Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Пет 24 ное 2006 13:46


Наскоро правех интервенцията на голфа на един познат(може би някои от вас се сещат, защото правех запитване относно кабелите които използвах), та това същото момче вчера го видях и го питах какви са му впечатленията относно "ефекта на светлината"(това беше коментара му веднага след като сложихме новата инсталация и крушки), сега ми отговори: "бате някой тарикат като се направи на улав и забрави да си изгаси дългите, направо му паля тениската като му пусна две-три светкавици...да видиш колко бързо превключва- ще си чупи прътстите"...
Мисля, че цветущите му коментари са достатъчно красноречиви за смисъла на цялото деание!




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 11 дек 2006 14:56


NovobranecGT написа:Схемата е абсолютно същата, просто не трябва да пускаш кабели към малките фарове, защото ти просто ги нямаш :D
Изображение
Хайде със здраве!


И аз на пасата реших да пробвам тази схема, но понеже съм много зле с ел.схемите пък наоколо не се намира добър жичкаджия та имам едно питане. Кабелите на единия фар са бял, жълт и кафяв, а на другия са същите само че с черна ивица.
Зад таблото с бушоните открих една букса от която тръгват към коша бял,жълт и кафяв кабел, както и зелен с черно какъвто е цвета на кабела от ключа за превключване. Та мисълта ми беше, дали тази букса е само за единия фар и трябва ли да има още една за другия, или кабелите за двата фара се разклоняват някъде по системата.


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Пон 11 дек 2006 19:12


Кабелите се разклоняват по пътя


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 11 дек 2006 19:28


Мен ме притеснява това, че тази букса е точно зад бушоните за дълги светлини 1 и 2 мисля че бяха, а за къси бушоните са 11 и 12.Може вътре пистите да са такива, но аз след като писах предишния пост се престраших и отрязах двата плюса т.е жълтия и белия кабел и вързах релетата по схемата, но единия фар не работеше изобщо.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 14 дек 2006 11:07


Ами с малко мъка наредих си релетата в коша и подобрението е голямо. От системата има смисъл и то голям.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 дек 2006 0:43


Колеги прочетох темата и се запалих доста по релетата,но съм скаран много с ел.техниката.В общи линии целия смисъл и вързването на релетат ми се изясни особенно от темата на Вили въпреки че при голф е друго.Първо не знам как да си замеря напрежението на крушките/да хвана маса от акомулатор или от произволна ламарина и къде на крушката да дам плюса/ :oops: .Второ има ли смисъл и евентуални опасности от включени къси и дълги на двусекционен фар.От по мощни крушки се отказах понеже Осрам 50+ имат добра цена ,а и е некоректно спрямо останалите участници в движението.Избрах си варианта за вързване на четири релета с четири бушона директно до фаровете но в хубава кутиика-мисля че за Г3 на който бушоните са в купето а акомолатора отпред няма смисъл от варианта на Вили.Освен това ми се върти варианта да извадя буксата от фаровете без да режа и т.н. и да стане управляваща на релетата,а самите релета да дават ток на фара от същата букса-идеята ми е ако нещо се случи просто да сложа кабелите от релетата пак на фаровете.Има ли някой който е изчислил параметрите на релета,бушони и кабели за Г3/да вършат работа + някав процент на сигурност ,но без да са преоразмерени/.Смятам да попитам Ваското да ми направи цялата инсталация,но имайки предвид ,че май е доста заетнадали ще му се занимава с подобна "простотия"и вероятно ще се отдам на неволята :cry:


Потребителски аватар
spirof
Мнения: 420
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spirof » Нед 17 дек 2006 1:34


управлението на релетата съм го взел от оригиналните букси
така че ако се прецака нещо по веригата просто включвам оригналните букси,мисля че 1,5мм2 са достатъчни за захранването на дългите и късите но ако работят и двете светлини едновременно сложи по дебели кабели от акумулатора задължително със 4 отделни бушона
при измерванията които правих се оказа че се губят около два волта
идеята на релетата е да се елиминира съпротивлението което се получава от лощите контакти на ключа за включване на фаровете и превключвателя къси-дълги
колега Rabbit_TDI вземането на захранване за релетата от оригиналните букси обезсмисля цялото заниемание-от оригиналните букси се взема напрежение само за управлението на релетата


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 дек 2006 1:40


Май не съм се изразил правилно-не вземане на ток за релетата от оригиналните букси ,а тока от релетата да отива в оригиналните входящи букси на фара/смисала и начина на работа на релетата ми е ясен/.За кабелите прочетох чи си ползвал 4квадрата от акумулатора и по 1.5 за фаровете,а бушоните и релетата какви са?Някой пробвел ли е да върже къси+дълги за двусекционен на Г3?Как замери пада на напрежението-един колега споменаваше че го мери отделно за плюса и отделно за минуса.Може ли да се вземе от някоя част на фара или трябва да се разглоби иот фасунката/сори за тъпите вапроси с меренето/.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 17 дек 2006 11:51


Rabbit_TDI написа:?Някой пробвел ли е да върже къси+дълги за двусекционен на Г3?


Аз мисля че и без релета когато си на дълги ти светят и късите. Като си сложиш релета пак ще е така и мисля че няма да имаш проблеми.

А относно буксите - аз съм срязъл кабела малко преди буксите които влизат във фара и съм ги свързал с кабелни обувки. Кабелите които отиват до левия(оригиналните) фар съм ги използвал за управляващата верига на релетата, а тези на десния фар са свободни но на тях също съм сложил кабелни обувки. Така при евентуална авария в системата за 1нинута съм отново със стандартната инсталация. За дългите съм си пуснал по дебели кабели и съм сложил 100 ватови крушки- мисля че на дълги дали с 50 или 100вата винаги заслепяваш останалите.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 дек 2006 17:47


На мен мисалта ми беше дали има начин от морга или магазин да се вържат на стандартната букса която влиза под фара.Тва което каза дългите е доста верно :) Неска обаче направих замервания и установих че при запалена кола акомулатора е 14.4 а крушката като напъхах мултицета в самата обувка която стига до лампата 13.9/ако замервам встрани на обувката показва 13.1 :!: /-мисля ,че при тези параметри е няма смисъл от релета особенно ако като казваш ти къси+дълги светят стандартно на Г3.Ако греша някой да ме поправи щото само правя догатки.Освен това забелязах че ако сложа дебел кабел на външната букса на фара то отново в крайния участък ще минава ток по стандартния малък кабел.Кабелната обувка която влизаше в крушката на едната къса и се беше разбила пласмаста та се наложи да я облепя с изолирбанд-това ще свърши ли работа?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 03 яну 2007 14:16


Рових из и-бей и попаднах на това ,но понеже съм зле с немския
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-Nebelscheinwerfer-GOLF-3-mit-Relais_W0QQitemZ140068493270QQihZ004QQcategoryZ23005QQrdZ1QQcmdZViewItem


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 08 яну 2007 13:23


Това дали е въпросния кит?
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-Nebelscheinwerfer-GOLF-3-mit-Relais_W0QQitemZ140070840750QQihZ004QQcategoryZ23005QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Грешка :oops: -за халогени са-намерих преводач от немски.

Последна промяна от Rabbit_TDI на Пон 08 яну 2007 22:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Пон 08 яну 2007 22:02


Не това е инсталация за фарове за ,мъгла(дето им викаме халогени) с реле и е предназначена за тези които нямат а искат да си сложат :wink:


mirror
Мнения: 535
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград
Контакти:

Мнениеот mirror » Чет 11 яну 2007 11:53


ами колеги ето какво намерих днес по магазините и сега се хващам да слагам :wink: и ще видя какво ще стане :roll:

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 11 яну 2007 14:17


Въпрос на творчество, всеки си ги връзва както смята че е най-добре за него или най-лесно :wink:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта