


Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Наскоро правех интервенцията на голфа на един познат(може би някои от вас се сещат, защото правех запитване относно кабелите които използвах), та това същото момче вчера го видях и го питах какви са му впечатленията относно "ефекта на светлината"(това беше коментара му веднага след като сложихме новата инсталация и крушки), сега ми отговори: "бате някой тарикат като се направи на улав и забрави да си изгаси дългите, направо му паля тениската като му пусна две-три светкавици...да видиш колко бързо превключва- ще си чупи прътстите"...
Мисля, че цветущите му коментари са достатъчно красноречиви за смисъла на цялото деание!
Мисля, че цветущите му коментари са достатъчно красноречиви за смисъла на цялото деание!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
NovobranecGT написа:Схемата е абсолютно същата, просто не трябва да пускаш кабели към малките фарове, защото ти просто ги нямаш
Хайде със здраве!
И аз на пасата реших да пробвам тази схема, но понеже съм много зле с ел.схемите пък наоколо не се намира добър жичкаджия та имам едно питане. Кабелите на единия фар са бял, жълт и кафяв, а на другия са същите само че с черна ивица.
Зад таблото с бушоните открих една букса от която тръгват към коша бял,жълт и кафяв кабел, както и зелен с черно какъвто е цвета на кабела от ключа за превключване. Та мисълта ми беше, дали тази букса е само за единия фар и трябва ли да има още една за другия, или кабелите за двата фара се разклоняват някъде по системата.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Мен ме притеснява това, че тази букса е точно зад бушоните за дълги светлини 1 и 2 мисля че бяха, а за къси бушоните са 11 и 12.Може вътре пистите да са такива, но аз след като писах предишния пост се престраших и отрязах двата плюса т.е жълтия и белия кабел и вързах релетата по схемата, но единия фар не работеше изобщо.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Колеги прочетох темата и се запалих доста по релетата,но съм скаран много с ел.техниката.В общи линии целия смисъл и вързването на релетат ми се изясни особенно от темата на Вили въпреки че при голф е друго.Първо не знам как да си замеря напрежението на крушките/да хвана маса от акомулатор или от произволна ламарина и къде на крушката да дам плюса/
.Второ има ли смисъл и евентуални опасности от включени къси и дълги на двусекционен фар.От по мощни крушки се отказах понеже Осрам 50+ имат добра цена ,а и е некоректно спрямо останалите участници в движението.Избрах си варианта за вързване на четири релета с четири бушона директно до фаровете но в хубава кутиика-мисля че за Г3 на който бушоните са в купето а акомолатора отпред няма смисъл от варианта на Вили.Освен това ми се върти варианта да извадя буксата от фаровете без да режа и т.н. и да стане управляваща на релетата,а самите релета да дават ток на фара от същата букса-идеята ми е ако нещо се случи просто да сложа кабелите от релетата пак на фаровете.Има ли някой който е изчислил параметрите на релета,бушони и кабели за Г3/да вършат работа + някав процент на сигурност ,но без да са преоразмерени/.Смятам да попитам Ваското да ми направи цялата инсталация,но имайки предвид ,че май е доста заетнадали ще му се занимава с подобна "простотия"и вероятно ще се отдам на неволята 


