до вкъщи никакви проблеми. Днес го подкарвам - на газ докато е студен при празен ход оборотите спадам ниско - колата почти изгасва, след като позагрее оборотите играят 800-1200, а като загрее след изминаване над 15-на км. колата работи перфектно. Днес се зачетох в книгата - има 14 възможни причини за този проблем. От утре се въоръжавам с търпение, с книга и омметър в ръка и със съветите, които имам от вас колеги ще ставам и аз "майстор". Жалко, че логан и сандеро не са ми по мярка, иначе бих го засилил пасата към някоя морга.
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Лошо приятел!Не знам какво да ти препоръчам ? Търси по твоя размер и джоб!А майсторите? Те са такива каквито си ги отгледате!
Майстор и пуйче „фитка,мисирка“ трудно се отглежда!




- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3, ABS - неравномерен ход/незапалване в цилиндър
Почни мерене по съвета ми от предното мнение.Данни има във форума кое колко трябва да е .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: diwaka и 56 госта