- spirof
- Мнения: 420
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
управлението на релетата съм го взел от оригиналните букси
така че ако се прецака нещо по веригата просто включвам оригналните букси,мисля че 1,5мм2 са достатъчни за захранването на дългите и късите но ако работят и двете светлини едновременно сложи по дебели кабели от акумулатора задължително със 4 отделни бушона
при измерванията които правих се оказа че се губят около два волта
идеята на релетата е да се елиминира съпротивлението което се получава от лощите контакти на ключа за включване на фаровете и превключвателя къси-дълги
колега Rabbit_TDI вземането на захранване за релетата от оригиналните букси обезсмисля цялото заниемание-от оригиналните букси се взема напрежение само за управлението на релетата
така че ако се прецака нещо по веригата просто включвам оригналните букси,мисля че 1,5мм2 са достатъчни за захранването на дългите и късите но ако работят и двете светлини едновременно сложи по дебели кабели от акумулатора задължително със 4 отделни бушона
при измерванията които правих се оказа че се губят около два волта
идеята на релетата е да се елиминира съпротивлението което се получава от лощите контакти на ключа за включване на фаровете и превключвателя къси-дълги
колега Rabbit_TDI вземането на захранване за релетата от оригиналните букси обезсмисля цялото заниемание-от оригиналните букси се взема напрежение само за управлението на релетата
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Май не съм се изразил правилно-не вземане на ток за релетата от оригиналните букси ,а тока от релетата да отива в оригиналните входящи букси на фара/смисала и начина на работа на релетата ми е ясен/.За кабелите прочетох чи си ползвал 4квадрата от акумулатора и по 1.5 за фаровете,а бушоните и релетата какви са?Някой пробвел ли е да върже къси+дълги за двусекционен на Г3?Как замери пада на напрежението-един колега споменаваше че го мери отделно за плюса и отделно за минуса.Може ли да се вземе от някоя част на фара или трябва да се разглоби иот фасунката/сори за тъпите вапроси с меренето/.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Rabbit_TDI написа:?Някой пробвел ли е да върже къси+дълги за двусекционен на Г3?
Аз мисля че и без релета когато си на дълги ти светят и късите. Като си сложиш релета пак ще е така и мисля че няма да имаш проблеми.
А относно буксите - аз съм срязъл кабела малко преди буксите които влизат във фара и съм ги свързал с кабелни обувки. Кабелите които отиват до левия(оригиналните) фар съм ги използвал за управляващата верига на релетата, а тези на десния фар са свободни но на тях също съм сложил кабелни обувки. Така при евентуална авария в системата за 1нинута съм отново със стандартната инсталация. За дългите съм си пуснал по дебели кабели и съм сложил 100 ватови крушки- мисля че на дълги дали с 50 или 100вата винаги заслепяваш останалите.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
На мен мисалта ми беше дали има начин от морга или магазин да се вържат на стандартната букса която влиза под фара.Тва което каза дългите е доста верно
Неска обаче направих замервания и установих че при запалена кола акомулатора е 14.4 а крушката като напъхах мултицета в самата обувка която стига до лампата 13.9/ако замервам встрани на обувката показва 13.1
/-мисля ,че при тези параметри е няма смисъл от релета особенно ако като казваш ти къси+дълги светят стандартно на Г3.Ако греша някой да ме поправи щото само правя догатки.Освен това забелязах че ако сложа дебел кабел на външната букса на фара то отново в крайния участък ще минава ток по стандартния малък кабел.Кабелната обувка която влизаше в крушката на едната къса и се беше разбила пласмаста та се наложи да я облепя с изолирбанд-това ще свърши ли работа?


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Рових из и-бей и попаднах на това ,но понеже съм зле с немския
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-Nebelscheinwerfer-GOLF-3-mit-Relais_W0QQitemZ140068493270QQihZ004QQcategoryZ23005QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-Nebelscheinwerfer-GOLF-3-mit-Relais_W0QQitemZ140068493270QQihZ004QQcategoryZ23005QQrdZ1QQcmdZViewItem
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Това дали е въпросния кит?
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-Nebelscheinwerfer-GOLF-3-mit-Relais_W0QQitemZ140070840750QQihZ004QQcategoryZ23005QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Грешка
-за халогени са-намерих преводач от немски.
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-Nebelscheinwerfer-GOLF-3-mit-Relais_W0QQitemZ140070840750QQihZ004QQcategoryZ23005QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Грешка

Последна промяна от Rabbit_TDI на Пон 08 яну 2007 22:21, променено общо 1 път.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта